Citroën C4 Picasso: nové rodinné vozítko

19 komentářů

Jirka
20. září • 15:01

NENÍ pravda, že v pětimístném provedení nabízí největší zavazadlový prostor - o 10 cm kratší Zafira B ho má výrazně větší. Možná by to místo opisování firemních PR prospektů občas i nějakou informaci ověřit. :-(

nal
7. září • 16:13

Citroen prehlasil, ze min. do roku 2009 bude paralelne vytrabat aj Xsaru Picasso. Mate k uvedenemu viac informacii? Planuje sa 2 facelift?
d.

zuzo
7. září • 11:12

co je to numerický zesilovač?

-LK-
7. září • 11:48

Numero = digit, takže možná digitální. Hezčí by však znělo původní české slovo číslicový.

jzk
7. září • 9:45

co je to pilotovaná převodovka ?

Martin
7. září • 15:01

Už podle názvu je přece jasné, že to bude převodovka pro piloty. Čili převody budou nastaveny tak, aby to vydávalo co největší hluk a kouřové efekty, otáčkoměr a rychloměr bude násobit dvěma a více, ale zase aby to podle francouzského pojetí sportovního vozu a bezpečí nebylo moc rychlé a nebezpečné. Takže třeba při mohutném hluku při rozjezdu na jedničku to bude na otáčkoměru ukazovat deset tisíc, na rychloměru rovnou stovku, ale ve skutečnosti to bude točit dva tisíce a pojede to třicet. Ale jde přeci o dojem a pocit, to je základ franzouského pojetí auta. :-D:-D

bingo
7. září • 20:26

JJ, prevodovka pro piloty :-)

Valdauf
7. září • 19:37

Martínku Martínku,dohrát si,vykakat,vyčistit zoubky,utřít pusinku a hajinkat!Že Ty závidíš NCAPácký hodnocení Frantíků jako nejbezpečnějších aut v Evropě.Neva,kucí z raichu se tam za par let taky dohrabou tak nebeč.B-]

Kocur
7. září • 8:55

Na rozdíl od autora článku si nemyslím, že se bude jednat o klasické hydropneumatické odpružení, které používají vozy Xantia, C5, C6.
Podle tiskové zprávy je systém vybaven kompresorem, který bude regulovat tlak v pružících jednotkách (něco na způsob pneumatických vlnovců u autobusů) a tím výšku a tuhost pérování.
C4 také nebude tímto systémem vybaven standardně, ale pouze ve vyšších výbavách (nebo na přání). Vybavit toto auto hydropneumatickým systémem by jistě nebylo záležitostí jedné nápravy a už vůbec ne volitelného vybavení.
Nicméně si myslím, že se tím odstraňuje typická bolest aut s konvenčním odpružením, to je pokles zadní části auta při zatížení.

-LK-
7. září • 9:24

Vždyť on v tom má autor článku akorát guláš. Z toho, co popisuje i jakým výrazem to popisuje ("pneumatické"), je evidentní, že se jedná pouze o "dofukování" zadní nápravy z hlavním záměrem udržovat světlou výšku. Není to nic neobvyklého, majitelé i řady hodně starých amerických aut to dávno mají. Pro Citroën (a asi i pro evropský automobilový průmysl v tomto segmentu) jde o premiéru.
Zároveň však poukazováním na to, že "se jedná o pro Citroën typické pneumatické odpružení" nebo dokonce "návrat tohoto odpružení do kompaktního vozu" autor dokazuje, že o tom neví vůbec nic. Což mi vadí podstatně více než u jiného článku mnou kritizované gramatické chyby. Protože v první řadě jsou třeba kvalitní informace a to zde prostě není - naopak, autor doslova kecá.

-LK-
7. září • 9:25

Píšu rychle, upravuju to po sobě a pak mi vzniknou chyby jako "s hlavním".

-LK-
7. září • 8:17

Mohu se zeptat autora, kdy v jakém voze libovolné třídy měl Citroën pneumatické pérování? Odpovím si sám - nikdy. Maximálně je možno hovořit o hydropneumatickém pérování, které je však úplně o něčem jiném - to je primárně pro komfort, nikoliv pro udržování světlé výšky. A za druhé - u Citroënu hydropneumatické pérování bylo vždy doménou střední a vyšší třídy (doufám, že to nespletu - DS, SM, CX, BX, Xantia, XM, C5, C6) , nikdy však kompaktu.

m67
9. září • 18:53

C GS a GSA hydropneumatické pérování mel a byla to nizsi stredni;-)

-LK-
9. září • 21:49

Pravda, na GS jsem zapomněl, ale jako předchůdce BX bych ho nižší střední nenazval (ne, že by to bylo nějak extra podstatné).

Bobek
14. září • 10:02

Z dnešního pohledu asi ne, ale tehdy byla úplně jiná měřítka. Každopádně co se týká pohodlí, tak to nemělo chybu :-)

Tomáš Langer
8. září • 8:25

Zeptám se na něco jiného - odkdy je auto délky 4,6 m kompaktem?
Ano, staré Picasso bylo malým MPV, ale nové C4 Picasso je co do rozměrů normálním velkým MPV.

Roman Daněk
7. září • 15:41

Vycházel jsem pouze z tiskové zprávy, kde se hovoří o pneumatickém pérování. Pokud je tato informace špatná, pak to není moje chyba, ale pochybení českého zastoupení Citroënu...

-LK-
7. září • 15:50

Vůbec jste to nepochopil. V tiskové zprávě se hovoří, že toto pneumatické pérování je pro Citroën tradiční? V tiskové zprávě se hovoří, že Citroën již někdy v historii pneumatické pérování použil? V tiskové zprávě se hovoří, že toto řešení Citroën použil v kompaktním voze? Já tu zprávu četl a nic takového jsem tam nenašel. Odkud jste tedy načerpal informace uvedené v článku, které kritizuji? Argumentace "já jsem si myslel, že" není akceptovatelná ani pro běžného člověka, natož pro novináře, který má psát o tom, čemu rozumí.
To už jste rovnou mohl dát odkaz přímo na http://www.citroen.cz/aktuality.asp?select=tisk&detail=1v4u5s2v6g3e8f7N3X3B2 , aby to měl každý bez nesmyslů.

Roman Daněk
7. září • 19:35

Bohužel jsem pod článkem podepsán já, ale zmiňovanou vámi kritizovanou větu jsem nepsal ;-) Já to opravím, aby vás to nedráždilo a v redakci si to už dořešíme :-)) Někdo dostane podmínku s výstrahou a příště ho rovnou picnu...

Doporučujeme

Články odjinud