Citroën C3 Pluriel: pět vozů v jednom (megatest)

Nový citroën se dokáže proměnit z klasického hatchbacku v kabriolet, spider či pick-up. Museli jsme to vyzkoušet. Testovaný vůz měl pod kapotou zážehový agregát 1.6 16V (80 kW/110 k) s poloautomatickou sekvenční převodovkou SensoDrive. Sedm kapitol, sedmdesát fotografií!
Citroën C3 Pluriel: pět vozů v jednom (megatest)
Seznam kapitol
  1. Legendární kachna 2CV dostává nástupce
  2. Vnější vzhled, konstrukce vozu, zavazadlový prostor
  3. Kvalita interiéru, vnitřní prostor, sedadla, palubní deska
  4. Vůz mnoha tváří; hatchback, kabriolet, spider, pick-up
  5. Pohonná jednotka, sekvenční převodovka SensoDrive
  6. Podvozek, jízdní vlastnosti, spotřeba, slovo na závěr
  7. Technické parametry, cena vozu, kompletní přehled výbavy

Unikátní studie Citroën Pluriel byla veřejnosti prezentována již před čtyřmi roky na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Málokdo v roce 1999 doufal, že se tento projekt stane brzy realitou. Automobilky jsou však čím dál víc tlačeny k produkci vozidel, které mají zvyšovat jejich image. A to tento vůz přímo ukázkově potvrzuje.

Citroën patřil již v dřívějších dobách k originálnímu výrobci, který dal světu například hydropneumatické odpružení nebo legendarní kachnu pod označením 2CV, kterou můžete spatřit například v sérii francouzských komedií o četnících ze St. Tropez. Právě tento neobvyklý vůz se stal předlohou pro vytvoření „kachny“ nové generace – Plurielu. Ten byl v sériové podobě představen minulý rok v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z třídveřového hatchbacku lze udělat v momentě čtyřsedadlový
spider.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën Pluriel nedisponuje středovými sloupky, což vypadá
velice atraktivně.

Pět aut v jednom

Na jaře ještě stačil na ženevském autosalonu získat titul Kabrioletu roku 2003, aby mohl hned v zápětí vtrhnout do evropských autosalónů a usilovat o nejednoho zákazníka, lačnícího po netradičně řešeném kabrioletu. Ten se totiž dokáže díky své modulární střeše proměnit až v pět různých automobilů – základem je třídveřový hatchback (berline), dále jeho panoramatická verze, otevřený kabriolet, spider a pick-up. K jednotlivým karosářským řešením se ale ještě dostaneme.

C3 Pluriel je postaven na stejném základu jako model C3, což ostatně dokazuje i jeho název. Jak lze ovšem z běžného městského vozítka udělat atraktivní multifunkční vozítko pro volný čas, které se nebrání ani praktickému využití, to nám technici a designéři Citroënu předvedli vskutku ukázkově. Základní oválná silueta cétrojky byla zachována. Ačkoli Pluriel sdílí zhruba šedesát procent dílů s klasickou C3, jedná se designově o zcela odlišný vůz. Narostl téměř do všech stran, byť jen o pár centimetrů, a díky posunutí předního okna mírně dopředu, vyvolává i uvnitř docela jiné pocity.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Manipulace se střešními oblouky nebude při jejich váze 11,5 kg
nijak složitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
C3 Pluriel by měl navázat na úspěchy modelu 2CV, předpoklady
k tomu určitě má.

Kabriolety jsou v kurzu

Nejvýraznějším prvkem je na první pohled absence prostředního sloupku, bezrámová okna se zavírají do sebe. Plátěná vícevrstvá střecha v tmavém provedení dává tušit, že máme tu čest s kabrioletem. O její vhodnosti do méně příznivých podmínek dokládá tvrzení výrobce, že by měla vydržet běžné evropské roční podmínky – tedy i průměrnou zimu. Největší zájem o tyto vozy bude ale samozřejmě v zemích jižní Evropy, kde se tento citroën stane jistě ozdobou tamějších pláží. Roční produkce vozu je stanovena na 70 000 kusů ročně, což svědčí o nemalých plánech automobilky. O kabriolety je ale v současné době velmi vysoký zájem, a to hlavně u movitějších zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C3 Pluriel byl k vidění i na letošním brněnském autosalonu, už tehdy jsme si ho zamilovali

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Legendární kachna 2CV dostává nástupce
  2. Vnější vzhled, konstrukce vozu, zavazadlový prostor
  3. Kvalita interiéru, vnitřní prostor, sedadla, palubní deska
  4. Vůz mnoha tváří; hatchback, kabriolet, spider, pick-up
  5. Pohonná jednotka, sekvenční převodovka SensoDrive
  6. Podvozek, jízdní vlastnosti, spotřeba, slovo na závěr
  7. Technické parametry, cena vozu, kompletní přehled výbavy
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků