Citroen C4 Picasso: zcela nový vůz (představení)

Citroen představí zcela nový model za pár týdnů na pařížském autosalonu. Již nyní však zveřejnil vše důležité.

Citroen C4 Picasso se na přelomu září a října dočká své premiéry, na pařížském autosalonu a první zákazníci si vůz odvezou od dealerů ještě před koncem roku. Přestože může název nového modelu navozovat pocit, že jde o nástupce modelu Xsara Picasso, opak je pravdou. C4 Picasso je zcela nový, samostatný model, který doplní modelovou řadu rodinných MPV - C8 a Xsara Picasso.

Citroen C4 Picasso měří na délku 4 590 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 660 mm. Právě vnější rozměry mají zajistit dostatečný prostor pro posádku. Tento parametr byl velmi důležitý pří návrhu interiéru. Zcela rovná podlaha usnadňuje nastupování, ale zvyšuje také komfort při jízdě. V oblastí loktů nabízí novinka největší prostor v segmentu. Všechna tři sedadla v druhé řadě nabízí úchyty dětské sedačky Isofix.

Přestože vychází nový model koncepčně z modelu C4, došlo na mnoho změn, které jsou ve vozech MPV důležité. Z hatchabcku nižší střední třídy zůstal zachován volant s pevným středem, který sdružuje ovladače. Všechny ostatní ovládače jsou umístěny na palubní desce v blízkém dosahu řidiče. Elektronická parkovací brzda a také řadička si našly místo poměrně vysoko, což se pozitivně odrazilo na prostoru pro nohy.

Rodinné vozy musí v dnešní době nabídnout velkou variabilitu za použití co nejmenší fyzické síly. Modulární koncepce nového MPV umožňuje interiér přestavět během okamžiku na 5ti nebo 7místnou verzi s rovnou podlahou, bez nutnosti vyjmout sedačky. Druhou řadu lze jednoduše sklopit a to i bez nutnosti vytažení hlavových opěrek. Třetí řada je pak integrována do podlahy. Přístup do třetí řady je pak usnadněn systémem sklápění druhé řady, kdy pouhým stiskem tlačítka se sedačky v druhé řadě sklopí směrem k předním a cestující tak získá dostatečný prostor pro nastoupení, resp. vystoupení.

Důležitá je ovšem i samotná velikost zavazadelníku a zde, jak to vypadá přijde nový král. Maximální objem zavazadlového prostoru při sklopení obou řad sedadel má hodnotu 1 951 litrů. Pokud sklopíte pouze třetí řadu, budete mít k dispozici opravdu výborných 576 l (VDA). Nejužší místo v zavazadelníku mezi podběhy měří 1 170 mm. Pro lepší nakládku a vykládku poslouží také výklopné okno v zadních dveřích.

C4 Picasso přináší do segmentu i nové prvky výbavy. Za pozornost jistě stojí automatická čtyřzónová klimatizace s nezávislým ovládáním pro přední dvě sedadla, a dvě zadní boční sedadla v druhé řadě. Po vzoru větší Cé-osmičky bude na vybraných trzích nabízet i klimatizaci do třetí řady sedadel. Ve výbavě pak najdete všechny tradiční prvky, z nich nesmí ujít pozornosti nový multimediální systém s obrazovkami v opěrkách hlavy přední řady s IR sluchátky a DVD přehrávačem. Dále nový audio systém s osmi reproduktory a MP3 přehrávačem.

Komfortu jízdy také pomohou speciálně odhlučněná vrstvená postraní okna, parfémované osvěžovače vzduchu a systém sledování kvality vzduchu. V rodinných vozech dnešní doby nesmí chybět ani prosklená, panoramatická, střecha. Celkové světelnosti interiéru pomáhají velké plochy oken a také přední panoramatické okno, které je protaženo hluboko do střechy.

Za příplatek bude C4 Picasso nabízet pneumatickou zadní nápravu, která umožní změnit světlou výšku u zadní nápravy a také umí automaticky udržovat světlou výšku při naloženém voze. U Citroenu není podobný podvozek až takovou novinkou, vždť již létá používá osvědčený hydraulický podvozek, ovšem nasazení vzduchu místo kapaliny je u osobních vozů novinkou.

O pohon vozu se bude starat trojice motorů. Benzín bude v počátku zastupovat jediný motor a to dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k). Naftu budou zastupovat známe naftové jednotky 1,6 HDI 80 kW (110 k) a větší dvoulitrový agregát HDI o výkonu 101 kW (138 k). Oba naftové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. O přenos výkonu na přední kola se postará nová šestistupňová převodovka, případně převodovka automatická.

Pokud jste ovšem zvyklí na klasickou řadičku manuální převodovky, budete mírně řečeno zklamání. Přestože se jedná o manuál, řazení probíhá prostřednictvím voliče pod volantem. Elektromotorky se pak postarají o zařazení potřebného rychlostního stupně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 Picasso 
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků