Citroën C4 Picasso: nové rodinné vozítko

Model C4 Picasso postupně nahradí dosluhující Xsaru Picasso. Novinka přináší několik zajímavých řešení a prozatím čtyři motory.
Seznam kapitol
  1. Představení nového Citroënu C4 Picasso
  2. Kompletní tisková zpráva

Citroën si pro blížící se domácí autoshow v Paříži připravil premiéru svého nového kompaktního MPV. Model C4 nahradil starší hatchback Citroën Xsara již dříve a dalo se očekávat, kdy se na nové platformě objeví i prostorný víceúčelový rodinný vůz. Zpočátku se na trhu budou prodávat oba vozy současně a s postupem času se starší Xsara Picasso z prodeje stáhne.

Celkové rozměry nového vozu jsou 4 590 x 1 830 x 1 660 mm. C4 Picasso zaujme nejen designem, který u Citroenu tradičně nezůstává v šedi průměru, ale i rozvržením karosérie a interiéru, tzv. visiospace, kdy spojuje zároveň rozsáhlé prosklené plochy a variabilní, prostornou kabinu. Citroën ve své tiskové zprávě předesílá, že C4 Picasso má nejlepší výhled z vozu všemi směry. Nový jednoprostorový vůz může pohodlně přepravit až 7 osob.

Hned od uvedení na trh budou k dispozici čtyři agregáty : benzínové 1,8i 16V (93 kW/127 k) a 2.0i 16V s výkonem 105 kW (143 k) a dieselové 1,6 HDi (81 kW/110 k) a 2,0 HDi (101 kW/138 k). Tyto motory odpovídají evropským normám Euro IV a dieselové pohonné jednotky jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Nabídku motorů doplňuje – podle konkrétního trhu - řada převodovek: mechanická, automatická a nová, šestistupňová manuální pilotovaná převodovka.

O odpovídající komfort se postará pneumatické odpružení, které bude u C4 Picasso použito na zadní nápravě.

Vůz dále nabídne největší zavazadlový prostor ve svém segmentu (576 l, rozšířitelných na 1 951 l) a několik drobnějších jedinečností jako čtyřzónovou klimatizaci, čidlo kvality vzduchu, parfémovaný osvěžovač vzduchu apod. Podrobné informace si můžete přečíst v druhé kapitole článku, kde naleznete kompletní tiskovou zprávu Citroenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 Picasso
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení nového Citroënu C4 Picasso
  2. Kompletní tisková zpráva
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků