Citroën C4 Picasso: nové rodinné vozítko

Model C4 Picasso postupně nahradí dosluhující Xsaru Picasso. Novinka přináší několik zajímavých řešení a prozatím čtyři motory.
Seznam kapitol
  1. Představení nového Citroënu C4 Picasso
  2. Kompletní tisková zpráva

Citroën si pro blížící se domácí autoshow v Paříži připravil premiéru svého nového kompaktního MPV. Model C4 nahradil starší hatchback Citroën Xsara již dříve a dalo se očekávat, kdy se na nové platformě objeví i prostorný víceúčelový rodinný vůz. Zpočátku se na trhu budou prodávat oba vozy současně a s postupem času se starší Xsara Picasso z prodeje stáhne.

Celkové rozměry nového vozu jsou 4 590 x 1 830 x 1 660 mm. C4 Picasso zaujme nejen designem, který u Citroenu tradičně nezůstává v šedi průměru, ale i rozvržením karosérie a interiéru, tzv. visiospace, kdy spojuje zároveň rozsáhlé prosklené plochy a variabilní, prostornou kabinu. Citroën ve své tiskové zprávě předesílá, že C4 Picasso má nejlepší výhled z vozu všemi směry. Nový jednoprostorový vůz může pohodlně přepravit až 7 osob.

Hned od uvedení na trh budou k dispozici čtyři agregáty : benzínové 1,8i 16V (93 kW/127 k) a 2.0i 16V s výkonem 105 kW (143 k) a dieselové 1,6 HDi (81 kW/110 k) a 2,0 HDi (101 kW/138 k). Tyto motory odpovídají evropským normám Euro IV a dieselové pohonné jednotky jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Nabídku motorů doplňuje – podle konkrétního trhu - řada převodovek: mechanická, automatická a nová, šestistupňová manuální pilotovaná převodovka.

O odpovídající komfort se postará pneumatické odpružení, které bude u C4 Picasso použito na zadní nápravě.

Vůz dále nabídne největší zavazadlový prostor ve svém segmentu (576 l, rozšířitelných na 1 951 l) a několik drobnějších jedinečností jako čtyřzónovou klimatizaci, čidlo kvality vzduchu, parfémovaný osvěžovač vzduchu apod. Podrobné informace si můžete přečíst v druhé kapitole článku, kde naleznete kompletní tiskovou zprávu Citroenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 Picasso
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení nového Citroënu C4 Picasso
  2. Kompletní tisková zpráva
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků