Citroën C3 Aircross na prvních snímcích: Nástupce C3 Picasso je malé SUV

Citroën zveřejnil první fotky a informace o novéhom zástupci SUV v segmentu B.

Značka s dvojitým šípem ve znaku se konečně pochlubila oficiálními snímky své novinky. Po vzoru větší C5 Aircross si bere jméno, přičemž trojka vůz tradičně umisťuje do segmentu B - malých vozů. O C3 Aircross můžeme hovořit jako o crossoveru, Citroën však hovoří o malém SUV.

Novinka na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široká, 1,64 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,6 metru. Ve srovnání s Nissanem Juke je o 15 mm delší a o 75 mm vyšší. Zavazadlový prostor má objem 410 litrů - o 106 litrů více než u Nissanu.

Design exteriéru vychází ze ženevského konceptu C-Aircross. Francouzi se opět odvázali a přichází s funky designem ve stylu C4 Cactus či hatchbacku C3. Krom již klasických figur typu rozdělených světlometů zaujme především střecha s barevnými ližinami a částečně průhledným C-sloupkem. Tohle auto, ať už je to crossover nebo SUV, rozhodně nezapadne. Tím spíš, když bude na výběr devadesát různých barevných kombinací.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

I v interiéru vidíme značnou podobu se zmíněnými modely, nejvíce však vychází z klasické C3, se kterou sdílí i platformu. Dominuje především sedmipalcový displej infotainmentu. Potěší i praktické prvky jako sklápění předního sedadla nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Čalounění bude k dispozici v pěti barevných variantách. Zvolené materiály vypadají zajímavě, podívejte se do fotogalerie.

K dispozici je i úprava stabilizace pomocí systému Grip Control, pohon všech kol ale nikoli. Na výběr bude pět pohonných jednotek. Základ poskytne atmosférická dvanáctistovka s výkonem 82 koní. Přeplňovaná varianta téhož motoru bude k dispozici s výkonem 110 a 130 koňských sil. Prostřední ze zážehových jednotek lze spárovat se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

U dieselů se budou zákazníci muset spokojit s manuálními převodovkami. Šestnáctistovky nabídnou 100 a 120 koní. Předpokládejme však, že je brzy nahradí nová 1,5 HDi, která právě debutuje ve faceliftovaném Peugeotu 308.

Výroba bude probíhat ve španělské Zaragoze. První kusy by měly k zákazníkům dorazit na podzim, ceník už v létě.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků