Citroën C4 Cactus je nejhezčí auto roku. Porazil i Mercedes-AMG GT

Ženevský autosalon není pouze o světových premiérách, ale také o vyhlašování různých anket. Evropské auto roku už známe, nicméně tím to nekončí. Server cardesignnews.com vyhlásil nejhezčí auto roku, přičemž tento titul získal Citroën C4 Cactus.

Evropským autem roku 2015 se stal Volkswagen Passat

Evropským autem roku 2015 se stal Volkswagen Passat

Abychom byli přesnější, Cactus zvítězil v kategorii sériově vyráběných automobilů, když dokázal porazit druhý Mercedes-AMG GT a třetí Renault Espace. Přirozeně design není pouze o kráse, ale také o funkčnosti, což velmi pravděpodobně rozhodlo ve prospěch kompaktního Citroënu.

Kromě sériového auta s nejlepším designem se vyhlašuje taktéž nejkrásnější koncept. V tomto případě vyhrálo Maserati Alfieri, s čímž nelze nesouhlasit. Druhé místo obsadil Peugeot Exalt a třetí skončilo Audi Prologue.

Také Audi Prologue Avant má svou premiéru za sebou

Také Audi Prologue Avant má svou premiéru za sebou

Nemyslete si ovšem, že jde o hlasování veřejnosti nebo nějakou jen tak ledajakou anketu. Porota čítá patnáct lidí, přičemž jde o známé designéry. Jen pro představu, o nejlepším designu rozhoduje třeba Ian Callum (Jaguar), Gorden Wagener (Mercedes-Benz) nebo Mark Adams (Opel).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků