Citroen C4 Picasso: zcela nový vůz (představení)

Citroen představí zcela nový model za pár týdnů na pařížském autosalonu. Již nyní však zveřejnil vše důležité.

Citroen C4 Picasso se na přelomu září a října dočká své premiéry, na pařížském autosalonu a první zákazníci si vůz odvezou od dealerů ještě před koncem roku. Přestože může název nového modelu navozovat pocit, že jde o nástupce modelu Xsara Picasso, opak je pravdou. C4 Picasso je zcela nový, samostatný model, který doplní modelovou řadu rodinných MPV - C8 a Xsara Picasso.

Citroen C4 Picasso měří na délku 4 590 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 660 mm. Právě vnější rozměry mají zajistit dostatečný prostor pro posádku. Tento parametr byl velmi důležitý pří návrhu interiéru. Zcela rovná podlaha usnadňuje nastupování, ale zvyšuje také komfort při jízdě. V oblastí loktů nabízí novinka největší prostor v segmentu. Všechna tři sedadla v druhé řadě nabízí úchyty dětské sedačky Isofix.

Přestože vychází nový model koncepčně z modelu C4, došlo na mnoho změn, které jsou ve vozech MPV důležité. Z hatchabcku nižší střední třídy zůstal zachován volant s pevným středem, který sdružuje ovladače. Všechny ostatní ovládače jsou umístěny na palubní desce v blízkém dosahu řidiče. Elektronická parkovací brzda a také řadička si našly místo poměrně vysoko, což se pozitivně odrazilo na prostoru pro nohy.

Rodinné vozy musí v dnešní době nabídnout velkou variabilitu za použití co nejmenší fyzické síly. Modulární koncepce nového MPV umožňuje interiér přestavět během okamžiku na 5ti nebo 7místnou verzi s rovnou podlahou, bez nutnosti vyjmout sedačky. Druhou řadu lze jednoduše sklopit a to i bez nutnosti vytažení hlavových opěrek. Třetí řada je pak integrována do podlahy. Přístup do třetí řady je pak usnadněn systémem sklápění druhé řady, kdy pouhým stiskem tlačítka se sedačky v druhé řadě sklopí směrem k předním a cestující tak získá dostatečný prostor pro nastoupení, resp. vystoupení.

Důležitá je ovšem i samotná velikost zavazadelníku a zde, jak to vypadá přijde nový král. Maximální objem zavazadlového prostoru při sklopení obou řad sedadel má hodnotu 1 951 litrů. Pokud sklopíte pouze třetí řadu, budete mít k dispozici opravdu výborných 576 l (VDA). Nejužší místo v zavazadelníku mezi podběhy měří 1 170 mm. Pro lepší nakládku a vykládku poslouží také výklopné okno v zadních dveřích.

C4 Picasso přináší do segmentu i nové prvky výbavy. Za pozornost jistě stojí automatická čtyřzónová klimatizace s nezávislým ovládáním pro přední dvě sedadla, a dvě zadní boční sedadla v druhé řadě. Po vzoru větší Cé-osmičky bude na vybraných trzích nabízet i klimatizaci do třetí řady sedadel. Ve výbavě pak najdete všechny tradiční prvky, z nich nesmí ujít pozornosti nový multimediální systém s obrazovkami v opěrkách hlavy přední řady s IR sluchátky a DVD přehrávačem. Dále nový audio systém s osmi reproduktory a MP3 přehrávačem.

Komfortu jízdy také pomohou speciálně odhlučněná vrstvená postraní okna, parfémované osvěžovače vzduchu a systém sledování kvality vzduchu. V rodinných vozech dnešní doby nesmí chybět ani prosklená, panoramatická, střecha. Celkové světelnosti interiéru pomáhají velké plochy oken a také přední panoramatické okno, které je protaženo hluboko do střechy.

Za příplatek bude C4 Picasso nabízet pneumatickou zadní nápravu, která umožní změnit světlou výšku u zadní nápravy a také umí automaticky udržovat světlou výšku při naloženém voze. U Citroenu není podobný podvozek až takovou novinkou, vždť již létá používá osvědčený hydraulický podvozek, ovšem nasazení vzduchu místo kapaliny je u osobních vozů novinkou.

O pohon vozu se bude starat trojice motorů. Benzín bude v počátku zastupovat jediný motor a to dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k). Naftu budou zastupovat známe naftové jednotky 1,6 HDI 80 kW (110 k) a větší dvoulitrový agregát HDI o výkonu 101 kW (138 k). Oba naftové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. O přenos výkonu na přední kola se postará nová šestistupňová převodovka, případně převodovka automatická.

Pokud jste ovšem zvyklí na klasickou řadičku manuální převodovky, budete mírně řečeno zklamání. Přestože se jedná o manuál, řazení probíhá prostřednictvím voliče pod volantem. Elektromotorky se pak postarají o zařazení potřebného rychlostního stupně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 Picasso 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků