Citroën C3 z Brazílie coby předzvěst evropského faceliftu

Brazilské oddělení koncernu PSA představilo nové provedení kompaktní řady Citroën C3. Podle všeho tím poodhalilo podobu faceliftu, který by se mohl co nevidět objevit také na evropských trzích.

Ačkoli typ Citroën C3 vnímáme stále jako „nový“ model, facelift by už stál za úvahu. Vůz se totiž představil již před třemi lety, a to je právě doba, v níž evropské automobilky své velkoprodukční řady zpravidla modernizují, aby obnovily pozornost svých zákazníků. Nyní Citroën připravil pro nástup na brazilský trh model C3, který se od toho známého z našich silnic liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C3 v novém, brazilském provedení

Na první pohled si zřejmě nejprve všimneme nového, citelně nižšího předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení. Celá příď působí poněkud propracovanějším dojmem, za pozornost stojí také zavedení masky chladiče opticky propojující vnitřní hrany předních sdružených svítilen a uprostřed hostící výrazný firemní znak Citroënu.

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Při pohledu na zadní část karoserie žádné úpravy nezaznamenáme, zatímco uvnitř ano. Ovládání klimatizace a volant zůstaly beze změn, jinak je celá palubní deska včetně středového panelu, přístrojového štítu a ovládání rádia standardizovaného rozměru zcela nová, přičemž na první pohled nejmarkantnější novinkou je zavedení kruhových výdechů ventilační soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní část karoserie se obešla bez viditelných změn, zato palubní deska je zcela nová

O tom, že by se tato palubní deska objevila také v evropských vozech řady Citroën C3, však pochybujeme. Není na ní totiž prostor pro populární (a dnes už i v této třídě již bezmála povinný) velkoplošný displej LCD, ale ani pro tradiční a prostorově poněkud hospodárnější displej palubního počítače.

V Brazílii se pod kapotou nového Citroënu C3 objeví zážehové čtyřválce flex-fuel s objemy 1,5 a 1,6 l schopné spalovat benzín i etanol a dosahující výkonu 94 koní (69 kW), resp. 124 koní (91 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků