Citroen C4 Sedan: komfort a styl

Citroen C4 Sedan: komfort a styl

Sedan s vytříbeným stylem a příkladným vnitřním komfortem

- jedinečný styl, znamení elegance
- příkladný vnitřní komfort
- rozměrný zavazadlový prostor
 
 
Vůz zaměřený na pohodlí a spokojenost svého majitele
 
- místo řidiče upřednostňující ergonomii a jednoduchost obsluhy
- pohodlí sedadel
- klimatizace
- četné vhodně integrované odkládací prostory
- příjemné vůně interiéru
 
 
Potěšení z jízdy
 
- pozoruhodné jízdní vlastnosti
- osvědčené motory
- účinné prvky podpory řízení
 
 
Optimalizovaná bezpečnost posádky
 
- kompletní soustava prvků pasivní bezpečnosti
- zesílená konstrukce pro dosažení optimalizované ochrany
- reálné zohlednění nárazové bezpečnosti chodců
- posílená ochrana proti krádeži a vloupání
 
C4 Sedan vychází z platformy C4 a získává výhody zejména díky prodlouženému rozvoru kol, který umožňuje zvětšení prostoru na zadních sedadlech i zvýšení kapacity velkoobjemového zavazadlového prostoru.
 
Tento tříprostorový sedan s vytříbeným stylem se pyšní četnými výhodami modelové řady C4, pokud jde o výbavu, pohodlnou jízdu a bezpečnost. Je dalším důkazem toho, že značka klade důraz na komfort cestujících.
Místo řidiče vozu C4 Sedan proto staví na první místo ergonomii a volant s pevným středem, na němž jsou rozmístěny ovládací prvky. Displej uprostřed palubní desky zobrazuje hlavní parametry řízení.
 
Vůz mimo jiné skýtá příkladný vnitřní prostor (rozvor 2,71 m), který tak umožňuje posádce vychutnávat si jak společné cestování, tak komfort jednotlivce.
Pozoruhodné jízdní vlastnosti a osvědčené motory (benzinový motor 1.6i 16V 110k a dieselový 1,6 HDi  16V 110k FAP) zajišťují značný požitek z jízdy.
I četné prvky podpory řízení (např. sériově dodávaný tempomat a omezovač rychlosti, atd.) a kompletní nabídka výbavy spojené s bezpečností zaručují pohodlí uvnitř vozu.
 
C4 Sedan se od dubna 2007 vyrábí a prodává v Argentině. Výrobní závod v Palomar nedaleko Buenos Aires zásobuje jednotlivé latinskoamerické trhy. Postupně bude uváděn na vybraných trzích v Evropě (Maďarsko, Španělsko a další).
 
SEDAN S VYTŘÍBENÝM STYLEM A PŘÍKLADNÝM VNITŘNÍM KOMFORTEM
 
Díky spojení stylistických měřítek modelové řady C4 a prostornosti velkoprostorového vozu s délkou 4,77 m a šířkou 1,77 m symbolizuje C4 Sedan vůz s vytříbeným stylem. Odlišuje se i maximálním komfortem poskytovaným celé posádce a pozoruhodným objemem zavazadlového prostoru, který z tohoto modelu činí referenci jeho třídy.
 
·       Jedinečný styl a znamení elegance
 
Přední maska jasně symbolizuje příslušnost ke značce Citroën. Dvě souběžné mohutné linie stylizovaných chromovaných šípů se opticky sbíhají ve středu kapoty. Pak se náhle opět rozdvojují a pokračují odděleně vpřed. Navazují na lomené reflektory protažené až do prostoru blatníků.
 
Z profilu dává prodloužená silueta tušit pohodlný prostor plný světla, který může vozidlo nabídnout své posádce. Tvar a rozměry čelního skla stejně jako boční okna protažená na maximum do tvaru oblouku propůjčují modelu C4 Sedan praktický a zároveň elegantní styl. Vysoká obvodová linie karosérie evokuje dojem robustnosti a chromovaná lišta, která lemuje celý profil karosérie vozu, zdůrazňuje pozoruhodnou optickou rovnováhu, která z vozu C4 Sedan vyzařuje.
 
Záď modelu C4 Sedan zlepšuje držení stopy a posiluje celkový dojem stability. Impozantní zadní reflektory vozu propůjčují sebejistý vzhled. Světla v obdobně zalomeném tvaru odrážejí vzhled předních světlometů a jsou spojena chromovanou lištou, která lemuje prostorný zavazadlový prostor.
 
·       Příkladný vnitřní komfort
 
Díky svým rozměrům (délka 4,77 m, šířka 1,77 m a výška 1,51 m) nabízí C4 Sedan ve své kategorii příkladný vnitřní komfort a využívá jednoho z prvků, které se zasloužily o úspěch velkých rodinných vozů této značky, tj. mimořádně velkorysého rozvoru kol - 2,71 m. Ten umožňuje celé posádce cestovat v těch nejlepších podmínkách a využívat i dostatek prostoru pro nohy na velmi prostorných zadních sedadlech. Pokud jde      o šířku ve výši loktů pasažérů na zadních sedadlech, posouvá C4 Sedan rovněž ve své kategorii laťku na 1,42 m.
 
·       Rozměrný zavazadlový prostor
 
Komfortu a prostornosti modelu C4 Sedan nebylo dosaženo na úkor objemu zavazadelníku, který dosáhl 513 litrů podle normy VDA. Kromě přístupu do zavazadlového prostoru usnadněného velkým víkem disponuje C4 Sedan šířkou mezi podběhy kol 1,04 m, jež usnadňuje nakládání objemných předmětů.
Užitečná nakládací délka může dosáhnout 1,21 m a výška pod krytem zavazadelníku činí 50 cm. Vozidlo je mimo jiné sériově vybaveno sklopným zadním sedadlem děleným v poměru 2/3-1/3.
 

VŮZ ZAMĚŘENÝ NA POHODLÍ A SPOKOJENOST svého majitele

Interiér modelu C4 Sedan skýtá četné prvky výbavy, které zvyšují ergonomii řízení, pohodlí na palubě a praktičnost ovládacích prvků..
 
·       Místo řidiče upřednostňující ergonomii a jednoduchost ovládacích prvků
 
Model C4 Sedan je vybaven volantem s pevným středem, na němž jsou na dosah ruky rozmístěny ovládací prvky jízdního komfortu (audiosouprava, telefon…) a podpory řízení (omezovač rychlosti, tempomat). Toto ergonomické uspořádání zajišťuje jednoduchost ovládání jednotlivých prvků a umocňuje tak pohodlné řízení.
Tento sériově výškově nastavitelný volant je spojen s displejem zobrazujícím jízdní informace (rychlost vozidla, zadání rychlosti do tempomatu a omezovače atd.…) zasazeném uprostřed palubní desky. Kontrast displeje se nastavuje automaticky podle intenzity světla. Tak je zajištěna dokonalá čitelnost údajů za všech okolností.
 
·       Pohodlí sedadel
 
Zpracování sedadel modelu C4 Sedan byla věnována zvláštní péče se zřetelem na pohodlí zajišťované dlouhým sedákem a širokým a zároveň vysokým opěradlem. V kombinaci se zavěšením zajišťují sedadla vynikající tlumení vibrací vyvolaných stavem povrchu vozovky. Sedadlo řidiče může být podle úrovně výbavy za příplatek vybaveno elektrickou regulací posunu, sklonu opěradla, výšky sedáku i bederní opěrky. Každý řidič si tak může pro řízení najít polohu, jaká nejlépe vyhovuje jeho zvyklostem a pohodlí.
·       Klimatizace
 
C4 Sedan může být v závislosti na verzi vybaven manuální klimatizací nebo automatickou dvouzónovou klimatizací, která dokonale vyhovuje požadavkům individualizace pohody cestujících na předních sedadlech.
Vzadu je navíc C4 Sedan vybaven individuální regulací přívodu venkovního vzduchu, která umožňuje rychleji vyrovnat teplotu interiéru.
 
·       Četné vhodně integrované odkládací prostory
 
C4 Sedan disponuje velmi početnými odkládacími prostory dokonale integrovanými v interiéru, k nimž patří především:
- osvětlená a klimatizovaná přihrádka v palubní desce (v případě verzí s automatickou klimatizací),
- uzavřené odkládací přihrádky pod bočními a středovými ventilátory,
- velkoobsahové dveřní kapsy vpředu i vzadu,
- odkládací prostory v opěradlech předních sedadel (dodávané sériově v závislosti na úrovni výbavy),
- odkládací prostor ve středové opěrce (sériově v závislosti na verzi a úrovni výbavy),
- odkládací síť v zavazadelníku (za příplatek).
 
·       Příjemné vůně interiéru
 
Komfort na palubě vozu C4 Sedan je umocňována aromatickým osvěžovačem vzduchu, který je u některých verzí dodáván sériově a je dokonale integrován podle stylu verze do palubní desky. Je umístěn na středovém ventilátoru a díky klimatizačnímu systému zajišťuje stejnoměrné šíření příjemné vůně interiérem vozidla. K jeho regulaci slouží ovladač pro uzavření nebo dávkování množství parfémovaného vzduchu. Jednotlivé vůně (např. Lavande douce levandule, Fleur de Lotus - lotosový květ, atd.) jsou dodávány jako samostatné náplně v dokonale hermeticky uzavřených obalech, které umožňují kdykoliv vyměnit náplň osvěžovače.
 
POTĚŠENÍ Z JÍZDY
 
C4 Sedan skýtá skutečné potěšení z jízdy díky osvědčeným motorům, pozoruhodným jízdním vlastnostem a účinným podpůrným prvkům řízení.
 
 
·       Pozoruhodné jízdní vlastnosti
 
Potěšení z jízdy přímo souvisí s pocitem pohody za volantem a řidič modelu C4 Sedan může u svého vozidla počítat s příkladným chováním na silnici. Podílí se na něm zejména spolehlivé držení stopy a výkonný brzdový systém.
 
Díky dokonalému držení stopy skýtá C4 Sedan bezchybné chování na silnici. Držení stopy rovněž významně přispívá k posílení aktivní bezpečnosti.
Přední náprava vozu je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutnými stabilizátory. Zadní náprava je založena na deformovatelné traverze a zkrutném stabilizátoru.
Provedení zavěšení vozu garantuje nejlepší kompromis mezi pohodlím řízení a komfortem pérování.
 
V závislosti na úrovni výbavy je C4 Sedan vybaven 15 palcovými koly s pneumatikami 195/65 R15 nebo 16 palcovými koly s pneumatikami 215/55 R16. Vůz je vybaven plnohodnotným náhradním ocelovým kolem.
 
Model C4 Sedan má rovněž sériově variabilní posilovač řízení zajištěný agregátem elektrického čerpadla. Úroveň posilování závisí na rychlosti a natočení úhlu volantu tak, aby bylo dosaženo výkonu odpovídajícího podmínkám použití. Posilovací účinek je menší při vyšší rychlosti kvůli zvýšení bezpečnosti a větší při nižších rychlostech k usnadnění ovládání vozidla.
 
Účinností brzd se C4 Sedan řadí na přední místa ve svém segmentu díky dokonalé regulaci ABS/ESP.
Konkrétně je C4 Sedan vybaven vpředu vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami a vzadu jednoduchými kotoučovými brzdami, brzdová soustava je spřažena se systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD).
Pro další zlepšení bezpečnosti v souvislosti s brzdami je C4 Sedan vybaven systémem nouzového posilovače brzdného účinku (EBA) a automatického rozsvěcení výstražných světel. Systém ESP (není k dispozici pro český trh) chrání vozidlo před ztrátou adheze. Pokud dojde k prokluzování kol, tato funkce automaticky omezí prokluzování pomocí systému ASR.
 
·       Osvědčené motory
 
C4 Sedan je od uvedení na trh dodáván s benzinovým motorem a dieselovým motorem HDi vybaveným filtrem pevných částic (FAP). Oba motory splňují normu Euro IV a jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou.
 
- benzinový motor 1.6i 16V 110 k:
Benzinový motor 1.6i 16V dosahuje výkonu 80 kW CEE (110 k DIN) a kroutícího momentu 147 Nm při 4000 ot/min. Vyznačuje se dostatečným výkonem již při velmi nízkých otáčkách a kroutícího momentu 132 Nm, tedy 90 % svého maxima, dosahuje již při 2000 ot/min.
 
- dieselový motor 1,6 HDi 16V 110k FAP:
Motor HDi 110 je sériově vybaven filtrem pevných částic (FAP). S objemem válců 1560 cm3 a hlavou válců s 16 ventily dosahuje výkonu 80 kW (110 k DIN) a kroutícího momentu 240 Nm od 1750 ot/min. Ve třech nejvyšších rychlostních stupních dosáhne 260 Nm při 1750 ot/min díky funkci «overboost». Svižnost motoru je tak zvýšena, pokud nastane potřeba rychlé akcelerace, během níž funkce «overboost» zajistí dalších 20 Nm kroutícího momentu zvýšením přívodu vstřikovaného paliva.
 
·       Účinné prvky podpory řízení
 
C4 Sedan je vybaven rovněž prvky, které usnadňují řízení, zvyšují jeho bezpečnost a podporují tak maximálně pohodu za volantem. Jde zejména o následující prvky:
∙ Omezovač rychlosti a tempomat dodávané sériově u celé modelové řady.
 
∙ Model C4 Sedan může být vybaven samonatáčecími bi-xenonovými světlomety, jež zajistí optimální osvětlení v zatáčkách. Jsou k dispozici dle úrovně výbavy od října 2007. Tyto inteligentní reflektory obsahující směrový bi-xenonový modul aktivní v poloze „potkávání“ a v poloze „silnice“ zajišťují vysoce kvalitní viditelnost v noci a za špatného počasí. Umožňují lepší viditelnost profilu silnice, zahlédnout dříve jiné účastníky a případné překážky – to je významná výhoda pro bezpečnost, zvláště když si uvědomíme, že při rychlosti 110 km/h odpovídá každá sekunda ujetí vzdálenosti 30 metrů.(pozn. není k dispozici pro český trh)
 
∙ V závislosti na úrovni výbavy je k dispozici zadní a přední parkovací asistent. Čidla umístěná na předním a zadním nárazníku registrují překážky blízko vozu. Zvukové signály z reproduktorů a vyobrazení na displeji na palubní desce přesně informují o přítomnosti překážky ve sledované zóně a její blízkosti.(pozn. není k dispozici pro český trh)
 
∙ Automatické zapínání stěračů a směrových světel, které je k dispozici dle úrovně výbavy.
 

OPTIMALIZOVANÁ BEZPEČNOST pOSÁDKY

Tento velký cestovní vůz konstruovaný na stejné platformě jako C4 kompletně přejímá i bezpečnostní prvky této platformy. Jsou to tytéž prvky, které umožnily řadě C4 nastavit laťku v segmentu sedanů získáním 5 hvězdiček v testech EuroNCap za ochranu osádky a 3 hvězdiček za ochranu chodců.
 
 
·       Kompletní soustava prvků pasivní bezpečnosti
 
V oblasti pasivní bezpečnosti model C4 Sedan nabízí následující hlavní prvky výbavy:
∙ Sériově dodávaný airbag řidiče a spolujezdce. Airbag řidiče má optimalizovaný tvar díky pevnému středu volantu, aby poskytoval co nejlepší ochranu hrudníku řidiče,
∙ Boční airbagy řidiče a spolujezdce (dodávané sériově dle trhu),
∙ Hlavové airbagy pro cestující na předních i zadních sedadlech (sériově na některých trzích),
∙ Tříbodové bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači a kontrolkou rozepnutí na všech sedadlech. Pyrotechnickými předpínači jsou vybaveny i výškově nastavitelné bezpečnostní pásy předních sedadel,
∙ Bezpečnostní úchyty Isofix na zadních krajních sedadlech.
 
·       Zesílená konstrukce pro dosažení optimalizované ochrany
 
C4 Sedan disponuje zesílenou konstrukcí.
Zesílení spodní přední části vozu tak, aby bylo dosaženo lepší absorpce (rozložení) energie do této části vozu při čelním nárazu. Prvky, které zlepšují přenesení deformační energie do spodní části vozu jsou tyto:
∙ Deformovatelný nosník a pevný nosníku nárazníku.
Mechanicky pevná přední náprava, nosné prvky nápravy a spodní části vozu konstruované tak, aby deformační energie byla absorbována především těmito prvky.
∙ Přepracování uložení těžších součástí motoru tak, aby se omezilo jejich přemísťování při nárazu do prostoru kabiny.
∙ Přední dveře jsou vyztuženy absorbéry s progresivní deformací, které zvyšují tuhost celkové konstrukce.
∙ Výztuhy jsou ve všech dveřích.
∙ Poranění kolen řidiče bylo minimalizováno potlačením zvedání pedálového ústrojí v případě nárazu.
 
·       Reálné zohlednění nárazové bezpečnosti chodců
 
Za účelem omezení následků případné srážky s chodcem je C4 Sedan vybaven dvěma absorbéry pro omezení poranění dolních končetin. Hliníková kapota je ve středové části vybavena prolamovanou vložkou pro lepší absorpci energie. K ochraně chodců navíc přispívá celková konstrukce zejména předních partií vozu.
 
 
·       Posílená ochrana proti krádeži a vloupání
 
C4 Sedan poskytuje vynikající ochranu proti krádeži a vloupání díky následujícím prvkům:
- elektronický imobilizér ,
- obvodový alarm s prostorovým čidlem,
- elektrický zámek zavazadlového prostoru, který nelze otevřít vyháčkováním,
- automatické zamykání třicet sekund po odemčení vozidla, pokud nedošlo k otevření žádných dveří;
- automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru ihned po rozjezdu vozidla a dosažení rychlosti 10 km/h.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 164 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 145 251 km
Cena: 65 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků