Citroën C3: další prospěšný facelift (představení, první dojmy)

C3 je jedním z nejúspěšnějších modelů Citroënu na českém trhu, a tak i jeho drobnému faceliftu věnuje velkou pozornost. Co nového nabízí vylepšená cé-trojka, za jaké ceny a jaké jsou naše první dojmy ze svezení s ní se dočtete v tomto článku.
Citroën C3: další prospěšný facelift (představení, první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Změny uvnitř i venku, Nová technika a výbava, Nový motor a akční ceny
  2. První jízdní dojmy, Pořízené fotografie

Citroën C3 patří k nejúspěšnějším malým vozům na českém trhu. Od svého uvedení na trh v roce 2002 nevypadl z první desítky nejprodávanějších modelů ve své třídě a za tu dobu si jej u nás vybralo téměř 6 000 zákazníků. Ještě lépe je na tom cé-trojka v celoevropském měřítku, kde mezi malými vozy dokonce tím úplně nejprodávanějším. V červenci 2005 si našel již svého  miliontého zákazníka a u Citroënu mohli směle malovat dva šípy na další políčko na šachovnici. Cé-trojce to sice do poslední chvíle slušelo, ale nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe, a tak se Francouzi rozhodli dopřát svému třetímu nejmenšímu vozu drobný facelift. Co všechno je nové se dočtete na následujících řádcích, kde vám přineseme i krátké první dojmy ze svezení s novou vrcholnou verzí.

Výraznější exteriér, hodnotnější interiér

Vzhledem k úspěchům C3 asi málokoho překvapí, že změny vnějšího designu jsou velmi decentní. Vůz si víceméně zachovává svůj původní vzhled, který doznal jen několika malých změn snažících se zvýraznit jeho charakter. Nejvýraznější je změna přední části. Příď dostala nový nárazník s různým provedením v závislosti na verzi vozu. Všechny verze mají větší spodní otvor pro přívod vzduchu a plynule navazují na novou masku se širším logem značky a jinak provedeným žebrováním. Registrační značka se přemístila do spodní části nárazníku jako třeba u modelu C4, pouze u verze XTR zůstala na původním místě. Vzadu má C3 nové svítilny a nové logo Citroënu. Pribyl také nový design 16“ kol z lehké slitiny a nové kryty kol pro 15“ plecháče. Verze VTR a XTR pak dostaly několik drobných prvků pro zdůraznění jejich odlišnosti, např. sportovní VTR má nově ozdobné díly karoserie lakované lesklou černou barvou (maska, kryty zpětných zrcátek, vnější kliky dveří, rámečky mlhových světlometů) a chromovanou koncovku výfuku.

 
 

V interiéru najdete novou palubní desku, pozměněné panely dveří a nové vzory čalounění. Plast palubní desky má nyní jemnější zrnění a je vyveden v tmavějším odstínu šedé. Vylepšena byla přístrojová deska s větším LCD panelem, který nyní umí zobrazovat téměř tolik inofrmací jako C4, inspiraci v cé-čtyřce pak našla i dioda, která se rozsvítí při dosažení nejvyšších povolených otáček. Zcela přepracovaná byla středová konzole, novinkou je dálkové ovládání autorádia a změny podtrhují nové rámečky větracích otvorů a řadicí páky z imitace kovu. Nový interiér působí o sto procent lépe než u verze před faceliftem. Nové plasty a barvy dělají své, v C3 jsem si konečně přišel jak v kvalitně zpracovaném mini, což se u starší verze vždy říci nedalo. O tom ale až za chvíli.

Více komfortu, lepší automat, nový podvozek

Facelift přidal C3 do vínku také několik nových prvků výbavy, které by měly zvýšit komfort posádky. K C3 bylo možné i doposavad poměrně širokou komfortní výbavu, ve které nechyběl třeba ani elektronický parkovací asistent (malá vsuvka: přítelkyně se mě zrovna ptá, proč píši slovo „elektonický“. Kdyby stejná otázka napadla i někoho ze čtenářů, píši to proto, aby nikoho nenapadlo, že k vozu dostane malého Franouze, který vám bude říkat, kolik místa ještě zbývá za vozem při parkování...) nebo dešťový senzor s automatickou aktivací světlometů. O další vylepšení se postaral nový tempomat s omezovačem rychlosti a novými ovladači pod volantem, dálkové přiklápění vnějších zpětných zrcátek, Bluetooth hands-free a další drobnosti.

 

Vylepšena byla také automatická převodovka SensoDrive, která nyní řadí rychleji a citlivěji. Jde již o třetí evoluci tohoto automatu a uvidíme, jak bude fungovat při plném nasazení. Nová je volicí páka, která má nyní stejné polohy jako klasické automaticky, chromovanou hlavici a novou kulisu.

Výkonnější verze C3 nebo verze na přání vybavené šestnáctipalcovými koly mají nově naladěný podvozek. Došlo ke zvýšení tuhosti předních pružin o 10 %, zvýšení tuhosti zkrutných stabilizátorů. zvýšení tuhosti pružných lůžek trojúhelníkových ramen, zadní příčka má tloušťku plechu 5 mm místo 4 mm, odpovídající chrakateristiku dostaly i tlumiče pérování a posilovač řízení. Inu, „francouzský komfort“ se pomalu ztrácí, níže zjistíte, že vrcholná verze C3 je už vlastně docela „tvrďák“.

Vylepšený motor 1,6 HDi, zvýhodněné ceny

S vzhledovým faceliftem dostala C3 občerstvenou nabídku motorů, mezi nimiž nyní najdete i agregát 1,6 HDi o výkonu 66 kW (90 koní). Nový motor již splňuje emisní normu Euro IV, stejně jako všechny ostatní motory v nabídce. Kdo se těšil na špičkovou verzi 1,6 HDi 81 kW (110 koní) s filtrem pevných částic ve standardu, kterou jsme vám nedávno představili, má smůlu, na českém trhu nebude k dispozici. Podobně jako systém stop&start, o kterém jsme psali minulý týden v souvislosti s modelem C2. Alespoň prozatím si tedy jako vrcholnou verzi musíte představit model 1,6 HDi Exclusive s 90 koňmi, alespoň proto, že je nejdražší, na dynamickém vrcholu zůstává stále stodesetikoňová benzinová jedna-šestka, která je ale o 35 tisíc Kč levnější.

 

Když už jsem se dostal k cenám, je čas jít ven s celou pravdou. Na webu Citroënu již najdete ceny faceliftované verze, ale sám dovozce nepočítá, že by za ně něco prodal. Upřímně řečeno, není divu, jdou dost vysoké. A tak hned od začátku vyrukoval s cenami zvýhodněnými, které budou platit až dokud to situace na trhu bude vyžadovat (do konce výroby?). Přehled zvýhodněných cen najdete níže, za pozornost stojí hlavně akční model Furio s výkonově dostatečnou 1,4i nebo 1,4 HDi za rozumných 294 resp. 334 tisíc Kč. Vrcholný model Exclusive 1,6 HDi pak přijde na 432 900 Kč. Pokud by vás zajímalo, co která výbava přesně obsahuje, nahlédněte do ceníku na webu dovozce (PDF, 100 kB), více o akčním modelu Furio se pak můžete dočíst zde.

Model C3

Běžná cena

Zaváděcí cena

Zvýhodnění

 

X 1.1i

299 900

299 900

0

akční model Furio 1.1i

312 900

269 900

43 000

akční model Furio 1.4i

337 900

294 900

43 000

akční model Furio 1.4 HDi

377 900

334 900

43 000

SX 1.1i

340 900

297 900

43 000

SX 1.4i

365 900

322 900

43 000

SX 1.4 HDi

405 900

362 900

43 000

Exclusive 1.4i

405 900

357 900

48 000

Exclusive 1.6i 16V

445 900

397 900

48 000

Exclusive 1.4 HDi

445 900

397 900

48 000

Exclusive 1.6 HDi

480 900

432 900

48 000

XTR 1.4i 16V SensoDrive

467 900

419 900

48 000

XTR 1.4 HDi

487 900

439 900

48 000

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Změny uvnitř i venku, Nová technika a výbava, Nový motor a akční ceny
  2. První jízdní dojmy, Pořízené fotografie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků