Citroën C5 2011: malý facelift a diesel eHDi

Ve městě na Seinou se právě představila jemně modernizovaná verze Citroënu C5. Co nabídne pro nový modelový rok?

Změn na inovované C5 na první pohled zřejmě mnoho neobjevíte, za zmínku však stojí především na nízkou spotřebu zaměřený pohon eHDi, výkonnější „diesel“ s objemem 2,2 l, jeden nový „benzín“ nebo světla pro denní svícení složená z LED. Pojďme se na to všechno podívat.

Pohon eHDi se již dříve objevil třeba ve vozech C4 Picasso a Grand Picasso a nyní byl adoptován i větší „pětkou“. Vychází ze známého čtyřválce HDi s objemem 1,6 l a výkonem 110 koní (81 kW), písmenko „e“ znamená instalaci soustavy strat/stop a (velmi) částečné rekuperace brzdné energie, potažmo výkonnějším alternátorem a akumulátorem s větší kapacitou. Motor je standardně osazen robotizovanou převodovkou PSA s možností řazení páčkami pod volantem. Citroën C5 eHDi vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. Standardní C5 1,6 HDi přitom vyprodukuje 140 g CO2 a spotřebuje o 0,7 l/100 km více nafty.

Novinkou se stává také možnost výběru osvědčené zážehové „šestnáctistovky“ VTi o výkonu 120 koní (88 kW). Spotřebuje údajně v průměru 6,2 l/100 km, což by mělo být podstatně méně než u jednotky 1,8 16V, kterou v nabídce nahrazuje.

Vznětový čtyřválec 2,2 HDi citelně posílil z dosavadních 173 koní (127 kW) na výsledných 204 koní (150 kW), což umožnilo především zvýšení tlaků na liště common rail a snížení tření uvnitř motoru. Jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm, který je dostupný již od 2 000 ot./min., a pětidveřový liftback s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 230 km/h (parametry kombíku Tourer budou zřejmě nepatrně horší). Průměrná spotřeba činí 5,9 l/100 km.

Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, nejdůležitější viditelnou změnou tak zůstávají denní světla z LED včleněná do předních světlometů. Omlazené jsou rovněž svítilny zadní.

Modernizovaný Citroën C5 bude k mání již během několika týdnů, ačkoli ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5 s faceliftem pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků