91
Fotogalerie

Citroën C4 VTS HDi: druhý nejhbitější (test)

Kapitoly článku:


Stručné resumé

Sečteno a podtrženo, za 650 000 Kč dostanete velmi slušně vybavené, sportovně laděné, půvabně vypadající auto, jehož spotřeba se nepohybuje v nijak závratných číslech a nabízí tedy vynikající užitnou hodnotu v poměru cena/výkon bráno dle naftou zaplacených kilometrů. Výkonem ani dynamikou se sice nevyrovnáte benzinové konkurenci, do značné míry se jí ale přiblížíte a satisfakce v podobě výbavy a z ní vycházejícího komfortu může být pro některé řidiče ne-úplně-závodníky dostatečnou.

Otazníky nad vozem visí pouze při srovnání jeho ceny s částkou, kterou zaplatíte za verzi VTS s motorem 2,0i. Ta je totiž o celých 50 tisíc Kč nižší, výkon benzinové verze je navíc o značných 42 koní vyšší. A když se podíváte na nemalý rozdíl v dynamice obou vozů (dle starších měření je benzinové VTS rychlejší než to dieselové i pokud motor točíte pouze do 5 000 ot., takže o nějaké nenucené dynamice HDI nemůže být řeč, pro horší zrychlení jej musíte „dřít” do téměř stejných otáček), musíte být hodně velký fanda naftového pohonu, abyste dieselové verzi dal přednost. Ale proti gustu... To, co chce VTS HDI má dělat, dělá dobře, jen by mělo být alespoň stejně drahé jako benzinový bratříček.

c4_vts_hdi_0012.JPGc4_vts_hdi_0046.JPGc4_vts_hdi_0051.JPG

Plusy:

• dobře nastavený kompromis mezi sportovní a užitnou hodnotou
• design exteriéru i interiéru
• podvozek
• komfort řidiče
• relativně nízká spotřeba paliva

Minusy:

• zhoršený výhled vzad
• mírné nedostatky ve zpracování interiéru
• podprůměrný zavazadelník

Základní výbava

Bezpečnost: čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu a vzadu, ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, programovatelné automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy
Komfort: tempomat + omezovač rychlosti, xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací a výsuvnými ostřikovači, paket „Automatická klimatizace“ (automatická klimatizace, termoreflexivní čelní sklo, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, rádio RD4 s přehrávačem CD (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání), loketní opěrky vpředu i vzadu, zadní sedadlo v poměru 2/3 - 1/3 se sklopnými opěradly
Design: „interiér VTS“ (volant a manžeta řadící páky potažené kůží, hliníkové pedály, sportovní čalounění „3D X-Ray" v kombinaci látka/alcantara, „paket VTS“: zatmavené zadní sklo, dotykové lišty v barvě karoserie, hliníkové disky kol „Resolfen" 6,5 J x 17, pneumatiky 205/50 R17

Příplatková výbava

Paket Extra (panoramatické střešní okno, zatmavené zadní sklo, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla, metalický lak), zadní spojler v černé barvě

Základní cena: 650 000 Kč
Cena testovaného vozu: 710 117 Kč

Technické parametry

Motor

• Řadový vznětový čtyřválec 16V přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií, přímé vysokotlaké vstřikování, výměník vzduch/vzduch
• Objem: 1997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm)
• Maximální výkon: 100kW (138 koní) při 4000 ot./min
• Maximální točivý moment: 320 Nm při 2000 ot./min
• Převodovka: manuální šestistupňová
• Palivo: motorová nafta

Provozní vlastnosti

• Max. rychlost: 207 km/h
• Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
• Spotřeba paliva (l/100 km):
• Město: 7,2
• Mimo město: 4,6
• Kombinovaná: 5,5
• Emise CO2 (g/km): 145
• Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

• Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny
• Zavěšení zadních kol: vlečená ramena, zkrutná torzní příčka
• Rozměr pneumatik: 205/50 R17 W

Hmotnosti

• Pohotovostní hmotnost: 1375 kg
• Užitečná hmotnost: 460 kg

Vnější rozměry

• Délka: 4274 mm
• Šířka: 1769 mm
• Výška: 1458 mm
• Rozvor náprav: 2608 mm

Vnitřní rozměry

• Základní objem zavazadlového prostoru: 314 l
• Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 083 l

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud