Čau , nevíte někdo jestli by pasovali přední sedačky do Citroen C4 coupe z Peugeot 307 cc .Díky za případné info
PRE Michal Ferencey:myslim,ze to je asi u kazdeho noveho auta(novinka),musia sa vychitat muchy.podla mna asi je najlepsie kupovat tak po roku vyroby,nove auto.len tu ide o to,ze to uz bude mat vela ludi v okoli a mi (aspon ja) chceme mat novinku co najskor doma a"chvalit" sa novinkou inak by ma tiez zaujmalo aku mate zatial spotrebu,ci je pravda ze motor toci pri 130km/h 4000ot/min a tym ma vyssiu spotrebu v dialnicnom temped. CITROEN TO BEST dik za odpoved
mam 1,6 benzin a fakt to toci pri 130 km/h 4 tis. otacok. ale neni to take zle ako sa zda na prvy pohlad. zvuk motora neobtazuje, ba priam prijemne vrci a sum z okolia pocut len minimalne a podvozok takmer vobec. pritom spotreba (tempomat na 130 km/h) je rovnych 9 litrov, co nie je na dane otacky a novy motor (500 km) az tak vela. donedavna som mal golf IV a ten tocil rovnako 4 tis. otacok pri 130 km/h a tam to bolo neprijemne hucanie. v C4 je to uuuuplne v pohode.
Co to je za kecy o "subtilní" C4.C4 má superpevný skelet a vedle C5 dostala nejlepší ohodnocenív crashtestech. To jaksi soudruh autor zamlčel i v hodnocení té 5ti dveřové 1,4. Naprosto však nesouhlasím s tvrzením o plastech v levnějších modelech. Interiér i základní verze působí velmi hodnotně a kvalitně, to psali nejen v SM, ale i v AutoTipu (chápete v AutoTipu!!) kde při srovnávání s Focusema Astrou napsali že Citroën (!) má nejlepší materiály a najbohatší přístrojovou výbavu palubní desky. Šlo o normálníSX verzi s motorem 1.6 16V. Naopak plasty Focusu a zpracovánízejména textilních koberců a tmelů na svarech karosérie mě zděsilo-šetřili kde se dá. Akorát vršek palubky je měkčenejtím nepříjemným dezénem jako Oktávia II nebo Fiat Stilo.Citroenu nebo Mazdě3 se to nemůže rovnat...howgh
hmm, "vynikajuci, kvalitny interier a precizne spracovanie plastov"... az na to, ze uz od prvych kilometrov sa takmer odvsadial ozyvaju neprijemne rezonacie a s kazdym kilometrom je to horsie a horsie... tak neviem... som s tym autom (C4, 5dv. 1.6 vybava TOP, resp. ceska SX Pack) spokojny, ale toto mi celkovy, inak velmi pozitivny dojem troska (vyrazne) kazi...
Predevsim nejde o test ale o prvni dojmy po par desitkach kilometru, klasicky test postihujici vse a v obvykle mire se na AutoRevue objevi pozdeji. Oboji je v clanku myslim jasne receno, takze k nemu prosim tak pristupujte.Subtilni je mineno ve smyslu drobny, maly. Pokud Vam C4 Coupe prijde byt mohutnym ci velkym vozem, proc ne, me prijde byt pomerne maly a vykon 130 kW neni pro takove auto typicky.Co se tyce bezpecnosti, ve svych to testech to jiz neuvadim, nejde o vec, ktera by podlehala testu (nastesti ). Berte to prosim tak, ze testy jsou jiz tak hodne dlouhe a narocne a uvadet veci, ktere jsou obecne zname nebo zjistitelne ve specialnich clancich (i zde na AutoRevue nedavno vysel clanek srovnavajici vysledky crashtestu) je zatezi navic, ktera neprinasi zadnou novou informaci vyplynuvsi ze zkusenosti autora. Samozrejme, u nekterych aut stoji za to to zminit, alespon kratce a v testu C4 jsem neudelal ani to, coz lze vnimat jako chybu.Co se tyce interieru, byl v zakladu nekvalitni, predevsim uroven calouneni byla mizerna. Resi to az velurove callouneni v nejvyssi vybave nebo calouneni VTS latka/alcantara. Ani plasty se mi nelibily, ty tvrde byly hodne nachylne na poskozeni. Je to ma zkusenost a trvam na ni. Mohl bych se ohanet take jinymi testy, treba v Autocaru a Autobildu shledali totez, ale neudelam to, zajima me vlastni zkusenost.
Zdravim. Recenze mi prijde supr, dle meho se diskuze tak trosku typicky strhla k nesmyslnym dohadum .. Mam dotaz na redakci: Budete mit v dohledne dobe moznost testovat VTS s motorem HDi? Zajimalo by mne, jak si myslite, ze by se VTSko s timto motorem mohlo chovat? Znate ho z C5ky i Peugeotu .. Zvazuji prave tento motor .. Prijde mi ze to muze byt rozumny kompromis vykon/spotreba. Cetl jsem nekolik anglickych recenzi, venuji se ale prevazne benzinu a naftak jen tak zminujou ze existuje .. Dekuji
VTS HDi jsme bohuzel nemeli moznost vyzkouset, k dispozici byl pouze VTR HDi s klasickou 1,6 80 kW. Myslim, ze VTS bude mit se 100 kW HDi dostatek vykonu na pekne svezeni, problem je podle meho jen v cene. HDi bych si koupil maximalne za stejnou cenu jako 2,0 16V, dnes ale stoji jeste o 50 tisic Kc vice, coz je pri vyznamnem tricetiprocentnim rozdilu ve vykonech silena cena. Se 130 kW je VTS alespon vykonem opravdu hot-hatch, se 100 kW "jen" rychly kompakt a za takovou promenu bych si tolik penez urcite nepriplatil.
Zdravim, zase velmi dobry test, i ked trosku kratky. Ked dostanete VTS na dlhsie, spravte prosim aj nejake to video. Velmi sa mi pacia videa, kde je zaber na tacho a akceleracia 0-200 (prip. max.). Clovek si urobi sam obraz o tom, ako auto zrychluje. Teraz otazka trosku out of theme, ale ako zrychlovala O2 2.0 FSI v rychlostiach nad 180, prip. aku mala tacho maximalku? To iste sa chcem spytat na O2 2.0 TDI, pretoze ta mala gumy 225/45 R17 a ci to bolo vo vyssich rychlostiach citit. Ani jednu ste myslim netestovali Vy pan Janda, ale pan Broza. Tak poprosim o odpoved jeho. Dal by som to do diskusie k autam ale tam uz sa k tomu asi nevraciate. Tak diky a sorry
Takovej skrček a přes 13 metráků........ Se 115 kW mi to jede líp. Jinak je to pěkný vozítko.
Co se tyce bezkonkurencnosti tak jista konkurence by tu byla. Pro hardcore zavodniky bude asi lepsi volbou Honda Civic Type-R. Stoji sice o neco vice (700k) a nema ruzne technicke vychytavky jako adaptivni svetlomety, nicmene ten sportovni zaklad je urcite lepsi. Vykonnejsi motor, sportovnejsi podvozek a vubec celkove je to vice drsna kara.
Mate pravdu, v mem rozjimani nad konkurencnimi vozy CTR take zminuji, nicmene jen okrajove, protoze to je zcela jinak ladeny vuz. Nedokazi predstavit, ze by nekdo vahal mezi VTS a CTR, jsou to uplne jina auta. Sportovni geny maji obe, C4 je ale vice o stylu a komfortu, Civic je v nekompromisni hardcore. Kazdy ma neco od sebe a zde zalezi pouze na tom, co zakaznik preferuje, jedno je vice pro sport, druhe vice pro bezne vyuziti... VTS bych stavel vedle aut jako Golf GTI, Type-R je trochu jinde.
No me docela prekvapily ty formulace o nadprumernem vykonu a podobne. O CTR se sice zminujete, ale zaroven vam 130 kW pripada jako nadprumer - ja nevim, ale vedle tech 147 kW v CTR je to celkem slabota. Fakt, ze Citroen nepouziva variabilni casovani ventilu (a diky tomu je 180 k - na sve pomery - vysoky vykon) mi prijde dost mimo. Podle me by spravna formulace mela byt ve stylu "vykon motoru je sice pekny, ale kvuli absenci technickych vymozenosti v podobe variabilniho casovani ventilu za konkurenci zaostava". Zvlast, kdyz si uvedomite, ze CTR je temer 5 let stare auto, je vykon Citroenu dost o nicem. Az prijde pristi rok novy Type-R, bude ten rozdil s velkou pravdepodobnosti jeste vyraznejsi. A ten ulet s netahnouci jednickou (byt ji clovek na okruhu nevyuzije) je proste solidni faux pas. Jeste ten vykon - pisete, ze je dosahovan "pomerne nizko". Ja si tim tak jisty nejsem - CTR ma tech 147 kW pri 7400, coz znamena, ze pri tech 7000 bude mit vic, nez 130. Pritom jsem ale zatim v zadnem testu nenasel, ze by CTR dosahoval vykonu "pomerne nizko" - s ohledem na VTS by to vsak rozhodne bylo na miste. Proste na to, ze je to jen 130 kW mi prijde, ze je to vysoko az dost. Jinak chapu, ze je VTS naladeno spis jako relativne silne a komfortni auto, nez jako hardcore zavodak, a pro toho, komu nevadi interier (me prijde fakt strasny) je to celkem slusne auto za slusne penize.
Nechcem otvarat uz takmer uzavretu debatu, napisem len moje vlasntne dojmy. Z tohto pohladu som asi velky stastlivec, kedze som mal moznost zviest sa s Cliom Sport 2.0 172, CTR 200 aj C4 VTS 180 .Mozem potvrdit slova p.Jandu, je to ina kategoria. Prve dve nie su v mojom chapani pre kazdodenne pouzivanie, skor su to auta na vikend, okruh a pod. Clio Sport je super sportak, ale po 30km na beznych cestach mate adrenalin, a tazko sa vystupuje, aj doslova, kvoli krizom. C4 VTS naproti tomu je auto dvoch tvari. Je komfortne a na kazdodenne jazdenie, ozyva sa super zvyk motora a excelentne JBL ozvucenie s 10 repro, subwoofer, 240 W zosilovac. Na druhej strane, raz za cas, mate moznost dokazat a ukazat, ze to auto nielen tak vypada, ale aj jazdi. . A mimochodom aj necakane usporny. Da sa jazdit za 8 az 10 litrov . Bugs
"Clio Sport je super sportak" jo motor ok/bohuzel,ale podovzek v xtremech uz par lidi stal zivotLidi proc porad chvalite neco v cem jste ujeli 20kilaku na pul plynu
CTR je sice pět let staré auto, ale 2.0 130 kW není také žádný nováček, pokud se nepletu, už delší dobu s ním jezdí např. 206 RC.
No yo, ale C4 je nove auto. Ze ho nabizi se starym motorem bych za vyhodu zrovna nepovazoval. .
C4 je mířen na zákazníky, kterým bude 130 kW stačit. Citroen není značka, která by zakládala na ryze sportovních vozech, až na C4 VTS de facto v nabídce žádný nemá, snad jen C2 VTS, ale ta má jen 90 kW (a nutno dodat, že na svůj objem mám motor vysokou spotřebu).
Kam jinam by taky mel byt namiren, ze. Trochu zamysleni nad cilovou skupinou zakazniku jsem napsal do prispevku panu Jandovi o par radku vys, takze to sem nebudu opisovat. C2 VTS si jeste velmi dobre pamatuju, tak udesnou spotrebu v porovnani s vykonem a hmotnosti jen tak neco nema...
C4 VTS de facto nemá konkurenci, pokud bychom hledali podobné auto se stejným výkonem a stejnou výbavou, asi nic nenajdeme... Myslím, že C4 VTS by díky tomu mohlo mít úspěch.
Tak na tomto se presne shodnem, je to proste trida sama pro sebe - a jestli to bude mit uspech se ukaze az casem...
Myslim, ze polemizujete s necim, co v clanku vubec nezaznelo. Ja jsem vuz se CTR vubec nesrovnaval a jak v clanku, tak zde v diskusi jsem jasne rekl, ze to vubec nejsou srovnatelna auta a ze kazde z nich si hleda jineho zakaznika.Pokud hovorim o nadprumernem vykonu, konstatuji to prismatem atmosferickeho dvoulitru. Ten ma dnes bezne okolo 110 kW, proto 130 kW vidim jako nadprumerne cislo. Nic vice, nic mene, vykon CTR neni nadprumerny, vykon CTR je spickovy a vice ma snad akorat dvoulitr v S2000. Podobnych motoru je jako safranu, treba Focus ST170, dvoulitr, variabilni casovani ma kolem 125 kW. Konstatovat, ze vykon je necekane vysoky na to, ze motor nema variabilni casovani a ze stejneho duvodu jej vnimam jako polozeny relativne nizko (a tim nemyslim jen spicku, ale i obecne jeho prubeh) mi mimo neprijde a myslim, ze to stoji za uvedeni. Sjedte si s VTS, posudte sam.Na kazdy pad mam pocit, ze jste si spletl dojmy z VTS se srovnavacim testem VTS vs. CTR. Tak to ale neni a ja znovu rikam, ze to je jine auto, nesrovnatelne a pokud neco v testu konstatuji, nerikam to v souvislosti se CTR, protoze toto auto necitim jako primeho konkurenta. Pripada mi, jako bych Vam vjel do vlasu nejakym nepatricnym srovnanim, ale niceho takoveho jsem se nedopustil, druhou stranu jste si priradil sam. Osobne bych si poridil radeji CTR, ale kdybych o nem uvazoval, nemel bych na druhe misce vah VTS, to ani omylem. Bavme se o GV GTI vs VTS atp., naladeni CTR miri uplne jinam.
Ale no tak, neberte to tak osobne, ja to nemyslel nijak zle. Zkusim to tedy jinak:- ja jsem si druhou stranu nepriradil az tak uplne sam - to, ze vykon je nadprumerny, s ohledem na fakt, ze nema auto variabilni casovani ventilu (tak jako Honda, Toyota, Ford) jste napsal sam. Pro me - at se vam to libi, nebo ne, ten vykon neni nadprumerny. Na me to proste pusobilo takovym dojmem, jako chvala vykonu osmiventiloveho motoru, ze sice nema sestnact ventilu, ale presto podava nadprumerny vykon (ve sve kategorii osmiventilu), i kdyz 16V motory jsou silnejsi. Tak trochu delani z nouze ctnost. - branite se tim, ze bezne ma dvoulitr okolo 110 kW - sorry, ale tohle srovnani zase nemuzu akceptovat ja - VTS prece NEMA byt beznym, ale sportovnim autem, ne? Je prece jasne, ze kazde sportovni auto by melo byt - v porovnani s beznym - vykonove nadprumerne. Naopak srovnani s ostatnimi "hot hatches" je - podle me - mnohem vice relevantni (srovnavat CTR s beznymi dvoulitry by me nenapadlo ani nahodou).- se srovnavacim testem jsem si nic nespletl, jen jsem vase tvrzeni porovnal s tim, co nabizi jine auto. - souhlasim s tim - a myslel jsem, ze i z meho prispevku je to dostatecne patrne - ze CTR a VTS primi konkurenti nejsou. CTR si za ty svoje kone necha poradne zaplatit a o vybave, jakou ma VTS, si muze nechat jen zdat. Me ale neslo o porovnani celych aut, reagoval jsem jen na zminky o nadprumernem vykonu, tot vse. Neminim se hadat, ve VTS jsem nejel a podle vaseho testu se zda, ze (az na tu jednicku) jde o velmi povedene auto. V porovnani s ostatnimi sportovnimi verzemi mi vsak jako nijak vykonove nadprumerne nepripada.A na zaver - silnejsi 2.0 nez CTR ma jen ITR - rovnych 220. Pak uz je jen vzpominana S2000.
Podivej, vis jak je definovane slovo nadprumerny? A prumerny? Pak musi byt vykon 130kW z atmosferickeho dvoulitru nadprumerny (pokud se bavime o autech do urcite cenove hladiny, tim vyrazuji S2000...). Vzdycky mas neco vylozene nadprumerneho, spickoveho, v dane kategorii CTR se 147kW, pak rekneme nadprumer 130kW u VTS, pak treba prumer 122kW u Alfy Romeo, 125 u ST170 a pak nejaky podprumer... Pokud by totiz mel byt motor z VTS podprumer muselo by toho nad nim vykonem byt podstatne vic nez nekolik derivatu tehoz spickoveho motoru od Hondy.
No to srovnani motoru co je prumerny a nadprumerny mi vuci alfe nepride moc fer...srovnavate motory sportovních aut( ctr, vts apod.) s dvoulitrem JTS bezne alfy..to je nesrovnatelny...motor JTS us alfy srovnavejte s dvoulitry dané kategorie. Je jasny ze sportovni auta MUSEJÍ mít vyší výkon. Alfa sportovně naladěněho dvoulitra nedělá, tkz srovnání jedině GTA, ale to je zas o něčem ouplně jinym...
Jsem jesitny Myslim, ze v tom prvnim si nerozumime. Ja jsem prece nerekl nic na styl: Je to hodne, protoze... jen jsem rekl, ze si to zaslouzi uctu. Slo jen o slovni obrat v ramci informace, ze motor nema promenne casovani. Jestli to berete jako pozitivum nebo negativum nechavam na Vas, ja to nehodnotim, pozitivni hodnoceni neceho takoveho mi vkladate do ust Vy. Ze si neco zaslouzi uctu neznamena, ze je to dobre Kazde reseni "dolovani" vykonu prinasi sve problemy a myslim, ze je dulezite zminit, za jakych okolnosti je vykonu dosazeno. Ja jsem to sdeloval jako informaci.Ad prumerny/nadprumerny - dobre, rozumim Vam, jakkoli mi VTS prijde sportovni cca tak jako Audi A3 2,0 FSI s S-line paketem nebo BMW 120i se sportovnim podvozkem. Na druhou stranu - vyjmenujte mi atmosfericke dvoulitry s vykonem vyssim nez 130 kW krom toho jednoho od Hondy? Toyota ma 1,8 180 PS, Ford ma 2,0 170anecoPS, Pak je tu Alfa JTS, ta ma neco pres 160, 2,4 V5 Stilo Abarth ma tusim 170... Ja nevim, prumer mi prijde vice jako vetsina a ja moc dvoulitru s vykonem pres 170 koni nevidim. Navic dvoulitry BMW ci Audi se mi do srovnani pocitat chce, protoze A3 nebo 1er nejsou o nic mene sportovni auta a ani jeden z techto vyrobcu lepsi dvoulitr vubec nedela. Ani Alfa vykonnejsi nema.Ostatni je myslim jasne. Pokud jde o tyto dve veci, byl bych rad, kdybychom si je vyjasnili. Prvni vec povazuji za nedorozumeni, ci ne zcela stasnou formulaci (kdyz jsem dnes rano clanek cetl, beztak jsem ji litoval, bez ni by to slo take a cekal jsem problemy ) v druhe se mi vykon jevi jako nadprumerny, i kdyz si vyskrtnu dvoulitry Alfy, BMW, Audi a dalsich sportovnich znacek ci sportovne ladenych aut...
Kdo neni?Tak jsem nad tim trochu uvazoval a asi nakonec nezbyva nez uznat, ze mate svym zpusobem pravdu. Tech atmosferickych dvoulitru s vice nez 180 k opravdu neni zas tak moc, presneji receno, nikdo krome Hondy je nema. Kdyz uz je dvoulitr silnejsi, ma turbo (GTi, OPC, WRX apod.). Porad si ale myslim, ze srovnani s ostatnimi dvoulitry je zavadejici - motor ve sportovnim aute proste MUSI byt silnejsi, jinak by to nebylo sportovni auto (2.0 110 kW by z VTS sportak udelalo jen tezko). Problem nastava v tom, ze proste neni s cim srovnavat, tedy krome CTR. Nechal jsem se tak nejak unest tim, ze vlastne dvoulitru ve sportovnich verzich bylo jeste nedavno celkem dost a mezi nimi bylo 130 kW sice lehce nad prumer, ale vzhledem k tomu, ze jde o zcela novy vuz, az tak zazracne to nevypada. Situace se ale zmenila, takze asi jinak - ja bych rekl, ze proste na sportak teto tridy je 180 k malo, prestoze na atmosfericky dvoulitr je to slusne (obavam se, ze primo "nadprumerne").
Já bych neřekl, že 180 k je málo, sportovní jízda není jen o rychlosti a když se otáčky udržují v oblasti maximálního výkonu, pak se i 180 k auto s touto hmotností dokáže slušně hýbat.
Netvrdim, ze se to nebude "slusne hybat", ale koncernovy bracha 206 RC (1159 kg) se stejnym motorem je rychlejsi, stejne jako Clio Sport (124 kW, 1035 kg). Jsou to obe mensi auta, ale tim jsem chtel jen naznacit, ze zas tak rychle to nepojede (pominu ted podvozek, ktery muze byt u C4 klidne lepsi a pak muze byt vsechno jinak). To me privadi k otazce - co je tedy podle vas srovnatelna konkurence? V clanku pisete GTi, ale (podle me) je toto auto trochu nekde jinde (jak cenove, tak vykonem). CTR uz jsme se shodli, ze s VTS souperit nebude. AR 147 GTA asi taky ne, Astra OPC taky ne. Zustava Abarth (ten je sice 2.4, ale ma jen 170 k, chybejici kone by mohl nahradit lepsi kroutak a nizsi vaha) a Corolla T-Sport (mensi motor, ale silnejsi) a vybehovy Leon 1.8 20VT (132 kW). Me osobne pripada VTS tak trochu trida sama pro sebe - vykonem svou konkurenci (alespon vetsinu) nijak vyrazne nezastini, designem interieru se stava zalezitosti pro celkem specifickou skupinu zakazniku a cenou tyto zakazniky potesi. Osobne me totiz zadne auto, ktere bych proti VTS postavil, nenapada...
Kazde auto je specificke a zadne jine neni stejne. Pokud k tomu budu chtit pristoupit jako Vy, dojdu ke stejnemu zaveru. Mne se po zkusenosti s VTS nabizi jednoznacna skatulka - vuz pro kazdodenni jezdeni, ktery ma styl, komfort a kdyz na to prijde, tak i vykon a slusne jizdni vlastnosti. Takovy vuz vyhledava spousta zakazniku a vybiram-li konkurenty skrze typ zakaznika, nabizi se cela skala stejne ladenych vozu. Golf GTI je pro me uplne typicky zastupce, auto pro kazdodenni vyuziti, ktere umi podat solidni jizdni vykony, ale neni pro to stavene. Ze ma 20 koni navic a lepsi jizdni vlastnosti je uplne jedno, oboji si koupi stejny typ zakaznika, kdo chce opravdovy sportak, u Golfu i VTS setre, ta auta na to nejsou naladena. Podobne ladena je i Corolla TS, Megane (a ted si nemohu vzpomenout jestli GT, Turbo nebo jeste neco jineho - 2,0T 165 kW - jel jsem s nim asi pred dvema tydny a je to skoro to same co VTS, prakticky stejne ladeni, akorat koni je tady uz o dost vice), Astra 2,0T 147 kW, a koneckoncdu daleko neni ani stara Octavia RS nebo zmineny Leon. To jsou vsechno auta, ktera jsou predevsim vykonna, ale nejsou stvorena pro rizeni a vyuzivani na sto procent. Nemaji na to naladeny podvozek, rizeni atd. a po mem soudu maji vsechny stejneho zakaznika - cloveka, co chce rychle, komfortni a dobre vybavene auto, ale nekupuje si ho proto, aby kazde odpoledne brousil okresky, ale aby s nim dojel do prace a obcas si s nim trochu zablbnul... Tohle neni v prve rade o vykonu, to auto muze mit 125 nebo 165 kW a obji je na kompakt proste dost, ale o naladeni a tyhle auta jsou ladena vsechna velmi podobne a hledaji stejneho uzivatele.
Tak na tom pohledu na potencialni konkurenci pro VTS se neshodnem, i kdyz netvrdim, ze nemate pravdu. Jak jste z meho prispevku asi poznal, mam bliz k nazoru pana Brozi (o neco nize), ze VTS je svym zpusobem trida sama pro sebe (kone-nekone, za stejnou cenu ve stejne vybave bude tak mozna ten Abarth, vse ostatni bude podstatne drazsi). Jestli budu mit moznost se s nejakym majitelem VTS pobavit, pak moje prvni otazka bude, proc si to auto vybral - a mezi cim vybiral. Opravdu si nedovedu predstavit, ze by vybiral mezi GTi, Astrou a Corollou.Jeste bych si dovolil nesouhlasit s tim, ze cilovy zakaznik chce "komfortni a dobre vybavene auto". Nevim, jak VTS, ale O1RS bych za "komfortni" rozhodne nepovazoval a troufam si tvrdit, ze ani ostatni zminovana auta v tomto ohledu zrovna nezazari. Naladeni podvozku je pomerne tvrde a na jezdeni po meste nic-moc. Kdybych chtel komfortni a dobre vybavene auto, sahl bych mnohem radeji jinam (v pripade O1 1.8T L&K, v pripade O2 2.0 FSI). A pokud nekomu ten tvrdy podvozek nevadi, pak ho asi zase budou zajimat ty kone (treba me). Ale uvidime, jak rikam, az nekoho s VTS potkam, jsem zvedav, co se dozvim...
Nemuzeme se shodnout na vsem, to by byla nuda Trida sama pro sebe, to se mi nelibi a nemyslim si, ze ten, kdo si koupi C4 VTS (BTW skoro 3 procenta prodeju C4, coz neni malo) chtel bud to nebo nic. Myslim si, ze mel v hledacku nekolik podobne ladenych vozu a C4 vybral pro nekterou z jeho prednosti, z nichz jako nejvyznamnejsi viidm cenu. To je muj nazor, opravdu se neshodneme, ale nevidel bych to tragicky Pokud budu mit moznost setkat se s nejakym majitelem, take se ho zeptam.Kdyz hovorim o "komfortnim a dobre vybavenem aute", mam na mysli v ramci tohoto subsegmentu sportovne ladenych kompaktu. To je myslim jasne, ani jedno ze zminenych aut neni komfortni a VTS taky neni zadna zehlicka, ale na sportovni auto je mekci, nez by bylo vhodne. To same O1 RS apod. Jde proste o sportovne ladena auta, ktera "nezapominaji" na rozumny komfort. Bavme se tedy prosim o autech v ramci teto kategorie a bezna auta sem nemichejete, to bychom se zase nikam nedostali V takovem pripade patrne uznate, ze jsou auta "mekci" a "tvrdsi", z nichz jedna hledaji spise bezneho uzivatele se sportovnimi choutkami, druhe spise sportovce, ktery si bezne sjede jen obcas. Predevsim tyhle dve kategorie mezi temito sportovnimi auty vidim, do prvni radim treba VTS nebo GTI, do druhe treba CTR. Docela me prekvapuje, ze to tak nevidite, zkuste se zeptat majitele nejakeho z jinych zminenych aut, mezi ci vahal a dostanete se do vod, ktere jsem procesaval v jednom z predchozich prispevku... Takovou zkusenost mam, s majiteli jinych podobnych aut jsem mluvil mnohokrat a neznam nikoho kdo by resil O1RS vs CTR nebo, kdyz se podivame jinam FRS vs. Clio Sport 2,0 apod., to jsou proste jina auta a skatulky vidim jak pisi vyse - preference urciteho vyuziti...
Na tom neco budeTragicky to nevidim, ale tehle casti diskuse uz nechame Rozdeleni na "mekci" a "tvrdsi" beru a urcite to neni neco, na co mame kazdy jiny nazor. Je mi jasne, ze motokara CTR nebude konkurovat vice-mene civilni O1 RS. Nicmene, pokud vedle sebe postavime tu "mekci" cast, tak mi tam VTS proste nepasuje - proti GTi nebo Astre ma nizsi vykon, zato ma bohatou vybavu a podstatne nizsi cenu. Kdyz uz jednou nekdo vycleni cast rozpoctu za urcitym ucelem, nemyslim, ze by ho VTS mohlo zlakat k "usetreni". Proste, jestli mam 1.3M na STi, nekoupim si konkurenci se slabsim motorem (a nejspis i jinym podvozkem) jen proto, ze bude levnejsi. Chci-li GTi, budu se spis divat v jeho cenove kategorii a urcite neobetuju turbo a 20 koni kvuli adaptivnim bi-xenonum. Mozna jsem divny, ale kdyz budu chtit Integru (190 k) - a budu NA NI mit - pak si proste nekoupim slabsi auto, i kdyz by bylo levnejsi. Jina situace by byla, kdyby treba Celica GT-S stala o 15% min - to uz by stalo za uvahu, obe auta 1.8/140 kW, proste srovnatelna nabidka za ruznou cenu. Tohle kriterium ale VTS nesplnuje, min penez = min vykonu. Berte to podle sebe - taky nejezdite v 320, prestoze byste jeji koupi usetril, ne? A pokud uz jste jednou nasetril na 325, tezko vas nekdo mohl zlakat na slabsi auto jen proto, ze je levnejsi - a dokonce si myslim, ze byste tu 320 nevzal ani v pripade, ze by byla lepe vybavena, nez vase 325. Stejne tak ale - co by cloveka, majiciho usetreno na 325 - pro vas asi nebylo prilis zajimave 328. Sice silnejsi, ale taky drazsi. Abych to nejak shrnul: zajemce o "hot hatch" si nejdriv ujasni, jestli chce motokaru (CTR) nebo neco civilnejsiho. Kdyz to jednou udela, bude to - asi jako vetsina veci - o penezich. Pokud bude mit strop kolem 650k, o GTi uvazovat nebude, protoze je na neho drahe a spis se zamysli nad tim, jestli je lepsi C4 nebo Stilo. Pokud bude mit strop o 100k vys, pravdepodobne bude koukat na GTi a o 20 k slabsi VTS se v jeho vyberu neobjevi. Zvlastnosti VTS je pak to, ze (nezkoumal jsem to, ale tipnul bych si tak) v ramci te srovnatelne konkurence (vykonove) nabizi nesrovnatelne lepsi vybavu. Proto ho mam za "tridu sama pro sebe".
Zajimave, divate se na to opravdu jinak nez ja Vykon je dulezity, to chapu, ale 10 procent je rozdil, ktery me rozhodnuti ovlivnuje jen minimalne a hlavne si myslim, ze vubec nebude ovlivnovat rozhodnuti zakaznika tohoto typu auta. Pochopte, ze Vy jim nejste, divate se na to skrze sebe - cloveka, ktery by si VTS, GTI a podobna auta urcite nekoupil. Proto nevylucuji VTS ze schopnosti konkurovat GTI. Dale pak posuzuji jen value for money. Cena prece neni jedna, pokud si reknu, ze koupim auto do 800t, mohu za to dostat GTI v zakladu, nebo VTS se vsim co ma a jeste kuzi a navigaci. Rozdil ve vykonu 10 procent, (jako pohodar neresim), rozdil ve vybave propastny (super), rozdil v ladeni auta maly a ten rozdil v jizdnich vlastnostech a vykonu je mi jakozto cloveku co chce auto hlavne pro bezne jezdeni uplne ukradeny. Jak rikam, divate se na to pohledem svym a ten neni podstatny, protoze Vy nejste zakaznikem aut typu VTS. Jediny rozdil je, ze kdyz si reknu, ze koupim "sportak" za 650, nemam na vyber. Ale to prece nedela z VTS vlastni tridu. To byste take mohl rici, ze Fabie neni konkurentem Micry, protoze stoji v zakladu o 50 tisic mene. Zakladni cena sice vec ovlivni, ale jedno ci druhe auto zcela nediskvalifikuje.A ke mne - je to jak pisi vyse. Mel jsem v hledacku vse od 330d vyse, tedy jeste 325i a 330i. Diesel jsem zavrhl a zbyly tato dve auta. Dale slo jen o pomer vybavy a vykonu, zvolil jsem vice vybavy a mene vykonu, cili jsem v podstate rezignoval na 29 kW, ktere jsem s mym rozpoctem mohl mit bez problemu. Jasne, jsou tu limity, nechtel jsem 320i ani d, ale to uz jsou obrovske rozdily az 70 kW, ale my se zde bavime o 15-17 kW rozdilu, a proto si i osobne myslim, ze kdybych chtel jakysi life style ovy sportak, budu mezi GTI a VTS vahat uplne v pohode a radeji bych zvolil nabusenou VTS, protoze oboji na sport zrovna neni a pri tom dvojim rychlem predjeti denne 20 koni rozdilu nepoznam, zatimco navigaci, spickove audio, kozeny interier atd. poznam na kazdem kilometru. Zkuste se jako ja vzit do kuze zakaznika takoveho auta, myslim, ze me minimalne pochopite
Ja si zase rikam, ze vy se na to divate trochu moc z vasi strany - tj. radsi vybavu, nez vykon. Koneckoncu, ani vy nejste zakaznikem, ktery by si ty auta koupil (myslim, ze misto te 325 byste VTS +- poridil, ne?), takze tvrdit, ze muj nazor neni relevantni, je trochu podpasovka (sam navic jezdim Civikem VTi a tedy se v teto kategorii aut pohybuji vic, nez vy). Osobne bych u lidi, kteri kupuji hot hatch, ocekaval, ze budou slyset spis na vykon. Jiste, ze vybava je dulezita, ale kdyz jsme u toho "value for money", pak to "value" muze pro ruzne lidi predstavovat neco jineho. Souhlasim s tim, ze cena neni jen jedna. Kdyz vedle sebe postavime 2 auta za 800k - zustanme ted u VTS v maximalce a GTi vice-mene v zakladu, muze to pro nekoho znamenat, ze za 800k ma super vybavu a tedy za sve penize dostava vic u VTS, pro jineho to pak muze znamenat, ze za sve penize dostava vic koni a bere GTi. Otazka tedy je, zda se vetsina potencialnich "hot hatch zakazniku" chova jako v prvnim, nebo jako ve druhem pripade. Tady, prestoze nerad, musim uznat, ze mate asi pravdu - leckdo zvoli vybavu pred vykonem. Nicmene tady hraje dulezitou roli i image, kdyby bylo vsechno jen o penezich, asi by nebylo o cem diskutovat. Ale to uz se dostavame jinam...
Ja se na to vubec nedivam z meho pohledu, ja bych takoveho auta radeji vykon nez vybavu. Pouze se Vam snazim predestrit pohled nekoho, kdo chce stylove auto pro denni pouziti s tim, ze si s nim sem tam sjede. To nejsem ani ja, ani Vy, ale shodněme se na tom, ze takovy clovek existuje. A ten pak podle me neresi, jestli ma auto 180 nebo 200 koni a nizsi cenu oceni. Proto jsou pro me obe auta konkurencni. Samozrejme bude mnoho takovych, kteri mezi VTS a GTI vybirat nebudou, samozrejme, rikam jen tolik, ze bude i spousta takovych, pro ktere to budou srovnatelne nabidky. Ano, ona "value" muze byt pro kazdeho jina, ja nerozporuji Vas nazor, ja jen vedle nej hajim svuj a troufam si tvrdit, ze pro vetsinu lidi budou tato auta konkurencni, nebot vykon preferuje opravdu malokdo, jen hrstka ridicu je schopna takovy vykon smysluplne vyuzit a vetsina lidi si auta jako GTI, O1RS apod. kupuje kvuli jinemu nez primarne sportovnimu vyuziti.Vas nazor je samozrejme relevantni, jste zakaznik jako kdokoli jiny, Vy pouze rikate: Neni to konkurence, nema to stejneho zakaznika. Ja rikam opak, ale pripoustim, ze pro nektere muze byt rozdil ve vykonu odrazujici od slabsiho vozu. Bude jich ovsem mene nez tech prvych. Myslim, ze, na tomto se proste musime shodnout Jinak mam porad vice kompaktu nez aut stredni tridy, takze myslim, ze o tom take neco vim V nizsi stredni me dnes oslovuji predevsim podobna auta a ac VTS neni ma krevni skupina, rikam, ze je fajn a za tu cenu bych si ji na primestske vyuziti klidne koupil. To je proste jeji kouzlo a rikam to jako clovek, ktery si koupil dvoulitroveho Focuse a vynutil si jeho dodani bez klimatizace zdarma, protoze druhy chladic zbytecne zhorsuje chlazeni motoru pri extremnim vyuziti. Ale to uz je jinde, o vhodnosti VTS pro urcite vyuziti svedci i sam clanek.
No ja myslim, ze to muzem uzavrit - sam jsem naznacil, ze existuji lide s obema pohledy a ze - precejen - musim uznat, ze tech s pohledem, jaky nabizite vy, bude asi vic, nez tech, jaky nabizim ja. O tom, kolik lidi bude opravdu o VTS uvazovat, uz asi nema smysl se bavit, to by byla cista teorie. Kolik lidi bude o VTS uvazovat a srovnavat s GTi a podobnymi - to uz je pak teorie na druhou. Ja myslim, ze jich bude malo, vy myslite, z jich bude vic. Takze ano, na tom jsme se proste shodli/neshodli, ale tak to ma byt, ne?Hmm, uvaha o vyndani klimatizace z meho auta uz me sice taky napadla, ale v lete cestou na dovolenou me takove napady pomerne rychle opousti Za idealni povazuji kombinaci slusne silny sedan na bezne jezdeni a hardcore sportak na vikendove blbnuti a brnensky okruh. Uvidime, pristi rok by to mohlo klapnout
koukam ze ste se konecne dostali nekam 10 PS navic ve spicce nikdo z vas v nepozna a 20 PS pozna jenom tek kdo o nich bude vedet,tak ze bavit se +-20 PS je obravdu dobre tak pro skolaky.VTS si koupit treba fanda Citroenu Sport ktery si nechce dokurvit spatnym podvozkem CTR pater proteze v tom treba chce jedit vic jak 3 krat za rok O C2 VTR jsem si myslel ze si to take nikdo nemuze koupit a opak je pravdou;)
Fakt, ze ty nepoznas vyssi vykon jeste neznamena, ze jej nepoznaji jini. Nesud ostatni podle sebe. CTR si koupi treba fanda sportovnich aut, ktereho relativne mekke naladeni VTS a slabsi motor neuspokoji. Chapu, ze odbornici tveho razeni - kteri nepoznaji 20 k rozdilu u auta s vykonem 180 k - nepoznaji ani zrychleni na 100 (lepsi o 1.7 sekundy) a uz vubec nepoznaji, ze to diky lepsimu podvozku lip sedi. Nicmene niceni patere je opravdu usmevna poznamka, hodna zaka zakladni skoly. Chudaci majitele STi, Porsche, Ferrari a podobnych, jiste uz jsou davno na vozicku. Co je na C2 VTR tak divneho, ze by si to nikdo nemel koupit? Ze by motory 1.4/75 k a 1.6/110 k byly tak extremni?
no myslim ze to nepozna nikdo ani ty!!!20 koni v max spicce se hada jenom ten kdo nevi co to vube je za hodnotu,to je pro mne jenom normalni diletant!!!! k podvozku CTR je to akarot prehnane tvrdej podvozek na ukor bezpenosti na nekvalitnim povrchu,kdyby to mel hodotit ja vi odbornici na motory,je ten podozek nestatastne vyreseny prumer.Ty ses teda odborik STi ma dost mekej podozek s CTR se neda ani nahodou srovnavat,palacas jenom nesmysli,kdyby v CTR jezdil kazdy den on by te ten humor s pateri presel,ty machre.
Ty jsi opravdu usmevna figurka. Hochu, ja mam 160 koni a jestli si myslis, ze to od 140 konoveho auta neni poznat, pak by me opravdu zajimala - nebo spis ani nezajimala - tva rozlisovaci schopnost.... Podvozek kazdeho sportovniho auta je na nekvalitnim povrchu nic-moc. Vi to vsichni, proc zrovna tebe to tak prekvapuje? A keci o nestastne vyresenem prumeru jen svedci o tve tuposti a skutecnosti, ze jsi to auto nejspis jeste nikdy ani nevidel. STi ze ma mekkej podvozek? WRX snad, ale STi si v tvrdosti s CTR nijak nezada, navic svou charakteristikou motoru je pro mesto jeste mnohem horsi, nez CTR. Placanim kravin si tady na foru moc respektu neziskas, to mi ver. No nic, odpovidat nemusis, bez zpatky za klukama, po skole si muzete vypravet historky o tom, jak 20 koni neni poznat a jak je CTR na ho.no. Nebo vis co? Napis jeste neco, ja se vyborne bavim
rad zareaguji do tetka jsi nepochopil o cem jsem mluvil,proste o motorech nic nevis a ja ti tady zadarmo zadne skoleni davat nenebudu,klidne jsi mysli ze STi ma super trvrdy podvozek a ze CTR ma ten nejlepsi to bohuzel take neni pravda.Kdo placa kraviny at posoudi ostatni.Podvozek kazdeho sportovniho auta je na nekvalitnim povrchu nic-moc hmm jel jsi nekdy ty rally na sotoline?Ty jse fakt srandista!!!navic svou charakteristikou motoru je pro mesto jeste mnohem horsi, nez CTR -- proboha proc??nechame toho neminim se stebou hadat o zakladni vecech,kdyz ani nevis co znamena mit x koni ve vykonove spicce,az to budes vedet pak se dal muzem bavit.Ale jetli chces jenom urazet tak to se bav jenom s pjandou a podobnymi "odborniky".
Nezklamals, diky za vesele rano Skoleni? Od tebe? Cha chaaaaaaa, gut! Neni rally kara trochu neco jinyho nez CTR? Zkousels uz tu sotolinu treba se Speedsterem nebo necim podobnym, abys pochopil, o cem mluvim ja? Nebude to rally auto trochu jinak naladeny, nez na silnici? Nebo ze by hosi ve WRC jezdili kazdou rally se stejnym nastavenim podvozku a stejnymi pneumatikami? A ze by jim nastaveni na asfalt bylo v Argentine co platne? Pletes jabka a hrusky, mysli trochu! Proboha proc? Mozna proto, ze STi je celkem vyhoneny turbo, ktery ale zabira az u 3700 otacek - a ze by zabiralo zrovna jemne, to se rict opravdu neda. Pritom do tech 3700 je zoufale slabe, zkus si to a uvidis. CTR je proti tomu odspodu docela v pohode a jede jako kazdy jiny dvoulitr, spis bych rekl, ze o neco lip. Ale to uz davam zdarma skoleni ja tobe a nemyslim, ze by to bylo co platne...
V necem ma podle me i pres otresne gramaticke ztvarneni Petr pravdu - mnohem dulezitejsi, nez hodnota maximalniho vykonu, je jeho celkovy prubeh. Pokud ma nejake auto maximalni vykon o 20 klokanu vyssi, jeste to neznamena, ze pojede lepe...
Nechapu, v cem ma pravdu - ja jsem snad psal, ze na prubehu vykonu nezalezi?
skoda reci
pjanda nechapu proc porad resite max kW(spicka vykonu) vzdy jse jenom papirovej vypocet,ktery je akorat tak dobry prodejce HondyZacnete prisim davat k Vasim testum grafi prubehu Nm a potom se muzeme bavit co je sportovni motor a co ne.Vlastne se tady x hodin hadate upne o nicem.
Prehledl sem Vasi odpoved a pisu celkem totez... No co, alespon jsem Vas podporil
MILUJEME HONDU, HONDA JE THE BEST Ale v tomto s Tebou souhlasím, pokud chce někdo udělat sporotvní vůz, tak se prostě musí zamyslet, jestli dá do toho auta turbo nebo ne, jestli zkusí časování ventilů (případně více ventilů) a kolik to bude stát zákazníka (resp. kde pak bude stát cenově konkurence).CTR má motor, který se dá označit jako šperk kvůli všem těm finesám, vždyť některé vozy k dosažení stejného maximálního výkonu potřebují přeplňování nebo větší objem.Kdyby se kluci s Citroenu nad tímto zamysleli, mohl by být výsledek jiný. Druhá otázka je zadání a hranice, kam auto může vlézt a kam už se nemá míchat.Podle mého názoru je C4 VTS dobrým vozem pro zábavu a na blbnutí, ale myslím, že ani papírovými parametry, ani reálnými jízdními vlastnostmi nekonkuruje zmiňovanému VW Golf GTI.
Myslim, ze jsem se asi nevyjadril dost jasne, protoze jak ty, tak pan Janda reagujete na neco jineho, nez jsem myslel. Neslo mi o srovnani s CTR - je jasne, ze Honda je po strance motoru a jizdnich vlastnosti uplne jinde a s VTS si konkurovat nebudou - a to ani cenou - s klimou je CTR skoro o 100k drazsi a ruzne vychytavky si nedaji ani doobjednat, takze pomer cena/vykon je u VTS podstatne lepsi (pro bezneho uzivatele). Reagoval jsem jen na to, ze vykon motoru je nadprumerny - a jak uz jsem odpovedel nize, me nijak nadprumerny neprijde. Stejne tak dalsi charakteristiky (otacky, pri kterych je max vykon dosahovan) jsou spise prumerne. Ma-li ST170 vykon 125 kW, pak je na miste spis "lehce nadprumerny". Pokud se melo - jakoze asi melo - oznaceni "nadprumerny" vztahovat k beznym dvoulitrum, pak je sice pravda, ze zadny bezny dvoulitr 130 kW nema, ale v tom pripade mi srovnani prijde pomerne zavadejici, protoze M3 taky prece nesrovnavam s P407 3.0 jen proto, ze jsou to oba sestivalce s podobnym objemem...
Doobjednavana klimatizace u Type-R cenove odpovida tomu co se da domluvit jako sleva, takze vicemene je v cene. Vetsi problem je, ze jestli si dobre vzpominam tak ta klimatizace je manualni coz je vcelku opruz.
Myslím, že se tu rozrůstá docela zbytečná diskuse. 130 kW z dvoulitru je nadprůměrný výkon, průměr je zkrátka průměr (a to je nějakých 100-110 kW).
a ani cenou, zial
Jiste, ale co C4 ztraci jizdnimi vykony, dohani cenou. Jde o to, ze mnoho lidi oceni vice lepsi vybavu nez 20 koni navic nebo lepsi jizdni vlastnosti a pomer vykon/cena je tedy z pohledu racionalne uvazujiciho spotrebitele dulezity. Vzhledem k tomu, ze C4 miri predevsim na beznejsi ridice jen se sportovnimi choutkami, je to vyznamny pohled a do jiste miry oslovuje i mne, jakkoli preferuji jina auta.Zde mate za 650 tisic auto co ma styl, vykon, vybavu a bezpecnost, vse vice nez dostatecne, a to je po mem soudu opravdu bezkonkurencni smesice kvalit v pomeru k dane cene. Kolega si zde vybral jednu vlastnost a z ni zacal me zamysleni rozporovat. Ja ale nerekl, ze VTS je bezkonkurencni sportak nebo cokoli takoveho, jen ze jde o mimoradne komplexni celek za vybornou cenu. Jiste, onou "prumernosti" se VTS sportovci ani nikomu jasne vyhranenemu nezavdeci, proto neni pro Vas a neni ani pro kolegu, ale to je myslim jasne uz z clanku a resime tu neco, na cem se vsichni shodneme.
sakra, nevim, proc je pro pomalu kazdeho vyrobce aut problem udelat kvalitni kryt pod motor tak, aby motorovy prostor nevypadal ucakane jak na fotkach. Je to detail, ale tydlety detaily mne dokazou rozcilovat.
Na 1,4/16 X jsem ten kryt pod motorem viděl - docela dobrý. Vedle stála 1,6/16 VTR SX a nebyl tam. Tak nevímJe fakt že na Xsaře 1,6/16 SX jsem ho taky neměl a dost mě to s...o . hlavně když jsem viděl tu slanou sračku na kompresoru klimy - je úplně dole.ale už jsem si pomohl
Vidíš a mě se líbí motor bez krytu. Mám radši, když je všechno vidět a ne jen nějaký kus plastu.
Tak to jsi mne nepochopil, ja mam na mysli kvalitne udelany spodni kryt motoru, zvrchu zaplastovany motor taky nemam rad.
Sorry, omlouvám se, špatně jsem to pochopil. No zespodu by to fakt chtělo lepší kryt, s tím souhlas.
vice-mene souhlas, poradny kryt pod motorem bych taky uvital, nicmene v tomto pripade to vypada, ze "bordel" priletnul zepredu skvirou pod kapotou ;o)
Ta spina je na 100% odspodu, tou skvirou pod kapotou se ti do motoru dostane jen cista voda. To co je na fotkach je po prujezdu nejakou louzi
u ceny 1.6 HDI 80 kW mate zrejme chybku.
Díky za upozornění, už je to opraveno.
A mala chybka je aj pri fotkach, kedy sa spominaju piate dvere trojdveroveho automobilu...
Vypada to, ze se konecne citroenu povedlo udelat neco pro radost, pan Janda je toho dukazem :)Cena velice zajimava, ale muj nazor je ze, design (zadek a palubka) je prapodivnej, ale to je osobni nazor ......nekdo ma rad holky jinej ...
Bugs
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.