Citroën C3 je opět tady jako stylovka pro mladé. V Indii se utká se Škodou Kushaq

O potenciál indického a jihoamerického trhu má zájem stále více automobilek. Francouzi pro tamní zákazníky připravili specifický model, který by se neztratil ani v Evropě.

U nás je model C3 poslední třetí generace na platformě PF1 v prodeji už pět let (facelift proběhl vloni), vůz s duplicitním názvem ale zcela jinou technikou nyní Citroën uvádí pro indický a jihoamerický trh. Automobilka ho považuje za začátek nové éry, v níž bude připravovat specifické vozy pro oblasti, ve kterých zatím působila pouze omezeně. Je prvním ze tří modelů, které se mají stát základem této nové nabídky, a jež vyvíjí dle specifických požadavků cílových trhů.

Nahlédněte do zákulisí testování Škody Kushaq. SUV z Česka by zřejmě pohořela

Nahlédněte do zákulisí testování Škody Kushaq. SUV z Česka by zřejmě pohořela

Do Indie vstoupil Citroën teprve začátkem letošního roku s modelem C5 Aircross. Nová C3 bude tamní zákazníky lákat délkou do čtyř metrů (kvůli zdanění), prostorným interiérem, dostatečnou světlou výškou i infotainmentem s konektivitou pro chytré telefony. Cílovou skupinou jsou páry třicátníků ze střední třídy, mezi konkurenty v Indii se ale řadí například i Škoda Kushaq. Vyrábět se bude Čennai, hlavním městě indického státu Tamilnádu.

Na jihoamerickém trhu automobilka působí déle, již od šedesátých let. Například v Brazílii má nová C3 pokrýt potřeby 90 % svého segmentu, cílí na aktivní páry čtyřicátníků i třicátníky ve městech. Vznikat bude v Porto Real v Brazílii. Novinka přebírá styl nových modelů C4 a C5 X se světly ve tvaru písmene X ve dvou úrovních. Světlá výška 18 centimetrů se bude hodit tam, kde není dopravní infrastruktura úplně ideální.

Citroën C5 X oficiálně: Nová vlajková loď jezdí i na elektřinu, hledí na pohodlí

Citroën C5 X oficiálně: Nová vlajková loď jezdí i na elektřinu, hledí na pohodlí

Uvnitř se posádka může těšit na spoustu odkládacích schránek, desetipalcovou obrazovku infotainmentu se zrcadlením chytrých telefonů a kufr s kapacitou 315 litrů. Nabídku motorů Citroën zveřejní v nadcházejících týdnech.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků