Citroën C4 1.4 16V: stylový spořílek (megatest)

102 komentářů

Doukala
27. ledna • 12:30

Hezké auto to možná je ale takový Citroen C5 je rozhodně hezčí a to i pokud jde o vnitřní výbavu.

Doukala
27. ledna • 12:31

Navíc nákup a výkup vyjde u C5 prostě lépe http://www.ekoautovrakoviste.cz/nabizime/citroen/...

Jasan Doubek
2. března • 20:57

Vážený pane redaktore.
Vlastním c4 1,4i16v již 6rokem a vzpoměl jsem si po několika letech na tuto Vaší recenzi.C4 je opravdu auto které má mnoho nedostatků ,ale určitě to nejsou brzdy.Jinak automatické spuštění výstražných světel se mi podařilo pouze jednou a to přesto že jsem velmi agresivní řidič.Nyní ovšem přejďme k tomu proč jsem si na tuto recenzi vzpoměl.Minulý měsíc mi policejní Pasat naměřil 182a177km/h a pěkně mě vosolil.Myslím,že c4 měla ještě rezervu a také ve zrychlení je hbytější.Takže jede a to nejenom z kopce.Tak závěrem mi z toho vychází závada radaru a nebo závada na vašem testovaném voze,a to by jste měl jako motoristický novinář poznat.Pokud ne,tak jděte hodnotit něco jiného než auta.
S pozdravem Jasan Doubek.

Petr Matyas
4. května • 17:05

Dobrý den,vlastním Citroen C4 1.4 16 V a musím říct ,že je to mé 4 auto.Nikdy však Citroen.C4 jsem koupil jako nové auto a z hrdostí Vám řeknu ,že je to jedno z nejlepších aut co jsem měl.Né že pěkně vypadá ,dává mě pocit jistoty a jsem sním naprosto spokojen.Její přednosti.Jede plynule tiše nikde žádné skřípání a podobně.Naprosto skvěle brzdí ,konfort co se týče obsluhy přístrojů jak na volantě tak i ostatních je na dlouhé cesty prostě skvěle navržen od jeho tvůrců.Vůz mám již sedm let bez jakýchkoli technických nedokonalostí.Bylo a je to mé vysněné auto mám rád styl značky Citroen
a jestli se v budoucnu něco ukáže tak jim ještě napíšu jak dobře C4 udělali.Je to stroj a i ten se jednou pokazí stím se musí počítat.Do budoucna se na Citroen obrátím znova a zas se budu těšit.A člověk který jen tlachá a myslí si že je zajímavý a něco píše do novin, či internetových stránek mě nezajímá.Stejně tak jako řidič Volswágenu ,Škodovky,Seatu,Renaultu ,Peugeotu.Oplu,Kia,Mazdy podívejte co je značek a každý si bude bránit to své.Jsou to prostě naši miláčci a basta.Hlavní je abychom vždy dojeli v pořádku aby nás něco trochu chránilo aby jsme večer obejmuli své děti ,manželky a podobně.
S pozdravem řidič Citroenu Petr Matyás

vaskos
4. února • 15:40

Takze pridam nejake skusenosti s prevadzkou auta po najazdeni 700km. Aj ked sa spominal dost problem s vykonom 1.4 nemam podobny pocit. Vykon auta je pre beznu rodinnu prevadzku medzi okresmi uplne dostatocny akurat pri predbiehani je vhodne podradit 4-ty prevodovy stupen. Celkovo je dobre drzat auto na vyzsich otackach kde vykon stupa. Meral som spotrebu medzi ruzomberkom a kysuckym novym mestom a pri priemernej rychlosti okolo 80 km/h som sa dostal na spotrebu 5,1L/100km co je myslim velmi slusne a to mam este auto v zabehu. Nemam dovod klamat-nic s toho nemam. Spravil som este jeden test medzi ruzomberkom a lipt.mikulasom cez besenovu - tj nie po dialnici - je to troska do kopca zasa s kopca tak som siel striedavo na 4 a 5 stupni. Spotreba 5,8 / 100 Km podla PP. Tiez myslim ze velmi slusne. Druha vec je ze to zere dost po meste - takze tohoto sposobu sa radsej vyvarujem lebo to zere okolo 8-9 L - motor sa ani nezahreje a uz zasa vypinas ,zasa startovat ...Co sa tyka este spotreby tak asi najlepsie sa jazdi po rovinke na 5-tke v priemernej rychlosti okolo 100-110 Km/ h pri otackach okolo +- 3000 ot/min a zere to nieco okolo 5,5 L . Po dialnici nejako nejazdim takze tato rychlost mi dostacuje uplne . Suhlasim ze vo vacsich rychlostiach to uz ide do spotreby a kto jazdi dlhsie dialnicne trasy tak mu mozno bude chybat 6-ty prevodovy stupen . Kufor mi taktiez staci a za cenu 430 000 som dostal druhy stupen vybavy - spomeniem akurat klima , original radio s ovladanim na volante , bocne a hlavove airbagy a vyhrievane elektronicke spatne zrkadla ...+ ako darcek navigaciu v slovencine s celou europou. Zatial auto slape ako ma a dost casto spominany problem buchania zadnej napravy nejako nepozorujem. Auto mi dava presne to co potrebujem = no problem - zatial ?

Zdeněk Hrabal
8. března • 18:38

Půjdu pro C4 na konci marca a zajímá mě jak ji hodnotíte teď.Děkuji Zdeněk.

vaskos
9. března • 19:12

C4 uz uspesne pouzivam viac ako 2 mesiace a tak mozem troska hodnotit. Zatial ma auto nesklamalo vyrazne v nicom - najazdene 1300Km .Presne co som napisal na zaciatku plati. Dost casto preberany problem piskania brzd zatial nemam . Dnes som nabehal s nim cca 150 Km - podla PP spotreba 5.6L / 100 km - neviem presne aku som mal priemernu rychlost ale cez dediny tak 60-70 a mimo okolo 85 - 105 takze taka pohodova jazda. Aby som zasa iba nechvalil tak pozorujem vacsi hluk pri prejazde nerovnosti hlavne teda pokial mam nalozeny kufor , resp. auto je plne obsadene. Tak za mesiac alebo dva pojdem na 1 garancny test tak to spomeniem. Auto som zatial nejako nevytacal do max rychlosti - maximalne co som siel zatial bolo okolo 130Km/h a vsetko sluzi ako ma...dufam ze to tak ostane :)B-];-)

Jumbo
13. května • 22:28

Mam C4 coupe mot.1.4 zakladni vybava, stav 19000 km, podle palubniho pocitace pr. spotreba 6,9l 50% mesto,30% bezne silnice a 20% dalnice s pohodou do 130km/h, dosazena maximalka 188 km/h (dle GPS i tahometru) a neslo o kratky test, (pri 53km/h na tachometru namreno 50km/h (GPS,radar), od 70 a vys je jiz tachometr velmi presny. S vozem jsem spokojen, to co jsem od nej cekal, to mi dava. Nejpouzivanejsi funkce je omezovac na 53 (50km), tempoman je taky fajn funkce.

max
7. června • 22:19

ja som kupil C4 1.6 16V s metalizou dvojzonovou klimou tempomatom za 460000sk...spotrebu este neviem surovy motor...ale som velmi kludny sofer a jazdim s benzinakom dieselovym sposobom 5-ku vyuzivam od 60 do 130...interier a exterier sa mi paci ....a za podobnu vybavu trebars u oktavky by som dal o 100tis viac....resp za auto co ma kazdy druhy a robi sa uz 10rokov a na zadne sedadlo mozem posadit tak akurat male decko a chcel som nove lebo nie som ochotny dat za vytlcenu octavku 4 rocnu co ma 150tis km len preto ze je tdi 330 000sk....dakto hovori ze sa kazia ale kazia sa aj oply vw mercedesy aj ine auta..dan za mnozstvo elektroniky atd

vaskos
27. prosince • 21:42

mam uz objednane nieco podobne tj C4 - 1.4 5dv , PACK vybava (stredna) - uvidime , dufam ze ma nesklame :) hladal som nejake v pohode rodinne auto ktore nemusi za kazdu cenu trhat asfalt. Dojmy isto napisem nejako v januari ( 3.1 si ho idem vyzdvihnut :) )

Sampo
3. května • 19:31

Mám uvedené auto přes dva týdny a najel jsem asi 1200 km. Zatím auto hodnotím téměř v superlativech. Je velmi příjemné na ovládání, spoustu sympatických maličkostí a pohledný, přehledný a hlavně funkční interiér. Nezaznamenal jsem žádné "divné zvuky" dveří. Nemohu posoudit hluk motoru při vysokých otáčkách vzhledem k tomu, že auto je v záběhu. Co jsem bohužel zaznamenal je špatné odhlučnění zadní nápravy při překonávání nerovností vozovky. Nevím, jestli je možné, že některé nedostatky byly odstraněny výrobcem (mám auto vyrobené v dubnu 2007), ale kromě zmiňoveného hluku zadní nápravy na dírách v silnici si na nic stěžovat nemůžu a vzhledem k tomu, že s autem nehodlám vyhrát žádnou rallye, tak si řízení skutečně užívám.

tomm
20. dubna • 18:11

Vážení,
ten kdo napíše o interieru C4,že je odporný nemá kousek vkusu a smyslu pro hezké věci.Co se motoru 1,4 týká-svezl jsem se dvěma kousky a jeden byl lenoch a druhý k mé naprosté spokojenosti.Podotýkám,že jezdím 1,8 benzinem.Takže opravdu záleží na kuse a zajetosti.

Nerez
1. prosince • 22:52

No pokud se ti ten interiér líbí a považuješ ho za hezkou věc tak nemáš kapku vkusu tyB-]

Bob
9. prosince • 7:33

Vlastním C4 coupé v plné výbavě v motorizaci 1,4 . Doporučil bych všem po přečtení Vašich názorů, běžte se s autem projet do nejbližšího autosalonu Citroenu. Na F1 sice nemá, ale pro náš bodový systém, vynikající stroj. plně souhlasím se sarančetem.

Saranče
28. listopadu • 13:55

Mám na ní najeto 8000km, sedadla nejeví ani minimální známky opotřebení a auto je stále jako když jsem ho přebíral v salonu. Motor je na 1,4 poměrně svižný, pouze si řidič musí zvyknou, že potřebuje více vytáčet. Rozhodně ten, kdo chce jezdit vyloženě sportovně sáhne po silnějším motoru. Já bral 1,4 hlavně z důvodu úspory PHM. 1,6 je krvelačně žíznivá verze a výkonově moc rozdílu nepoznáte. Ale zatím jsem nenašel nic, co bych autu vytknul

TTV
2. dubna • 22:58

Po prečítaní testu a reakcií rád prispejem mojim názorom. Jazdil som dosť veľa km s Škodovkami 1.3 a predposledne s fábiou 1,4 40KW teraz prvý krát s Nexiou 1.5 (40t km z celkového počto 200t) a jedno môžem s istotou koštatovať 1,4 neni zlá ale pri plnšom zatažení, kopcoch a dialniciach cítit rozdiel mezi 1.4 a 1.5 (1.6)   pri rovnakých podmienkach .Dalšia skúsenosť je s zábehom motoru z vlastných skúseností motor začína biť svižnnejší až po 5t km a další zlom som pozoroval pri 20t km kde pružnosť motora bola velmi rozdielna oproti začiatku, technici v servise hovoria že rovnaký motor neni vždy rovnako zabehnutý a veľmi sa dá vyčítať štýl jazdy maiteľa. Ale nakoľko už konečne si chcem kúpiť vlastné auto horucimi kandidátmi sú C4 1.6 110ko. a Focus 1.6 100ko. skúšal som oba modely pri focuse 1.4 a 1.6 115 ko.  pri C4 1.6 110 ko aj benzín aj naftu. A 1.4 aj pri focuse mala do asi 80 ešte slušnú akceleráciu ale na dialnici pri zríchlení a menšom kopci už akcelerácia bola slabá respektívne nulová pri 1.6 bolo cítit reakciu na pedál hneď.Čo sa týka interieru subjektívne som si ľahšie sadol a vystúpil spoza seba na focuse (181 cm). Nemôžem povedať že interier C4 sa mi nepáči ale štýl fokusu vzbudzoval vo mne tak isto ako O2 dojem že sedím v aute o triedu vyššie. Vonkajšok naopak je pri C4 jednoznačne krajší. Obe auta sú podľa mňa dosť vzvážené jedno má plus v inom ako druhé a opačne takže z môjho pohľadu je to 1:1. Zatial má ale trošku náskok focus vzhľadom k interieu a kufru (hlavne dojem interieru pri jazde ale rozdiel neni až tak veľký a vôbec nezatracujem futuristický interier C4 : kufor žiaľ rozdiel je veľký) O2 výpadla vzhľadom na veľký počet krádeží u nás.Celkové hodnotenie pocitu z jazdy je u oboch dosť podobné až na mierne lepší pocit z focusu  jedine čo si neviem vysvetliť u C4 bol krč v chodidle pri "narábaní" s pl. pedálom, skúšal som meniť polohu toto sa opakovalo viac krát pri testoch C4 na rozdiel od ostatných testoch pri iných modeloch a značkách ak sa niekto stretol s podobným prípadom a poradí v čom je problém budem mu povďačný. Ináč tetsty na Autorevue sú dobré a ich názor neprotirečí s mojimi skúsenosťami a veľmi ich očakávam nakoľko v septembri sa musím rozhodnúť a určite cena bude bohužial hrať dosť dôležitú úlohu.
Vlado

jaros
1. dubna • 13:14

Díky za test. Potvrzuje mé mínění o tomto autě. C4 je dle mého názoru nádherný vůz s úžasným interiérem. Ale to je vše. Jinak je to hrůza. Projel jsem se v tom a byl jsem šokován: zvuk dveří je něco mezi Wartburgem a Š105/120, špatně slícované plasty i plechy, neuvěřitelně mizerné řazení, za jízdy rezonující obložení interiéru, neuvěřitelně mizerně zvukově odizolovaný podvozek, rázy od náprav (jiné firmy umějí udělat tvrdé, ale od kabiny zvukově odtlumené a od nárazů odizolované podvozky, a to Citroen neumí). Auto je v tomto směru oproti konkurenci úplně ubohé. Tihle Francouzi jsou pokud jde o kvalitu materiálů a kvalitu zpracování prostě nepoučitelní. Oni si prostě spočítali, že prodejnost a tudíž prosperitu jim zajistí skvělej design (řekl bych, že velmi početná skupina lidí vybírá auta i jiné věci podle designu a nikoli podle kvality nebo přidané hodnoty) a vychází jim to. Oni prostě ani neumí auto pořádně smontovat, takže jen dělají to, co umí - design.
P.S. Potenciálním oponentům ještě sděluji, že nejsem apriori příznivec německých aut a nejméně sympatickým výrobcem je pro mne skupina VW. Hrozně rád bych si opět někdy koupil francouzský vůz, protože francouzské vozy jsou podle mě nejkrásnější, ale dokud tam nebude kvalitu řídit nějakej skopčák s okovanejma botama nebo žaponec s pořádnou rákoskou, tak to nemá cenu.

wizzy
9. listopadu • 22:47

Sakra a ja ho jdu zitra kupovat.... ale co, uz jsem se rozhodl. Jinak mas naprostou pravdu tohle auto kupuju hlavne kvuli designu, vem to takk, ze ted v dobe bodoveho systemu je skoro jedno jestli mas litrovy nebo trilitrovy motor, 130 kmh ti udelaji oba... a polisi grilujou uplne vsude :-D:-D Jinak perfektni jsou ty male odkkladaci supliky na palubovce (prodejce a AS rikal ze to je na snubni prstynky kdyz beres stoparky :-))

ITTI
2. dubna • 14:34

To jaros: nebyl čas se v tom svézt, ale věřím ti. V Paříži na autosalonu při zavírání dveří to u C4 nebyla žádná sláva, ale stejně tak nový Focus.Otázka je, co je šlendrián a co je způsobeno krátkostí výroby. Já koupil Lag2 a nemám pocit, že řemeslně odfláklé a nedrnčí nic. Tení to sice Avensis, ale úrovně Mazdy 6 (design ne) to dosahuje. Alespoň je uvnitř víc ticho.Když se vrátím k Citröenu: jel jsem z jednou z úplně prvních C3 v ČR. Naprostá tragédie.Foukalo kolem A sloupků, drnčelo téměř vše,odpadaly plasty, dveře fakt jak na Favoritu.... Teď jsem ho zkoušel po 3(?)letech a citelně někde jinde. Auto coby novinka je holt risk. Podobné to bylo s O1 na začátku. Měl jsem až z r.v.2000 a nevrzalo nic. Mně se osvědčilo kupovat auto po řádově 3 letech výroby a fungovalo bezva každé.

xsarahdi
1. dubna • 9:05

Opisoval som ten clanok hlavne kvoli Vam,rad bi som si precital Vasu reakciu ako je to mozne podla Vas,ze su take rozdieli v dvoch rovnakych motoroch.rozdieli su stale ale az take priepastne? dik

xsarahdi
31. března • 15:10

Ešte k tej C4 1,6 16Vvraj má veľmi krátke prevody a preto je taká vysoká spotreba.Ja bi som ju nechcel. niekde som čítal,že pri 130mk/h na peťke točí už 4000 ot.min. To je troška veľa nemyslíte?

MirecBA
31. března • 15:31

to iste ma aj novy Megane s 1.6  4000ot=128km/h ( nie dla tacho ale real)

xsarahdi
31. března • 15:03

Tak ako som slubil opisem tu cast testu zo SM c.51/2004 motor 1,4 16V
Špičkový motor (nadpis)
Koncern PSA se v poslední době stává lídrem jak medzi benzinovými,tak zážehovými motory.Testovaná čtrnáctistovka patří ve své kategorii medzi nejvýkonnejší,takže relativne lehkému autu udeluje velmi solidní dynamiku.Pouye čtrnáctistovka Hondy v civicu nabízí lepší parametry.
Pružností už motor v C4 vubec nemá konkurenci.Systém proměnlivého časování ventilú umožňuje dosažení vysokého točivého momentu již v nízkých otáčkach.Na snúj objem vyžaduje až nečekaně málo řazení a táhne plynule odspodu.
A aby té chvály nebylo málo,také spotřeba udávaná výrobcem je naprosto špičková.My jsme sice v chladném prosincovém počasí a s jen málo zajetým motorem naměřili o tři desetiny litru vyšší prúměrnou spotřebu,než udává výrobce,ale pevně věžíme,že deklarovaných 6,4l lze dosáhnout.
Tak a teraz babo raď.
Píšte svoje názory ako je to možné-dvaja testery a autá. 

Dusan
1. dubna • 12:48

Nemel v te dobe v SM Citroen celostrankove reklamy? To by lecos vysvetlovalo.

wizzy
9. listopadu • 22:58

:-D

illusions
31. března • 11:19

Ak mam pravdu povedat

illusions
31. března • 11:19

Ak mam pravdu

illusions
31. března • 11:19

Ak mam

illusions
31. března • 11:19

Ak

mmx
31. března • 10:07

V lete planujem kupu noveho auta, takze som v poslednej dobe intenzivne skumal vsetkych moznych kandidatov. C4 bol jednym z nich. Interier je podla mna velmi pekny a hlavne ten centralny displej je fantasticka, prehladna vec, da sa nan zvyknut temer okamzite.  Priestor je vcelku slusny, ale hlavne vzadu je malo miesta na hlavu - to je ale dane typom karoserie. Bol som sa previest na verzii s motorom 1,6. Dobry dojem bol okamzite fuc. Nech sa v Citroene na mna nehnevaju, ale moja 100konova 1,4-ka vo Fabii (ktora vazi temer tolko isto) mi pripada podstatne dynamickejsia. Tam ked motor vytocim nad 3000 otacok, aspon sa nieco deje, o 1,6-ke v Citroene to zial povedat nemozno. A nie je to iba dojem z porovnania s mojim terajsim autom, ale aj s mnohymi inymi 1,6-kami v inych autach - Golf, Megane, Octavia, Focus, Corolla, Mazda3. Plne suhlasim s tym, co tu viaceri napisali o podvozku - strasne - neviem, ako sa im to podarilo, ale docielili, ze kombinacia podvozku a sedadiel je schopna preniest na vodica aj tie najmensie nerovnosti. V Citroene by sa podla mna mali snazit zakaznika ziskavat priamo v salone a nepustit ho radsej na skusobnu jazdu. Naopak u Forda by som odporucal zobrat zakaznika priamo na skusobnu jazdu. Tam som mal trocha rozpacity pocit z interieru, aj ked po blizsom preskumani clovek zisti, ze je maximalne funkcny, ale vsetky rozpaky sa rozplynuli po skusobnej jazde. Takze v mojom pripade bude novym autom jednoznacne Focus.

Jeffo
30. března • 19:04

Zdravím
Vlastním Citroen Xsara 1.4 rok vyroby 2004 a podla porovnania udajov s c4 ma moja
xsara mensi vykon ale lepsie zrychlenie. Sice Xsara je lahsia o priblizne 50kg
Co vy na to ako je to mozne????
S pozdravom Jeffo

David
30. března • 13:11

Mám na vás dotaz: systém ESP je spojen se systémem ASR (protiprokluz). Ten se dá vypnout, ale ESP je vypínatelné jen u nejsilnějšího třídveřového provedení s motorem 2.0 16V, ne?

pjanda
30. března • 13:25

ESP je spjato s ASR a vypinani i automaticke zapinani v 50 km/h probiha soucasne. Jak je to u verze VTS nevim, kolega zde v diskusi uvedl, ze u VTS ESP trvale vypnout lze, ja se o tom snad presvedcim pristi tyden a rad Vam poreferuji.

bugs
30. března • 17:04

Ano, je to tak. U Citroen-u verzii VTS (C2 VTS a V4VTS) sa da ESP celkom vypnut. . Bugs

karel m.
30. března • 12:54

Priznam se ze do jiste miry jsem po precteni tohoto clanku premyslel jakych zverstev se na vas dopustilo vedeni citroenu. osobne myslim alespon sexualni zneuziti .  Vase kritika mi prijde jako dosti prehnana firma v ktere jsem zamestnan vlastni citroeny a peugeoty pred tydnem pri garancni prohlidce se mi tento vuz dostal do ruky jako nahradni vozidlo stav tachometru tusim cca 3500km vuz sice nebyla F1 ale pro normalniho smrtelnika fajn. ve meste bych rekl dokonce plne dostacujici zkusenost z dalnice jiz tak skvela neni ale kolem  160 se jet dalo. popisovat zvuk motoru jako vysavac to je zrejme trosicku mimo. chapu ze mate rad nemecke vozy osobne bych si take citroen nekoupil ale toto je trosku prehnane. Rad bych si precetl pokud jste delal recenzi na 1.2 u Fabie protoze to je skutecne cistokrevna hruza.Jako rodina mame dve auta Subaru Outback 2,5  a renault clio 1,2 . obe absolutne rozdilna auta ale kazde je urceno pro jiny druh jizdy a myslim ze by se tak melo pristupovat k tomuto vozu take. s uctou Karel M.

Steven
30. března • 19:05

Měl jsem možnost řídit C4 s benzínovou 1.6. I když nejsem příznivcem této třídy aut,  tak se mi C4 docela líbila. V testu uváděné mínusy jako vady ve zpracování, obnošenost čalounění nebo hluk motoru jsem nezaregistroval (že by rozdíl mezi 1.4 a 1.6 byl tak velký?). Co mi ale na autě nejvíc "vadilo" bylo tuhé odpružení. V dřívějších dobách jsem vždy poznal, že se vezu v Citroenu, ale C4  má pérování stejně tvrdé, jako jakékoli jiné auto. Vždy se mi líbily automobilky, které měly svoji nezaměnitelnou pověst která je tím odlišovala od ostatních. Pro mne je škoda, když se jí někteří ve prospěch trhu vzdávají. Např. Mercedes - dříve synonymum pro větší a velké pohodlné limuzíny, tak proč proboha třída A, C nebo M? BMW - menší elegantní mrštná auta, tak proč mamutí řada 7 s batohem místo kufru nebo neohrabané krabice X3, X5? VW - trvanlivá a praktická auta, tak proč  najednou všude tolik pseudo-luxusního chromu? A Citroen - maximálně možné pohodlí, tak proč najednou tak trvrdé pružiny. Jakoby všichni chtěli dělat už jen sportovní auta. Pro koho? Pro redaktory motoristických žurnálů, kteří posuzují auta jen podle projíždění zatáček maximální rychlostí a poskytované (nebo spíš neposkytované) pohodlí auta popíšou totálním blábolem "zdařilý kompromis mezi komfortním a sportovním naladěním"! 

Dusan
30. března • 22:08

Baworaci, ale delaji sedmicku od sedmdesatych let, takze tezko ji lze povazovat za novy vystrelek (koneckoncu i Medak velikosti Cckoveho Mercedesu je tu od poloviny osmdesatych let).

pjanda
30. března • 13:15

Muj vztah k Citroenu jako ke znacce je spise pozitivni a verte, ze vse v je v testu uvedeno je pouha realita. Narknout me z toho, ze preferuji nemecka auta a francouzska proste nemam rad je opravdu zcestne, netrpim podobnymi preferencemi a sam uzivam auta japonska, nemecka, italska, franocouszka... Auto si vybiram vzdy ad hoc a stejne pristupuji i k testum - bez predsudku a preferenci. Pockejte si na muj test Peugeotu 307, po jehoz precteni si budete muset byt jist, ze nicim podobnym netrpim a dokonce ani spolecna platforma nevhani do me mysli predsuky vychazejici z negativni zkusenosti s autem s velmi podobnou technikou.
Ja prave k autu pristupuji podle jeho zamereni a charakteru, prave proto dopadl test C4 jak dopadl. S motorem 1,4 jde opravdu o nesourody a nedotazeny celek. Prectete si zbytek diskuse, najdete v ni reakce na vetsinu Vasich pochybnosti.
Myslim, ze lide obecne nejsou zvykli na negativne ladene testy a pokud takovy objevi, vidi problem v autorovi, jeho klientelismu, predsuku, preferencich apod. Mohu jen znovu rici, ze nicim z toho netrpim a snazim se v testu zohlednit vzdy vice pohledu, hledat ten pozitivni a koncipovat test tak, aby oslovil potencialniho zakaznika. C4 je ovsem tapani, ma vylozene sportovne naladeny podvozek, pritom slaby motor a nekomunikativni ovladani. Jedno nejde dohromady s druhym, nemohu najit uzivatele, kteremu by tento mix vyhovoval. S jinymi motory bude pohled samozrejme jiny, proto prosim respektujte, zde jde o test C4 1,4, nikoli C4 jako modelu.

k
31. března • 16:32

Nechtel sem v zadnem pripade svoji pripominku koncipovat jako nesouhlas s vasim zpusobem testovani ale spise jako absolutne jinou zkusenost s  automobilem a ackoliv sem vuz pouzival cca 24 hod. byl jsem v celku spokojen. Neda se najit auto pro kazdeho zrejme bych take nemusel 4 inf. mista ve voze ale ani toto mne nijak neobtezovalo. Jinak mi prijde ze rada ctenaru ktera ma C4 coz ja nejsem ma take dvoji zkusenost s vozem. Je dosti zvlastni absolutni rozdil ve vykonu a zvuku motoru prijde mi ze problem bude spise nekde v nastaveni motoru daneho vozu - vim ze to neni vas problem a je v zajmu vyrobce (distributora ) zapujcit nejlepsi vuz. s pozdravem Karel M.

Michal Ferencey ( M.F.C.A.)
31. března • 11:47

Zdravim,
na uvod len malu poznamku k casto sa opakujucim javom, ktorych si vzdy vsimam pri prechadzani podobnych diskusii...
Je skutocne velmi usmevne citat niektore extremne kriticke a zvycajne aj primitivne stylizovane reakcie, ktore objektivne postradaju akukolvek sudnost. Tym sa ale samozrejme nechcem dotknut ludi, ktori v svojich prispevkoch a potazmo recenziach spominaju kritiku objektivne vyvazenu a realnu.
Som viacmenej stastny majitel 5-dverovej verzie C4ky s motorom 1.6 vo vybave TOP. S niektorymi poznamkami pana Jandu vsak musim bohuzial plne suhlasit. Co sa tyka radenia je skutocne nepresne a na zaciatku sa mi dokonca niekolkokrat podarilo omylom zaradit iny prevodovy stupen, kedze som nebol zvyknuty na skutocnost, ze je nutne uplne presne vedenie. So spojkou sa musi veeelmi citlivo, inak z 1ky na 2ku skocite takmer za kazdych okolnosti. Co sa tyka interieru neviem posudit kvalitu sedaciek, nakolko mam najvyssiu vybavu a tam je potahova latka velur, ktora vyzera velmi trvanlivo. Inak s plastami mam podobny pocit, uz ked som auto preberal boli na stredovom paneli male oderky. Dalej ma tiez neprijemne prekvapil spominany kovovy zvuk dveri a odhlucnenie kamienkov lietajucich do podbehov (predtym som jazdil na Citroene C2 1.4VTR a tam som nic podobne nepocitoval...). Celkovo som mal divny pocit, ze C2ka je dokonca spracovana kvalitnejsie ako tento model, co mi pripada ako velmi velky paradox vzhladom na cenu a triedu, v ktorej sa obe auta nachadzaju...
Ale okrem tychto zalezitosti vo mne prevlada pocit, ze C4ka je celkovo skvele auto a vyroky typu vo vsetkom zaostava za konkurenciou mi pridu velmi, velmi tvrde... Verim tomu, ze na kazdom aute sa najde vzdy dostatocny vycet negativnych vlastnosti a je len na pohladu cloveka, ktory hodnoti ci sa sustredi na kvality, alebo prave nedostatky...
S pozdravom, M.F.C.A.
 

Petsu
30. března • 9:10

Pokud novy a jiz celkem zajety automobil nedosahne vyrobcem stanovene maximalni rychlosti o 20 km/h (tachometrovych 170 a vyrobcem udavanych 180) neni neco v poradku! V prve rade bych hledal chybu ve vade motoru- jeho snizený vykon, nez smahem motor odsoudit jako celek. Pane Janda, konzultovali jste se zastoupenim Citroenu tento rozdil v max rychlosti?

pjanda
30. března • 9:50

Jednak bych rad poznamenal, ze tachometr byl naprosto presny, takze tachometrova rychlost se rovna realne. V testu jsem to chtel poznamenat u jedne z fotografii, ale zapomnel jsem na to, omlouvam se.
O veci jsme se zastupcem Citroenu kratce hovorili, k podobnemu zaveru jsme nedosli. Nemyslim si, ze by motor byl vadny nebo nejak poskozeny, mohl byt maximalne spatne zajety. Ale jak jsme konstatoval vyse, je na odpovednosti dovozce predat k testu vuz, ktery reprezentuje jeho typicke kvality.

Petsu
30. března • 10:01

Dik za rychlou odpoved. Jak jste merili presnost tachometru? Dle mych zkusenosti je bezna chyba kolem 5%, neni to snad ani neschopnosti vyrobcu vyrobit presny styl mereni, ale jedna se o umyslne vřazenou "chybu" do systemu... K te odpovednosti - sam vite jak to chodi, jeden novinar auto vrati hodinu predtim nez vy si auto preberete ale i tak tiha pripadne vady lezi na dovozci ktery chce sve vozy prezentovat. Mel jsem moznost jet s vozem stejne motorizace a stejne jako vas mne prekvapila me "tvrdost" zadni napravy. Ovsem k golfu V bych to rohodne neprirovnal. Snaha o pritvrzeni 307 byla ponekud prehnána.

pjanda
30. března • 10:23

Odchylku tachometru merim pomoci GPS, neni to dokonale presne, ale pro dane potreby to myslim postacuje. C4 je urcite vyjimka, uz dlouho jsem nejel s autem s uplne presnym tachometrem. Odchylka se obvykle pohybuje okolo 10-5 procent, tedy vicemene stale nejakych 7-10 km/h, coz odpovida i Vasim zkusenostem.
Jinak auto ma mezi jednotlivymi cykly zapujcitel vzdy k dispozici na beznou prohlidku, pri niz by se zasadni chyba mela poznat. Jiz v testu jsem se vyhnul kategorickym zaverum nebot mozne je vse, ale pro testovany kus me zavery plati bezezbytku.
Me jizda s C4 na kvalitnim povrchu Golf hodne pripomnela, mel jsem moznost jet s vozy kratce po sobe na stejne trati a i nekomunikativnost rizeni, "houbovite" brzdy a dalsi vlastnosti byly hodne podobne. Golf byl ale Sportline, takze mel tvrdsi a nizsi podvozek, coz mozna vysvetluje nase odlisne pocity. Mne se vyrazne pritvrzeni oproti 307 moc nezamlouvalo a v testu Peugeotu se budete moci docist, ze jeho naladeni mi prijde pro danou koncepci mnohem vhodnejsi. Na druhou stranu, na svou koncepci ma podvozek C4 hranice hodne daleko a ve VTS by nemusel byt vubec spatny. K 1,4 se ale nehodi.

Petsu
30. března • 9:09

Pokud novy a jiz celkem zajety automobil nedosahne vyrobcem stanovene maximalni rychlosti o 20 km/h (tachometrovych 170 a vyrobcem udavanych 180) neni neco v poradku! V prve rade bych hledal chybu ve vade motoru- jeho snizený vykon, nez smahem motor odsoudit jako celek. Pane Janda, konzultovali jste se zastoupenim Citroenu tento rozdil v max rychlosti?

saco
30. března • 8:27

Ja mám C4 1,6 16V skoro plná výbava a mám 179 cm. Keď si sadnem na zadné sedadlo ku dverám, hlavou sa  dotýkam strechy, takže nechápem ako to hodnotíte, že píšete o priestranom aute, čo sa my vôbec nepozdáva. Mal som  Daewoo Lanos a tam bolo miesta viac aj nad hlavou, aj v predu na šírku. A čo sa týka motora mám síce 1,6 , ale spotreba obrovská. Za 3,5 tis. km premer 9,6 l/100 km  - asi 1/2 v meste a 1/2 mimo mesta - kľudná jazda max 110 - 120 km/hod.

MirecBA
30. března • 14:37

nuz to je ale vazne hodne, az neuveritelne ked jazdis ako pises.To ma dost zaraza, lebo ta C4 ma udajne skvelu aerodynamiku  a ta sa na spotrebe nad 100km/h urcite prejavi. Inac ako sa tu pise, ze sa da dlhodobo jazdit za 12l, tak to by so to auto uz asi ani nechcel po takom jazdeni zadarmo.

pjanda
30. března • 12:26

To je opravdu zajimave, kdy jste se naposledy meril? Ja mam poctive dva metry a jak se vejdu sam za sebe vidite na fotkach. Jde rozhodne o velice slusny prostor, nerikam, ze mimoradny nebo spickovy, v tride se jiste najdou i lepsi auta.
S 1,6 se da jezdit dlouhodobe i za 12, to zalezi jen na stylu jizdy, s touto 1,6 mam docela solidni zkusenosti z 307, ve ktere jsem v kombinaci jezdil pod 7, mimo mesto bez problemu okolo sesti a povazuji jej za dobry motor po strance vykonu i spotreby.

saco
31. března • 7:56

ja nehovorím o mieste na nohy, ale nad hlavou , keď si sadnem na krajné sedadlo ku dverám, hlavou sa dotýkam strechy

oki
30. března • 9:59

ja mam tiez 1.6 a ta spotreba je fakt vysoka . pod 8 litrov mimo mesta musi byt velmi kludna jazda podla predpisov bez zapnutej klimy, som z nej dost sklamany lebo z octaviou 2.0 robim okolo 8 litrov ale to uz pekne slapem.

Saranče
28. listopadu • 13:46

Tak s tím bych nesouhlasil. Já mám C4 Coupe a měřím 185 cm. Na zadních sedadlech sedím a hlavou se nedotýkám. Tak to teda nechápu

Grizzly
22. června • 16:40

Zkoušel jem 3dv a 5dv a 3dv má vzadu výš posazenou střechu, protože není zaoblená jak v 5dv.

Saranče
28. listopadu • 13:46

Tak s tím bych nesouhlasil. Já mám C4 Coupe a měřím 185 cm. Na zadních sedadlech sedím a hlavou se nedotýkám. Tak to teda nechápu

asdf
30. března • 12:16

To je jednoducho záhada. Mám Peugeot 307 s tým istým motorom 1,6 l a v BA mám typickú spotrebu 6,8 l (aj keď je pravda, že nechodím v rannej a večernej zápche stredom mesta ale skôr po okrajových viacprúdových objazdoch mesta cez deň). Ako je to možné?

saco
30. března • 12:07

Inač to veľmi nechápem, veď napr. v 307 ten motor nebol dajaký žráč aspoň podľa toho čo píšu na fórach a tu je spotreba o 2 l  vyššia ?

xsarahdi
30. března • 0:10

zaujmave konstatovanie,ze je tak zly.pred nedavnom som cital test tejto motorizacie vo svete motorov a boli s tym motorom nadseny, vraj nema konkurenciu,ak tak v honde  zaujmave,ze dvaja rozny ludia a taky rozlicny nazor !  mne to pride ako ked niekto vyrobi lepsi motor v europe ako VW tak je SHIT.ste troska trapny ked pisete o motore 1.4 16V VVT ,ze je taky ked neudate konkurenciu ktoru ste VY testovali !? to tak motor v O2 1,4 16V to je bomba  ze? ved je to VW predsa a to musi bit lespie.to ten 55 kw motorik v GOLFe to parada,ze? neudate ani kolko ma nabehnute a ked este nieje zabehnuty tak o com sa bavime? a este bi som rad vydel tie potrhane sedacky  a plasty. ! ! ! ked najdem ten svet motorov tak tu prepisem presne znenie ich poznatkov. podla mna maju troska viac skusenosti z testovanim aut ako vy.sorry      neviete prehltnut,ze GOLF ani O2 sa u odbornej poroty nepresadili

nonono
30. března • 9:53

Pamatam sa, ako tu vzdy ludia pindali, ze Skodovky vyhravaju u odbornej poroty vdaka tomu, ze je porota uplatena. Preco by to v pripade C4 malo byt inak?
Zvonka to auto je pekne,no zvnutra je to vysloveny grc! Ta pristrojova doska, to moze vymysliet len uchylny sadomasochista. Sedacky, boli by fajn ako gauc do obyvacky, no nie do auta. Neviem ako 3dverak, ale 5dverak s najvyssej vybave za "smiesnych" 800tisic ich mal veru hrozne...
Citroenu zelam jedno - nech dopadne ako Ford v 90tych rokoch vdaka avantgardnemu a neprijatemu dizajnu stylu Mondeo a Scorpio! Potom si hadam zacne vazit ludi a zacne znova vyrabat auta pre nich!

karkulka
30. března • 1:06

xsarahdi: Nechápu proč se tak rozčiluješ a hned do toho pleteš VW?
Asi ti uniklo, že novináři nejsou metrologický ústav, zkoumající na desetinu kW výkon motoru, ale jen obyčejní lidé, často s menším vztahem a vědomostmi k autům než řeba skálopevní přizpěvovatelé třeba takových serverů jako tento, jen možná s větším nadáním pro psané slovo, než většina "ostatních". A tito pánové nám za peníze, je to jenom jejich práce a nemusí to být nutně jejich hobby a nemusejí nutně všechna auta milovat, přinášejí svoje postřehy, názory a komentáře. Takové orietnační body v mlze, takové relaxační pohádky před spaním. Proto netřeba brát každé slovo smrtelně vážně v tom kladném i negativním slova smyslu, rozčilovat se a osočovat. Co pán to názor.
 
K tomu motoru, dvě stejná nová auta  přímo z výroby nikdy nepojedou stejně. Je to sériová výroba, vždy bude rozdílu. Stejně tak, tento konkrétní motor 1.4 16V mohl mít nějakou částečně defektní součástku, která eliminovala jeho výkon třeba na 80%, nebo klidně třeba jen nekvalitní benzin v nádrži, nebo nakonec třeba i podhuštěné pneumatiky. Tohle jsou věci, které novináři prakticky neověřují, ani na to nemají čas a prostředky, prostě to auto nafasují a věnují se své práci. Smůla je, že mají k dispozici pouze jeden vzorek s neidentifikovatelnou minulostí, s neidentifikovanou kondicí a ten test podle těchto předpokladů také potom vyzní.
Takže má rada zní :"take it easy", a pokud nejsi ortodoxní bojovník za práva Citroenu, objeď si prodejce a vyzkoušej si ve vícero C4kách právě tento motor na vlastní kůži a hned budeš mít jasno kde je pravda. 

Jaxx
30. března • 9:50

To asi ty novinare trosku podcenujete ne? ze by si neumeli nafoukat pneumatiky nebo do toho lili spatny benzin mozna nekteri kdyz to vraci tak vezmou plnou nadrz nejake "srajdy" ale pri testu na tisic kilometru se ten benzin stihne projet a dat tam poradny, aby se zjistilo ze to treba benzinem neni. Mozna u jinych periodik pisou lidi co o autech nevi temer nic, je to dost dobre mozne a lecktere clanky v ruznych casopisech naznacuji ze dotycny v aute ani nesedel, pripadne ma uz plne konto od firmy Skoda Auto. Ale z clanku pana Jandy je patrne ze vi o cem mluvi, resp.pise to samo nevylucuje moznost omylu, preci jen testovani par dni, nebo tyden, nebo jak dlouho, tezko odhali vsechny klady, zapory, na druhou stranu tihle lide sedeli v tolika autech, ze kouknou, projedou a hned vi kde udelali soudruzi z NDR chybu

pjanda
30. března • 0:52

Nevim, zda vubec reagujete na muj test, nebot rozporujete tvrzeni, ktera se v nem neobjevila, ani z mych ust nebyla nikdy vyrcena. Proto Vase slova o VW necham stranou, beztak se ponekud vzdaluji tematu.
Me duvody ke kritice tohoto motoru jsou dostatecne popsany v testu a dalsi vysvetleni jsou uvedena v diskusi, kterou jste si jiste procetl. Jak jsem naznacil i v samotnem testu, mohl byt motor spatne zajety, ale to je na odpovednosti importera, aby k testu dal k dispozici vuz, ktery svymi vlastnostmi reprezentuje to, co si zakaznik muze opravdu koupit. Jsem si jist, ze nad timto vozem by zadny soudny a zkuseny motorista nemohl vyrknout pozitivni soud.
Rozporovani skutecnosti jako jsou potrhane sedacky a poskozene plasty neni z Vasi strany korektni, uvadim samozrejme pouze realna fakta a predpokladat, ze si v testech neco vymyslime, je ponekud paranoidni, osobne k tomu nemam zadnou motivaci.
Rad bych psal same pozitivni testy, ale nejsem z tech, kteri si pro usetreni podobnych diskusi jako je tato a "rozhnevani si" casti ctenaru odpusti veskerou kritiku nebo naopak jakekoli nadsene soudy. Pocital jsem s tim, ze test C4 vyprovokuje podobne reakce, ale za svym nazorem si stojim a jasne rikam, ze jsem k testu pristupoval stejne jako k ostatnim mym testum, ve kterych snad nenajdete zadnou loajalitu ci naopak odpor vuci nejake znacce a v nichz se vzdy snazim postihnout klady a zapory kazdeho vozu.
Ze nejsem zadny odpurce francouzskych aut nebo dokonce koncernu PSA zjistite brzy v testu Peugeotu 307, ktery, ac postaveny na stejnych zakladech jako C4, zdaleka netrpel podobnymi neduhy a vyslouzil si o mnoho pozitivnejsi hodnoceni.

Mirek-607
30. března • 0:37

Nechci tento motor nijak hodnotit, protoze me zkusenosti s nim jsou nulove ale vsechno, na co narazite, je v testu, pripadne pozdeji v diskuzi panem Jandou zmineno, vcetne testovane konkurence i kilometroveho nabehu. A musim take rict, ze zatim jsem se vetsinou spis shodoval s hodnocenim zde na Autorevue nez ve Svete motoru...

C4 se mi jinak velmi libi, obvzlast 3D. Jak uz muj nick naznacuje, auta z koncernu PSA mam rad

Velmi casto jezdim s Astrou G 1.4 16V (hmotnost 1109 kg) a jak to tak vypada, tak je podstatne zivejsi nez testovany kus C4...

karkulka
29. března • 20:48

Exterier - Většinou ty linie jsou zajímavé, i když někde je to trošku nedotažené, ale budiž. Pominu li fakt, že to vůbec není můj šálek čaje, musím říci , že to auto je "zajímavé".
 
Interier - ovšem tohle je katastrofa. V naprosté vážnosti říkám, že toto je mně nejodpornější interier co jsem v poslední době viděl. Tady naprosto abstinuje logika, ergonomie, estetika, kvalita, zpracování, prostě všechno. Je to jako futuristická designová studie ruské automobilky z roku 1985 zpracovaná v alkoholovém deliriu, technologiemi a materiály poplatnými své době.
Tohle je znásilnění designu, tohle auto je v interieru jako perverzní homosexuál v růžových šatech na sjezdu KDU-ČSL, a to jenom proto, aby CITROEN byl "jiný".
To tedy ať není radši vůbec než tohle, nebo ať vyrábějí sýr, dobrý francouzský "sýr CITROEN"
 
I takový outsider jako Dácia Logan za bratru polovinu ceny, má oproti tomuto krásný a přehledný interier, a jak koukám i poježdění v tom bude lepší.

C4
29. dubna • 22:47

To, že zrovna tobě se nelíbí řešení interiéru C4 neznamená, že je špatný a že by se neměl vyrábět. Mě se naopak hrozně moc líbí a naopak mi připadá Dacia jako hnus. Jestli třeba tím, že se ti zdá lepší Dacia není jen závist, že na nic lepšího nemáš.

Joye
30. března • 10:40

velmi pekne vyjadreno. Me ten interier taky naprosto nezaujal a tohle auto naprosto neni moje krevni skupina. Exterier je ovsem docela povedeny.
Francouzi delaji vynikajici syry, vina a jsou celkove zatizeni spis na pozitky nez na racionalitu. Nikdy nepohrdnu francouzskou kuchyni ale auta jim moc nejdou. Ale je dobre, ze je tolik vyrobcu - aspon si kazdy muze vybrat. 

oki
30. března • 10:16

nevies o com hovoris.

SPiT
29. března • 23:59

100 bodov . Vynikajuce hodnotenie, najprv som chcel vela napisat, ale pozeram, ze uz nie je treba . Priznavam, ze Citroen nemusim odjakziva, ale toto je extrem. Exterier sa da prezit...ale interier...tragedia. Sedel som v tom na autosalone. Nezvykol by som si a fakt radsej Daciu Logan, ako toto. Citroen bol vzdy iny, teraz je este viac a mozno v buducnosti bude iny aj v tom, ze si ho nikto nekupi . Mozno som prilis konzervativny, ale znepokojuje ma fakt, ze aj ostatne automobilky (cest vynimkam) sa u nizsich tried uberaju cestou extremizmu s heslom "cim mensie auto,tym je*nutejsi interier" .

Pavel
29. března • 18:44

Celkem se mi líbí Vaše testy,řekl bych z pohledu normálního uživatele,ale měl bych jednu výhradu.Co znamená,že motor v tomto autě C4 je slabý?Jsem uživatelem Peugeotu 206 1.1 44kW a neřekl bych že je slabý.Netvrdím,že je to závodník,ale troufám si tvrdit,že by měl vyhovět běžným motoristům na cesty do práce,nákupy,chalupa i dovolenou.Pravda přívěs za něj nedám a taky nepojedu stabilně 150,ale je to účel jezdit co se z auta dá vyždímat?
A proto se chci zeptat,když hodnotíte tento motor v tomto voze jako slabý a skoro,zdůrazňuji skoro,nevyhovující pro něj,jak hodnotíte 1.1 v P 206?
Doufám,že neodpovíte  style m "když Vám vyhovuje je to OK" to radši nepište vůbec.Jde mi o názor člověka co střídá auta a naježděno má jak "autobusák před důchodem".
Děkuji
pavelcent@centrum.cz

j.
30. března • 9:18

Odpoved je: HMOTNOST - P206 je o peknych par metrakov lahsi ako C4, pricom aj typicke urcenie - jazdy po meste a solo, su mierne inde ,ako napriklad dovolenkove vyjazdy v nizsej strednej triede, kde sa predpoklada tata, mama, deti, babicka & pes. Takze ano 1.1 v P206 moze stacit, ak je typicke pouzitie nebudu rychle presuny Pha-Brno, alebo dovolenky s rodinou do Alp, ale odvoz do prace a nazad, pripadne rozvoz deti do skoly, kruzkov a nakup v hypermarkete. (BTW: do P206 sa ani velmi neoplati davat vykon, nestaci podvozok...)

pjanda
29. března • 21:18

Zacnu u 1,4ky v C4. Motor takto hodnotim ze dvou pohledu: prvnim je jeho vhodnost k autu jako takovemu a jeho naladeni, druhym jeho kvality ve srovnani s konkurenci. V obou kriteriich me motor v C4 zklamal, vuz je i s nim naladen pomerne ostre, predevsim tvrdsim podvozkem, motor je ale presne opacneho ladeni a svym prubehem vykonu se hodi vylozene k pohodove jizde. Neprijde mi vhodne jet s tempomatem na 90 s pritom mit pod sebou podvozek jasne preferujici svizne jezdeni. Konkurence navic nabizi lepsi ctrnactistovky, jsou treba alespon pruzne nebo maji alespon hodne vykonu okolo spicky, byvaji dobre odhlucnene atd., ale motor v C4 nema nic z toho. Je pouze usporny a to mi prijde trochu malo. Nikdy jsem nerekl, ze 1,4ka musi byt v kompaktu nebo kazdem vetsim aute nutne spatna, jakkoli v testu vyjadruji sve obavy z takovych motoru v autech nizsi stredni tridy, protoze vetsinou jde o minimalistickou volbu zamerenou na jasnou skupinu ridicu. Precetet si treba muj test Chevroletu Lacetti nebo si pockejte na test Opelu Meriva, uvidite, ze dobre 1,4ky v kompaktech nebo vetsich autech obecne nejsou nesplnitelnym snem a dokazi je ocenit.
Co se tyce Peugeotu 206 1,1, nemam s nim vetsi zkusenosti, jen parkrat jsem s nim jel po meste a nteroufnu si vynaset zadne zavery. Mohu jen rici, ze takovy motor nemusi byt ve 206ce vubec slaby a je-li jeho charakter primeren naladeni auta, muze s nim byt dobre svezeni. Nikde neni psano, ze 50 kW motor je vzdy spatny a 100 kW motor vzdy dobry, neni to jen o vykonu a tride auta, hodnoticich kriterii je mnohem vice a snadno se tak muze stat, ze 206 1,1 dostane v testu vyssi hodnoceni nez 206 RC. Me zavery vychazeji z vyse zmineneho a pokud v testu napisi, ze nejaky motor je slaby, neni to tim, ze bych si pro testovaci auto prijel Porsche 911, jak se zde nekteri snazili naznacit. Proto rad verim, ze motor 1,1 je v 206 dobrou motorizaci, ktera splni to, co se od nic ocekava, U 1,4 C4 konstatuji, ze splni jen neco, a proto jsem ji nemohl hodnotit kladneji.

PeterL
30. března • 14:48

Ja som bol tiež prekvapený motorom v C4 - mám občasnú skúsenosť s Peugeotom 206 1,4 55 kW (8-ventil) a tento motor sa mi zdá celkom slušný, určite lepší než produkty VW.  
Problémom je asi všeobecný trend naháňania papierových kilowatov vo vysokých otáčkach u malých 16 ventilov. Dobrým príkladom je vývoj motoru 1,6 u VW grupy: 55 kW varianta nikoho neurazila, skôr potešila záťahom odspoda, 74 kW bol pomerne úspešný motor, 75 kW už nič moc, 77 kW 16v je malá katastrofa a 1,6 FSI no comment. Možno posun do vysokých otáčok vyhovuje malým športovým autám, ale v rodinných autách typu C4, Golf, Octavia je tento trend trochu mimo misu.
V podstate výrobca predáva niečo, čo 98% ľudí nikdy nevyužije (relatívne vysoký výkon v nezmyselných otáčkach) namiesto slušného záťahu v malých a stredných otáčkach.

Pavel
29. března • 18:54

Ještě bych dodal,že nejsem žádný důchodce a mám rád svižnou jízdu,nic proti ní.Je mi 32 ale zas nejsem žádnej střeštěnej puberťák co se musí honit po silnicích.Jezdím denně a s P 206 mám najeto 26.000 celkem asi 50.000km.

karkulka
29. března • 20:04

To je teda otázka, a co čekáš, že ti na to řekne? Odpověz si třeba tak, bylo vůbec v P206 někdy ještě něco slabšího než 1.1?

Jirka
29. března • 19:56

Nechci se Vas nijak dotknout, ale moc toho asi denne nenajezdite, ze   vzhledem k mnozstvi kilometru, ktere zrejme rocne najezdite, motor vaseho P206 staci. Pokud byste se pohyboval po silnici casteji, ocenil byste vice aktivni bezpecnosti, hlavne co se predjizdeni tyka..... Nevim co byste chtel slyset. Mam za posledni tri roky najezdeno s R-19 1,4 43 kW zhruba 90 tis. kilometru a reknu Vam ze s dvoulitrovou lagunou je to jine cestovani, ale ta mi zas narozdil od meho renaultika nerika pane a pokud clovek jezdi rozumne a hlavne u toho trochu premysli, da se jezdit svizne i se slabym autem.

Pavel
29. března • 20:54

Za prvé se mě vůbec nedotknete,protože máte celkem pravdu ale já nechtěl hodnotit mé řidičšké schopnosti nebo ujeté kilometry,ale motor 1.1 v P 206 od člověka co asi ví o čem mluví.Né že by jste třeba vy nevěděl,ale recenzi psal on a já z ní měl právě ten pocit,že auto je sice paráda,ale proboha co to tam frantíci dali za motor?!!
A navíc jsem uvažooval a uvažuji o C4 1.4 jako o svém novém voze a bohužel finance mi asi nedovolí sáhnout po vyšší verzi.A ta Vaše poslední věta je přesná .

x12345678
30. března • 13:56

Troufám si tvrdit, že motory 1,1 či většina současných 1,3 nebo 1,4 jsou ideální pro malá vozidla, která jezdí po městě. Samozřejmě je lze použít kdekoli, nicméně dynamika, kterou tyto motory (kromě "nabroušených" verzí) poskytují, nestačí pro bezpečnou jízdu po dnešních silnicích I. a II. třídy s hustým provozem. Pro tyto vozy je za hranicemi jejich možnosti bezpečné předjetí pomalých vozidel nejen na rovině, natož do kopce. Stávají se tak rizikem pro protijedoucí vozidla a brzdou pro vozidla ve stejném směru jízdy. Příklad, kdy Avia jede rychlostí 50km/h a za ní se řidič Peugeotu 205 či Fabie MPI při hustotě provozu 2 v protisměru a kolonou za sebou nemá šanci pustit do bezpečného předjíždění je pro všechny zúčastněné tristním zážitkem.
Problém nespočívá v maximální rychlosti ale v nedostačující schopnosti zrychlit, je-li to zapotřebí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
30. března • 16:00

a není brzdou náhodou ta Avie?

jozi
29. března • 17:48



Ze sa nehambia davat daco take pod kapotu. Akceleraciu ste merali asi podle kalendaru.

Arbacher01
29. března • 15:38

docela mě udivilo,co se píše v  testu o kvalitě materiálů v interiéru..Nedokážu si představit výrobce,který v dnešním vysoce konkurenčním prostředí vypustí do světa auto,které při běžném zacházení projeví takové opotřebení na 8tkm,jak autor popisuje.Neříkám že to není možné,ale už jsem viděl mnohokrát,jak se k testovaným autům přistupuje a jak se k nim testující chovají.Tím samozřejmě nechci nařknout autora článku z takového jednání..jsou i vyjímky

pjanda
29. března • 20:48

Ackoli sam jsem z tech, ktery se k cizim vecem chova lepe nez k vlastnim a auto se snazim vzdy vracet minimalne ve stejnem stavu nez jej prebiram, vim, ze vetsina ostatnich k tomu pristupuje presne opacne a jiz v nekolika minulych testech jsem podobne opotrebeni daval za vinu spise zachazeni nez materialum. V tomto pripade, a v testu jsem to myslim rovnez uvedl, jsem se podobny zaver docetl v jinych testech i zahranicnich periodik a to uz hadam nebude nahoda. Byly to vzdy ty same vytky, predevsim vylozene potrhane sedacky po par tisicich km. Chapu Vasi neduveru, sam k veci pristupuji stejne, ale u C4 vse nasvedcuje tomu, ze duvodem opravdu bude spatna kvalita pouzitych materialu.

DAVE
29. března • 13:15

Z toho testu tak lze odhadnout ze p. Janda jezdi v BMW3 se 141kW.. Myslim ze p. Broza by to napsal trochu jinak. U tohodle auta nema cenu kritizovat ze pri "palbe" po okreskach sepinaji vystrazne blinkry a nebo nevhodne zasahuje ESP. Tohle auto je proste na neco jineho.

kruch
29. března • 13:32

Mam podobny pocit. To neni auto pro zavodniky. Na dojmy s timhle motorem jsem se tesil - jezdim s 8-mi ventilovou 1.4 od PSA v jeden a ctvrt tunovym aute a z dynamikou jsem (pokud nejsem hodne nalozenej) hodne spokojenej. U tyhle 16V je skvelej vrchol tociveho momentu v 3250, coz me prijde na 16V skvela hodnota a tipuju, ze clovek zvykly na 1.4-1.6 motory by chvalil hezky zatah odspoda...

pjanda
29. března • 13:48

Je to opravdu jen pocit, jsem presvedcen, ze byste nikdy podobny prispevek nenapsal, kdybyste nevedel co mam mj. za auto. Jak pisi v testu, motor nema zajimavy vykon nikde, ani dole, ani nahore. Najezdim temer polovinu vsech km v podobnych autech s podobnymi motory, v posledni dobe jsem testoval plno 1,6 a 1,4 motoru, jejichz testy najdete i zde na AutoRevue, tak prosim netvrdte, ze by to clovek zvykly na 1,4 nebo 1,6 motory napsal jinak. Muj pohled na 1,4 motor neni jezdenim v dvouapullitrovem sestivalci ovlivnen ani naznakem, musel bych byt naprosty sarlatan, aby tomu tak bylo. V dohledne dobe se zde objevi test Opelu Meriva 1,4 s 66 kW nebo treba Hondy Jazz 1,2 s mene jak 60 kW a ani u jednoho nenajdete zadbou podobnou kritiku. Problemem je tento motor, minimalne ten v testovanem voze byl opravdu podprumerny a dlouho uz jsem s tak spatnou ctrnactistovkou nejel.

kruch
29. března • 14:18

S tim zavodnikem jsem to nemyslel vubec ve zlem, spis jsem narazel na to, jak - ja predpokladam - jezdi lide co maji tyhle kubatury: k vykonovym spickam a jejich sirkam se dostanou jednou za rok. Zavodnici naopak  - zbezne jsem se kouknul na dva vase testy (1.6 a 1.4), a skutecne mam pocit ze oblast do 4000 otacek  je pro vas nezajimava - ano, mate pravdu, vysvetluju si to tim ze mate 325i, a naopak si myslim, ze byste musel byt sarlatanem aby Vas to ani naznakem neovlivnilo.
Ale to nic, musel bych s tim jet sam abych mohl vic mluvit, takhle jenom spekuju, a vubec bychom se dostali k akademicke debate; na dalsi Vase testy se tesim.
 

pjanda
29. března • 14:48

Ja Vam rozumim a k testu C4 jsem nepristupoval jako k nejakemu souteznimu nacini a timto prismatem jej posuzoval. Vsak take vidite, ze test nese oznaceni stylovy sporilek, cili vyzvihuje prednost motoru 1,4, kterou zrejme vetsina potencialnich majitelu ocekava a nenese nazev treba stylovy lenoch, cimz by narazel na neschopnost motoru dat vozu nejakou mimoradnou dynamiku, kterou snad majitele ani neocekavaji. Na druhou stranu mi prijde nespravedlive neziminit, ze vuz se nejen vykonem (a i to v testu konstatuji), ale ani celym svym naladenim ke sportovni jizde nehodi a nic s tim patrne neudela ani instalace silnejsiho motoru. Jde o to, ze treba srovnatelny Focus nebude sportovni jizde odmlouvat a pritom neztrati nic na komfortu a dalsich vlastnostech, ktere oceni pohodovi ridici. Cili jen mohu zopakovat, ze bych se nerad vyhybal kritice veci, ktere by mohly byt reseny lepe.
Nechtel jsem zareagovat prilis konfrontacne, ale musim rici, ze se mne vzdy dotkne, kdyz mi nekdo rika veci jako: No jo, ten jezdi v BMW, co muze vedet o Fabii... Snazim se orientovat ve vsech tridach a jsem schopen pochvalit litrovy motor stejne jako strhat trilitr. Pristi tyden snad budu mit prilezitost svezt se s C4 VTS s dvoulitrovym benzinem a rad na AutoRevue poreferuji, jak je tento vuz vhodny na sportovni jizdu, pro niz je myslim jasne stvoren. Koneckoncu i v zaveru tohoto testu konstatuji, ze si jeste musim vyzkouset jine verze a nad C4 nechci lamat hul.
Vazim si Vasi prizne, budu rad, kdyz najdu Vase prispevky i pod dalsimi mymi testy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
2. dubna • 13:56

jo at zije cenzura ze p Janda,jak jsem rek bezte s BMW do prdele.

petr
1. dubna • 14:32

to nereste Autorevue BMW FANS ala pr..janda je nejveci odbornik siroko daleko,to jste jeste nepochopili;))Jak to neni od BMW tak je to je uplne na nic,pan Janda nas velky zavodni Guru,skoda ze nema M3 to by byli rezenze;))

mfilip
29. března • 14:59

vase testy se mi libi a libi se mi, ze se casto a obsahle zapojujete do diskusi. Je videt, ze vam na tom zalezi, a to je fajn.

Kubis
29. března • 16:35

Souhlas, test je napsaný velmi pěkně. Mě třeba chování auta při sportovnější jízdě zajímá a málo kde se v testu tyhle informace dozvíte. Ruku na srdce, ale kdo z řidíčů občas nevyzkouší ostřejší jízdu? Já taky jednou za čas trochu víc  dupnu na plyn a  to nemám nějakého "závoďáka".

MirecBA
29. března • 15:32

no mna by zaujimalo, co sa moze zle zabehnut a co vlastne sposobi, ze auto dosiahne tak tazko 170km/h podla tachometra( realne to mohlo byt teda nieco do 165km/h oproti 182km/h), tazke motor nema tych 65kW ale len cca 55-58kW( odhad). Nieje to skor problem vo vyrobe, alebo nasledok dakeho ineho problemu( je ucrite dost veci co mozu pracovat zle a znizit vykon motoru) ? Ja obcas na take veci odpoviem," papier znesie vsetko" takze sa nadhodnotia iste udaje aby sa vyrobok predal a ked to tak nieje, hned sa odpovie, ze nik nezarucuje dany parameter, zle ste zabehali motor a podobne vyhovorky. Je tu este jedna moznost a tou je napriklad protivietor. Staci takych 20km/h proti a maximalka je v haji

DAVE
29. března • 17:14

Ja mam spis pocit ze tu maximalku vyrobce nadhodnotil. Tenhle motor ma nezvykle brzo max. vykon a kratke prevody a tudiz nemuze mit vysokou maximalku. Napr. moje auto dosahuje max. vykonu ve 5200ot. a ma stejne prevody na patem stupni jako tenhle C4. Vic jak 175km/h z toho nedam protoze petka uz je za svym maximalnim vykonem. Tohle je hadam podobny pripad. Jenze ja mam pouze 1.25 - 55kW a tohle by melo jet rozhodne rychleji nez 170 uz kvuli tem 65kW..

Pete
29. března • 17:25

To bude ono, kdyby ten max. výkon byl třeba v 6500, tak se to rozjezde určitě na 190, ale takhle to prostě na 180 musí umřít.

pjanda
29. března • 13:30

V testu jako vzdy zminuji vice pohledu na jizdu, klidnou beznou jizdu a snahu o sportovni zachazeni. Vyberte si pohled, ktery je Vam blizsi, v testu jasne rikam, ze od 1,4ky nikdo podobne vyuziti asi neocekava, ale ze u benzinoveho dvoulitru jsou tyto funkce stejne. Pokud si myslite, ze dvoulitrovy kompakt neni na sportovni jezdeni... A nevypinatelne ESP budu kritizovat u kazdeho auta, nevidim v jeho nevypinatelnosti jedine plus. Jde o hodnoceni z urciteho uhlu pohledu, samozrejme, ale nenabizim jen jediny pohled na vec a uprimne receno nevim, proc kritizujete ten, ktery Vam zrovna nevyhovuje, kdyz je k dispozici i druhy, ktery Vam zrejme prisel byt v poradku.
Pan Janda nema jen BMW, rocne najezdi take desitky tisic km v autech jako Skoda Octavia, Ford Focus, donedavna treba Nissan Almera, to jsou vsechno auta zamerenim i vykonem podobna jako C4 a presto ani jedno z nich neni na ostre jezdeni tak neprijemne jako C4, a to treba Almera byla 1,4 65 kW... Mou kritiku povazuji za zcela adekvatni.

petr
2. dubna • 14:04

o Vasem sportovni jezdeni jsme se dozvedeli uz dost,bezte delat chytreho nekam jinam.

Petr Broža
2. dubna • 14:26

Čtenáři, kteří se nedokážou vyjadřovat slušně, nemají na AutoRevue.cz co dělat.

petr
2. dubna • 14:03

o Vase sportovni jezdeni jsme se dozvedeli uz dost,bezte delat chytreho nekam jinam.

bugs
29. března • 18:44

p.Janda
po precitani Vasho testu som bol VAZNE prekvapeny. Ako by som ja mal pozicene cez vikend ine auto. Auto bolo rovnake, ibaze s inym motorom, C4 2.0i 180k VTS. Mozem Vam potvrdit, ze C4 vie byt aj sportova, ci uz nastavenim podvozku, brzd ci motorom. A tych 500  stravenych km som sa citil ako v raji. Silny zatah na 5. od necelych 2000 ot., resp. jazda v celom meste len na 3.rychlostnom stupni od 15 do 80 km/h. A ked ma to omrzelo, tak som si podradil a uzival silu motora az do 7300 ot/min. . A v tejto verzii ESP s ASR ide uplne vypnut
Naspat ku Vasmu testu, kvalitu materialov v interieri hodnotili napr. anglicky novinari ako velmi dobru, porovnatelnu s VW Golf a Ford Focus. A ti teda Citroenu nenadrziavaju. Vsak C4 skoncila v na 2.mieste v medzinarodnej novinarskej ankete Auto roku 2005. A u nas na Slovensku je C4 autom roku. A mimochodom, pri hmotnosti auta mate chybu, pohotovostna hmotnost C4 1.4i je 1182 kg a nie 1279kg. Urcite by som C4 nenazval priemernym autom. Celkovo Vam drzim palce aby ste sa dostali aj ku inym motorom tohoto podla mna vynimocneho auta. Bugs  

pjanda
29. března • 20:56

To jste mel pujcene opravdu jine auto C4 5D 1,4 a C4 3D 2,0 VTS spolu budou mit spolecneho asi tolik jako Fabia junior a Fabia RS. Pokud jste mel v minulosti moznost srovnat verze z opacnych koncu nabidky, jiste mi date za pravdu, ze takova auta spolu nemuseji mit spolecneho vubec nic. Takze rad Vam verim, VTS by melo byt orientovane uplne jinam. Pristi tyden se s vozem snad budu moci poradne svezt a doufam, ze Vam budu moci dat za pravdu, uz jen vzhledem k cene vypada VTS velmi zajimave.
Co se tyce kvality materialu, docetl jsem se treba v Autocaru (CZ i EN testu) nebo Autobildu (DE test) stejny zaver, proto jsem si v tomto testu dovolil priklonit se k zaveru, ze na vine viditelneho a opravdu nehezkeho poskozeni plastu a predevsim latek bude spise kvalita nez uzivani. Jiste bych ale toto mohl rici jen pokud by mi vuz patril, takto to samozrejme berte s rezervou, ale jde o racionalni zaver, kteremu nasvedcuji mnohe okolnosti.
Co se tyce vysledku v anketach, je mi tato vec znama a pri psani testu mi nedala spat. V dane specifikaci ale auto opravdu nebylo prilis konkurenceschopne a mam-li si jej srovnat s Focusem nebo Golfem, jde o opravdu velke rozdily v takrka vsech smerech. Jak jsme ale koneckoncu zminili na zacatku, zalezi na specifikaci, pristi tyden snad vyzkousim VTS a ke klasickemu redakcnimu testu bychom meli v budoucnu dostat lepsi model, po jehoz vyzkouseni budeme urcite chytrejsi.

jaro
29. března • 22:14

mam niekolko poznamok>
1.neviem, ci je velky rozdiel v cenach v cr a sr,ale oproti konkurencii ma c4 lepsie ceny (kto si dnes kupi auto bez klimy; oproti golfu a focusu rozdiel jedenej triedy v objeme motora); nevynatelne esp - ok, mozno by ste si ho zelali niekedy vypnut, ale to auto, ani s 2.0 motorom (je to len auto so silnejsim motorom; ani fabia rs nie je na zavodenenie, naladenie podvozka - vid vacsina zahranicnych casopisov) nie je na zavodenie. ja to nechapem, na jednej strane je statisticky potvrdene, ze esp znizuje mnozstvo nehod a na druhej strane sa objavi typek (nie vy), ktory si ho zabudne zapnut a niekam to napali- myslim, ze to auto je pre masy a nie pre pretekarov - v tomto smere to hodnotim kladne a rovnako aj zapnutie smeroviek - mal som tento system v 307 a rozsvietili sa mi za 1 rok presne jeden krat (a to nejazdim ako baranok), napr. na dialnici pri prudkom brzdeni v noci - vyborna vec ( je to samoska a dlhsiu diskusiu, ale pripada mi to tak, ze ked nemci s niecim pridu je to super, ale niekto ini, je to len elektronicka hracka-sracka).
2. ok, co sa tyka materialov, neviem posudit vasu c4. ja som mal na skusku hdi s asi 6000 km a po opotrebeni ani stopy (vtr) a brat ako referenciu autoblid pri francuzskom aute, to snad nie (neobjektivnost hrubeho zrna; skor by som odporucal nieco mimo nemecka a francuzska;btw niektory nemecky casak hodnotil kvalitu u focusu velmi negativne, rovnako aj sedacky).
3. k objektivnosti merania: spominalo sa tu meranie s gps. k tomu mozno len blahozelat, ale napr. pri o2 som si nevsmimol zmienku o tom, ze tachometer ma chybu asi 7% (namerane 120 tachometer 130, atd; c4 rodiel -1 km/h).teda, ak si niekto meria spotrebu pri 130 ide len 120 a aj ta spotreba je nizsia (dufam, ze vy to tak nerobite - aj ked vas kolega nieco v tomto smere naznacil v jednom clanku "tempomat na 130 a spotreba xy").
4. mal som moznost skusit aj golf s fsi 1.6 nenadchol.drahy (oproti 1.6), lenivy (oproti konkurencii) , hlucny (oproti konkurencii), spotreba tak-tak.
p.s. ak ma este nieco napadne, alebo sa ozvete vy, napisem

Pete
29. března • 12:01

To auto je moc hezký, ale ten interiér mě nepřesvědčil, čtyři displeje na různých místech je na mě moc. U dealera jsem projel 1.6 16V a nic moc, auto jako celek docela dobrý, spíš průměr. Peugoet 307 se mi líbí víc.

Olga
16. srpna • 15:35

Jak byste to ted srovnali s C3? http://citroen.carling.cz/novy-citroen-c3...

asdf
30. března • 12:06

Po prečítaní tohto článku som si vydýchol, že som sa pri kúpe svojho Peugeota 307 rozhodol pre motor 1,6 l.

oki
30. března • 15:06

aku mas spotrebu s tym Peugeotom?

Doporučujeme

Články odjinud