Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011: malý facelift a technologie e-HDi k tomu

Asi málokoho překvapí informace, že na přelomu září a října se to v Paříži bude jen hemžit novými a faceliftovanými modely aut. Po týdnech letního mlčení se automobilky s koncem srpna a začátkem října konečně rozpovídaly a začínají více čí méně strućně ukazovat, s čím do Francie vyrazí.

Peugeot a Citroën nikam ani vyrážet nemusejí, stačí zůstat doma, a možná i proto jako jedny z prvních odhalily novinky, které v Paříží ukážou. Pokud si projdete naše vydání z předchozích dnů, na pár nových francouzských přírůstků narazíte. Nyní tu máme další dva (no, spíše jeden a půl) do party - inovované Citroëny Picasso a Grand Picasso.

Automobilka vypustila jen omezené množství snímků, ale i z těch je patrné, v čem spočívají zásadní inovace, neboť jich věru není mnoho. Tou nejviditelnější je přidání současného hitu všech faceliftů, LED světel pro denní svícení, upravená jsou i přední světla s čirými blinkry a zadní světla s černou lištou. Na Picassu najdete také nové logo vozu, a to na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru, ve středu litých kol, na volantu a na klíčích. V případě pořízení příplatkového prvku „Black Top”  dostanete na výběr z šesti variant odstínů karoserie, které doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Uvnitř je znát nová paleta barev čalounění a obkladů, jež je u verze Exclusive dále rozšířena.

Z další informací k faceliftu obou vozů je nejzajímavější integrace mikrohybridní technologie e-HDi. Slovo „hybridní” je ovšem v tomto případě těžce nadnesené, a to i v kombinaci s výrazem „mikro”. Jde o běžný systém start&stop spojený s možností rekuperace drobounkého množství kinetické energie skrze alternátor. Jde tedy o obdobu systému Efficient Dynamics od BMW a ta má ke skutečné hybridní technologii schopné rekuperovat velké množství energie přes samostatné elektromotry hodně daleko. I tak má ale jistý pozitivní vliv na spotřebu paliva - e-HDi s motorem 1,6 HDi se 110 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované normnované spotřeby 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso a 5,0 l u vozu Grand C4 Picasso. V městském provozu se díky systému start&stop může spotřeba snížit až 15 %, ale to není nic nového.

Oba inovované modely si budeme moci prohlédnout v Paříži, žádné velké překvapení nás tam už ale zřejmě nečeká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků