Citroën C4 začíná na 395 tisících

Nový model nižší střední třídy, Citroën C4, nahrazuje zastarávající Xsaru. Zpočátku bude nabízen jako sportovně avantgardní kupé a klasický pětidveřový hatchback. Obě verze mají mnoho společného, každá je ale určena jinému zákazníkovi. (ceny, výbavy)
Citroën C4 začíná na 395 tisících
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, motory, ceny a výbavy pětidveřové verze
  2. Ceny a výbavy kupé, fotogalerie

Dvakrát hatchback

Citroën na zítřejší tiskové konferenci představí české odborné veřejnosti nový model C4, a to ve dvou karosářských variantách, kupé a klasický pětidveřový hatchback. Provokativní tvary a zejména ostrá záď budou pro následujících několik let charakterizovat třídveřové kupé. Pětidveřové provedení, jež si vyšlápne na Golf, Astru a další vozy této třídy, si ponechá výraznou přední část, ale přidá trochu uhlazenější část zadní.

Nová C4 převezme technický základ z Peugoetu 307, stejné bude odpružení, motory a převodovky (to všechno pochází z koncernu PSA). Rozměry se změní proti současné Xsaře jen nepatrně, naopak výrazně se změnil již zmíněný design. Stejně jako exteriér nemá ani interiér nic společného se současnou Xsarou, palubní deska v čele s volantem vypadá trochu futuristicky. Podobně jako v Picassu nalezneme kapličku s digitálními přístroji uprostřed, ovládání prvky rádia, klimatizace atd. se nastěhovaly na poměrně širokou středovou konzolu. Futuristický dojem z interiéru vyvolává i volant s pevným středem.

Novinka bude na český trh uvedena 15. listopadu, ceny jsou označeny jako zaváděcí; platnost uvedeného ceníku končí 31. prosince tohoto roku.

Motory

Benzínové motory 1.4i 16V 1.6i 16V 2.0i 16V 2.0i 16V (A) 2.0i 16V VVT
Výkon kW (k) 65 (90) 80 (110) 100 (138) 103 (143) 130 (180)
při otáčkách 5250 5800 6000 6000 7000
Točivý moment (kw) 133 147 190 200 202
při otáčkách 3250 4000 4100 4100 4750
Spotřeba (l/100 km) 6,4 7,1 n/a n/a n/a

Naftové motory 1.6 HDI 16V 1.6 HDI 16V 2.0 HDI 16V
Výkon kW (k) 66 (92) 80 (110) 100 (138)
při otáčkách 4000 4000 4000
Točivý moment (kw) 215 240-260 320-340
při otáčkách 1750 1750 2000
Spotřeba (l/100 km) 4,7 4,7 n/a

Tip: Více si o C4 můžete přečíst v našem podrobném článku

C4 hatchback

Ceník

Motor/výbava X SX SX Pack
1.4i 16V 65 kW 410 000 445 000
1.6i 16V 80 kW 480 000 520 000
2.0i 16V 100 kW 575 000
1.6 HDi 66 kW 480 000 515 000
1.6 HDi 80 kW 555 000
2.0 HDi 100 kW 650 000

Výbava

Citroën C4 Výbava
Pasivní bezpečnost       X           SX     SX Pack
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce
Boční airbagy řidiče a spolujezdce + okenní airbagy vpředu i vzadu 15 000
5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu
Akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu
Výškově nastavitelné opěrky hlavy na předních i zadních sedadlech
2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky
Automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy
Elektronický imobilizér s transpondérem
Paket Bezpečnost: vrstvená skla bočních oken, alarm s vnitřním prostorovým čidlem, superzamykání 12 000
Aktivní bezpečnost
ABS + EBD + EBA
ESP + ASR 24 000 24 000 24 000
ESP + ASR ( pro motory 1.6 HDi 16V / 80 kW, 2.0 HDi 16V a 2.0i 16V )
Samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění
Řízení a jízdní informace
Variabilní posilovač řízení
Tempomat + omezovač rychlosti
Palubní počítač
Parkovací asistent zadní ( pro SX včetně rádia s CD ) 26 000 10 000
Parkovací asistent přední a zadní 18 000
Převodovka automatická, 4-stupňová ( pro motor 1.6i 16V ) 35 000
Komfort
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Elektricky ovládaná okna předních dveří
Elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří
Elektricky ovládaná zpětná zrcátka
Výškově a podélně nastavitelný volant
Volant potažený kůží
Topení a větrání
Klimatizace manuální 36 000
Paket Automatická klimatizace: automatická klimatizace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, termoreflexivní čelní sklo, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů 20 000
Klimatizovaná přihrádka spolujezdce
Aromatický osvěžovač vzduchu
Světla a viditelnost
Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů ( funkce „Guide Me Home" )
Osvětlení interiéru s funkcí postupného zhasínání
Přední mlhové světlomety 5 000
Bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací + výsuvné ostřikovače světlometů ( pro motor 1.6i 16V pouze s ESP ) 35 000
Tónovaná skla
Panoramatické střešní okno + zatmavené zadní sklo 27 500 27 500
Audio systémy a navigace
Rádio RD4 s přehrávačem CD ( AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání ) 16 000 16 000
Rádio RD4 s přehrávačem CD + CD měnič na 5 disků v přední středové loketní opěrce 26 000 10 000
Audiosystém JBL: rádio RD4 ( formát audio CD / MP3 ), bi-tuner, zesilovač JBL o výkonu 280 W, 9 x repro 30 000
Paket NaviDrive: rádio RD4, integrovaný telefon GSM (900 / 1 800 MHz), satelitní navigační systém GPS s barevným displejem 7" a kartografickým zobrazením navigace, 1 x CD-ROM s navigační mapou, CD měnič na 5 disků 89 000
Sedadla a čalounění
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Bederní opěrka sedadla řidiče
Zadní sedadlo v poměru 2/3 - 1/3 se sklopnými opěradly
Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce 9 000 9 000
Látkové čalounění
Velurové čalounění „Soundtrack"
Paket Kůže: čalounění v kůži „Claudia", vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí polohy nastavení, samočinné sklápění zpětných zrcátek při couvání, druhý dálkový ovladač centrálního zamykání 60 000
Odkládací prostory
Postranní úložné zásuvky v přístrojové desce
Úložná zásuvka pod sedadlem spolujezdce
Středové loketní opěrky vpředu i vzadu s úložným prostorem ( vpředu nelze s měničem CD )
Nastavitelné dělicí přepážky v zavazadlovém prostoru
Kola
Ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R15, celoplošné kryty kol „Arromanche"
Ocelová kola 6,5 J x 16, pneumatiky 205/55 R16, celoplošné kryty kol „Azzana"
4 hliníkové disky kol „Radicale" 6,5 J x 16, pneumatiky 205/55 R16 13 500 13 500
4 hliníkové disky kol „Toka Toka" 6,5 J x 17, pneumatiky 205/50 R17 16 000
Vnější elegance
Kryty zpětných zrcátek lakované v barvě karoserie
Kliky dveří a dotykové lišty nárazníků lakované v barvě karoserie
Metalický lak 12 000 12 000 12 000

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, motory, ceny a výbavy pětidveřové verze
  2. Ceny a výbavy kupé, fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků