Citroën C4 1,6 16V: není C4 jako C4 (velký test)

Citroën C4 si z většiny testů odnáší velmi kladná hodnocení. Náš test základního modelu cé-čtyřky ale nedopadl na výbornou, a proto jsme vůz chtěli vyzkoušet ještě jednou. Tentokrát jsme sáhli po benzínové šestnáctistovce v nejvyšší výbavě - dopadla lépe?
Citroën C4 1,6 16V: není C4 jako C4 (velký test)
Seznam kapitol
  1. Model z horní nabídky, vzhled, interiér
  2. Rozdíly oproti modelu 1.4 16V, motor, dynamika
  3. Spotřeba, jízdní vlastnosti, plusy a minusy, cena a výbava, parametry
  4. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Citroën C4 dokázal při svém loňském vstupu na trh pořádně zahýbat zažitými představami o vzhledu masově vyráběného vozu nižší střední třídy. Od té doby ale vlna emocí pomalu opadla a cé-čtyřka se pozvolna stává běžným koloritem světových i českých silnic. Ani na AutoRevue.cz není vůz žádným nováčkem a letos jste se s ním u nás mohli důkladněji seznámit již dvakrát – v klasickém testu základní benzínové čtrnáctistovky a v prvním seznámení s vrcholnou verzí Coupé VTS.

Proč tedy další test pětidvéřového modelu s benzínovým motorem? Pokud jste četli náš první test vozu s motorem 1,4 a výbavou SX, víte, že kompaktní francouz z něj neodešel s úplně čistým štítem. Měl sice patřičný šmrnc, dostatečný vnitřní prostor a s malým benzínem velmi nízkou spotřebu, zklamal nás ale hlavně kvalitou materiálů v interiéru, odhlučněním motoru a podvozku a v neposlední řadě dynamikou, která ani na čtrnáctistovku nebyla přesvědčivá. Upřímně řečeno, bylo to pro mne zklamání, neboť téměř ve stejnou dobu jsem měl k dispozici Peugeotu 307, pocházející rovněž ze stáje koncernu PSA, a žádné podobné nedostatky jsem u něj neodhalil. Od cé-čtyřky jsem zkrátka čekal více. I proto jsme chtěli Citroën C4 vyzkoušet ještě jednou, neboť některé neduhy mohly být vlastní pouze testovanému kusu.

Tip: Rozsáhlou komentovanou fotogalerii najdete ve starším testu modelu 1.4 16V.

Dnes se tedy podíváme na zoubek modelu z horních pater nabídky – maximálně vybavené verzi SX Pack se středním benzínovým motorem 1,6 o výkonu 80 kW (110 koní). Na mušku si vezmu hlavně problematické znaky dříve testovaného kusu, ale neopomenu ani další rozdíly proti levnější verzi a pohled na vůz jako celek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stříbrná s černou mu sluší

Nad designem cé-čtyřky jsem se rozplýval již několikrát, a proto si tentorkát slova chvály nechám do jiných kapitol. Od dříve testované čtrnáctistovky odlišovalo tento model jen několik detailů – slušivá litá kola, pár lakovaných prvků extriéru, přední mlhovky a především do stříbrna vyvedený kabátek. Nejsem zrovna fanda této barvy, ale některým autů prostě sluší a Citroën C4 je jedním z nich. Výrazná světlá barva skvěle zdůrazňuje jeho nápadité kontury a testovaný kousek se mi líbil snad nejvíce ze všech cé-čtyřek, se kterými jsem měl doposavad tu čest.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru je již změn více a tou nejzásadnější je použítí téměř kompletně jiných materiálů než v nižších verzích. Zásadní rozdíly jsou patrné na první pohled: plasty jsou výlučně černé a sedadla mají velurové čalounění. Tyto dvě změny odstraňují téměř všechny mé výtky k provedení interiéru z předhozího testu. Snad jen trvdé černé plasty by mohly být o něco noblesnější, dále ale nemohu mít k provedení vnitřku jakýchkoli přípomínek. Především kvalita čalounění je ve zcela jiné dimenzi, příjemný i trvanlivý velur je zkrátka jiná káva. Potěší také kůží obšitý volant, textilní koberce a spousta dalších drobností, které z nijak úchvátného vnitřku nižšího modelu dělá velice příjemné místo. Pokud o C4 vážně uvažujete, zkuste v rozpočtu najít místečko pro takový interiér, rozdíl je opravdu markantní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejný zůstává zvláštní design kabiny, který není tak elegantní jako provedení exteriéru a nápaditost zde může být na škodu. Osobně jej neshledávám nijak problematickým, ale zatímco vnějšek se většíně okolí líbil, vnitřek už si získával sympatie o poznání hůře. Není žádnou novinkou, že na palubní desce je trochu „předisplejováno“. Zvlášť u vyšších modelů, kde k displejům digitální přístrojovky, palubního počítače s rádiem a otáčkoměru, přibude ještě displej automatické klimatizace. Všeho moc škodí a minimálně displej klimatizace si konstruktéři mohli odpustit - palubní systém je totiž stejný jako třeba u Peugeotu 407 a tam je schopen zobrazovat i nastavení klimy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Model z horní nabídky, vzhled, interiér
  2. Rozdíly oproti modelu 1.4 16V, motor, dynamika
  3. Spotřeba, jízdní vlastnosti, plusy a minusy, cena a výbava, parametry
  4. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků