Citroën C4 Coupé VTS: dělová koule (první dojmy)

Nad kvalitami Citroënu C4 jsem se v nedávném testu pětidvéřové verze se základním motorem 1.4 zrovna nerozplýval. Coupé VTS s motorem 2.0 130 kW je ale úplně jiná káva a důvodem zdaleka není jen výkonný motor. V čem to tedy vězí? Přečtete si naše první dojmy.
Citroën C4 Coupé VTS: dělová koule (první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Krátce na úvod, motory, ceny, rozdíly oproti základu
  2. Motor je pila, 220 km/h bez problému, podvozek, jízda
  3. Cenová bomba, přehled motorů v kupé

Ještě odvážnější coupé

O novátorském pojetí Citroënu C4 již bylo napsáno mnohé. Výrobci se podařilo vytvořit vůz s jedinečným a přitom líbivým designem exteriéru i interiéru, který na sebe poutá pozornost, kdekoli se objeví. Jenže to by nebyl Citroën, aby nedokázal nabídnout ještě něco navíc. Spolu s pětidvéřovým modelem tak připravil i verzi coupé, která je více než jen třídveřovou cé-čtyřkou. V nabídce automobilky tvoří víceméně samostatný model zaměřený na specifickou klientelu, který se svým vzhledem od výchozího modelu značně liší. Vše má na svědomí odvážně pojatá záď, zakončená ostrou odtrhovou hranou a negativně skloněným zadním sklem. Vysoko položená trojúhelníková světla pak jen dokreslují celek, který je při osobním setkání stejně krásný jako bizarní. Přední polovina karoserie zůstala stejná jako u pětidvéřového modelu s velkými, hluboko do blatníků zařezanými světlomety a várnou maskou s masivním logem Citroënu. Verzi VTS pak opticky zkrášlují 17" litá kola, zadní spoiler a otěrové lišty v barvě karoserie. Námi testovaný vůz byl vyveden v černé metalíze a vypadal vskutku pekelně, optická stylizace nejsilnějších coupé prostě nemá chybu.

Tip: test pětidveřového modelu s motorem 1.4 16V

Coupé se nepochybně líbí i zákazníkům. V českých prodejích Citroënu C4 tvoří nevídaných 29 procent všech objednávek, v celoevropském měřítku pak rovných 25 procent. Třídveřové verze kompaktů přitom obvykle v prodejích nepřekračují hranici 10 procent a úspěch C4 Coupé jasně ukazuje, že sázka na osobitější model s vlastní marketingovou komunikací byla trefa do černého.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ani ve verzi VTR nevypadá červené coupé vůbec špatně

Tři výbavy, šest motorů

Coupé ale není jen o verzi VTS. Třídveřovou variantu Citroënu C4 si můžete pořídit i ve verzích X a VTR v cenách od 380 tisíc Kč. K dispozici jsou tři benzínové a tři dieselové motory, z nichž si ke každé z výbav můžete pořídit po dvou. Nejlevnější verze X je k dostání s benzínovou jedna-čtyřkou a dieselovou šetnáctistovkou s výkony 65 resp. 66 kW. Pro prostřední VTR jsou k dispozici dva motory, jeden benzínový a jeden dieselový, o objemu 1,6 litru s výkony 80 kW. A konečně nejvyšší VTS je k dostání se dvěma dvoulitry, turbodieselovým HDi o výkonu 100 kW a nadupaným atmosférickým dvoulitrovým benzínem s výkonem 130 kw, tedy 180 koní. Ten se také skrýval pod kapotou námi zkoušeného vozu a ačkoli nechci předbíhat, řeknu rovnou, že jízda s ním je opravdu nářez.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Černé VTS má ovšem naprosto ďábelský vzhled

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zajímavá 17" kola dotvářejí sportovní styling

O řád kvalitnější

Pokud máte zkušenosti s některou z levnějších verzí cé-čtyřky, budete z VTS překvapeni asi podobně jako já. V testu pětidvéřové verze s motorem 1,4 a výbavou SX jsem kritizoval především některé detaily v provedení interiéru počínaje zvukem dveřních systémů a konče některými použitými materiály. Nic z toho pro VTS neplatí a již otevření dveří prozradí značnou změnu oproti standardu. Ten tam je poněkud laciný plechový zvuk a akustický projev je na vysoké úrovni. Pohled dovnitř vozu vás pak ani chvíli nenechá na pochybách, jak vysokou verzi máte před sebou. Všechny plasty jsou vyvedeny v černé nebo tmavě šedé matné barvě, sedačky jsou standardně čalouněny alcantarou, v našem případě dokonce příplatkovou kůží, kožený je i volant a hlavice řadící páky, pedály mají hliníkové nášlapy a takto by se dalo ještě dlouho pokračovat. Interiér je od pohledu kvalitní a pamatováno je v něm i na nejmenší detaily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oproti pětidveřovému hatchbacku má kupé sportovně laděnou záď

Líbit se vám v něm i po usednutí za volant. Sedí se sice stále o něco výše, než by se na sporťák slušelo, ale nejde o výšku, která by vás jakkoli obtěžovala. Sedadla jsou navíc velice příjemná, mají výrazné boční vedení a jsou dostatečně dimenzovaná. Příjemná je i práce s volantem potaženým kůží a kulovou hlavicí řadící páky. Rozmístění pedálů odpovídá zaměření vozu a jejich nášlapy kombinující hliník a pryž budou laskat vaše nohy. Pokud vám nevadí čtyři displeje na palubní desce a její odvážný design, bude se vám ve VTS líbit i jako řidiči. Provedení interiéru v této verzi je vrcholem nabídky a krom negativ zmíněných již v testu C4 1.4 SX – používání ovladačů na pevném středu volantu a od řidiče příliš vzdálená tlačítka nalevo dole pod volantem – mu lze i po stránce ergonomie těžko něco zásadního vyčíst.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Originální záď je i praktická: výhled vzad je díky bohatému prosklení mimořádný --- Oválná koncovka výfuku vydavá lahodný zvuk

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce na úvod, motory, ceny, rozdíly oproti základu
  2. Motor je pila, 220 km/h bez problému, podvozek, jízda
  3. Cenová bomba, přehled motorů v kupé
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků