Citroen C4 Cactus chce být stylovější variantou k Dacii

Raději si to zdůrazněme hned na úvod: tohle NENÍ koncept. C4 Cactus skrývá za avantgardním vzhledem jednoduchou a lehkou konstrukci.
Seznam kapitol
  1. Citroen C4 Cactus
  2. Citroen C4 Cactus: Fotogalerie

Citroen C4 Cactus, který má v Ženevě světovou premiéru, na první pohled působí jako stylistické cvičení. Vysoká příď se štíhlými LED světlomety a efektní vzduchové kapsy na bocích ale nevystihují podstatu auta, které lze v mnoha směrech považovat za nástupce legendární kachny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C4 Cactus je v Ženevě k vidění i jako expediční koncept Aventure

Na palubní desce se nachází pouhý tucet tlačítek. Marně byste hledali stahování zadních oken nebo otáčkoměr. Sedadla mají podobu plochých křesel bez výraznějšího tvarování.

Rádio, klimatizace, navigace a další funkce tu jsou, ale obsluhují se výhradně přes dotykové rozhraní. Panel je stejný jako v Peugeotu 308, který nás absencí tlačítek pro základní funkce příliš nenadchl. Za příplatek dostanete obvyklé moderní vymoženosti jako parkovací kameru, Bluetooth apod. 

Citroen hovoří o „stoprocentně digitalizovaném ovládání“. Dokonce i návod k obsluze je v jedničkách a nulách.

Auto bylo zkonstruované pro nejvyšší rychlost pouhých 190 km/h. Což znamená, že všechny komponenty od konstrukce karoserie přes zavěšení a brzdy až k motorům jsou dimenzované právě tak akorát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Citroenu nabízí Cactus na menším půdorysu podobný vnitřní prostor jako hatchback C4; zavazadelník má objem 358 litrů 

Výsledkem je hmotnost 965 kilogramů. No a co, ptáte se? C4 Cactus ale není supermini. Ve skutečnosti je jen o něco menší než běžné hatchbacky nižší střední třídy, které běžně váží asi o pětinu víc. 

Auto měří 4,16 m na délku, 1,73 m na šířku a 1,48 m na výšku. Rozvor 2,6 m nicméně odpovídá Citroenu C4. 

Nabídka motorů začíná tříválcem VTi 1,0 l o výkonu 82 koní a vrcholí stokoňovým dieselem BlueHDI, který se pyšní spotřebou 3,1 l/100 km. Vzhledem k nízké hmotnosti by měly motory zaručovat Cactusu obstojnou dynamiku. 

Tarify jako u mobilních operátorů

Citroen slibuje, že díky nízké hmotnosti a promyšlené konstrukci budou celkové náklady na provoz a údržbu C4 Cactus asi o 15 procent menší, než je u aut podobné velikosti obvyklé. Navíc nabídne zákazníkům možnost pořídit si auto formou měsíčního tarifu: vyberete si výbavu, motor a předpokládaný kilometrový nájezd a pak už jen platíte měsíční sazbu, která zahrnuje i pojištění a servis.

Vedle produkční verze C4 Cactus vystavuje Citroen v Ženevě i studii C4 Cactus Aventure se zvýšeným podvozkem, ochrannými rámy a univerzálními pneumatikami. Zda naznačuje příchod „scout“ verze Cactusu, není v tuto chvíli zřejmé.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroen C4 Cactus
  2. Citroen C4 Cactus: Fotogalerie
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků