Citroën C3 z Brazílie coby předzvěst evropského faceliftu

Brazilské oddělení koncernu PSA představilo nové provedení kompaktní řady Citroën C3. Podle všeho tím poodhalilo podobu faceliftu, který by se mohl co nevidět objevit také na evropských trzích.

Ačkoli typ Citroën C3 vnímáme stále jako „nový“ model, facelift by už stál za úvahu. Vůz se totiž představil již před třemi lety, a to je právě doba, v níž evropské automobilky své velkoprodukční řady zpravidla modernizují, aby obnovily pozornost svých zákazníků. Nyní Citroën připravil pro nástup na brazilský trh model C3, který se od toho známého z našich silnic liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C3 v novém, brazilském provedení

Na první pohled si zřejmě nejprve všimneme nového, citelně nižšího předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení. Celá příď působí poněkud propracovanějším dojmem, za pozornost stojí také zavedení masky chladiče opticky propojující vnitřní hrany předních sdružených svítilen a uprostřed hostící výrazný firemní znak Citroënu.

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Při pohledu na zadní část karoserie žádné úpravy nezaznamenáme, zatímco uvnitř ano. Ovládání klimatizace a volant zůstaly beze změn, jinak je celá palubní deska včetně středového panelu, přístrojového štítu a ovládání rádia standardizovaného rozměru zcela nová, přičemž na první pohled nejmarkantnější novinkou je zavedení kruhových výdechů ventilační soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní část karoserie se obešla bez viditelných změn, zato palubní deska je zcela nová

O tom, že by se tato palubní deska objevila také v evropských vozech řady Citroën C3, však pochybujeme. Není na ní totiž prostor pro populární (a dnes už i v této třídě již bezmála povinný) velkoplošný displej LCD, ale ani pro tradiční a prostorově poněkud hospodárnější displej palubního počítače.

V Brazílii se pod kapotou nového Citroënu C3 objeví zážehové čtyřválce flex-fuel s objemy 1,5 a 1,6 l schopné spalovat benzín i etanol a dosahující výkonu 94 koní (69 kW), resp. 124 koní (91 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků