Citroën C4 sedan: v Česku již na apríla

Přinášíme vám specifikace, ceny a fotografie nového modelu C4 s karosérií sedan. Na našem trhu se objeví již téměř za měsíc.

Nová varianta C4 není pouhou úlitbou milovníkům levných sedanů, které vycházejí z vozů nižších tříd. Rozvor náprav sedanu C4 totiž vydatně narostl z 2 608 na 2 710 mm, z čehož těží především cestující na zadních sedadlech a zavazadlový prostor. Jeho objem činí 513 litrů, mezi podběhy má alespoň metr na šířku, délka činí 1 210 mm a výška rovného půl metru. Celkovou délkou karosérie 4 770 mm přitom takřka atakuje hranice střední třídy. Na našem trhu se začne prodávat dne 1. dubna, a sice ve stupni výbavy Pallas a dvojicí pohonných jednotek se shodným objemem i výkonem. C4 Sedan 1,6i 16V o výkonu 110 koní bude stát 459 500 Kč a vznětové provedení 1,6 HDI 16v vás vyjde na 530 500 Kč. Jejich základní vybavení bude obsahovat například systémy ABS + EBD + EBA, čelní, boční a okenní airbagy, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či palubní počítač. Lze očekávat, že paleta výbavových stupňů bude rozšířena, pro pohon však zůstanou k dispozici pouze dvě zmíněné jednotky.

O přítomnosti tohoto modelu na evropských trzích se spekuluje již od začátku loňského roku, v půli roku 2007 bylo rozhodnuto, že C4 v provedení sedan bude i u nás. C4 Sedan se od dubna 2007 vyrábí a prodává v Argentině, produkci zajišťuje výrobní závod v Palomar nedaleko Buenos Aires.

Palubní deska byla takřka beze změn převzata z pěti a třídveřových verzí, a to včetně charakteristického volantu s pevným středem, kde se otáčí pouze jeho věnec. Na pevném středu jsou umístěny ovladače tempomatu, rádia, telefonu apod. Většina informací směřuje k řidiči prostřednictvím několika displejů před volantem a na středu palubní desky, jejichž intenzita a kontrast se mění automaticky v závislosti na aktuálním stavu světelných podmínek.

K bezpečným jízdním vlastnostem přispívá i elektrohydraulický posilovač řízení, jenž mění svůj účinek v závislosti nejen na rychlosti jízdy, ale také na úhlu natočení volantu. O spolehlivé zpomalování se starají kotoučové brzdy na všech kolech a již zmíněné podpůrné systémy ABS, EBD a EBA. Struktura karosérie Citroënu C4 sedan vychází ze dříve představených provedení, které v nárazových testech Euro NCAP získaly plný počet pěti hvězdiček za ochranu posádky při nehodě a tři hvězdičky za střet s chodcem. Skelet sedanu však byl přesto vyztužen absorpčními členy, rozkládajícími větší část energie z čelního středu v oblastech podlahy. Posílena byla také odolnost proti krádeži či vloupání. Standardem jsou imobilizér, obvodový alarm, elektrický zámek zavazadlového prostoru či automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru ihned po rozjezdu vozidla a dosažení rychlosti 10 km/h.

Další informace z představení tohoto vozu naleznete mezi tiskovými zprávami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků