Citroën C5 1,6 HDi: šestnáctka stačí (kompaktní test)

22 komentářů

Petr
8. prosince • 22:55

Pneumatiky se jmenují Michelin Pilot Primacy, ne Primancy - vím to, protože jsem je měl na svém autě, až budete mít chvilku, tak si to opravte. Děkuji

Mirek
8. prosince • 16:18

... myslím že Citroen nepoužívá pro C5 u tohoto motoru 6 ventilovou techniku ale 4 a tudíž tento čtyřválec bude 16ventil a ne 24 jak uvádíte . Jinak pěkný článek 
Mirek

Vacátko
8. prosince • 12:32

Základní cena testovaného vozu (C5 1,6 HDi, 80 kW): 585 000 Kč (akční cena)
Cena včetně příplatkové výbavy: 769 000 Kč (oficiální akční cena)
To nevím, kde jste sebrali tuto cenu, C5 1,6 HDi startuje na 751 000 Kč (model X dokonce za 706 000). Cena, kterou uvádíte je spíše za reklamu tohoco vozu.

Ondra
8. prosince • 13:09

je to akční cena, tak jak je zmíněno ve článku. akční sleva 169 000,- je právě na 1.6HDi SX - viz  http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=7082

MELLO
8. prosince • 11:18

Nechápu výrobce, proč osazuje do naftového auta otáčkoměr cejchovaný do 7000ot. a tachometr do 250km/h když max. rychl. je 190km/h dle udajů výrobce(takže stejně pojede z kopce s větrem v zádech a po hóóódně dlouhém přemlouvání max.220km/h tacho. Asi je to kvůli úspoře výrobních nákladů, ale rozdodně to nevypadá dobře a hlavně ten tachometr by mě dost vadil(přehnaný optimista).On je to v poslední době vůbec trend výrobců, dávat čím dál tím výš cejchované tachometry.

Martin
8. prosince • 12:15

Ale zase to není špatná obrana proti zlodějům. Pokud sundáte označení HDi, nezbývá moc znaků, podle kterých lze poznat motorizaci a logicky HDi se kradou více.

Dusan
8. prosince • 13:27

Urcite, skoro nejedouci zakladni 1.6tka bude primarnim cilem v hledacku zlodeju.

Valdauf
31. ledna • 18:33

Jestli je pro tebe 110 kobyl a 250 Nm málo,tak si skoč do zdi inteligente a sedni do svýho bomba Prasata.

mfilip
9. prosince • 8:20

fakt si myslite, ze se zlodej bude orientovat podle stitku na kastli ?

737888840
8. prosince • 10:54

krouták+točák=KOOOONEEEEČNĚĚĚĚĚ!!!!!!!!!
JEN TAK DÁL!

Dusan
8. prosince • 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Dusan
8. prosince • 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Martin
8. prosince • 9:26

Navíc 2,2 HDi motor se už neprodává, protože zřejmě nesplňuje normu Euro IV. Ale nejsem si jistý proč, v nabídce C5 už ale s tímto motorem není. Místo toho zůstal ve verzi Exclusive a dalších ten 2,0 HDi 100 kW.

.matuS
8. prosince • 19:02

pretoze ten 2.2hdi ma o 2kw menej ako 2,0hdi, takze je ho zbytocne ponukat. podla mna 2.2hdi coskoro nahradi 2.7 V6 HDI

Ondra
8. prosince • 8:59

dobrý článek, ale je tam jedna menší nepřesnost - základní benzínový motor 1.8 má nově zvýšený výkon na 92 kW

Ondrasek
8. prosince • 16:09

Řadový čtyřválec o obsahu 1560 ccm je přeplňován turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, má 24 ventilů a technologii přímého vstřikování Common-Rail.

....tech 24 ventilu se mi nezda... Citron na svych strankach v technickych udajich uvadi 16V...

Michal
8. prosince • 9:18

Od kdy? Na webu Citroenu je furt 85 kW. http://www.citroen.cz/vozy/c_5/tp.pdf

Ondra
8. prosince • 9:39

mají tam ještě starý údaj, v těch technických specifikací. motory upravovali kvůli Euro IV, které začíná platit od příštího roku, tuším, že ta informace proběhla i na autorevue. nicméně třeba v ceníku na webu citroenu mají už 1.8 s 92 kW.

Roman Daněk
8. prosince • 9:15

Díky za upozornění, opravil jsem to.

Wq1
8. prosince • 8:28

Pavel Janda dodává: Překvapilo mě, kolik lidí pohlíží na Citroën C5 v této specifikaci s despektem....
Já myslím, že tento despekt vyvolávají právě ony 3decilitry objemu motoru a neznalost těch co 1,6 HDI 80kW neznají.
Musím říc, že ve mně vyvolává despekt třeby nový Passat s 1,9 TDI 77kW nebo s benzínem 1,6 75kW. 

Ráďa
8. prosince • 12:08

vyjímečně mohu zcela souhlasit

Ráďa
8. prosince • 0:49

hurá, konečně někdo přidal i obrázek křivky výkonu a točivého momentu ...já vás to ještě naučím

Doporučujeme

Články odjinud