Citroën C3 dorazí do Ženevy s novou tváří a tříválcovými motory

dzelo  |  22. 02. 2013 10:10

Tak se tříválcovými motory díru do světa citroen určitě neudělá. je to jen přiblblá móda a způsob jak udělat s pořádného čtyřválce zmetek.

Odpovědět  |   | 
viper  |  22. 02. 2013 14:16

Vynášíte předčasné soudy. Nové tříválce VTi jsou opravdu velice povedené benzínové pohonné jednotky a jsou velmi dobrou náhradou za letité 1,4 TU motory. Tyto předsudky vycházejí z provedení původního tříválce od Škody, který opravdu patřil k tomu nejhoršímu na trhu. Trend je ale jasný, v budoucnu nás čeká ještě více podobnách tříválcových jednotek. Pokud ale budou tak dobré jaky ty od PSA, tak se nemáme čeho obávat.

Odpovědět  |   | 
broom  |  22. 02. 2013 11:24

Tak nevim,v autě tříválec nemám,ale mám ho v motorce a tam funguje špičkově,dokonce o něco lépe než konkurenční čtyřválce jiných výrobců. Co se týče výkonu v nízkých a středních otáčkách,tak je tříválec na tom mnohem lépe. Ale to je u motorky,u auta tomu bude třeba jinak...Pokud by to ale fungovalo,tak proč to hned zatracovat...vždyď po čechách jezdí tolik HTP,že s nima ty lidi musí být spokojení,když se jich prodalo takové množství

Odpovědět  |   | 
Jim  |  22. 02. 2013 16:47

Tříválce už tady byly před léty v Subaru Justy. Měl jsem ho na zimu na ježdění do práce. Protože ho dělalo Subaru nebyl to špatný motor. Měl vyvažovací hřídel a ve válcích tvrdochrom. Byl bez vibrací a prakticky nezničitelný. Jenomže autíčko mělo lehce přes 800 kg a tady to mělo smysl. Dnes by to nacpali i do autobusu.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  22. 02. 2013 19:23

z hľadiska pracovného cyklu, je troválec lepší ako štvorválec, problém je dynamické vyváženie motora. Pokiaľ spravia taký paškvil ako bolo HTP, tak sa nečudujem, že ľudia v týchto končinách sa boja trojválcov.

Odpovědět  |   | 
Jura  |  22. 02. 2013 20:32

S tříválcem 1.2 VTi v C3 mám již zkušenost. Na konci roku jsem si jako živnostník pořídil novou C3. Chtěl jsem motorizaci 1.4i, ale tu již na skladě neměli a nemohl jsem čekat do nového roku. Tak jsem vzal 1.2 VTi a po necelých 3 500 km za dva měsíce mohu říci, že to bylo správné rozhodnutí. Auto je opravdu svižné, nad 2000 ot./min. ani nevíte, že jedete ve tříválci a spotřeba při normální plynulé jízdě v zimě okolo 5,5 l/100 km.
S 1.2 HTP od VW se tento motor srovnávat nedá. Zatím to mohu říci jen, co se týká dynamiky jízdy a spotřeby. 1.2 VTi je o minimálně dvě generace dál. Co se týká spolehlivosti, tak ukáže čas. Když jsme doma měli před 6 lety Fábii1.2 HTP, tak ve 150 000 km byly podpálené ventily, ale po výměně ještě 100 000 km najezdila (ikdyž už motor "žral" pomalu více oleje jak benzínu). Pokud VTi v C3 vydrží 200 000 km bez větších potíží, tak to bude dobrý motor. Ale to ukáže až čas. Zatím jednoznačně doporučuji.

Odpovědět  |   | 
jura  |  23. 02. 2013 00:52

Jo a jeste, delám marketing a prodávam auta. A nezpomente, zatím jednoznačne doporucuju. Treba po tech padesati tisícich už nebudu, ale ted je to jednoznačne

Odpovědět  |   | 
Jura  |  24. 02. 2013 20:02

To bude asi tím, že za 3 500 km se žádné závady neprojevily (neměli čas se projevit) a srovnávám jen jízdní zážitky (komfort jízdy, dynamika apod.). Až budu mít najeto 100 000 km, tak mohu srovnávat i spolehlivost a náklady na servis. To dává smysl, ne?

Odpovědět  |   | 
Joystick  |  23. 02. 2013 08:23

Může mi prosím někdo vysvětlit, v čem konkrétně byly/jsou škodovácké tříválce HTP špatné? Česky a srozumitelně? S autem s motorem 1,2 HTP jezdí statisíce lidí, i já jsem auto s tímto motorem měl a nikdy jsem neměl žádný problém.

Možná si odpovím sám - problém škodováckých tříválců 1,2 HTP byl/je jenom v tom, že jsou prostě ze škodovky. Bude-li tříválec v Peugeotu, nebo v Fiatu, Oplu, nebo ho třeba budou flikovat čínské děti za dolar denně, bude vždy lepší, než 1,2 HTP...

Odpovědět  |   | 
viper  |  23. 02. 2013 09:21

Ne tím to opravdu nebude. Původní 1,2 HTP měl velmi hrubý chod, vysokou spotřebu v závislosti na stylu jízdy, někdy trpěl na klepání, některým uživatelům chcípal po studeném startu, podpaloval se u něj ventily, atd.

http://forum.skodahome.cz/topic/64691-motor-12-htp-... ...

Pozdější varinta je mnohem lepší (osobní zkušenost v Citygo)

Odpovědět  |   | 
Blady  |  23. 02. 2013 10:10

Zdravím, máme škodovku doma a rozhodně nebudu házet špínu na škodovku zcela zbytečně. Ale HTP mají svoje mouchy, tady je o tom článek http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf... navíc je motor relativně nelogicky postavený a jeho opravy často vyžadují výměnu celého bloku motoru (slova mechanika- tedy ne moje :D)

Odpovědět  |   | 
Ota  |  24. 02. 2013 02:04

on je spis problem v tom, ze se soudi verze HTP z 2003 (viz Cimbu) a mela by se podovnavat verze, ktera se montuje ted do Fabek II , Rapida, Citigo ....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Není drahá, technika off-roadu jí nechybí

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Ne…

Pokud byste chtěli novou Ladu taky v Česku, nezávislý dovozce z Brna vám klidně splní přání.

6.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
4x4Ruská autaCenyLada
Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Československa. Nikdo neví, kde je teď

Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Č…

Kupé s tvary tehdejší evropské sportovní smetánky byste mohli nazvat nejhezčím autem Československa.

27.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
TatraSportovní autaRetro
Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen experiment. Navzdory osudu žije dodnes

Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen expe…

Experimentování může občas vyústit i v jednu z nejhezčích škodovek vůbec. Přitom z Mladé Boleslavi vlastně úplně nepochází.

10.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
ŠkodaKabrioletyRetro
Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový spe…

Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.

19.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
Škoda FeliciaHot HatchRetro
Legendární Slovenská strela podstupuje ostré testy. I na trati je krásná, podívejte

Legendární Slovenská strela podstupuje ostr…

Rozsáhlá renovace je v těchto dnech zakončována testováním v provozu. Rudý vlak totiž nečeká pouze stání v muzeu.

7.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
RenovaceTatraVideo