Citroën C3 Picasso: francouzské miniMPV

Francouzská automobilka Citroen zveřejnila první sérii oficiálních fotografií a několik informací o „zvětšeném” modelu C3.

Z hlediska vývoje můžeme hned úvodem konstatovat, že Citroën se v poslední době zaměřil především na větší rodinné a užitkové vozy. Do katalogů automobilky nyní přibude nový model C3 Picasso, kterým automobilka hodlá odpovědět třeba na konkurenční Nissan Note nebo Opel Meriva. Francouzi přitom vsadili na svěží vzhled, který jen v málo věcech připomíná klasický model C3, vzhledově zapadá nový model do koncepce zaoblených a plasticky vypadajících linii.

Na první pohled jistě zaujme vypouklá příď vozu, které dominují kromě chromového znaku i podlouhlé světlomety s prodlouženými oranžovými směrovkami. Své členství v rodině „Picasso“ potvrzuje vůz svým nápisem uvedeným hned vedle loga výrobce. Na boku najdeme ochranné plastové lišty a záď bychom opět mohli ohodnotit jako mírně avantgardní, a to díky oblým zadním světlům v horní části a neobvykle tvarovanému zadnímu oknu. Zadní nárazník se nese v podobném stylu jako ten přední, kromě toho zde najdeme senzory a integrované couvací a mlhová světla. Po vzhledové stránce by se dalo C3 Picasso vyčítat, že působí jaksi uměle, podobně jako například Renault Modus, ovšem je třeba mít na paměti, že vozy tohoto řazení jsou stavěny v první radě tak, aby splňovaly veškeré požadavky na variabilitu a praktičnost. O tom svědčí i střešní lišty, spousta odkládacího prostoru v interiéru, posouvatelná a sklopitelná zadní sedadla, díky nimž se objem zavazadlového prostoru dá skutečně velkoryse rozšířit.

Citroën C3 Picasso je postaven na platformě Peugeotu 207 a ačkoli automobilka ještě nezveřejnila všechny informace ohledně nabídky agregátů, již teď víme, že chybět nebude dvojice zážehových čtyřválců s objemy 1,4 a 1,6. První z jmenovaných přitom disponuje výkonem 70 kW a druhý výkonem 88 kW. Pro vyznávače naftových agregátů je zde připravená varianta v podobě 1,6 litrového čtyřválce HDi nabízející výkon 66 kW, nebo při přeplňované verzi 81 kW. Bližší technické specifikace budou známy až po oficiálním představení na Pařížském autosalonu, ovšem s ničím převratným nás zde automobilka zřejmě nepřekvapí. Některé však možná potěší fakt, že tato novinka s vnějšími rozměry 4,08 m x 1,73 m x 1,62 se bude vyrábět ve Slovenské továrně u Trnavy a na naše trhy se dostane v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C3 Picasso
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků