Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011: malý facelift a technologie e-HDi k tomu

Asi málokoho překvapí informace, že na přelomu září a října se to v Paříži bude jen hemžit novými a faceliftovanými modely aut. Po týdnech letního mlčení se automobilky s koncem srpna a začátkem října konečně rozpovídaly a začínají více čí méně strućně ukazovat, s čím do Francie vyrazí.

Peugeot a Citroën nikam ani vyrážet nemusejí, stačí zůstat doma, a možná i proto jako jedny z prvních odhalily novinky, které v Paříží ukážou. Pokud si projdete naše vydání z předchozích dnů, na pár nových francouzských přírůstků narazíte. Nyní tu máme další dva (no, spíše jeden a půl) do party - inovované Citroëny Picasso a Grand Picasso.

Automobilka vypustila jen omezené množství snímků, ale i z těch je patrné, v čem spočívají zásadní inovace, neboť jich věru není mnoho. Tou nejviditelnější je přidání současného hitu všech faceliftů, LED světel pro denní svícení, upravená jsou i přední světla s čirými blinkry a zadní světla s černou lištou. Na Picassu najdete také nové logo vozu, a to na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru, ve středu litých kol, na volantu a na klíčích. V případě pořízení příplatkového prvku „Black Top”  dostanete na výběr z šesti variant odstínů karoserie, které doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Uvnitř je znát nová paleta barev čalounění a obkladů, jež je u verze Exclusive dále rozšířena.

Z další informací k faceliftu obou vozů je nejzajímavější integrace mikrohybridní technologie e-HDi. Slovo „hybridní” je ovšem v tomto případě těžce nadnesené, a to i v kombinaci s výrazem „mikro”. Jde o běžný systém start&stop spojený s možností rekuperace drobounkého množství kinetické energie skrze alternátor. Jde tedy o obdobu systému Efficient Dynamics od BMW a ta má ke skutečné hybridní technologii schopné rekuperovat velké množství energie přes samostatné elektromotry hodně daleko. I tak má ale jistý pozitivní vliv na spotřebu paliva - e-HDi s motorem 1,6 HDi se 110 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované normnované spotřeby 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso a 5,0 l u vozu Grand C4 Picasso. V městském provozu se díky systému start&stop může spotřeba snížit až 15 %, ale to není nic nového.

Oba inovované modely si budeme moci prohlédnout v Paříži, žádné velké překvapení nás tam už ale zřejmě nečeká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků