TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.
Radosti
Jízdní komfort
Převodovka sehraná s motorem
Snadná obsluha
Rozumná spotřeba i dojezd
Starosti
Volič řazení je třeba občas podržet
Vyšší nakládací hrana kufru
9  /10

Pojďme si hned ze začátku udělat malý výlet do minulosti. Koncem předminulé dekády přišel Citroën s kampaní, v níž deklaroval, že se chce vyrovnat Němcům. A skutečně, jeho auta působila robustně a technokraticky, ale zároveň odhodila svou typickou rozpustilost. Střih do roku 2014: přichází funky a jednoduchý C4 Cactus, jehož styl automobilka úspěšně uplatila u celé řady dalších modelů. A nyní? Další změna. Žádné pokračování ve stylu cactusu, máme tu opět něco zcela nového.

Lidem se fakt líbí

A soudě dle zvídavých pohledů kolemjdoucích a kolemjedoucích se Citroënu sázka na odvahu vyplatila. Příď s diodovými světly působí velmi moderně, záď se světly ve tvaru písmene X jakbysmet. Oplastování ve spodní části karoserie dodává vozu dojem robustnosti, zároveň je v harmonii se zbytkem kapotáže. Navzdory vyšší stavbě karoserie nepůsobí jako hromada kovu na chůdách.

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Hlavním tématem je zde tedy výška a vertikálně je stavěn také interiér. Palubní deska neukrajuje prostor posádce, elegantně působící obrazovka infotainmentu je pak hezky na očích a po ruce, aniž by překážela ve výhledu. Přední sedadla jsou příjemně široká a vcelku měkká, cestování v nich na dlouhých cestách neunaví. Nemají sice výraznější vedení v oblasti opěradel, ale s C4 zřejmě nikdo maximální géčka v zatáčkách zkoušet nebude.

Prostor zbytečně nezabírá ani štíhlý středový tunel s dvoupatrovou přihrádkou v přední části. A – světe div se – na rozdíl od řady jiných vozů z koncernu Stellantis zde dokonce najdeme otočné ovladače klimatizace. Další zajímavostí je držák tabletu, který najdete v horní části palubní desky u spolujezdce. Ten lze nasadit do integrovaného stojánku tamtéž, nápad je to zajímavý, nicméně, mechanismus uchycení působí celkem fórově.

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Řidič má tedy vše hezky po ruce a i výhled je díky rozumně dimenzovaným A sloupkům a vyšší pozici nad silnicí slušný. Infotainment s lesklou dotykovou obrazovkou sice nemá klasická tlačítka pro volbu jednotlivých funkcí, ale snadno se v něm zorientujete – funkci vyberete na obrazovce, a když potřebujete jinou, stačí stisknout tlačítko s piktogramem domku hned pod ní. Přehledný je i digitální přístrojový štít bez zbytečných animací.

Zadní sedadla jsou výrazněji naklopena dozadu, přední hrana sedáků je v dostatečné výšce nad podlahou, aby podepřela stehna průměrného dospělého. S místem nad hlavou také není problém, klenutá střecha je v tomto ohledu výhodou. Kufr má dvojitou podlahu a ta je ve své horní poloze v rovině se sklopenými opěradly i nakládací hranou. Ta však leží relativně vysoko, nakládat sem těžké nákupy není úplně snadné.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky