Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

Koncern PSA již za několik týdnů vystaví očím nejširší veřejnosti poprvé svůj nový hybrid využívající stlačeného vzduchu. Stane se tak pochopitelně na nadcházejícím ženevském autosalonu.

Francouzský koncern PSA patří v oblasti hybridních pohonných soustav k průkopníkům. Model Peugeot 3008 Hybrid4 se před dvěma lety stal prvním sériovým hybridním automobilem kombinujícím vznětový spalovací motor s elektromotorem, ale koncern PSA nyní chystá další novinku v této oblasti. Připravil ji ve spolupráci se společností Bosch a my jsme vám ji v hrubých rysech představili již v lednu.

Studie Citroën C3 Hybrid Air Concept kombinuje konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Citroën C3 Hybrid Air Concept se představí již za nedlouho v Ženevě

Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě, přičemž sám je schopen vyvinout rychlost 70 km/h. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie Hybrid Air nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy. Konstruktéři předběžně slibují průměrnou spotřebu tohoto vozu okolo 2 l/100 km, při brzdění se zásoba stlačeného vzduchu doplňuje. Vše je vestavěno v upraveném sériovém voze Citroën C3.

Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

Oproti běžným hybridům i propracovanějším plug-in hybridům má být konstrukce PSA Hybrid Air nejen hospodárnější v provozu, ale také lehčí a výrazně levnější. Není bez zajímavosti, že Citroën představil již v roce 1958 prototyp upravené „kachny“ 2CV opatřený podobně koncipovaným systémem kombinujícím benzínový a hydraulický motor, přičemž stále náročnější požadavky na emise a spotřebu jej přiměly se k tomuto řešení vrátit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém je vestavěn v upraveném sériovém voze Citroën C3

Ve voze Citroën C3 Hybrid Air Concept je samozřejmě vše řízeno vyspělou elektronikou a řidič může vybírat z režimů Air, Gasoline a Combined. Koncern PSA uvádí, že tento hybridní princip je zatím využitelný hlavně v malých vozech, a pokud půjde vše dobře, s prvními sériovými modely se setkáme již na počátku roku 2016.

Celé to působí jako docela dobrý nápad. Hlavně odpadá nutnost instalovat drahé, těžké akumulátory, jež mimochodem při své výrobě enormně zatěžují životní prostředí, čímž prakticky eliminují jakékoli ekologické přínosy v provozu hybridu nebo elektromobilu.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků