Citroën C3 Aircross na prvních snímcích: Nástupce C3 Picasso je malé SUV

Citroën zveřejnil první fotky a informace o novéhom zástupci SUV v segmentu B.

Značka s dvojitým šípem ve znaku se konečně pochlubila oficiálními snímky své novinky. Po vzoru větší C5 Aircross si bere jméno, přičemž trojka vůz tradičně umisťuje do segmentu B - malých vozů. O C3 Aircross můžeme hovořit jako o crossoveru, Citroën však hovoří o malém SUV.

Novinka na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široká, 1,64 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,6 metru. Ve srovnání s Nissanem Juke je o 15 mm delší a o 75 mm vyšší. Zavazadlový prostor má objem 410 litrů - o 106 litrů více než u Nissanu.

Design exteriéru vychází ze ženevského konceptu C-Aircross. Francouzi se opět odvázali a přichází s funky designem ve stylu C4 Cactus či hatchbacku C3. Krom již klasických figur typu rozdělených světlometů zaujme především střecha s barevnými ližinami a částečně průhledným C-sloupkem. Tohle auto, ať už je to crossover nebo SUV, rozhodně nezapadne. Tím spíš, když bude na výběr devadesát různých barevných kombinací.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

I v interiéru vidíme značnou podobu se zmíněnými modely, nejvíce však vychází z klasické C3, se kterou sdílí i platformu. Dominuje především sedmipalcový displej infotainmentu. Potěší i praktické prvky jako sklápění předního sedadla nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Čalounění bude k dispozici v pěti barevných variantách. Zvolené materiály vypadají zajímavě, podívejte se do fotogalerie.

K dispozici je i úprava stabilizace pomocí systému Grip Control, pohon všech kol ale nikoli. Na výběr bude pět pohonných jednotek. Základ poskytne atmosférická dvanáctistovka s výkonem 82 koní. Přeplňovaná varianta téhož motoru bude k dispozici s výkonem 110 a 130 koňských sil. Prostřední ze zážehových jednotek lze spárovat se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

U dieselů se budou zákazníci muset spokojit s manuálními převodovkami. Šestnáctistovky nabídnou 100 a 120 koní. Předpokládejme však, že je brzy nahradí nová 1,5 HDi, která právě debutuje ve faceliftovaném Peugeotu 308.

Výroba bude probíhat ve španělské Zaragoze. První kusy by měly k zákazníkům dorazit na podzim, ceník už v létě.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků