7
Fotogalerie

Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011: malý facelift a technologie e-HDi k tomu

Asi málokoho překvapí informace, že na přelomu září a října se to v Paříži bude jen hemžit novými a faceliftovanými modely aut. Po týdnech letního mlčení se automobilky s koncem srpna a začátkem října konečně rozpovídaly a začínají více čí méně strućně ukazovat, s čím do Francie vyrazí.

Peugeot a Citroën nikam ani vyrážet nemusejí, stačí zůstat doma, a možná i proto jako jedny z prvních odhalily novinky, které v Paříží ukážou. Pokud si projdete naše vydání z předchozích dnů, na pár nových francouzských přírůstků narazíte. Nyní tu máme další dva (no, spíše jeden a půl) do party - inovované Citroëny Picasso a Grand Picasso.

Automobilka vypustila jen omezené množství snímků, ale i z těch je patrné, v čem spočívají zásadní inovace, neboť jich věru není mnoho. Tou nejviditelnější je přidání současného hitu všech faceliftů, LED světel pro denní svícení, upravená jsou i přední světla s čirými blinkry a zadní světla s černou lištou. Na Picassu najdete také nové logo vozu, a to na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru, ve středu litých kol, na volantu a na klíčích. V případě pořízení příplatkového prvku „Black Top”  dostanete na výběr z šesti variant odstínů karoserie, které doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Uvnitř je znát nová paleta barev čalounění a obkladů, jež je u verze Exclusive dále rozšířena.

Z další informací k faceliftu obou vozů je nejzajímavější integrace mikrohybridní technologie e-HDi. Slovo „hybridní” je ovšem v tomto případě těžce nadnesené, a to i v kombinaci s výrazem „mikro”. Jde o běžný systém start&stop spojený s možností rekuperace drobounkého množství kinetické energie skrze alternátor. Jde tedy o obdobu systému Efficient Dynamics od BMW a ta má ke skutečné hybridní technologii schopné rekuperovat velké množství energie přes samostatné elektromotry hodně daleko. I tak má ale jistý pozitivní vliv na spotřebu paliva - e-HDi s motorem 1,6 HDi se 110 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované normnované spotřeby 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso a 5,0 l u vozu Grand C4 Picasso. V městském provozu se díky systému start&stop může spotřeba snížit až 15 %, ale to není nic nového.

Oba inovované modely si budeme moci prohlédnout v Paříži, žádné velké překvapení nás tam už ale zřejmě nečeká.

Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 01.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 02.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 03.jpg
Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 04.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 05.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 06.jpg
Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 07.jpg
Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud