Citroen C4 Picasso: déja-vu pouze názvem

Tento model je opravdu nový, Citroen jím konečně nahradil úspěšnou Xsaru. A první C4 Picasso? To prostě přejmenoval.
Citroen C4 Picasso: déja-vu pouze názvem

Jeden název mnoho modelů

Jako z podivného snu mohou někomu připadat hrátky s novými modely a jmény u francouzského Citroenu. Mírný zmatek v názvech a nových modelech by však měl být u konce a vše se nyní ujasňuje.

Citroen na podzim představil zcela nový rodinný vůz C4 Piccaso. Ten byl v první chvíli brán jako nástupce modelu Xsara Picasso, ale po krátké době se ukázalo, že se jedná o zcela nový model, který jen doplňuje stávající Xsaru a větší C8.

Nyní však přichází další model, který nese opět název C4 Picasso. Máme tedy dva odlišné vozy se stejným názvem? Ne tak docela, původně představený dostává nové označení Citroen Grand C4 Picasso.

Tip: Představení Citroenu Grand C4 Picasso naleznete zde.

Z přívlastku „Grand” si mnozí snadno odvodí, že nyní představený model je zmenšeninou původního. A přesně tak tomu je a konečně zde náme pravého nástupce takřka legendární Xsary Picasso. Ta se sice bude vyrábět i nadále, ovšem během krátkého času z výrobního programu zcela zmizí.

Citroen C4 Picasso

Zcela nový model Citroenu, který vystřídá starší Xsaru nabídne proti větší Grand verzi pouze pětimístný interiér (Grand až 7 míst) a svou délkou 4 470 mm se zařadí na pomezí malých a středních MPV vozů. Menší Xsaru přerůstá o nemalých 200 mm a za větší verzi Grand pak zaostává o 120 mm. Na vrcholu pak zůstává velký rodinný vůz Citroen C8 s délkou 4 720 mm.

Citroen u svého nového vozu opět vsadil na líbivý design a ukázal, že i MPV mohou vypadat skutečně výborně. Nutnost myslet hlavně na variabilitu a prostornost totiž často znamená, že design vozů je příliš konzervativní, bez nápadů a emocí.

O dostatek prostoru se určitě postarají vcelku velké vnější rozměry. Picasso měří na délku 4 470 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 666 mm. Konkurenti v podobně malé Merivy, nebo Matrixu jsou na tom o poznání hůř. K tomu je třeba připočítat základní objem zavazadelníku 500 l, který lze sklopením trojice nezávislých opěradel výrazně zvýšit a to až na 1 734 l.

I přesto, že tento model míří k zákazníkům, kteří nevyžadují velký rodinný vůz, nabídne ve výbavě v podstatě to samé, co větší verze Grand a to včetně pneumatického odpružení zadní nápravy, což má pomoci nejen udržovat světlou výšku i s naloženým kufrem, ale tento prvek hlavně výrazně zvyšuje komfort jízdy.

Motory

O pohon vozu se budou starat dva benzínové a dva naftové motory. Ty budou v budoucnu doplněny o jejich další evoluce.

Základním benzínovým agregátem bude čtyřválec 1,8 o výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 170 Nm. Ten doplní větší dvoulitr o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 200 Nm.

Naftu pak zastoupí tradiční zástupci HDI. Malý čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 80 kW (110 k) a točivém momentu 260 Nm, doplní větší motor 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 270 Nm. Naftové motory jsou standardně vybaveny filtry pevných částic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 Picasso
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků