Citroën C3 z Brazílie coby předzvěst evropského faceliftu

Brazilské oddělení koncernu PSA představilo nové provedení kompaktní řady Citroën C3. Podle všeho tím poodhalilo podobu faceliftu, který by se mohl co nevidět objevit také na evropských trzích.

Ačkoli typ Citroën C3 vnímáme stále jako „nový“ model, facelift by už stál za úvahu. Vůz se totiž představil již před třemi lety, a to je právě doba, v níž evropské automobilky své velkoprodukční řady zpravidla modernizují, aby obnovily pozornost svých zákazníků. Nyní Citroën připravil pro nástup na brazilský trh model C3, který se od toho známého z našich silnic liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C3 v novém, brazilském provedení

Na první pohled si zřejmě nejprve všimneme nového, citelně nižšího předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení. Celá příď působí poněkud propracovanějším dojmem, za pozornost stojí také zavedení masky chladiče opticky propojující vnitřní hrany předních sdružených svítilen a uprostřed hostící výrazný firemní znak Citroënu.

Testy | Citroën

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Při pohledu na zadní část karoserie žádné úpravy nezaznamenáme, zatímco uvnitř ano. Ovládání klimatizace a volant zůstaly beze změn, jinak je celá palubní deska včetně středového panelu, přístrojového štítu a ovládání rádia standardizovaného rozměru zcela nová, přičemž na první pohled nejmarkantnější novinkou je zavedení kruhových výdechů ventilační soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní část karoserie se obešla bez viditelných změn, zato palubní deska je zcela nová

O tom, že by se tato palubní deska objevila také v evropských vozech řady Citroën C3, však pochybujeme. Není na ní totiž prostor pro populární (a dnes už i v této třídě již bezmála povinný) velkoplošný displej LCD, ale ani pro tradiční a prostorově poněkud hospodárnější displej palubního počítače.

V Brazílii se pod kapotou nového Citroënu C3 objeví zážehové čtyřválce flex-fuel s objemy 1,5 a 1,6 l schopné spalovat benzín i etanol a dosahující výkonu 94 koní (69 kW), resp. 124 koní (91 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků