Citroën C3 Aircross má nový vrcholný motor. Doslova Motor roku!

Změny v nabídce, které vešly v platnost od července tohoto roku, se dotkly také naftových motorů. Šestnáctistovka končí, místo ní přichází o deci méně objemná novinka.

Když dorazil Citroën C3 Aircross v září loňského roku na český trh, nabízel celkem čtyři agregáty – dva zážehové (z nichž jeden byl atmosférický a druhý přeplňovaný), a dvě verze vznětové šestnáctistovky BlueHDi. Právě silnější z turbodieselů platil co do výkonu, točivého momentu a ceny za vrchol nabídky, nejnovější ceník pro český trh, platný od 1. července, však přináší zásadní změny.

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Předně je tady fakt, že vysloužilou šestnáctistovku BlueHDi, které se koncern PSA plošně „zbavuje“, nahradila nová patnáctistovka vycházející se staršího agregátu. Má šestáctiventilovou hlavu, nové písty, sání, neměnilo se vrtání, zdvih se však zmenšil na 84,8 mm. V nabídce jsou dvě výkonové verze, a sice se 73 a 88 kilowatty, tedy stejně jako v případě donedávna prodávané šestnáctistovky.

Změna je také v tom, že zatímco dříve byl turbodiesel v každé z trojice výbavových linií, nyní jej již neseženete u té nejlevnější (Live), a zbytek je rozdělen tak nějak hierarchicky – slabší verze pro prostřední linii, silnější pro nejdražší linii. V druhém případě navíc pouze v kombinaci s automatem a až od října letošního roku.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi/88 kW EAT6 po odečtení slevy 53.000 Kč a bonusu 20.000 Kč za váš starý vůz stojí 509.900 Kč, avšak pozor: všechny akční ceny platí pro skladovky objednané do konce července a předané do 7. srpna. Co bude pak, se neví.

Skoro to až vypadá na další ukázku ústupu nafťáků v malých vozech, o čemž by svědčilo i doplnění nabídky o nejsilnější verzi dvanáctistovky Pure Tech s výkonem 96 kW (130 koní). Světový Motor roku v kategorii od 1,0 do 1,4 litru objemu pořídíte v liniích Feel i Shine a vždy se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou, na rozdíl od slabší verze (81 kW), kterou můžete mí s manuálem i automatem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Nejlevnější cestu ke 130 koním pod kapotou Citroënu C3 Aircross představuje linie Feel za 399.900 korun. I zde se jedná o akci po slevě 15.000 korun a uplatnění bonusu 20.000 Kč za starý vůz. Kompletní ceny malého crossoveru najdete v přiložené tabulce.

Citroën C3 Aircross - české ceny s novými motory
Výbava Motor Cena [Kč] Sleva [Kč] Bonus za starý vůz [Kč] Akční cena [Kč]
Live 1.2 PureTech/60 kW 349.900 30.000 10.000 309.900
Feel 1.2 PureTech/60 kW 379.900 20.000 10.000 349.900
Feel 1.2 PureTech/81 kW 414.900 15.000 20.000 319.900
Feel 1.2 PureTech/81 kW AT 454.900 15.000 20.000 419.900
Feel 1.2 PureTech/96 kW 434.900 15.000 20.000 399.900
Feel 1.5 BlueHDi/73 kW 474.900 45.000 20.000 409.900
Shine 1.2 PureTech/60 kW 427.900 18.000 20.000 389.900
Shine 1.2 PureTech/81 kW 462.900 13.000 20.000 429.900
Shine 1.2 PureTech/81 kW AT 502.900 13.000 20.000 469.900
Shine 1.2 PureTech/96 kW 482.900 13.000 20.000 449.900
Shine 1.5 BlueHDi/88 kW AT 582.900 53.000 20.000 509.900

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků