Citroën C4 Picasso: nová generace oficiálně představena

Sice všichni už nějaký ten pátek ví, jak bude nová generace Citroënu C4 Picasso vypadat, ale oficiální fakta zatím scházela. Dnešním dnem čekání končí, francouzská automobilka svou novinku kompletně představila.

Nová generace Citroënu C4 Picasso se ukázala na ženevském autosalonu coby koncept Technospace. Bylo téměř jisté, že co do designu se už toho moc nezmění, což nakonec později potvrdily také fotky jednoho z našich čtenářů, kterému se podařilo s předstihem zachytit sériovou verzi v běžném provozu. Dnes Citroën přidal oficiální tiskovou zprávu a také první oficiální snímky.

Nový Citroën C4 Picasso odhalen oficiálně i neoficiálně

Nový Citroën C4 Picasso odhalen oficiálně i neoficiálně

Citroën C4 Picasso měří na délku 4,43 m, široký je 1,83 m a vysoký 1,61 m. Rozvor náprav dosahuje na 2785 mm. Oproti končící generaci je novinka kratší, širší a nabídne o 57 mm delší rozvor náprav. Konstruktéři navíc zkrátili přední převis karoserie o sedm centimetrů a spolu s větší šířkou narostl také rozchod kol. Na přední nápravě to je o 82 mm, vzadu o 31 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce designu není potřeba nic popisovat, vše si nejlépe prohlédnete na přiložených fotkách. Nové Picasso je hodně odvážné, ale rozhodně nejde o ošklivé auto. V reálu vypadá podstatně lépe, než na fotografiích. Zájemci dostanou na výběr osm barev a škálu kol o velikostech 16 – 18 palců.

Citroën Technospace: nové C4 Picasso na oficiálních fotkách

Citroën Technospace: nové C4 Picasso na oficiálních fotkách

V interiéru výrobce slibuje kvalitní materiály. Stejně jako tomu bylo u končící generace, také ta nová nabídne vzdušný interiér s dobrým výhledem. Celková prosklená plocha dosahuje na 5,3 m2. Kromě toho bude k dispozici řada odkládacích přihrádek včetně schránek pod podlahou ve druhé řadě sedadel. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 537 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také přítomnost standardního sedmipalcového dotykového displeje, přes který bude možné ovládat navigaci, audio, telefon nebo klimatizaci. Na palubní desce jej doplní ještě dvanáctipalcový displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinová provedení VTi 120 (120 k, 160 Nm), THP 155 (156 k, 240 Nm) a naftové jednotky HDi 90 (92 k, 230 Nm), e-HDi 115 (115 k, 270 Nm). Standardem pro nejdostupnější zážehový motor je pětistupňový manuál, ostatní mají šestistupňovou převodovku. K dieselovým agregátům lze pořídit také šestistupňový automat. Nejrychlejší C4 Picasso THP 155 zvládne stovku za devět sekund a maximálně se rozjede na 209 km/h.

V porovnání s předchozí generací je novinka lehčí až o 140 kg. Řidič se také může těšit na řadu asistenčních systémů typu hlídání mrtvého úhlu, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, parkovací asistent nebo sadu kamer, které dohromady vytvoří pohled z ptačí perspektivy.

Na trhu se tato novinka objeví ve druhé polovině letošního roku. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků