Citroën C3 XTR: „mini-SUV“ na českém trhu

Automobilka Citroën představila na autosalonu v italské Boloni v prosinci 2003 studii C3 XTR, jež vznikla úpravou modelu C3. Dobrodružný a originální design modelu přenáší vlastnosti sportovně-užitkových vozů (SUV) do kategorie malých vozů. Stojí tak u zrodu zcela nové kategorie vozidel. Vůz je určen pro volný čas a spojuje robustní křivky exteriéru s pohodlným a variabilním vnitřním prostorem.

Citroën C3 XTR je skvěle vybaven pro využití ve volném čase

Vnější vzhled Citroënu C3 XTR na první pohled upoutá robustností, podporující jedinečný charakter vozidla pro volný čas. Mnohostranné využití vozidla je podobně jako u terénních vozů kategorie SUV umocněno zesílenou ochranou nárazníků a podběhů kol, praktickým střešním nosičem a ochranným plechem pod motorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér modelu C3 XTR je prostorný a důmyslně řešený. Zvýšená poloha řidiče při řízení umožňuje výborný výhled z vozu. Ve standardní výbavě modelu je řada praktických prvků: vyjímatelná deska Moduboard umožňuje variabilní úpravu zavazadlového prostoru, Baby Pack přináší do vnitřního prostoru vozidla pocit klidu a pohody.

Jako všechny vozy z modelové řady C3 nabízí i model XTR pozoruhodné jízdní vlastnosti. Citroën C3 XTR je k dispozici s dynamickými motory 1.4i 16V (65 kW / 90 k), 1.6i 16V (80 kW / 110 k) a 1.4 HDi 16V (66 kW / 92 k). S cílem nabídnout co největší pohodlí a zážitek z jízdy jsou verze se zážehovými motory standardně vybaveny elektronickou manuální převodovkou SensoDrive s možností automatického řazení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V oblasti bezpečnosti model C3 XTR nabízí rozsáhlou paletu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti: čelní a boční airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD a elektronickým brzdovým asistentem EBA, systémem automatického zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění nebo kotoučové brzdy na všech kolech. Citroën C3 XTR sdílí platformu s modely C3 Pluriel, C2 a C3, které ve svých kategoriích získaly čelní umístění v testech bezpečnosti EuroNCAP (4 hvězdičky a hodnocení 31, 29 a 28 bodů).

Prodej modelu C3 XTR v České republice bude zahájen 1. května 2004:

  • 1.4i 16V: 437 900 Kč
  • 1.6i 16V: 467 900 Kč
  • 1.4 HDi 16V: 497 900 Kč

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozšíření nabídky automobilky Citroën v segmentu malých vozů

Automobilka Citroën rozšiřuje svoji nabídku v segmentu malých vozů o model C3 XTR. Po představení modelů C3, C3 Pluriel a C2 je nový model důkazem snahy značky Citroën o rozšíření nabídky o nové, originální a v mnohém inovativní vozy. Citroën C3 XTR přesně zapadá do této koncepce. Těží ze všech silných stránek modelu C3: nabízí zvýšenou polohu řidiče při řízení, skvělé jízdní vlastnosti, netušený vnitřní prostor a originální design. C3 XTR je prakticky řešený vůz, který vyniká vysokým stupněm bezpečnosti a snadnou ovladatelností.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků