Cactus nyní nabízí více komfortní výbavy, ale také se zbavil základní motorizace, která cenu tlačila ještě níže.
Citroën nejdříve prohlašoval radikální změnu z crossoveru na hatchback. V rámci modernizace se však spíše zjemnil design, Airbumpy se posunuly dolů a Cactus působí střízlivějším dojmem. Za klasický usedlý hatchback a právoplatného nástupce klasické C4 jej však nelze považovat. Už jen proto, že staví na menší platformě společné spíše s C3.
V rámci faceliftu Citroën také vůbec poprvé používá nové tlumiče s hydraulickými dorazy, polštáři, chcete-li. V kombinaci se sedadly s aktivní pěnou a zlepšenou kvalitou materiálů uvnitř tak důraz míří především na komfort - přesně, jak od dvojitého šípu očekáváte.
Nyní zmodernizovaný Cactus přijíždí na český trh. Nabídka se opět dělí na dvě úrovně výbavy, i když zpočátku výroby byl Cactus dostupný i v úplně základní linii Live, od které už Citroën upustil. Mezigeneračně se však rozloučili také s atmosférickou tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 82 koní.
Základ tak nyní tvoří přeplňovaná varianta této jednotky s 81 kilowatty, 110 koni. Kombinovat lze jak s manuální pětistupňovou, tak s automatickou šestistupňovou převodovkou, kterou jsou vybaveny už poslední kusy před faceliftem. Vznětový motor koupíte jen s manuálem. Možná překvapivě jde ještě o šestnáctistovku BlueHDi se 73 kilowatty. Ta se například v případě Peugeotu 308 už spíše doprodává a nahrazuje ji nová patnáctistovka.
Všechny tři varianty pohonu jsou k dispozici v obou výbavách. Linie Feel startuje s benzinovým motorem a manuální převodovkou na ceníkových 379 900 korun. Citroën při uvedení nabízí navíc slevu 20 až 27 tisíc korun v závislosti na motorizaci, plus 10 tisíc při dovozu starého vozu. Úplný základ tak lze stlačit pod psychologických 350 tisíc korun.
V základu nabídne už slušnou výbavu, jde tedy znát snaha Citroënu o povýšení Cactusu, který už neseženete v "holobytu". Bez příplatku je tu například pomoc při rozjezdu do kopce, palubní počítač, zadní parkovací asistent, manuální klimatizaci, kožený volant, zadní svítilny s 3D efektem, přední mlhová světla, tempomat, sedmipalcový dotykový displej, šest reproduktorů, bluetooth připojení či šestnáctipalcové plechové disky.
Citroën C4 Cactus - technická data a české ceny |
Verze |
1.2 Puretech 110 |
1.2 Puretech 110 EAT6 |
1.6 BlueHDi 100 |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
1199 |
1560 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
81/5500 |
81/5500 |
73/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
205/1500 |
205/1500 |
254/1750 |
Převodovka |
5M |
6A |
5M |
Max. rychlost [km/h] |
188 |
188 |
184 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,3 |
9,7 |
10,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,9 |
5,1 |
3,6 |
Feel [Kč] |
349.900 |
389.900 |
389.900 |
Shine [Kč] |
399.900 |
439.900 |
439.900 |
Stupeň Shine startuje se stejným motorem na 434 900 korun. Oproti verzi Feel v základu zahrnuje přední parkovací senzory, nouzové brzdění ve městě, sledování pruhů, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, navigaci či hliníkové "šestnáctky":
Nad rámec výbavy si lze u vyššího stupně připlatit i za systém programovatelné kontroly trakce Grip Control, se kterým se za 20 tisíc korun vážou i sedmnáctipalcové disky a celoroční pneumatiky. Další příplatky jsou rozumně nízké. Devět tisíc stojí kamerový systém, deset hands-free přístup a start vozu, stylové prvky odlišně barevných zrcátek či střechy je bez příplatku.