Citroën C4 a C5: pět hvězdiček v testech EuroNCap

Vozy Citroën C5 a C4 brilantně prošly náročnými nárazovými testy podle norem EuroNcap a obdržely celkově 5 hvězdiček, resp. 36 a 35 bodů z 37 možných. Citroën C5 byl navíc označen za nejbezpečnější vůz ze všech přihlášených reprezentantů všech segmentů.
Citroën C4 a C5: pět hvězdiček v testech EuroNCap

Nově se hodnotilo kritérium „srážka s chodcem“, v níž získal nejvyšší hodnocení model Citroën C4. Konkrétně 3 hvězdičky ze čtyřhvězdičkového maxima a 22 bodů. Vysoké hodnocení si letošní novinka na světovém trhu vysloužila také co do bezpečnosti a ochrany dětských pasažérů – 4 hvězdičky z maxima 5 hvězdiček.

Tyto lichotivé výsledky potvrzují správnost nastoupené cesty, která se orientuje na inovace technologií a práce na koncepci nových společných platforem skupiny PSA Peugeot Citroën.

Vozy Citroën se na čele hodnocení těchto testů umisťují pravidelně a co do hledisek bezpečnosti jsou lídry jednotlivých segmentů, ať se jedná o modely C2, C3, C3 Pluriel, či C8, C4 a C5. Výsledky testů podtrhly pozornost, kterou bezpečnostním prvkům značka Citroën přikládá. Příkladem může být opět model C5, který si vysloužil zvláštní ohodnocení za bezpečnost při čelních nárazech -   16 bodů z 16 možných, a to zejména díky využívání deformačních zón, deformovatelných bloků a systémů airbagů. Vozy Citroën rovněž plně využívají všech dostupných technických vymožeností aktivní a pasivní bezpečnosti vesměs v základních verzích výbavy.

Konkrétní použití jednotlivých systémů a prvků vychází z třech základních směrů, jimiž se bezpečnost u vozů Citroën řídí:

  • bezchybné vedení vozu na silnici
  • maximálně možné předcházení nehodám
  • co nejvyšší omezení případných následků nehody

Modely C4 a C5 představují zcela nové dimenze v respektování těchto základních bezpečnostních požadavků. Jmenujme systémy ABS, AFU, ESP, ASR a mnoho dalších, vesměs nejnovější generace. Zcela ojedinělé prvky bezpečnosti nabízí model C4 v minimalizaci následků případného střetu s pěším účastníkem silničního provozu. Vůz má zakomponovány pohlcovače nárazů v čelních blocích a spodních partiích vozu, jsou použity neagresivní konstrukční prvky, deformační zóny, či hliníková kapota.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků