Citroën C4 Cactus Airflow 2L jezdí na vzduch (a za dva litry na sto)

Koncepci hybridu, který používá místo elektrické energie stlačený vzduch, jsme si v souvislosti s koncernem PSA Peugeot-Citroën představili. V zásadě jde o to, že nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí než akumulátory a také je jejich výroba mnohem ekologičtější. Samotné auto je pak i jednodušší.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA s touto technologií experimentuje a dalším vozem, který dostává hybridní ústrojí využívající stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje jako Airflow 2L a jak název napovídá, jezdí buď jen na vzduch, nebo v kombinaci za dva litry paliva na 100 km.

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Citroën a Peugeot hledají pro výrobu hybridního systému na vzduch strategického partnera, aby se jim investice vyplatily. Francouzské automobilky by rády tento pohon zavedly do sériové výroby v nižší střední třídě už v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků