To se samozřejmě podepsalo na úpadku sedanů, kombíků a MPV, které automobilky zvolna vyřazují z nabídky.

To se samozřejmě podepsalo na úpadku sedanů, kombíků a MPV, které automobilky zvolna vyřazují z nabídky.

Citroën C4 kombinující prvky crossoveru a kupé si lidé oblíbili prakticky okamžitě a není divu, že se automobilka rozhodla portfolio rozšířit o větší C4 X.

Citroën C4 kombinující prvky crossoveru a kupé si lidé oblíbili prakticky okamžitě a není divu, že se automobilka rozhodla portfolio rozšířit o větší C4 X.

S délkou 4 600 mm, šířkou 1 800 mm a výškou 1 525 do tohoto segmentu skvěle zapadá.

S délkou 4 600 mm, šířkou 1 800 mm a výškou 1 525 do tohoto segmentu skvěle zapadá.

Zajímavostí je shodný rozvor 2 670 mm s C4, což odkazuje na použití shodné platformy CMP.

Zajímavostí je shodný rozvor 2 670 mm s C4, což odkazuje na použití shodné platformy CMP.

Celkem můžete vytvořit 8 různých profilů a ke každému přiřadit dva telefony.

Celkem můžete vytvořit 8 různých profilů a ke každému přiřadit dva telefony.

Prostřednictvím aplikace je možné se s vozem spojit na dálku, zjistit stav baterie, dojezd, programovat nabíjení nebo přednastavit teplotu interiéru.

Prostřednictvím aplikace je možné se s vozem spojit na dálku, zjistit stav baterie, dojezd, programovat nabíjení nebo přednastavit teplotu interiéru.

Ty systém detekuje automaticky a podle toho nastaví multimediální prostředí.

Ty systém detekuje automaticky a podle toho nastaví multimediální prostředí.

Na 70% kapacitu baterii je poskytována záruka 7 let nebo 160 000 km.  

Na 70% kapacitu baterii je poskytována záruka 7 let nebo 160 000 km.  

Vzhledem k tomu, že ve zbytku Evropy není elektromobilita tak rozšířená, dostanou pravděpodobně čeští zákazníci i možnost dvou zážehových motorů PureTech specifikace 100 a 130.

Vzhledem k tomu, že ve zbytku Evropy není elektromobilita tak rozšířená, dostanou pravděpodobně čeští zákazníci i možnost dvou zážehových motorů PureTech specifikace 100 a 130.

Design karoserie ctí DNA řady C4 a přidává prvky inspirované C5 X.

Design karoserie ctí DNA řady C4 a přidává prvky inspirované C5 X.

Výsledkem je nízký koeficient aerodynamického odporu 0,29

Výsledkem je nízký koeficient aerodynamického odporu 0,29

K plavné jízdě přispívají tlumiče s progresivním účinkem a hydraulickými dorazy, které se přizpůsobují podle aktuálního namáhání.

K plavné jízdě přispívají tlumiče s progresivním účinkem a hydraulickými dorazy, které se přizpůsobují podle aktuálního namáhání.

Pro snížení únavy za volantem poskytuje C4 X řadu asistenčních systému předcházejícím nehodě nebo s prvky autonomní jízdy.

Pro snížení únavy za volantem poskytuje C4 X řadu asistenčních systému předcházejícím nehodě nebo s prvky autonomní jízdy.

S 50kWh baterií slibuje dojezd 360 km a díky 100kW DC nabíjení zvládne doplnit 80 % energie za půl hodiny.

S 50kWh baterií slibuje dojezd 360 km a díky 100kW DC nabíjení zvládne doplnit 80 % energie za půl hodiny.

Alternativou je 7,4kW wallbox, který to samé zvládne za 7,5 hodiny.

Alternativou je 7,4kW wallbox, který to samé zvládne za 7,5 hodiny.

Výkon elektromotoru 100 kW s 260 Nm umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h.

Výkon elektromotoru 100 kW s 260 Nm umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h.

Nová C4 X se více zaměřila na cestující vzadu, kteří mají k dispozici 198 mm pro kolena 1366 mm v oblasti ramenou a 1 440 mm v prostoru pro lokty.

Nová C4 X se více zaměřila na cestující vzadu, kteří mají k dispozici 198 mm pro kolena 1366 mm v oblasti ramenou a 1 440 mm v prostoru pro lokty.

Slabší se šestistupňovým manuálem, silnější s osmirychlostním automat.

Slabší se šestistupňovým manuálem, silnější s osmirychlostním automat.

Pokud se nechcete obtěžovat klepáním na obrazovku, vaše přání splní hlasová asistentka operující s 20 jazyky.

Pokud se nechcete obtěžovat klepáním na obrazovku, vaše přání splní hlasová asistentka operující s 20 jazyky.

Také sedák má větší sklon na 27°.

Také sedák má větší sklon na 27°.

Centrem zábavy je 10palcová dotyková obrazovka se širokými možnostmi personalizace pomocí widgetů.

Centrem zábavy je 10palcová dotyková obrazovka se širokými možnostmi personalizace pomocí widgetů.

Na vybraných trzích bude k dostání ještě s dieselem BlueHDi 130 Euro 6.4.

Na vybraných trzích bude k dostání ještě s dieselem BlueHDi 130 Euro 6.4.

Příjemným detailem vedle USB C je ponechání klasického USB A.

Příjemným detailem vedle USB C je ponechání klasického USB A.

Výroba bude probíhat ve Španělsku v závodě Stellantis v Madridu.

Výroba bude probíhat ve Španělsku v závodě Stellantis v Madridu.

O bezproblémové cesty se stará navigace s automatickými aktualizacemi vzduchem na tři roky zdarma.

O bezproblémové cesty se stará navigace s automatickými aktualizacemi vzduchem na tři roky zdarma.

Citroën C4 kombinující prvky crossoveru a kupé si lidé oblíbili prakticky okamžitě a není divu, že se automobilka rozhodla portfolio rozšířit o větší C4 X.
S délkou 4 600 mm, šířkou 1 800 mm a výškou 1 525 do tohoto segmentu skvěle zapadá.
Zajímavostí je shodný rozvor 2 670 mm s C4, což odkazuje na použití shodné platformy CMP.
Celkem můžete vytvořit 8 různých profilů a ke každému přiřadit dva telefony.
25
Fotogalerie

Citroën C4 X má české ceny. Se slevou je i elektrická verze pod milion. Potěší také možností dieselu

Nový francouzský crossover se chystá k zákazníkům v České republice. Nabídka motorizací i výbav je velmi pestrá.

Žhavá novinka od francouzské automobilky je prvním modelem, který měl pod palcem designér Pierre Lecercq, dříve známý třeba z automobilky Kia. Čtyřdveřové kupé na zvýšeném podvozku je mixem snad všeho, co má největší kupní síla v oblibě. S délkou 4600 mm, šířkou 1800 mm a výškou 1525 mm je konkurentem Renaultu Arkana a příbuznému Peugeotu 408. Nyní má české ceny.

Na C4 X se aktuálně vztahuje velká sleva, která platí až do konce tohoto měsíce. Poté se budou ceny lišit v řádech desetitisíců. Nicméně takto startuje na částce 544.900 Kč, za kterou dostanete tříválec 1.2 PureTech o výkonu 100 koní a manuální převodovku s výbavou Feel. Tento motor a manuál nemůžete mít v žádné jiné specifikaci.

Od druhé výbavy Feel Pack je totiž motorová nabídka jiná. Benzinový tříválec o objemu 1,2 litru má 130 koní a osmistupňový automat. Souběžně s ním je k mání naftový čtyřválec o objemu 1,5 litru o výkonu 130 koní a taktéž s osmistupňovým automatem. V neposlední řadě jsou všechny výbavy k mání jako elektromobil ë-C4 X s baterií o kapacitě 50 kWh.

Základní výbava Feel obsahuje automatickou dvouzónovou klimatizaci, tlumiče s hydraulickými dorazy, 18palcová ocelová kola s kryty, 10palcový infotainment, zadní parkovací asistent nebo konektor USB-C. Navýšení výbavy Feel Pack pak přidává hliníkové osmnáctky, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, lepší čalounění nebo designový paket.

Výbava Shine má navíc head-up displej, asistenta bočního parkování, sledování slepých úhlů, automatické přepínání dálkových světel, automatickou clonu na vnitřní zpětné zrcátko, zadní loketní opěrku s nápojáky nebo kůží čalounění volant. Nejvyšší výbava Shine Pack tento soubor povyšuje ještě o čalounění Alcantarou, vyhřívání předních sedadel, USB-C pro zadní sedadla nebo asistenta pro jízdu na dálnici.

Metalíza stojí na všechny výbavy 16.000 Kč, případně perleťové laky jsou za příplatek 21.000 Kč. Výbavy Shine mohou mít střešní okno za 30.000 Kč, stejně jako lepší audiosystém za 9900 Kč. Paket zima s vyhříváním předního skla, trysek ostřikovačů, předních sedadel a volantu je dostupný pro všechny výbavy.

Citroën C4 X a ë-C4 X technické údaje a české ceny
Motor 1.2 PureTech 100 1.2 PureTech 130 1.5 BluHDi 130 ë-C4 X
Objem [ccm] 1199 1199 1499 -
Výkon [kW/ot.min] 75/5500 96/5500 96/3750 100/-
T. m. [Nm/ot.min] 205/1750 230/1750 300/1750 260/-
Převodovka 6M 8A 8A -
Zrychlení [s] 11,3 9,4 9,5 9,5
Max. rychlost [km/h] 184 200 206 150
Hmotnost [kg] 1300 1364 1395 1659
Akumulátor [kWh] - - - 50
Dojezd EV [km] - - - 350
Cena Feel [Kč] 544.900 - - 939.900
Cena Feel Pack [Kč] - 644.900 694.900 954.900
Cena Shine [Kč] - 699.900 749.900 999.900
Cena Shine pack [Kč] - 739.900 789.900 1.039.900

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud