Citroën C5 2011: malý facelift a diesel eHDi

Ve městě na Seinou se právě představila jemně modernizovaná verze Citroënu C5. Co nabídne pro nový modelový rok?

Změn na inovované C5 na první pohled zřejmě mnoho neobjevíte, za zmínku však stojí především na nízkou spotřebu zaměřený pohon eHDi, výkonnější „diesel“ s objemem 2,2 l, jeden nový „benzín“ nebo světla pro denní svícení složená z LED. Pojďme se na to všechno podívat.

Pohon eHDi se již dříve objevil třeba ve vozech C4 Picasso a Grand Picasso a nyní byl adoptován i větší „pětkou“. Vychází ze známého čtyřválce HDi s objemem 1,6 l a výkonem 110 koní (81 kW), písmenko „e“ znamená instalaci soustavy strat/stop a (velmi) částečné rekuperace brzdné energie, potažmo výkonnějším alternátorem a akumulátorem s větší kapacitou. Motor je standardně osazen robotizovanou převodovkou PSA s možností řazení páčkami pod volantem. Citroën C5 eHDi vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. Standardní C5 1,6 HDi přitom vyprodukuje 140 g CO2 a spotřebuje o 0,7 l/100 km více nafty.

Novinkou se stává také možnost výběru osvědčené zážehové „šestnáctistovky“ VTi o výkonu 120 koní (88 kW). Spotřebuje údajně v průměru 6,2 l/100 km, což by mělo být podstatně méně než u jednotky 1,8 16V, kterou v nabídce nahrazuje.

Vznětový čtyřválec 2,2 HDi citelně posílil z dosavadních 173 koní (127 kW) na výsledných 204 koní (150 kW), což umožnilo především zvýšení tlaků na liště common rail a snížení tření uvnitř motoru. Jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm, který je dostupný již od 2 000 ot./min., a pětidveřový liftback s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 230 km/h (parametry kombíku Tourer budou zřejmě nepatrně horší). Průměrná spotřeba činí 5,9 l/100 km.

Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, nejdůležitější viditelnou změnou tak zůstávají denní světla z LED včleněná do předních světlometů. Omlazené jsou rovněž svítilny zadní.

Modernizovaný Citroën C5 bude k mání již během několika týdnů, ačkoli ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5 s faceliftem pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Citroen C5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 115 465 km
Cena: 178 000 Kč
Citroen C5 2
Rok výroby: 2007
Stav: 224 669 km
Cena: 78 000 Kč
Citroen C5 2
Rok výroby: 2001
Stav: 204 578 km
Cena: 46 000 Kč
Citroen C5 2
Rok výroby: 2002
Stav: 297 850 km
Cena: 36 000 Kč
Citroen C5 2
Rok výroby: 2002
Stav: 289 689 km
Cena: 45 000 Kč
Citroen C5 2
Rok výroby: 2007
Stav: 128 720 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků