O potenciál indického a jihoamerického trhu má zájem stále více automobilek. Francouzi pro tamní zákazníky připravili specifický model, který by se neztratil ani v Evropě.
U nás je model C3 poslední třetí generace na platformě PF1 v prodeji už pět let (facelift proběhl vloni), vůz s duplicitním názvem ale zcela jinou technikou nyní Citroën uvádí pro indický a jihoamerický trh. Automobilka ho považuje za začátek nové éry, v níž bude připravovat specifické vozy pro oblasti, ve kterých zatím působila pouze omezeně. Je prvním ze tří modelů, které se mají stát základem této nové nabídky, a jež vyvíjí dle specifických požadavků cílových trhů.
Do Indie vstoupil Citroën teprve začátkem letošního roku s modelem C5 Aircross. Nová C3 bude tamní zákazníky lákat délkou do čtyř metrů (kvůli zdanění), prostorným interiérem, dostatečnou světlou výškou i infotainmentem s konektivitou pro chytré telefony. Cílovou skupinou jsou páry třicátníků ze střední třídy, mezi konkurenty v Indii se ale řadí například i Škoda Kushaq. Vyrábět se bude Čennai, hlavním městě indického státu Tamilnádu.
Na jihoamerickém trhu automobilka působí déle, již od šedesátých let. Například v Brazílii má nová C3 pokrýt potřeby 90 % svého segmentu, cílí na aktivní páry čtyřicátníků i třicátníky ve městech. Vznikat bude v Porto Real v Brazílii. Novinka přebírá styl nových modelů C4 a C5 X se světly ve tvaru písmene X ve dvou úrovních. Světlá výška 18 centimetrů se bude hodit tam, kde není dopravní infrastruktura úplně ideální.
Uvnitř se posádka může těšit na spoustu odkládacích schránek, desetipalcovou obrazovku infotainmentu se zrcadlením chytrých telefonů a kufr s kapacitou 315 litrů. Nabídku motorů Citroën zveřejní v nadcházejících týdnech.