Citroën C3 Aircross na prvních snímcích: Nástupce C3 Picasso je malé SUV

Citroën zveřejnil první fotky a informace o novéhom zástupci SUV v segmentu B.

Značka s dvojitým šípem ve znaku se konečně pochlubila oficiálními snímky své novinky. Po vzoru větší C5 Aircross si bere jméno, přičemž trojka vůz tradičně umisťuje do segmentu B - malých vozů. O C3 Aircross můžeme hovořit jako o crossoveru, Citroën však hovoří o malém SUV.

Novinka na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široká, 1,64 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,6 metru. Ve srovnání s Nissanem Juke je o 15 mm delší a o 75 mm vyšší. Zavazadlový prostor má objem 410 litrů - o 106 litrů více než u Nissanu.

Design exteriéru vychází ze ženevského konceptu C-Aircross. Francouzi se opět odvázali a přichází s funky designem ve stylu C4 Cactus či hatchbacku C3. Krom již klasických figur typu rozdělených světlometů zaujme především střecha s barevnými ližinami a částečně průhledným C-sloupkem. Tohle auto, ať už je to crossover nebo SUV, rozhodně nezapadne. Tím spíš, když bude na výběr devadesát různých barevných kombinací.

Video | SUV | Premiéry | Citroën

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

I v interiéru vidíme značnou podobu se zmíněnými modely, nejvíce však vychází z klasické C3, se kterou sdílí i platformu. Dominuje především sedmipalcový displej infotainmentu. Potěší i praktické prvky jako sklápění předního sedadla nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Čalounění bude k dispozici v pěti barevných variantách. Zvolené materiály vypadají zajímavě, podívejte se do fotogalerie.

K dispozici je i úprava stabilizace pomocí systému Grip Control, pohon všech kol ale nikoli. Na výběr bude pět pohonných jednotek. Základ poskytne atmosférická dvanáctistovka s výkonem 82 koní. Přeplňovaná varianta téhož motoru bude k dispozici s výkonem 110 a 130 koňských sil. Prostřední ze zážehových jednotek lze spárovat se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Kombi | Byznys | Sedany | Citroën

Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

U dieselů se budou zákazníci muset spokojit s manuálními převodovkami. Šestnáctistovky nabídnou 100 a 120 koní. Předpokládejme však, že je brzy nahradí nová 1,5 HDi, která právě debutuje ve faceliftovaném Peugeotu 308.

Výroba bude probíhat ve španělské Zaragoze. První kusy by měly k zákazníkům dorazit na podzim, ceník už v létě.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků