Citroën C3 Pluriel: pět vozů v jednom (megatest)

Citroën C3 Pluriel: pět vozů v jednom (megatest)

Kapitoly článku:


Při prvním usednutí do interiéru jsem si připadal jako v malém MPV. Posezení se mi zdálo na auto této kategorie poměrně vysoké, což jsem ocenil zejména v městském provozu. Výhled do všech stran je opravdu příkladný. Díky absence středního sloupku se můžete neomezeně kochat krajinou i bez nutnosti sundání střechy. Interiér působí vzdušně a útulně. Při najíždění do začátek výhled trošku kazila větší tloušťka předních sloupků, u nich bychom však odtučnění ani očekávat nemohli, jsou totiž spojeny bočními oblouky, které jsou v případě Plurielu více namáhanými díly.

   
Interiér Plurielu vychází z modelu C3, sedadla zase z Peugeotu 307, jsou pohodlná, ale chybí jim lepší boční vedení

   
Všimněte si loga C3 na držáku bezpečnostních pásů, ty jsou v tříbodovém provedení i na zadních sedadlech

Interiér je až na malé detaily převzat z modelu C3. Kvalita použitých materiálů působí na první pohled solidně, pouze při bližším seznámení byste očekávali o něco lepší úroveň zpracování. Co se týče využitelnosti vnitřního prostoru, není tak praktická jako u C3. Oproti ní chybí druhá schránka u spolujezdce. Zajímavým prvkem je mobilní popelník, který může být umístěn ve středovém tunelu, a to buď vepředu před řadicí pákou, nebo vzadu. Při jeho nepřítomnosti můžeme do otvoru umístit nápoj.

Odložte si, prosím

Odkládací prostory ve dveřích naštěstí naleznete. Co se týče konstrukce dveří, líbí se mi jejich designové provedení, hliníková madla sloužící zároveň jako výztuhy jsou velmi efektní. Horní část dveří, kde si můžete pří jízdě opřít loket, je provedena v barvě karoserie. To se mi zdálo taky velmi příjemné. Dveře jsou na druhou stranu na můj vkus až moc tlusté, ubírají místa uvnitř. Posádka se tak může cítit z boku trošku stísněně. Co se týče předních sedadel, ty jsou původem z Peugeotu 307. Mají nezvyklý tvar, dlouhé sedáky a vyhovující tuhost. Ocenil bych jen o něco lepší boční vedení. Nepříliš šťastné řešení vidím v konstrukci hlavových opěrek, ty možná ochrání při převrácení vozu, nicméně jejich tvrdost je na hony vzdálená pohodlnosti. Jsou totiž z plastu. Volant pochází taky z cétrojky, jeho tloušťka je příjemná, samozřejmostí je nastavení v obou směrech.

   
Oproti cétrojce chybí druhá schránka u spolujezdce --- Dveře jsou zajímavě řešeny, ale mohly být tenčí

Velmi zajímavě je řešena palubní deska. Svými stříbrnými kruhovými výdechy působí netradičně, někomu se to může líbit, jinému ne. Mírně extravagantní to každopádně je. Mně osobně vadily jiné věci. Například elektrické ovládání oken se nachází dole u řadící páky, stahováním oken se při vyšší stavbě sedadel trošku protáhnete. Místa je na předních sedadlech dostatek, zato vzadu je ho poskrovnu. Hlavně v oblasti kolen chybí víc prostoru, dlouhá cesta tak pro dospělého člověka nebude moc příjemná.

   
Mobilní popelník je velmi praktický --- Pohled na zadní sedadlo --- Cestující vzadu si na komfort bohužel budou stěžovat

Zapomeňte na budíky

Netradiční je i přístrojová deska. Tachometr je digitální s velkými číslicemi umístěnými centrálně, ručička otáčkoměru pak netradičně opisuje oblouk v horní části panelu. Ani ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny nemají tradiční tvar, ale vyjadřují se pomocí LED diod. Pět svítících signalizuje plnou nádrž, s ubývajícím palivem diody postupně zhasínají, jedna reprezentuje zhruba osm litrů paliva. Čitelnost displeje se mi zdá dobrá, určitě bych si na digitální tachometr zvykl, nejsem zarytým vyznavačem a obhájcem klasického řešení.

   
Přístrojová deska v digitální podobě nemusí vyhovovat úplně každému --- Airbag spolujezdce lze snadno vypnout

Součástí standardní výbavy byla i automatická klimatizace a integrované rádio s CD přehrávačem, které se ovládá na páčce u volantu. Zde fungovalo vše tak, jak má.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud