Citroën C4 bude hit (jízdní dojmy)

41 komentářů

X-MEN
22. listopadu • 12:38

Toto su len prve jazdne dojmy.Nechystate "FULL MEGA TEST". Myslim ze toto auto by si ho urcie zacluzilo. Mozno by nebola zla aj nejaka porovnaacka s novym Focusom. Uz davno ziadna dobra nebola. Co vy nato?

Petr Broža
23. listopadu • 12:56

Chystáme, ale až na konec ledna.

Franta
16. listopadu • 17:48

Bude C4 kombik nebo nebude? Auto je sice velice pekne a stylove ale to misto pro posadku a zavazadla nic moc. Kdyby byl takovy nabrouseny kombik, neco jako prodlouzena petidverova verze tak bych se v tom urcite svezl ... (jeste prodlouzit prevodove stupne at je to k pouziti).

Pekoz
23. listopadu • 12:40

Jako kombi se zatím pořád bude dělat  Xsara Break.

Petr Broža
16. listopadu • 18:19

Údajně by být neměl...

Picollo
15. listopadu • 16:45

Čo máte všetci proti Peugeot 307? Som štastný a spokojný majiteľ 307 (auto kúpené 05/2004, nabehaných 9000 km). Podvozok super, žiadne problémy. Auto nemalo zatiaľ ABSOLUTNE žiadnu závadu. Motor 1,6 l benzín mi umožňuje "myšičkovať" (stačí v rýchlosti 90 km/h podradiť do trojky a ide sa predbiehať kolónu...). Spotreba v lete 6,6 litra, teraz 7,0 litra.

Oktavia? Nikdy!!!

Franta
17. listopadu • 13:09

Mam par dotazu. V patek mam predvadecku 307 Wagon 1.6 (dali mi ho do soboty rano . Nejak sem si nevsiml jak je to s naradim na vymenu kol? Je to dobre pristupne? To ze je rezerva pod autem (hruza) jsem videl ale kde je naradi?. Je na aute neco co te po par dnech/tydnech prekvapilo/zklamalo? Neco co bych si mnel pri predvadecce ozkouset? Dik za pripadnou odpoved!

Picollo
23. listopadu • 21:49

Nepomôžem ti. Môj hatchback má rezervu normálne vo vnútri zadného kufra.

Trochu ma prekvapili stierače. Dajú sa plne otvoriť len ak sa otvorí predná kapota. Ide zima, tak neviem ako to bude s ich uvoľňovaním od ľadu na čelnom skle. Kedže však Francúzi majú u nich tiež zimu so snehom, tak dúfam, že to bude OK.

Tiež sa mi na oboch stranách stieračov od kapotou zhromažďuje lístie zo stromov, takže to treba občas otvoriť a vyčistiť.

Ale inak prisahám, to auto ide absolútne bez chyby. Naozaj kúpu neľutujem, lebo:
- Škoda Octavia a Golf sú najkradnutejšie autá (Bratislava)
- Mazda 3 a Opel Astra boli oveľa drahšie (1,6 litra, digitálna
klíma)
- Ford a Seat nechcem
- Fiat ani náhodou
- Corolla sa mi zdala oproti 307 malá

Pan Klobouk
18. listopadu • 8:40

Rezervy pod autem se neboj. V sobotu jsem pomahal kamosovi menit kolo na P206 a neni to zadna hruza. Dokonce to muze mit i svoje vyhody. Kdyz jedes s rodinou a mas narvanej kufr vecma a pichnes kolo, tak aspon nemusis vsechny veci z toho kufru vyndavat.

Franta
18. listopadu • 18:24

Mno na 206 mam prave kvuli meneni kol (a motoru 1.1) neprijemne vzpominky. Naradi je schovane uvnitr toho kola pod karoserii a kuft se musi stejne vyprazdnit protoze jinak to kolo neuvolnis (je treba "sroubovat" pod rohozkou kufru). Navic 206 ka strasne "visi" na rucni brzde a vymena kol je dost o hubu, hlavne poprve kdyz to cloveka vystrasi. U prtaveho auticka jako 206 za par svestek bych to strpel ale u 307 asi s potizema. Nastesti mame na vyber 307 se mi libi uvnitr - ma takove utulne sedadla a vubec celou palubovku. Jeste uvidim na zkusebni jizde jestli je lepsi nez stara Astra co mam manzelka.

Pekoz
23. listopadu • 10:59

Proč vytahovat věci z kufru když ten šroub je asi 5 cm od hrany dveří? a v rohožce je otvor. Nebo to má Pažout jinak než Citroen?

To mi spíše vadí zvedání kola před zaháknutím za ten držák - ale mám Break takže u krátké verze to zase bude asi jednodušší.

Rico
14. listopadu • 0:07

Fuj, hnusny francuzky blyvajz. Interier snad uz nemoze byt horsi - napr volant sa netoci cely a digitalne budiky v strede - to je

fakt odporne. keby ho predavali za 1 sk/ 1cz nekupim! O kvalite Citroenu a francuzkych aut vseobecne sa vie, ale za vsetko staci citat jedneho mojho znameho, ktory sa v autach moc nevizna: " Ked som si kupil Renault Scenic, tak som si myslel, ze uz nemozem jazdit na nicom lepsom. Ale teraz ked mam Toyotu Avensis, nechapem ako som mohol na tom Renaulte jazdit. "

Dajte ludom viac aut na skusku a budu sa predavat uplne ine auta, ako sa predavaju teraz, ked si to clovek nemoze poriadne vyskusat ( 5 min jazda je malo na spoznanie auta ).

Karl von Bahnhof
14. listopadu • 10:12

POZOR! Odbornik promluvil !

palo
19. prosince • 21:57

ale treba uznat ze ten interier je katastrofa

bojler
11. listopadu • 19:43

Venek docela hodne de, vnitrek fuj. Musim se na neho jit podivat. Ale stejne asi skoncim v O3...

mates
11. listopadu • 13:43

jj, asi to bude hit, pokud lidi prekousnou ze francouz uz dneska ne vzdy znamena nekvalitni provedeni, po roce se tam vse klepe atd... bohuzel k nim jeste take patrim po paro projetich s 2 roky staryma Peugeotama nedavno, snad je to uz lepsi, doufam....

OnLi
11. listopadu • 10:28

.. k článku nemám, ale k tématu auta. Většina lidí tu zapomíná, že oblíbenost designu u jednotlivce je věc subjektivní, mě se auto líbí strašně, pro mě je to nejhezčí představil nižší střední třídy, ale nebudu to nikomu cpát. Ještě jsem v tom nejel, a o koupi uvažovat nemůžu, poněvadž mi to finanční sitace neumožňuje, ale kdyby chechtáky byly, tak bych do něj nejspíš šel, i kdyby mi 100% neseděl. Designově se mi všechny francouzský auta líbí, maj vlastní "charizma". Majte sa.

Roman Daněk
11. listopadu • 9:37

Na oficiálním představení C4 jsem byl s Petrem Brožou a moje dojmy z nového Citroenu jsou:

- exteriér je výborný, moc se mi libil, má náboj a styl

- interiér má nápad, ale 4 displaye... Pusobilo to na mne "rozbitým" dojmem, člověk si ale určitě zvykne, volant je netradiční, ale přehledný, řazení trochu gumové

- motor mě moc neoslovil, testované auto s 1.6 patří k průměru

- podvozek snesl hodně, dobře seděl na silnici, příčné nerovnosti zvládal poměrně dobře a na rozbitých venkovských silnicích se dalo jezdit docela dynamicky

Pan Klobouk
11. listopadu • 9:23

A jinak pravda. Rozmejšlel bych mezi Meganem a C4.

Dinar
11. listopadu • 8:07

S tím autem jsem nejel, ale přesto mě trochu překvapuje autorovo nadšení. Originální tvary? Pětidveřová verze je zakulacený hatchback jako každý jiný. Kupé? Kdyby to byla Honda tak bych řekl, že se pokusili o retro Civicu z přelomu 80.a 90. let. Průhled zadním víkem měl zmíněný Civic, jeden z typů 323F ale i např. céčko SC. Interiér? O.k má některé prvky u konkurence nevídané, i když pevný střed volantu mi přijde trochu samoúčelný (autorovi nevadí, ale má to nějakou výhodu?) přístroje uprostřed už taky nejsou avantgarda, je tam spousta velkých plastových ploch, nic extra. Auto vypadá kvalitně, ale tvrdit, že to bude hit? A protiváha Focusu, Golfu nebo M3? S podvozkem z 307? a podobnou cenou?, těžko. Myslím, že spíš přetáhne potenciální kupce Meganu.

kraft
11. listopadu • 11:11

Průhled pod zadním oknem neměla 323F, ale 323 třídveřové kupé.

Podvozek P307 je humus?

Volant s pevným středem má umožnit při různém úhlu natočení věnce vždy stabilní polohu airbagu vůči hrudníku a tlamě řidiče, tj. i lepší ochranu.

Logo VW ve světlometech Golfu má nějakou funkci?

Pol
12. listopadu • 10:49

Ten airbag a stabilni poloha vuci hrudniku...ma citroen ten bag nesymetricky? Auta s normalnim volantem totiz maji airbag symetricky, tudiz ma take pri ruznych uhlech otoceni volantu stabilni polohu vuci telu ridice.
Ma nekdo informace o tom airbagu C4?

Dinar
11. listopadu • 11:56

Kraft:

Co to je za výrazy "humus", takové nepoužívám. Podvozek 307 je dle mého horší než u Golfu nebo Focusu. Mám se rozepisovat? Zkus ostřejší průjezd stejnou zatáčkou s oběma a uvidíš sám o slalomu nemluvě. Ale jak jsem taky řekl, rozdíly jsou při ostřejším zacházení, v běžném provozu to je nepodstatné.

s 323 máš pravdu.

Volant s pevným středem, no konečně rozumná odpověď, ptal jsem se po smyslu. Pak je otázkou proč taková informace v testu chybí.

Měkkost podvozku fr. aut, zase mi něco podsouváš, řeč byla momentálně o C4 tedy autech nižší střední, tam říkám, že Megane, 307 mají měkčí podvozek než Focus atd. Není to pravda? Debata o střední třídě je jinde, i když o např. Laguně řeknu to stejné, o 407 jsme ji tu debatu už vedli, máš dojem, že bych tvrdil, že je její podvozek měkký?

Jestli debatu tak prosím korektní...

kraft
11. listopadu • 12:44

Podvozek P307 je bez diskuse "měkčí" než u Focusu nebo Golfu. Ale netroufám si tvrdit, který podvozek je lepší nebo horší. Všechna tři auta mám projeta a jedna věc jsou subjektivní dojmy, druhá pak objektivně změřené údaje - a ty k dispozici ani jeden z nás nemá. Dobré testy dělá třeba Quattroroute, kde uvádí boční zrychlení, mezní rychlost na kruhové dráze určitého poloměru, atd., což už o něčem vypovídá. Ale tvrdit jel jsem v tom a v tamtom a tohle má lepší podvozek než tohle je ošidné. Demagog by řekl, že Daewoo Matiz musí mít "lepší" podvozek než BMW 328i, když ve slalomu při příležitosti testování všech kandidátů v jednom z nedávných ročníků evropského Auta roku dosáhlo lepšího času (viz Autotip ... číslo neznám). 

mrazik
11. listopadu • 12:01

Dinar s tim podvozkem to je těžký. Ve slalomu např. Škoda 120 je lepší než BMW - několikrát viděno na vlastní oči. Losí test nebo průjezdy zatáčkou už ukážou vlastnosti podvozku a blíže se přiblíží provozu. Musím souhlasit, že P307 je měkčí než Focus, ale Ford měl vždy tvrdší podvozek.

Pan Klobouk
11. listopadu • 9:22

Proč když píšeš protiváha Focusu, Golfu, nebo M3 ? A Megane, Astra necháváš v pozadí ? Koukni třeba na testy na auto.cz. Pořád si myslíte, že auto, který nemá víceprvkovou zadní nápravu má špatný jízdní vlastnosti. Ale to nemusí bejt pravda.

Mazda 3 je povedená, ale vždycky se pousměju jak je z ní spousta zdejších přispěvatelů vyplesklých . Protože já si z ní na zadek rozhodně nesedám. A zákazníci v Evropě taky ne. I když na poměry Mazdy slušný prodeje.

Dinar
11. listopadu • 9:44

Pan Klobouk: mě testy v časopisech až tak netrápí, ve většině běžných aut mám možnost se povozit a názor si udělám sám. Jak sám o příspěvek níž potvrzuješ, skupina zákazníků se bude rekrutovat více od Meganu než ostatních aut ve třídě. C4 je francouzské auto takže spoléhá na podobné atributy, tj. designově něčím zaujmout, přidat několik elektronických "inovací" (Megane start tlačítko, C4 signalizace přejezdu pruhu), měkčí pérování a hotovo. Ostatní se více orientují na jízdní vlastnosti a v přímém porovnání Megane nebo C4 nestačí. Ale je nutno říct, že to je vždy v podmínkách testů nebo vyloženě při sportovním stylu jízdy, běžnému řidiči udělá souč. tuhá náprava stejnou službu jako víceprvek, tj. i tady jde více o marketing (a dokazování, že "my" inovujeme) než o nutnost. Nicméně platí, že zákazník C4 čeká od auta trochu něco jiného než kupec Focusu, takže C4 zas tolik Ford nebo VW trápit nemusí...

kraft
11. listopadu • 11:07

Myslím, že podléháš marketingové masáži nejmenovaného německého koncernu, kterému donedávna nevadilo, že kde to šlo tam cpal tuhou zadní nápravu, ale dnes s víceprvkovou objevil Ameriku. Citroen je automobilka, která se odlišuje od "konfekce". Není to jenom neustále omílaný Hydractive, ale i spousta jiných inovátorských řešení ((mimochodem první natáčení světlomety měl model DS) vč. designových prvků. Psát o francouzských autech jako o autech s měkčím pérováním je už delší dobu nesmysl. To, že to novináři z "nezaujatých" časáků píšou je vedlejší. Mám pocit, že si v nových frantících moc nenajezdil, protože snad každé s výjimkou C5 je "tvrdší" než Passat.

Revo
11. listopadu • 16:01

Souhlas, mám Lagunu kombíka 2.0 T v plné palbě a málo co se na to chytá. Minule jsem závodil dokonce s Hondou Accord TypeR (předposlední model, kterou pokládám za etalon třídy co se týče motoru a podvozku - sám jsem v ní měl možnost jet a to se závodním jezdcem, tak proto) na dálnici a ve zrychlení a stabilitě skoro žádný rozdíl... Podvozek jedna báseň. Mám najeto po roce a půl zhruba 70 tis. km a leju do toho jen benzín, občas olej a vodu do ostřikovačů...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
empi
12. listopadu • 9:05

Tak to jsi fakt borec, kdyz jsi zavodil na dalnici dokonce proti Accordu ... pani, kez bych byl jako Ty ... nechces si zalozit fanclub?

Pan Klobouk
11. listopadu • 11:01

Jo, jo - auto je moje hlavní pracoviště, takžeu mě sportovní vlastnosti podvozku nehrajou tak velkou roli jako vlastnosti v běžném provozu. Na vyblbnutí radši skočím do letadla . Ale jestli jsi měl možnost porovnání, tak dnešní francouzský auta už taky nejsou tak měkký jako dřív a jak se povídá.

mrazik
11. listopadu • 8:52

Dinar takže nejlepší by bylo vyrábět stejné auto, protože už nejde nic vymyslet - přece všichni už všechno vymysleli, nebudeme se hádat, které auto to mělo dřív a všichnio budou spokojený.
Nejlépe, kdyby se vyráběla Oktávka, co ?

Dinar
11. listopadu • 9:29

mrazik: tos mě špatně pochopil. Chtěl jsem jen říct, že všude o C4 čtu jak je to avantgardní auto, úplně něco jiného než ostatní a jak Citroen dělá úplně jiná auta atd. atp. Podle toho co vidím (C4 mi nepřijde ani avangtardní ani inovátorská) se mi to tak nejeví a podobná klišé o jinakosti Citroenu mi přijdou pouze jako dobrá marketingová masáž, min. stejná jako v případě VW a kvality.

Pavel
11. listopadu • 8:11

Přiznejme si to, Focus je ošklivý, Golf má hnusnou palubku a je moc drahý, Mazda3 má ošklivý hatchback a sedan je nepraktický. O Civivu nemluvě, jeho 5D verze je prostě škaredá, snad jen 3D je hezká. A to řazení kdesi na palubce žádná výhra. Z nižší střední třídy se mi nejvíc líbí 307 a Octavia, C4 vypadá taky dobře.

JHC
26. listopadu • 17:07

A ne a ne a ne. Mazda 3 je pořád nejhezčí auto v týhle třídě na trhu - jak interierem, tak zvenčí. Když si to ve tmě rozsvítíš a zazářej na tebe ty červený budíky a palubovka, tak je to prostě paráda. Koupil jsem sedana skoro hned potom co ho uvedli na trh a pořád jsem se toho pohledu nenabažil. A že je nepraktický? No pokud chceš stěhovat nábytek z IKEI tak možná, ale já s tim jezdim hlavně služebně, děti ještě nemám a pro mně a manželku je to ideální auto. A myslim že pro takovou kategorii mladejch chlapíků je to dělaný, samozřejmě si to nekoupí ženská se 4 dětma. C4 je pěknej, ale na Mazdu? Nemá...

koumes 2
11. listopadu • 8:53

Pavle, čéče, to ti musím oponovat. Já jsem se Civicem jezdil asi rok a řadička na palubce je naprosto sqělý nápad. Je to pohodlné a praktické. Všechny nové dodávky to dělají taky a že to nedělá koncern von Helmut von Fauvé neznamená, že to není dobré. Čau a nekonvenčnosti zdar. 

Haya
11. listopadu • 7:42

Velmi zajímavý protipól Golfu, Focusu..., aspoň bude na cestách veseleji, jen tak dál 

Jack
11. listopadu • 7:29

Nemáte chybku v objemu kufru? "320 l u pětidveřové verze a 314 l u kupé". Jestli si dobře vzpomínám, tak jsem jinde četl, že 320 l je u třídveřové verze, pětidveřová má mít něco kolem 400 l ?

Petr Broža
11. listopadu • 7:34

Čerpal jsem z technických materiálu Citroenu. Určitě je to správně.

Mechanik
11. listopadu • 7:25

C4 je nejhezčí hatchback na trhu, fakt nádhera. Interiér je super, prostě tomu autu se nedá odolat  

rool50
11. listopadu • 7:08

Mě třeba na první pohled odradila palubovka a design kupé.

Doporučujeme

Články odjinud