O Citroenu C3 jsme na AutoRevue.cz psali už několikrát, dosud jsme ale netestovali verzi s motorem 1.4 HDI 50 kW, který používají i další automobily koncernu PSA. Dojmy z motory doplňuje obvyklý megatest.
V současné době nabízí Citroen celkem osm modelů ryze osobních automobilů (nepočítám dodávky, tedy nákladní automobily). Nejmenší Saxo už dosluhuje, nedávno přibyla malá C2, která ovšem nemá Saxo nahradit, nejmenším vozem v nabídce bude pravděpodobně C1, která by se vzhledem k době, jakou je Saxo na trhu, mohla přijít celkem brzy.
V segmentu malých vozů, tedy třídy B2, má Citroen právě testovaný model C3, který má rozměry a vlastnostmi blízko k naší Fabii. Následuje Xsara a Xsara Picasso, první je běžný vůz nižší střední, druhý pak kompaktní MPV s vyšší stavbou karoserie a slušnou nabídkou místa. Na přelomu střední a nižší střední je pak model C5 a C5 Break (kombi), který nabízí slušné pohodlí a má hodně místa na zadních sedačkách.
Posledním modelem je C8, velkoprostorové MPV, které má shodný základ s Peugeotem 807, Fiatem Ulysse a Lanciou Phedra. Do nabídky je možné počítat rovněž Berlingo, s nímž se ovšem setkáváme nejčastěji v užitkovém než rodinném provedení (jeho test je na AutoRevue.cz naplánován na listopad).

Malinká C3 pá velmi hezkou příď a povedenou masku --- Zrcátka neměla v testovaném
voze barvu karoserie
Hezká kachnička
C3 vychází vzhledově z dříve velmi populárního modelu 2CV, který zlidověl pod názvem „kachna“. Obloukovité sloupky A a C, dolní strana skel pod úrovní předního skla, oblouky nad koly a vůbec celkový „face“, to vše připomíná legendární vozítko. Na ulici si C3 nemůžete splést, mnohé dámy a slečny se za zeleně zbarveným autíčkem dlouze otáčely (bláhově jsem si myslel, že se dívají na mne). Zkrátka designéři vytvořili velmi povedený vzhled, který má velký podíl na dobrých prodejních výsledcích tohoto modelu nejen v Česku.

C3 připomíná legendární kachnu
V našem testu jsme zkusili C3 s motorem 1.4 HDI 50 kW ve výbavě SX, která byla zušlechtěna některými drobnostmi jako ABS, klimatizace nebo CD přehrávač s changerem na šest disků. Kompletní přehled výbavy a cen najdete na konci článku.

Záď je oproti mnoha hatchbackům povedená
Nápaditý interiér
Interiér je stejně nápaditý jako exteriér. Určitě zde nenajdete žádnou německou nudu či jednoduché tvary. Palubní deska má několik různých prolisů, efektní jsou zejména dvě kapličky, jedna za volantem, v níž se schovávají přístroje, druhá nad středovou konzolou, kde je displej s časem, naladěnou stanicí rádio apod. Líbí se mi rovněž kulovité stříbrné výdechy klimatizace, které nejsou nudné, ani když je zavřete.

Interiér je dvoubarevný a hezký, jen vypadá trošku plastově --- Zrcátka jsou dvě, to horní
je panoramatické
Palubní deska je možná až příliš mohutná, je to ale daň za krátkou příď. Má dvoubarevné provedení, horní část je tmavě šedá, aby se nezrcadlila při jasném slunci, dolní je pak světle šedá s černými prvky (rádio apod.). Plasty jsou bohužel tvrdé včetně povrchové úpravy horní části, která bývá ve většině vozů konkurence měkčená a příjemná na omak. Přihrádka pod airbagem spolujezdce je dostatečně prostorná, nicméně jejímu otevření brání kolena spolujezdce. Druhou přihrádku lze mít i nad airbagem.

Pohled od řidiče a spolujezdce