Citroën C3 City Park: auto, které zaparkuje téměř samo

Citroën znovu prokazuje své novátorské schopnosti a přichází s vozem dokonale přizpůsobeným městskému provozu. Prototyp C3 City Park je vybaven  parkovacím asistentem, který usnadňuje manévrování s vozidlem, přesněji jeho zaparkování do mezery mezi dvěma vozy, jež občas bývá pro řidiče značně obtížné.

Toto technické řešení, vyzkoušené na kompaktním modelu C3 1.4i Exclusive, vybaveném manuální pětistupňovou převodovkou, umožňuje:

  • nejprve posoudit potřebnou vzdálenost mezi dvěma zaparkovanými vozy,
  • poté pomáhat řidiči při parkovacím manévru automatickým otáčením volantu a optickými a zvukovými signály.

Tento systém tvoří hlavní osu výzkumu zaměřeného na vývoj budoucích technologií, určených ke zvýšení pohodlí a potěšení z jízdy v městském prostředí.

Zcela nový systém

C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.

Systém zahrnuje dvě funkce :

  • Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly: Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
  • Poloautomatická asistence při parkování: Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.

Princip činnosti

Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku.

Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr.

Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou.

Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků