Citroën C4 sedan: facelift malé limuzíny

Vloni se dočkaly Citroëny řady C4 faceliftu, ale verze sedan mezi nimi chyběla. Nyní se modernizace dočkala i ta, a to poměrně výrazné.

Již dříve modernizované tří- a pětidvéřové hatchbacky tak doplňuje čtyřdvéřové provedení, které je nabízeno i na českém trhu, Ostatně, jeho stávající verzi jsme vám v redakčním testu představili na tomto místě.

Upravený sedan se veřejnosti představil na autosalonu v Šanghaji a zatím doplňuje paletu faceliftovaných Citroënů řady C4 na čínském trhu. Místní vedení automobilky Citroën zároveň rozhodlo, že se tam číselné označení zamění za slovní. Citroën C4 se tak nyní jmenuje C-Quatre a nově vystavený sedan naznačuje, jak bude vypadat čtyřdvéřová „cé čtyřka“ připravovaná pro evropské zákazníky.

Nový vůz se již od prvního pohledu vyznačuje modifikovanou přídí a zejména zádí, které vozu znatelně dodávají na reprezentativnosti a přibližují jej stávajícími Citroënu řady C5. Uvnitř vozu a na jeho palubní desce s čtveřicí velkých monochromatických displejů se toho příliš mnoho nezměnilo (zůstal zachován též často diskutovaný volant s pevným středem), což zjistíte jednoduchým porovnáním se snímky z našeho výše odkazovaného testu nebo mezi obrázky v tomto článku. Interiér se tak vyznačuje především novými materiály a výbavovými prvky. Těšit se můžeme na novou navigaci i audiosoustavu s připojením telefonů a externích zvukových zařízení kabelem či bezdrátově skrze Bluetooth.

Změny mezi pohonnými jednotkami v podstatě kopírují loňské úpravy hatchbacků. V závislosti na trhu se budou dodávat dva zážehové motory vyvinuté v rámci programu EP ve spolupráci s motoráři od BMW. Slabší čtyřválec 1,6i o výkonu 120 koní byl nahrazen jednotkou VTi 120 se stejným objemem i výkonem, věříme přitom, že bude disponovat lepším průběhem křivek výkonu a točivého momentu než u námi testovaného vozu. Druhý zážehový motor, označený VTi 150, se vyznačuje přeplňováním a výkonem 150 koní.  Zkratka VTi značí použití proměnného časování a zdvihu ventilů. Vznětové motory HDi budou k mání ve výkonových verzích 92, 110 a 140 koní, ovšem opět v závislosti na konkrétním trhu. Lze se domnívat, že se čeští zákazníci budou muset spokojit opět s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem a s omezenou nabídkou výbavových stupňů.

Premiéry evropské verze modernizovaného sedanu Citroën C4 se zřejmě dočkáme na letošním podzimním autosalonu ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2008
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2008
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků