Zmodernizovaný Citroën C4 Cactus má české ceny. Zbavil se základního motoru

Cactus nyní nabízí více komfortní výbavy, ale také se zbavil základní motorizace, která cenu tlačila ještě níže.

Citroën nejdříve prohlašoval radikální změnu z crossoveru na hatchback. V rámci modernizace se však spíše zjemnil design, Airbumpy se posunuly dolů a Cactus působí střízlivějším dojmem. Za klasický usedlý hatchback a právoplatného nástupce klasické C4 jej však nelze považovat. Už jen proto, že staví na menší platformě společné spíše s C3.

V rámci faceliftu Citroën také vůbec poprvé používá nové tlumiče s hydraulickými dorazy, polštáři, chcete-li. V kombinaci se sedadly s aktivní pěnou a zlepšenou kvalitou materiálů uvnitř tak důraz míří především na komfort - přesně, jak od dvojitého šípu očekáváte.

Modernizovaný Citroën Cactus odhalen. Má teď tlumiče s hydraulickými dorazy

Modernizovaný Citroën Cactus odhalen. Má teď tlumiče s hydraulickými dorazy

Nyní zmodernizovaný Cactus přijíždí na český trh. Nabídka se opět dělí na dvě úrovně výbavy, i když zpočátku výroby byl Cactus dostupný i v úplně základní linii Live, od které už Citroën upustil. Mezigeneračně se však rozloučili také s atmosférickou tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 82 koní.

Základ tak nyní tvoří přeplňovaná varianta této jednotky s 81 kilowatty, 110 koni. Kombinovat lze jak s manuální pětistupňovou, tak s automatickou šestistupňovou převodovkou, kterou jsou vybaveny už poslední kusy před faceliftem. Vznětový motor koupíte jen s manuálem. Možná překvapivě jde ještě o šestnáctistovku BlueHDi se 73 kilowatty. Ta se například v případě Peugeotu 308 už spíše doprodává a nahrazuje ji nová patnáctistovka.

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Všechny tři varianty pohonu jsou k dispozici v obou výbavách. Linie Feel startuje s benzinovým motorem a manuální převodovkou na ceníkových 379 900 korun. Citroën při uvedení nabízí navíc slevu 20 až 27 tisíc korun v závislosti na motorizaci, plus 10 tisíc při dovozu starého vozu. Úplný základ tak lze stlačit pod psychologických 350 tisíc korun.

V základu nabídne už slušnou výbavu, jde tedy znát snaha Citroënu o povýšení Cactusu, který už neseženete v "holobytu". Bez příplatku je tu například pomoc při rozjezdu do kopce, palubní počítač, zadní parkovací asistent, manuální klimatizaci, kožený volant, zadní svítilny s 3D efektem, přední mlhová světla, tempomat, sedmipalcový dotykový displej, šest reproduktorů, bluetooth připojení či šestnáctipalcové plechové disky.

Citroën C4 Cactus - technická data a české ceny
Verze 1.2 Puretech 110 1.2 Puretech 110 EAT6 1.6 BlueHDi 100
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1560
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/5500 81/5500 73/3750
Točivý moment [N.m/min] 205/1500 205/1500 254/1750
Převodovka 5M 6A 5M
Max. rychlost [km/h] 188 188 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3 9,7 10,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 5,1 3,6
Feel [Kč] 349.900 389.900 389.900
Shine [Kč] 399.900 439.900 439.900

Stupeň Shine startuje se stejným motorem na 434 900 korun. Oproti verzi Feel v základu zahrnuje přední parkovací senzory, nouzové brzdění ve městě, sledování pruhů, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, navigaci či hliníkové "šestnáctky":

Nad rámec výbavy si lze u vyššího stupně připlatit i za systém programovatelné kontroly trakce Grip Control, se kterým se za 20 tisíc korun vážou i sedmnáctipalcové disky a celoroční pneumatiky. Další příplatky jsou rozumně nízké. Devět tisíc stojí kamerový systém, deset hands-free přístup a start vozu, stylové prvky odlišně barevných zrcátek či střechy je bez příplatku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků