Citroën C4 Cactus: hmotnost 965 kg a airbag umístěný ve střeše

Citroën C4 Cactus: hmotnost 965 kg a airbag umístěný ve střeše

Citroën ještě před ženevským autosalonem oficiálně představil nový model C4 Cactus. Cenově dostupné auto nabídne rozvor náprav 2600 mm (stejně jako C4), na délku měří 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Jak už bylo řečeno dříve, inženýři dbali na nízké náklady, takže veškeré tvary karoserie jsou hladké a jednoduché.

Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

To samé platí také o kabině. Cílem bylo nabídnout co nejvíce prostoru, interiér by měl být vzdušný. Na místo jakýchkoliv ovladačů tedy uvnitř najdete jednu sedmipalcovou obrazovku, přes kterou se bude obsluhovat úplně všechno, na místo přístrojového štítu se nastěhoval další displej. Airbag spolujezdce byl umístěn do stropu, což umožnilo vytvořit další odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Snahu o jednoduchost a nízké výrobní náklady potvrzují také tlačítka na místě klasického voliče převodovky, nebo například kožená madla připomínající kufr tam, kde obvykle najdete pevné držadlo dveří. Přední sedadla se tváří, jako že jsou spojená, zadní sedadlo je už opravdu vyrobené z jednoho kusu, což kromě jiného šetří také hmotnost. Další kilogramy se mimochodem ušetřily díky použití výklopných zadních oken.

Citrioën DS 5LS: luxusní francouzský sedan kompletně odhalen

Citrioën DS 5LS: luxusní francouzský sedan kompletně odhalen

S prostorem na tom má být Cactus stejně jako klasická C4. Minimálně to tvrdí tisková zpráva, která konkrétně zmiňuje místo na zadních sedadlech. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 358 litrů.

Jak bude vypadat nabídka motorů, to ještě Citroën neupřesnil. Stane se tak v Ženevě. Jistá je velmi nízká hmotnost. Kromě zmíněného sedadla a oken použili inženýři v zájmu redukce kilogramů také hliníkové díly karoserie a především velmi lehkou platformu. Váha automobilu tím pádem má začínat na hodnotě 965 kilogramů. Blíže nespecifikovaný naftový motor si má vystačit s přídělem 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus se bude vyrábět v Madridu, na trhu se objeví v létě. K dispozici je deset barev karoserie, čtyři barevná provedení bočních panelů Air Bump a tři verze interiéru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků