Citroën C4 WRC: Všetky technické info + živé foto

Sébastien Loeb sa už teší na budúcu sezónu, kedy presedlá z úspešnej Xsary do novej C4 WRC. Bude rovnako úspešná?

Hoci Citroën spolu s Peugeotom v tejto sezóne majstrovstiev sveta figurujú len v súkromných tímoch, inžinieri Citroënu Sport nespali a tvrdo pracovali na vývoji novej „céštvorky“ WRC. Trojnásobný víťaz konštruktérov (2003-2005) sa tak predstaví s novým autom, aby pokračoval v rozbehnutých úspechoch na súťažiach majstrovstiev sveta rallye po celom svete. A k tomu má výborné predpoklady – za jeho volantom sa znovu objaví sám Sébastien Leob.

Pri vývoji C4 WRC konštruktéri mnohokrát vychádzali z výkonov a pozbieraných dát zo stále výborne fungujúcej Xsary WRC. Podobne ako Xsara, jeho slávny predchodca, aj Citroën C4 WRC je vybavený pohonom všetkých kolies a dvojlitrovým štvorvalcovým prepĺňaným (turbodúchadlo) motorom, spojeným so šesťstupňovou prevodovkou. Dĺžkou 4,20 metra, je C4 WRC podľa predpisov dlhší ako Xsara, a preto má aj zväčšenú šírku na 1800 mm v porovnaní s 1770 mm Xsary. Tieto zmeny podľa slov konštruktérov poskytujú lepšiu stabilitu na nerovnostiach. Nové predpisy obmedzujú použitie elektronických pomocníkov jazdy, podobne ako tomu je v prípade tohtoročnej Xsary. Predpisom sa museli prispôsobiť aj ďalšie komponenty, a preto musia subsystémy C4 WRC, ako motor, prevodovka, predný, centrálny a zadný diferenciál a tlmiče vydržať dlhšie a musia byť spoľahlivejšie.

Pre zaujímavosť vám prinášame kompletné technické parametre novej C4 WRC:

Motor
Prepĺňaný turbodúchadlom
Vyvinutý z motoru XU7JP4
Naprieč uložený, sklonený o 25°dozadu
Počet a usporiadanie valcov: štyri v rade
Hliníkový blok
Objem (cm3): 1998
Max. výkon (kW/k pri ot/min): 232(315)/5500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot/min): 570 pri 2750

Rozvody
dvojica vačkových hriadeľov v hlave valcov poháňaná ozubeným remeňom,
štyri ventily na valec

Vstrekovanie
viacbodové vstrekovanie Magneti-Marelli
typ: 2KR

Pohon
4 x 4
Trojica karbónových trecích spojok
Mechanický predný a zadný diferenciál, medzinápravový diferenciál elektronicky riadený
Sekvenčná šesťstupňová poloautomatická prevodovka.

Predné brzdy
Asfalt: chladené disky, šesťpiestikové strmene
Šotolina: chladené disky, štvorpiestikové strmene

Zadné brzdy
Asfalt a šotolina: ventilované disky, štvorpiestikové strmene
Nastaviteľné rozdelenie brzdnej sily na prednú a zadnú nápravu
Hydraulická ručná brzda

Zavesenie
Vpredu a vzadu: McPharson s vinutými pružinami
Citroën / Exe-TC tlmiče

Riadenie
Hydraulický posilňovač

Disky a pneumatiky
Disky
Asfalt: 8x18“
Šotolina: 7x15“

Pneumatiky
Asfalt: BF Goodrich 225/40 R18
Šotolina: BF Goodrich 215/65 R15

Rozmery
Dĺžka: 4274 mm
Šírka: 1800 mm
Rázvor: 2608 mm
Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1598 mm

Hmotnosť
1230 kg (minimálne povolená)

Tip: kompletní fotogalerii z Paříže si můžete prohlédnout zde, předhled všech novinek naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 WRC v Paríži

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 WRC

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků