Citroën C4 Cactus: hmotnost 965 kg a airbag umístěný ve střeše

Citroën ještě před ženevským autosalonem oficiálně představil nový model C4 Cactus. Cenově dostupné auto nabídne rozvor náprav 2600 mm (stejně jako C4), na délku měří 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Jak už bylo řečeno dříve, inženýři dbali na nízké náklady, takže veškeré tvary karoserie jsou hladké a jednoduché.

Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

To samé platí také o kabině. Cílem bylo nabídnout co nejvíce prostoru, interiér by měl být vzdušný. Na místo jakýchkoliv ovladačů tedy uvnitř najdete jednu sedmipalcovou obrazovku, přes kterou se bude obsluhovat úplně všechno, na místo přístrojového štítu se nastěhoval další displej. Airbag spolujezdce byl umístěn do stropu, což umožnilo vytvořit další odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Snahu o jednoduchost a nízké výrobní náklady potvrzují také tlačítka na místě klasického voliče převodovky, nebo například kožená madla připomínající kufr tam, kde obvykle najdete pevné držadlo dveří. Přední sedadla se tváří, jako že jsou spojená, zadní sedadlo je už opravdu vyrobené z jednoho kusu, což kromě jiného šetří také hmotnost. Další kilogramy se mimochodem ušetřily díky použití výklopných zadních oken.

Citrioën DS 5LS: luxusní francouzský sedan kompletně odhalen

Citrioën DS 5LS: luxusní francouzský sedan kompletně odhalen

S prostorem na tom má být Cactus stejně jako klasická C4. Minimálně to tvrdí tisková zpráva, která konkrétně zmiňuje místo na zadních sedadlech. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 358 litrů.

Jak bude vypadat nabídka motorů, to ještě Citroën neupřesnil. Stane se tak v Ženevě. Jistá je velmi nízká hmotnost. Kromě zmíněného sedadla a oken použili inženýři v zájmu redukce kilogramů také hliníkové díly karoserie a především velmi lehkou platformu. Váha automobilu tím pádem má začínat na hodnotě 965 kilogramů. Blíže nespecifikovaný naftový motor si má vystačit s přídělem 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus se bude vyrábět v Madridu, na trhu se objeví v létě. K dispozici je deset barev karoserie, čtyři barevná provedení bočních panelů Air Bump a tři verze interiéru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků