Citroën C4 Cactus Airflow 2L jezdí na vzduch (a za dva litry na sto)

Koncepci hybridu, který používá místo elektrické energie stlačený vzduch, jsme si v souvislosti s koncernem PSA Peugeot-Citroën představili. V zásadě jde o to, že nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí než akumulátory a také je jejich výroba mnohem ekologičtější. Samotné auto je pak i jednodušší.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA s touto technologií experimentuje a dalším vozem, který dostává hybridní ústrojí využívající stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje jako Airflow 2L a jak název napovídá, jezdí buď jen na vzduch, nebo v kombinaci za dva litry paliva na 100 km.

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Citroën a Peugeot hledají pro výrobu hybridního systému na vzduch strategického partnera, aby se jim investice vyplatily. Francouzské automobilky by rády tento pohon zavedly do sériové výroby v nižší střední třídě už v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků