Citroën C3 Aircross má nový vrcholný motor. Doslova Motor roku!

Změny v nabídce, které vešly v platnost od července tohoto roku, se dotkly také naftových motorů. Šestnáctistovka končí, místo ní přichází o deci méně objemná novinka.

Když dorazil Citroën C3 Aircross v září loňského roku na český trh, nabízel celkem čtyři agregáty – dva zážehové (z nichž jeden byl atmosférický a druhý přeplňovaný), a dvě verze vznětové šestnáctistovky BlueHDi. Právě silnější z turbodieselů platil co do výkonu, točivého momentu a ceny za vrchol nabídky, nejnovější ceník pro český trh, platný od 1. července, však přináší zásadní změny.

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Předně je tady fakt, že vysloužilou šestnáctistovku BlueHDi, které se koncern PSA plošně „zbavuje“, nahradila nová patnáctistovka vycházející se staršího agregátu. Má šestáctiventilovou hlavu, nové písty, sání, neměnilo se vrtání, zdvih se však zmenšil na 84,8 mm. V nabídce jsou dvě výkonové verze, a sice se 73 a 88 kilowatty, tedy stejně jako v případě donedávna prodávané šestnáctistovky.

Změna je také v tom, že zatímco dříve byl turbodiesel v každé z trojice výbavových linií, nyní jej již neseženete u té nejlevnější (Live), a zbytek je rozdělen tak nějak hierarchicky – slabší verze pro prostřední linii, silnější pro nejdražší linii. V druhém případě navíc pouze v kombinaci s automatem a až od října letošního roku.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi/88 kW EAT6 po odečtení slevy 53.000 Kč a bonusu 20.000 Kč za váš starý vůz stojí 509.900 Kč, avšak pozor: všechny akční ceny platí pro skladovky objednané do konce července a předané do 7. srpna. Co bude pak, se neví.

Skoro to až vypadá na další ukázku ústupu nafťáků v malých vozech, o čemž by svědčilo i doplnění nabídky o nejsilnější verzi dvanáctistovky Pure Tech s výkonem 96 kW (130 koní). Světový Motor roku v kategorii od 1,0 do 1,4 litru objemu pořídíte v liniích Feel i Shine a vždy se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou, na rozdíl od slabší verze (81 kW), kterou můžete mí s manuálem i automatem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Nejlevnější cestu ke 130 koním pod kapotou Citroënu C3 Aircross představuje linie Feel za 399.900 korun. I zde se jedná o akci po slevě 15.000 korun a uplatnění bonusu 20.000 Kč za starý vůz. Kompletní ceny malého crossoveru najdete v přiložené tabulce.

Citroën C3 Aircross - české ceny s novými motory
Výbava Motor Cena [Kč] Sleva [Kč] Bonus za starý vůz [Kč] Akční cena [Kč]
Live 1.2 PureTech/60 kW 349.900 30.000 10.000 309.900
Feel 1.2 PureTech/60 kW 379.900 20.000 10.000 349.900
Feel 1.2 PureTech/81 kW 414.900 15.000 20.000 319.900
Feel 1.2 PureTech/81 kW AT 454.900 15.000 20.000 419.900
Feel 1.2 PureTech/96 kW 434.900 15.000 20.000 399.900
Feel 1.5 BlueHDi/73 kW 474.900 45.000 20.000 409.900
Shine 1.2 PureTech/60 kW 427.900 18.000 20.000 389.900
Shine 1.2 PureTech/81 kW 462.900 13.000 20.000 429.900
Shine 1.2 PureTech/81 kW AT 502.900 13.000 20.000 469.900
Shine 1.2 PureTech/96 kW 482.900 13.000 20.000 449.900
Shine 1.5 BlueHDi/88 kW AT 582.900 53.000 20.000 509.900

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků