Citroën C3 e-HDi 70 Airdream: nejzelenější z rodiny

Seznamte se. Jeho plné jméno zní Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+ a jde o Citroën s nejnižšími emisemi CO2 současnosti.
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream: nejzelenější z rodiny

Tento líbivý kompaktní vůz nevyniká jízdními výkony, ale nízkou spotřebou. Pod kapotou své pětidveřové karoserie ukrývá vznětový čtyřválec 1,4 HDi doplněný „mikrohybridní“ soustavou se systémem řízeného zhášení motoru start/stop nazývanou u Citroënu jako Airdream (dosud byla pro řadu Citroën C3 k mání pouze v kombinaci s motorem 1,6 e-HDi/68 kW).

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Nový Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+ s výkonem 68 koní (50 kW) a točivým momentem 160 Nm má v průměru vykazovat spotřebu 3,4 l/100 km, což odpovídá emisím 87 g CO2/km. Zatím nevíme, kdy se tento vůz u nás začne prodávat a kolik bude stát. Jisté je jediné: půjde o vůbec „nejzelenější“ Citroën současnosti. Absurdní hon za stále neuvěřitelnějšími a v praxi nedosažitelnými „papírovými hodnotami“ pokračuje, ale třeba v Londýně vám tento Citroën umožní vjet do centra bez placení regulačního poplatku.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků