Citroën C4 2011: nová generace je venku

Citroën oficiálně představil nové provedení svého stěžejního modelu C4. Nabídne nový vzhled, techniku a znovu konvenční interiér.

Jak jsme u francouzských značek zvyklí, těšit se můžeme i na řadu novátorských elektronických systémů. Ačkoli se marketing Citroënu poslední dobou snaží spíše zdůrazňovat nové modely „luxusní“ řady DS, ani uživatelé konvenčních modelů nemají být ochuzeni, což je patrné již při prvním pohledu na karoserii nového typu C4 s artilerií chromovaných doplňků a členitými světlomety. Vzadu si všimneme populárního střešního spoileru nebo propracovaných a svisle dělených sdružených svítilen. Členitou karoserii zdobí řada různých prolisů i z obrysu citelně vystupující zpětná zrcátka, najdeme zde řadu motivů ze současných modelů C5 a C3. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání s dosavadním provedením je nový Citroën C4 ve všech směrech větší, délka nabyla o 50 mm na 4 330 mm, šířka o 20 mm na 1 790 mm a výška o 30 mm na 1 490 mm, což ocení zvláště cestující na zadních sedadlech. Modifikací dveří se zlepšil přístup do interiéru, zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 408 litrů a je lépe využitelný díky upraveným podběhům a nižší nákladové hraně.

Prostor pro cestující se vyznačuje robustním volantem, doplňky s metalizovaným povrchem a přepracovanou středovou konzolí. Před volantem se nachází nový přístrojový štít s širokou paletou konfigurace (vrátil se tedy nejen na konvenční místo, ale přivítal zpět i analogové ukazatele) a na palubě najdeme též soustavu eTouch, jež sleduje řidičovy zvyky a hlídá hospodárnost provozu. Za příplatek budou k dispozici sedadla s masážní funkcí, panoramatické střešní okno nebo systém hlídání mrtvého úhlu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se budou nacházet decentně modernizované zážehové a vznětové jednotky s přeplňováním. Novinkou je dieselová varianta C4 Hybrid e-HDi poháněná motorem s objemem 1,6 l produkující zprvu 109 a později jen 99 gramů CO2 na kilometr jízdy a šestistupňovou převodovkou. Tato verze se má vyznačovat regenerativním bržděním, řízeným zhášením motoru na křižovatkách a pneumatikami Michelin se sníženým valivým odporem. Příznivci konvenčních pohonných soustav mohou vybírat ze zážehových motorů s výkony od 95 do 156 koní (72 až 115 kW) a vznětových jednotek naladěných v rozmezí od 92 do 150 koní (68 až 110 kW). Benzinové 1,4 l budou dodávány s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, „šestnáctistovky“ budou k dstání i s čtyřstupňovým automatem, zatímco vrcholná verze 1,6 Turbo má být standradně osazena šestistupňovou přímo řazenou skříní. Zastánci nafty se spokojí s pětistupňovým „pětikvaltem“ v základní motorizaci, silnější verze mají disponovat šestistupňovou převovodkou. 

Novinka svoji premiéru oslaví na pařížském autosalonu a prodávat se začne hned poté. U nás se na novou C4 můžeme těšit na přelomu letošního a příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 2011
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků