Citroën C3 dorazí do Ženevy s novou tváří a tříválcovými motory

12 komentářů

Joystick
23. února • 8:23

Může mi prosím někdo vysvětlit, v čem konkrétně byly/jsou škodovácké tříválce HTP špatné? Česky a srozumitelně? S autem s motorem 1,2 HTP jezdí statisíce lidí, i já jsem auto s tímto motorem měl a nikdy jsem neměl žádný problém.Možná si odpovím sám - problém škodováckých tříválců 1,2 HTP byl/je jenom v tom, že jsou prostě ze škodovky. Bude-li tříválec v Peugeotu, nebo v Fiatu, Oplu, nebo ho třeba budou flikovat čínské děti za dolar denně, bude vždy lepší, než 1,2 HTP...

Ota
24. února • 2:04

on je spis problem v tom, ze se soudi verze HTP z 2003 (viz Cimbu) a mela by se podovnavat verze, ktera se montuje ted do Fabek II , Rapida, Citigo ....

Blady
23. února • 10:10

Zdravím, máme škodovku doma a rozhodně nebudu házet špínu na škodovku zcela zbytečně. Ale HTP mají svoje mouchy, tady je o tom článek http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf... navíc je motor relativně nelogicky postavený a jeho opravy často vyžadují výměnu celého bloku motoru (slova mechanika- tedy ne moje :D)

viper
23. února • 9:21

Ne tím to opravdu nebude. Původní 1,2 HTP měl velmi hrubý chod, vysokou spotřebu v závislosti na stylu jízdy, někdy trpěl na klepání, některým uživatelům chcípal po studeném startu, podpaloval se u něj ventily, atd.http://forum.skodahome.cz/topic/64691-motor-12-htp-... ... Pozdější varinta je mnohem lepší (osobní zkušenost v Citygo) :-)

Jura
22. února • 20:32

S tříválcem 1.2 VTi v C3 mám již zkušenost. Na konci roku jsem si jako živnostník pořídil novou C3. Chtěl jsem motorizaci 1.4i, ale tu již na skladě neměli a nemohl jsem čekat do nového roku. Tak jsem vzal 1.2 VTi a po necelých 3 500 km za dva měsíce mohu říci, že to bylo správné rozhodnutí. Auto je opravdu svižné, nad 2000 ot./min. ani nevíte, že jedete ve tříválci a spotřeba při normální plynulé jízdě v zimě okolo 5,5 l/100 km.
S 1.2 HTP od VW se tento motor srovnávat nedá. Zatím to mohu říci jen, co se týká dynamiky jízdy a spotřeby. 1.2 VTi je o minimálně dvě generace dál. Co se týká spolehlivosti, tak ukáže čas. Když jsme doma měli před 6 lety Fábii1.2 HTP, tak ve 150 000 km byly podpálené ventily, ale po výměně ještě 100 000 km najezdila (ikdyž už motor "žral" pomalu více oleje jak benzínu). Pokud VTi v C3 vydrží 200 000 km bez větších potíží, tak to bude dobrý motor. Ale to ukáže až čas. Zatím jednoznačně doporučuji.

jura
23. února • 0:52

Jo a jeste, delám marketing a prodávam auta. A nezpomente, zatím jednoznačne doporucuju. Treba po tech padesati tisícich už nebudu, ale ted je to jednoznačne :-)

Jura
24. února • 20:02

To bude asi tím, že za 3 500 km se žádné závady neprojevily (neměli čas se projevit) a srovnávám jen jízdní zážitky (komfort jízdy, dynamika apod.). Až budu mít najeto 100 000 km, tak mohu srovnávat i spolehlivost a náklady na servis. To dává smysl, ne?

Jim
22. února • 16:47

Tříválce už tady byly před léty v Subaru Justy. Měl jsem ho na zimu na ježdění do práce. Protože ho dělalo Subaru nebyl to špatný motor. Měl vyvažovací hřídel a ve válcích tvrdochrom. Byl bez vibrací a prakticky nezničitelný. Jenomže autíčko mělo lehce přes 800 kg a tady to mělo smysl. Dnes by to nacpali i do autobusu.:-(

pacho
22. února • 19:23

z hľadiska pracovného cyklu, je troválec lepší ako štvorválec, problém je dynamické vyváženie motora. Pokiaľ spravia taký paškvil ako bolo HTP, tak sa nečudujem, že ľudia v týchto končinách sa boja trojválcov.

broom
22. února • 11:24

Tak nevim,v autě tříválec nemám,ale mám ho v motorce a tam funguje špičkově,dokonce o něco lépe než konkurenční čtyřválce jiných výrobců. Co se týče výkonu v nízkých a středních otáčkách,tak je tříválec na tom mnohem lépe. Ale to je u motorky,u auta tomu bude třeba jinak...Pokud by to ale fungovalo,tak proč to hned zatracovat...vždyď po čechách jezdí tolik HTP,že s nima ty lidi musí být spokojení,když se jich prodalo takové množství:-D

dzelo
22. února • 10:10

Tak se tříválcovými motory díru do světa citroen určitě neudělá. je to jen přiblblá móda a způsob jak udělat s pořádného čtyřválce zmetek.

viper
22. února • 14:16

Vynášíte předčasné soudy. Nové tříválce VTi jsou opravdu velice povedené benzínové pohonné jednotky a jsou velmi dobrou náhradou za letité 1,4 TU motory. Tyto předsudky vycházejí z provedení původního tříválce od Škody, který opravdu patřil k tomu nejhoršímu na trhu. Trend je ale jasný, v budoucnu nás čeká ještě více podobnách tříválcových jednotek. Pokud ale budou tak dobré jaky ty od PSA, tak se nemáme čeho obávat.;-)

Doporučujeme

Články odjinud