Citroën C5 1,6 HDi: šestnáctka stačí (kompaktní test)

Ráďa  |  08. 12. 2005 00:49

hurá, konečně někdo přidal i obrázek křivky výkonu a točivého momentu ...já vás to ještě naučím

Odpovědět  |   | 
Wq1  |  08. 12. 2005 08:28

Pavel Janda dodává: Překvapilo mě, kolik lidí pohlíží na Citroën C5 v této specifikaci s despektem....
Já myslím, že tento despekt vyvolávají právě ony 3decilitry objemu motoru a neznalost těch co 1,6 HDI 80kW neznají.
Musím říc, že ve mně vyvolává despekt třeby nový Passat s 1,9 TDI 77kW nebo s benzínem 1,6 75kW. 

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  08. 12. 2005 12:08

vyjímečně mohu zcela souhlasit

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 08:59

dobrý článek, ale je tam jedna menší nepřesnost - základní benzínový motor 1.8 má nově zvýšený výkon na 92 kW

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  08. 12. 2005 09:15

Díky za upozornění, opravil jsem to.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 12. 2005 09:18

Od kdy? Na webu Citroenu je furt 85 kW. http://www.citroen.cz/vozy/c_5/tp.pdf

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 09:39

mají tam ještě starý údaj, v těch technických specifikací. motory upravovali kvůli Euro IV, které začíná platit od příštího roku, tuším, že ta informace proběhla i na autorevue. nicméně třeba v ceníku na webu citroenu mají už 1.8 s 92 kW.

Odpovědět  |   | 
Ondrasek  |  08. 12. 2005 16:09

Řadový čtyřválec o obsahu 1560 ccm je přeplňován turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, má 24 ventilů a technologii přímého vstřikování Common-Rail.

....tech 24 ventilu se mi nezda... Citron na svych strankach v technickych udajich uvadi 16V...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 12. 2005 09:26

Navíc 2,2 HDi motor se už neprodává, protože zřejmě nesplňuje normu Euro IV. Ale nejsem si jistý proč, v nabídce C5 už ale s tímto motorem není. Místo toho zůstal ve verzi Exclusive a dalších ten 2,0 HDi 100 kW.

Odpovědět  |   | 
.matuS  |  08. 12. 2005 19:02

pretoze ten 2.2hdi ma o 2kw menej ako 2,0hdi, takze je ho zbytocne ponukat. podla mna 2.2hdi coskoro nahradi 2.7 V6 HDI

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Odpovědět  |   | 
737888840  |  08. 12. 2005 10:54

krouták+točák=KOOOONEEEEČNĚĚĚĚĚ!!!!!!!!!
JEN TAK DÁL!

Odpovědět  |   | 
MELLO  |  08. 12. 2005 11:18

Nechápu výrobce, proč osazuje do naftového auta otáčkoměr cejchovaný do 7000ot. a tachometr do 250km/h když max. rychl. je 190km/h dle udajů výrobce(takže stejně pojede z kopce s větrem v zádech a po hóóódně dlouhém přemlouvání max.220km/h tacho. Asi je to kvůli úspoře výrobních nákladů, ale rozdodně to nevypadá dobře a hlavně ten tachometr by mě dost vadil(přehnaný optimista).On je to v poslední době vůbec trend výrobců, dávat čím dál tím výš cejchované tachometry.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 12. 2005 12:15

Ale zase to není špatná obrana proti zlodějům. Pokud sundáte označení HDi, nezbývá moc znaků, podle kterých lze poznat motorizaci a logicky HDi se kradou více.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 13:27

Urcite, skoro nejedouci zakladni 1.6tka bude primarnim cilem v hledacku zlodeju.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  09. 12. 2005 08:20

fakt si myslite, ze se zlodej bude orientovat podle stitku na kastli ?

Odpovědět  |   | 
Valdauf  |  31. 01. 2006 18:33

Jestli je pro tebe 110 kobyl a 250 Nm málo,tak si skoč do zdi inteligente a sedni do svýho bomba Prasata.

Odpovědět  |   | 
Vacátko  |  08. 12. 2005 12:32

Základní cena testovaného vozu (C5 1,6 HDi, 80 kW): 585 000 Kč (akční cena)
Cena včetně příplatkové výbavy: 769 000 Kč (oficiální akční cena)
To nevím, kde jste sebrali tuto cenu, C5 1,6 HDi startuje na 751 000 Kč (model X dokonce za 706 000). Cena, kterou uvádíte je spíše za reklamu tohoco vozu.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 13:09

je to akční cena, tak jak je zmíněno ve článku. akční sleva 169 000,- je právě na 1.6HDi SX - viz  http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=7082

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 12. 2005 16:18

... myslím že Citroen nepoužívá pro C5 u tohoto motoru 6 ventilovou techniku ale 4 a tudíž tento čtyřválec bude 16ventil a ne 24 jak uvádíte . Jinak pěkný článek 
Mirek

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 12. 2005 22:55

Pneumatiky se jmenují Michelin Pilot Primacy, ne Primancy - vím to, protože jsem je měl na svém autě, až budete mít chvilku, tak si to opravte. Děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan