Citroën C4 a C5: pět hvězdiček v testech EuroNCap

Vozy Citroën C5 a C4 brilantně prošly náročnými nárazovými testy podle norem EuroNcap a obdržely celkově 5 hvězdiček, resp. 36 a 35 bodů z 37 možných. Citroën C5 byl navíc označen za nejbezpečnější vůz ze všech přihlášených reprezentantů všech segmentů.

Nově se hodnotilo kritérium „srážka s chodcem“, v níž získal nejvyšší hodnocení model Citroën C4. Konkrétně 3 hvězdičky ze čtyřhvězdičkového maxima a 22 bodů. Vysoké hodnocení si letošní novinka na světovém trhu vysloužila také co do bezpečnosti a ochrany dětských pasažérů – 4 hvězdičky z maxima 5 hvězdiček.

Tyto lichotivé výsledky potvrzují správnost nastoupené cesty, která se orientuje na inovace technologií a práce na koncepci nových společných platforem skupiny PSA Peugeot Citroën.

Vozy Citroën se na čele hodnocení těchto testů umisťují pravidelně a co do hledisek bezpečnosti jsou lídry jednotlivých segmentů, ať se jedná o modely C2, C3, C3 Pluriel, či C8, C4 a C5. Výsledky testů podtrhly pozornost, kterou bezpečnostním prvkům značka Citroën přikládá. Příkladem může být opět model C5, který si vysloužil zvláštní ohodnocení za bezpečnost při čelních nárazech -   16 bodů z 16 možných, a to zejména díky využívání deformačních zón, deformovatelných bloků a systémů airbagů. Vozy Citroën rovněž plně využívají všech dostupných technických vymožeností aktivní a pasivní bezpečnosti vesměs v základních verzích výbavy.

Konkrétní použití jednotlivých systémů a prvků vychází z třech základních směrů, jimiž se bezpečnost u vozů Citroën řídí:

  • bezchybné vedení vozu na silnici
  • maximálně možné předcházení nehodám
  • co nejvyšší omezení případných následků nehody

Modely C4 a C5 představují zcela nové dimenze v respektování těchto základních bezpečnostních požadavků. Jmenujme systémy ABS, AFU, ESP, ASR a mnoho dalších, vesměs nejnovější generace. Zcela ojedinělé prvky bezpečnosti nabízí model C4 v minimalizaci následků případného střetu s pěším účastníkem silničního provozu. Vůz má zakomponovány pohlcovače nárazů v čelních blocích a spodních partiích vozu, jsou použity neagresivní konstrukční prvky, deformační zóny, či hliníková kapota.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků