Citroën C3 Pluriel: je libo tři vozy v jednom?

Budoucnost už klepe na dveře. Po nedávném představení „cé-trojky“ Citroën hodlá zákazníkům nabídnout nový variabilní model C3 Pluriel. Komu by se nakonec nelíbilo mít za necelého půl milionu kabriolet, pick-up a obyčejný hatchback.
Citroën C3 Pluriel: je libo tři vozy v jednom?

Ačkoliv úvodní odstavec prozradil pouhé tři verze automobilu, Pluriel jich má pět. Základní podoba Plurielu je třídveřový hatchback s půlenými zadními dveřmi. Horní část zavazadlových dveří se vyklápí nahoru, spodní část se sklápí dolů. Základní verze v tomto provedení nabízí 267 litrů zavazadlového prostoru.

Kdo má rád automobily s plátěnou střechou (stačí si vzpomenout na "pětistovku" od Fiatu), jistě bude potěšen, že během několika vteřin se tato střecha složí do harmoniky a zároveň se zasunou přední i zadní okna. Co je na Plurielu zajímavé, nedisponuje středovým sloupkem, takže si v novém Citroënu budete připadat jako v kupé.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z třídveřového hatchbacku lze udělat v momentě čtyřsedadlový
spider.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën Pluriel nedisponuje středovými sloupky, což vypadá
velice atraktivně.

Další možností, jak zlepšit své auto, je celkové stažení střechy i se zadním oknem. Tento krok francouzská automobilka označuje jako Cabrio, i když komu by se líbil kabriolet s oblouky na stranách?

Označení Spider dělá Pluriela zajímavou alternativou k ostatním automobilům. Po odstranění střešních oblouků totiž vznikne velice líbivý čtyřsedadlový spider. Nevýhodou pro české zákazníky je nevyzpytatelné počasí, které by mohlo Pluriela dostat do úzkých. Střešní oblouky je totiž nutné nechat v garáží. Důležitou informací je, že i tato variabilita nezanechá na rukou modřiny, neboť každý oblouk váží pouhých jednáct a půl kila.

Poslední možností, jak Pluriel dovést k dokonalosti, je vytvořit z něj pick-up. Zavazadlový prostor lze zvětšit sklopením zadních sedaček, které zmizí v podlaze zadní části a vytvoří rovnou plochu pro náklad.

Automobil nabízí délku 3920 mm, šířku 1650 mm a výšku 1550 mm. Rozvor náprav činí 2440 mm. Nový Pluriel má být poháněn čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1.4 a 1.6 litrů o výkonu 75 a 110 koní. Novinkou ve voze má být poloautomatická převodovka SensoDrive s ovládáním pod volantem. Tak jako se dočkala „cé trojka“, také Pluriel má v budoucnu disponovat turbodieselem HDI o objemu 1.4.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Manipulace se střešními oblouky nebude při jejich váze 11,5 kg
nijak složitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
C3 Pluriel by měl navázat na úspěchy modelu 2CV, předpoklady
k tomu určitě má.

Zákazníci se setkají s bohatou bezpečností výbavou. Nemají chybět boční a přední airbagy, ABS a elektronické rozložení brzdného účinku.

Pluriel se poprvé jako koncept představil na mezinárodním frankfurtském autosalónu v roce 1999. Světová premiéra se odehrála letos v Paříži. Kdo si vzpomene na autosalon v Brně v roce 2001, uvědomí si, že Pluriela viděl již tam. Na Autoshow Praha letos v říjnu však Pluriel chyběl (ostatně tak jako nová Nissan Micra).

Jestli se novému Plurielu podaří navázat na obrovský úspěch 2CV (lidově "kachny"), na kterou volně navazuje, nikdo neví. Vedení automobilky chce však vyrábět 70 tisíc Plurielů za rok, což jsou nemalé plány při ceně tohoto vozu, která by údajně v českých luzích a hájích neměla překročit půl milionu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků