Kapitoly článku:
- Úvod, design exteriéru a interiéru
- Interiér, poměr ceny a výkonu, drahá nafta
- Místo vzadu, zavazadlový prostor, motor a jeho projev
- Spotřeba, dynamika, jízda a řízení, podvozek
- Závěrem, plusy a minusy, cena a výbava, přehled modelů
- Technické parametry, fotogalerie, 1. část
- Fotogalerie, 2. část
Design vítězí
Citroën C4 se svými vlastnostmi řadí k průměru dnešní produkce - nenabízí výjimečnou kvalitu, techniku ani úroveň zpracování a v některých oblastech, především kvalitě použitých materiálů v interiéru, mi přinesl menší zklamání. Výrobce si nevybral pro jeho uvedení na trh úplně ideální moment, neboť ve stejnou dobu vstupuje do boje o zákazníka nový Ford Focus, který je v mnoha ohledech dotaženějším vozem a vzhledem k jeho základní ceně vyloženě vybízí ke srovnání s C4. Bohužel, Citroën s uvedením nemohl déle čekat, Xsara již delší dobu přesluhuje.
Svým charakterem vůz nechytne za srdce sportovce, pro které má příliš mnoho vlastního rozumu a nedostatečně komunikativní ovládací prvky, nezarmoutí ale příznivce klidné jízdy, kterým nabídne dostatek komfortu, bezpečnosti a prostoru pro posádku. Nemalý podíl na pouze průměrném hodnocení má jistě motor, který zaujme pouze nízkou spotřebou paliva a zásadní soudy o kvalitách C4 si tak nechám na test výkonnější verze, která může vůz postavit do úplně jiného světla. Očekáváte-li od základní verze C4 bezpečnou a komfortní dopravu s nízkými provozními náklady, určitě vás nezklame.
Největším trumfem „cé-čtyřky“ je jednoznačně design a styl, kterému lze těžko odolat. Nebude se líbit každému, ale pokud mu propadnete jako já, budete ochotni vozu leccos odpustit. Jestliže zvolíte vyšší verzi s benzínovým motorem, nabídne vám C4 velmi dobrý poměr výkon cena zabalený ve skvělém kabátě, co více si přát?
Plusy:
- úžasný design exteriéru i interiéru
- dostatečný vnitřní prostor
- Jjstý podvozek
- Nnzká spotřeba paliva
Minusy:
- nevýrazný motor
- méně kvalitní materiály v interiéru
- nepřesné řazenín
- nekomunikativní řízení a brzdy
- podprůměrný zavazadelník
Základní výbava: přední, boční a okenní airbagy vpředu, ABS + EBD + EBA, úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, dvouose stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední okna v elektrice, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, tempomat, palubní počítač, 16" ocelová kola, kliky dveří v barvě karoserie
Příplatková výbava: ESP + ASR (24 000 Kč), Rádio RD4 s přehrávačem CD (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání) (16 000 Kč), Perleťový lak „Lucifer“ (12 000 Kč)
Základní cena: 455 000 Kč
Cena testovaného vozu: 507 000 Kč
Přehled modelů
Model |
C4 1.4 16V |
C4 1.6 16V |
C4 2.0 16V |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
hatchback/5 |
Délka (mm) |
4260 |
Šířka (mm) |
1773 |
Výška (mm) |
1458 |
Rozvor (mm) |
2608 |
Hmotnost (kg) |
1182 |
1200 |
1262 |
Kola/pneumatiky |
195/65 R15, ocelová |
205/55 R16, ocelová |
205/55 R16, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
320/1023 |
Palivová nádrž (l) |
60 |
Motor |
Objem ccm |
1390 |
1587 |
1997 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
Válců/ventilů |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
65/5250 |
80/5800 |
100/6000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
133/3250 |
147/4000 |
190/4100 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuál/5 |
manuál/5 |
manuál/5 |
Poháněná kola |
přední |
přední |
přední |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
182 |
194 |
207 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
12,8 |
10,6 |
9,2 |
Palivo |
natural |
natural |
natural |
Spotřeba (l/100 km) |
8,7/5,2/6,4 |
9,5/5,7/7,1 |
11,3/5,8/7,8 |
Cena (Kč) |
Základní |
410 000 |
480 000 |
575 000 |
Automat |
- |
515 000 |
- |
Model |
C4 1.6 HDI (66 kW) |
C4 1.6 HDI (80 kW) |
C4 2.0 HDI |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
hatchback/5 |
Délka (mm) |
4260 |
Šířka (mm) |
1773 |
Výška (mm) |
1458 |
Rozvor (mm) |
2608 |
Hmotnost (kg) |
1257 |
1280 |
1381 |
Kola/pneumatiky |
195/65 R15, ocelová |
205/55 R16, ocelová |
205/55 R16, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
320/1023 |
Palivová nádrž (l) |
60 |
Motor |
Objem ccm |
1560 |
1560 |
1997 |
Druh motoru |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
66/4000 |
80/4000 |
100/4000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
215/1750 |
240/1750 |
320/2000 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuál/5 |
manuál/5 |
manuál/6 |
Poháněná kola |
přední |
přední |
přední |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
180 |
192 |
207 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
12,5 |
11,2 |
9,7 |
Palivo |
nafta |
nafta |
nafta |
Spotřeba (l/100 km) |
5,9/4,1/4,7 |
6/4/4,7 |
7,1/4,5/5,4 |
Cena (Kč) |
Základní |
480 000 |
555 000 |
650 000 |
Automat |
- |
- |
- |