Citroën C4 Cactus Airflow 2L jezdí na vzduch (a za dva litry na sto)

Koncepci hybridu, který používá místo elektrické energie stlačený vzduch, jsme si v souvislosti s koncernem PSA Peugeot-Citroën představili. V zásadě jde o to, že nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí než akumulátory a také je jejich výroba mnohem ekologičtější. Samotné auto je pak i jednodušší.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA s touto technologií experimentuje a dalším vozem, který dostává hybridní ústrojí využívající stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje jako Airflow 2L a jak název napovídá, jezdí buď jen na vzduch, nebo v kombinaci za dva litry paliva na 100 km.

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Citroën a Peugeot hledají pro výrobu hybridního systému na vzduch strategického partnera, aby se jim investice vyplatily. Francouzské automobilky by rády tento pohon zavedly do sériové výroby v nižší střední třídě už v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků