Citroën C3 Picasso: francouzské miniMPV

Francouzská automobilka Citroen zveřejnila první sérii oficiálních fotografií a několik informací o „zvětšeném” modelu C3.

Z hlediska vývoje můžeme hned úvodem konstatovat, že Citroën se v poslední době zaměřil především na větší rodinné a užitkové vozy. Do katalogů automobilky nyní přibude nový model C3 Picasso, kterým automobilka hodlá odpovědět třeba na konkurenční Nissan Note nebo Opel Meriva. Francouzi přitom vsadili na svěží vzhled, který jen v málo věcech připomíná klasický model C3, vzhledově zapadá nový model do koncepce zaoblených a plasticky vypadajících linii.

Na první pohled jistě zaujme vypouklá příď vozu, které dominují kromě chromového znaku i podlouhlé světlomety s prodlouženými oranžovými směrovkami. Své členství v rodině „Picasso“ potvrzuje vůz svým nápisem uvedeným hned vedle loga výrobce. Na boku najdeme ochranné plastové lišty a záď bychom opět mohli ohodnotit jako mírně avantgardní, a to díky oblým zadním světlům v horní části a neobvykle tvarovanému zadnímu oknu. Zadní nárazník se nese v podobném stylu jako ten přední, kromě toho zde najdeme senzory a integrované couvací a mlhová světla. Po vzhledové stránce by se dalo C3 Picasso vyčítat, že působí jaksi uměle, podobně jako například Renault Modus, ovšem je třeba mít na paměti, že vozy tohoto řazení jsou stavěny v první radě tak, aby splňovaly veškeré požadavky na variabilitu a praktičnost. O tom svědčí i střešní lišty, spousta odkládacího prostoru v interiéru, posouvatelná a sklopitelná zadní sedadla, díky nimž se objem zavazadlového prostoru dá skutečně velkoryse rozšířit.

Citroën C3 Picasso je postaven na platformě Peugeotu 207 a ačkoli automobilka ještě nezveřejnila všechny informace ohledně nabídky agregátů, již teď víme, že chybět nebude dvojice zážehových čtyřválců s objemy 1,4 a 1,6. První z jmenovaných přitom disponuje výkonem 70 kW a druhý výkonem 88 kW. Pro vyznávače naftových agregátů je zde připravená varianta v podobě 1,6 litrového čtyřválce HDi nabízející výkon 66 kW, nebo při přeplňované verzi 81 kW. Bližší technické specifikace budou známy až po oficiálním představení na Pařížském autosalonu, ovšem s ničím převratným nás zde automobilka zřejmě nepřekvapí. Některé však možná potěší fakt, že tato novinka s vnějšími rozměry 4,08 m x 1,73 m x 1,62 se bude vyrábět ve Slovenské továrně u Trnavy a na naše trhy se dostane v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C3 Picasso
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků