Citroën C3 oficiálně, jde o zmenšený Cactus s 36 barevnými kombinacemi

Nová generace Citroënu C3 má za sebou oficiální představení. Vypadá jak zmenšený Cactus a nabízí 36 barevných kombinací.

Po ranním úniku fotek a kusých informací vám můžeme konečně naservírovat oficiální data i galerii. Seznamte se s novou generací francouzského kompaktu, který se svým designem inspiroval netradičním Citroënem C4 Cactus.

Sami si jistě všimnete úzkého pruhu s LED denním svícením, které se napojuje na logo, oválných prvků, odlišně lakované střechy nebo systému Airbump. Nová generace C3 měří 3,99 m na délku, 1,75 m na šířku a vysoká je 1,47 m. Rozvor náprav dosahuje na 2,54 m. Nový Citroën nabídne zavazadelník o objemu 300 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenku je inspirace Cactusem patrná na první pohled

Citroën slibuje 36 barevných kombinací, které sestávají z devíti barev karoserie a tří barev střechy. V interiéru bude na výběr ze čtyř barev, včetně odstínu Urban Red, který přidává červený dekor palubní desky a červené prošívání sedadel. Stejně jako u Cactusu se i tady většina funkcí přesunula do dotykového displeje multimediálního systému. Naštěstí tu alespoň zůstaly klasické budíky s otáčkoměrem a rychloměrem.

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech: Kdo jsi?

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech: Kdo jsi?

Z bezpečnostních a asistenčních funkcí se sluší zmínit parkovací kamera, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro rozjezd do kopce nebo systém monitorování únavy řidiče. Nová C3 však také dokáže jedním kliknutím natočit krátké video prostřednictvím kamery umístěné za čelním sklem, které pak pošle na různé sociální sítě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř zůstává nový Citroën C3 poměrně konvenční, má kupříkladu
klasický otáčkoměr a rychloměr

Zážehové motorizace zastupuje tříválec o výkonu 50 kW (68 k), 60 kW (82 k) v atmosférické verzi o objemu jednoho litru, nebo přeplňovaná dvanáctistovka naladěná na 81 kW (110 koní). V nabídce budou také dva diesely o objemu 1,6 litru, a to s výkonem buď 55 kW (75 k), nebo 74 kW (100 koní). Standardem bude manuální řazení, v nabídce ale najdeme i automat. Prodej by měl odstartovat začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků