Citroën C5 1,6 HDi: šestnáctka stačí (kompaktní test)

Ráďa  |  08. 12. 2005 00:49

hurá, konečně někdo přidal i obrázek křivky výkonu a točivého momentu ...já vás to ještě naučím

Odpovědět  |   | 
Wq1  |  08. 12. 2005 08:28

Pavel Janda dodává: Překvapilo mě, kolik lidí pohlíží na Citroën C5 v této specifikaci s despektem....
Já myslím, že tento despekt vyvolávají právě ony 3decilitry objemu motoru a neznalost těch co 1,6 HDI 80kW neznají.
Musím říc, že ve mně vyvolává despekt třeby nový Passat s 1,9 TDI 77kW nebo s benzínem 1,6 75kW. 

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  08. 12. 2005 12:08

vyjímečně mohu zcela souhlasit

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 08:59

dobrý článek, ale je tam jedna menší nepřesnost - základní benzínový motor 1.8 má nově zvýšený výkon na 92 kW

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  08. 12. 2005 09:15

Díky za upozornění, opravil jsem to.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 12. 2005 09:18

Od kdy? Na webu Citroenu je furt 85 kW. http://www.citroen.cz/vozy/c_5/tp.pdf

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 09:39

mají tam ještě starý údaj, v těch technických specifikací. motory upravovali kvůli Euro IV, které začíná platit od příštího roku, tuším, že ta informace proběhla i na autorevue. nicméně třeba v ceníku na webu citroenu mají už 1.8 s 92 kW.

Odpovědět  |   | 
Ondrasek  |  08. 12. 2005 16:09

Řadový čtyřválec o obsahu 1560 ccm je přeplňován turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, má 24 ventilů a technologii přímého vstřikování Common-Rail.

....tech 24 ventilu se mi nezda... Citron na svych strankach v technickych udajich uvadi 16V...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 12. 2005 09:26

Navíc 2,2 HDi motor se už neprodává, protože zřejmě nesplňuje normu Euro IV. Ale nejsem si jistý proč, v nabídce C5 už ale s tímto motorem není. Místo toho zůstal ve verzi Exclusive a dalších ten 2,0 HDi 100 kW.

Odpovědět  |   | 
.matuS  |  08. 12. 2005 19:02

pretoze ten 2.2hdi ma o 2kw menej ako 2,0hdi, takze je ho zbytocne ponukat. podla mna 2.2hdi coskoro nahradi 2.7 V6 HDI

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 10:09

a) se sestnactkou se da dobre soulozit, ale nikoliv jezdit.
b) skoda ze se v C5tce Citroen stale drzi zoufale nepohodlneho konceptu dvou sklapecich operek jako v dalkovem autobuse. Pro mne osobne je to NOGO kriterium.

Odpovědět  |   | 
737888840  |  08. 12. 2005 10:54

krouták+točák=KOOOONEEEEČNĚĚĚĚĚ!!!!!!!!!
JEN TAK DÁL!

Odpovědět  |   | 
MELLO  |  08. 12. 2005 11:18

Nechápu výrobce, proč osazuje do naftového auta otáčkoměr cejchovaný do 7000ot. a tachometr do 250km/h když max. rychl. je 190km/h dle udajů výrobce(takže stejně pojede z kopce s větrem v zádech a po hóóódně dlouhém přemlouvání max.220km/h tacho. Asi je to kvůli úspoře výrobních nákladů, ale rozdodně to nevypadá dobře a hlavně ten tachometr by mě dost vadil(přehnaný optimista).On je to v poslední době vůbec trend výrobců, dávat čím dál tím výš cejchované tachometry.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 12. 2005 12:15

Ale zase to není špatná obrana proti zlodějům. Pokud sundáte označení HDi, nezbývá moc znaků, podle kterých lze poznat motorizaci a logicky HDi se kradou více.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  08. 12. 2005 13:27

Urcite, skoro nejedouci zakladni 1.6tka bude primarnim cilem v hledacku zlodeju.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  09. 12. 2005 08:20

fakt si myslite, ze se zlodej bude orientovat podle stitku na kastli ?

Odpovědět  |   | 
Valdauf  |  31. 01. 2006 18:33

Jestli je pro tebe 110 kobyl a 250 Nm málo,tak si skoč do zdi inteligente a sedni do svýho bomba Prasata.

Odpovědět  |   | 
Vacátko  |  08. 12. 2005 12:32

Základní cena testovaného vozu (C5 1,6 HDi, 80 kW): 585 000 Kč (akční cena)
Cena včetně příplatkové výbavy: 769 000 Kč (oficiální akční cena)
To nevím, kde jste sebrali tuto cenu, C5 1,6 HDi startuje na 751 000 Kč (model X dokonce za 706 000). Cena, kterou uvádíte je spíše za reklamu tohoco vozu.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 12. 2005 13:09

je to akční cena, tak jak je zmíněno ve článku. akční sleva 169 000,- je právě na 1.6HDi SX - viz  http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=7082

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 12. 2005 16:18

... myslím že Citroen nepoužívá pro C5 u tohoto motoru 6 ventilovou techniku ale 4 a tudíž tento čtyřválec bude 16ventil a ne 24 jak uvádíte . Jinak pěkný článek 
Mirek

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 12. 2005 22:55

Pneumatiky se jmenují Michelin Pilot Primacy, ne Primancy - vím to, protože jsem je měl na svém autě, až budete mít chvilku, tak si to opravte. Děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A