Kapitoly článku:
Nečekaně tvrdší jízda
Vůz byl osazen nadstandardními 16" koly z lehkých slitin a celkově tužší nastavení odpružení vozu hodně potlačilo tradiční měkké a komfortní jízdní vlastnosti Citroënů. Při přejíždění nerovnostní se do kabiny přenášely rázy od kol, ale na druhou stranu při rychlejším úhybném manévru zmizely náklony karosérie a auto působilo dojmem sportovních verzí typu VTR nebo VTS. Všechno špatné je k něčemu dobré, a tak tomu bylo i v tomto případě. Po týdnu testování jsem si na tvrdší podvozek zvykl, v žádném případě nešlo o žádný velký kostitřas. Ze svých zkušeností s tímto vozem musím podotknout, že přední náprava se vzpěrami McPherson zvládala nerovnosti o třídu lépe než zadní. Při průjezdu rychlejší táhlou zatáčkou se tato vlastnost projevovala nejvíce - po přejetí nerovnosti v asfaltu přední kola držela směr, ale zadní kola měla tendenci odskakovat.
Na letních pneumatikách nebyl problém za stávajícího počasí dostat C3 do smyku. Vůz měl standardní nedotáčivé vlastnosti předokolky, ale čitelnost řízení a komunikace s přední nápravy s vozovkou byla silně potlačena posilovačem řízení, takže ani po pár ostřejších smycích se nedalo snadno předvídat, kdy je vůz na svém limitu.
Co musím C3 vytknout, jsou divné reakce automatického stírání čelního skla. Další neduh vozu je podobně jako u C5 (a i u našeho rodinného Peugeotu 307) řazení zpětného chodu: občas se stane, že zařadíte zpátečku, páka se tváří, že je vpravo dole, ale zpětný chod tam není. Poslední mínus směřuje k palubnímu počítači, který měří aktuální spotřebu až při rychlostech nad 30 km/h. O nezvykle vysokých slevách poskytovaných na C3 a dalších akčních nabídkách se zmiňujeme v dřívějším článku o představení C3 na českém trhu. Sleva v řádech desítek procent oproti ceníku je standardem a ačkoli za ceníkové ceny dnes nikdo auta nekupuje ani neprodává, tak obrovské slevy jako u Citroënu dosáhnete málokde. Současná zvýhodnění přímo od importéra opravdu stojí za to a máte-li na nějaký Citroën spadeno, doporučujeme koupi příliš neodkládat.
Slovo závěrem
Boubelatý vůz je na každý pád hlavně miláčkem žen. Pánové, pokud hledáte vhodný dárek pod stromeček, kupte své ženě, přítelkyni či milence Citroën C3. Zní to jako klišé z reklamy, ale opak je pravdou. Nedalo mi to a udělal jsem si malou soukromou minianketu: 17 z 20 oslovených žen by C3 chtělo, protože má roztomilé tvary. Z mého pohledu je image C3 velmi povedený. A prodejní čísla mluví za vše. Dieselový agregát je dobrý společník, moc nafty nežádá a vozu dává velmi dobrou dynamiku. Tvrdší nastavení podvozku by se dalo částečně kompenzovat standardními 15" koly, šestnáctky jsou v tomto případě možná zbytečný luxus. Stručně řečeno, facelift Citroënu C3 prospěl na výbornou.
Plusy:
výrazný design exteriéru
kvalitnější interiér po faceliftu
Minusy:
- občasné problémy při řazení zpátečky
- podivné chování stěračů v automatickém módu
- absence motoru 1,6 HDi (80 kW/110 k) v nabídce
Testovaný vůz:
Citroën C3, 1,6 HDi, 66 kW
Výbava testovaného vozu: Exclusive (přehled cen a výbav C3)
Příplatková výbava: Paket Plus: automatická klimatizace, vyhřívaná zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, metalický lak (32 000 Kč), 16" hliníkové disky kol
Cena v základní výbavě (1,6 HDi, Exclusive): 432 900 Kč (oficiální akční cena)
Cena v testované výbavě: 477 300 Kč
Technické parametry
Motor
Vznětový motor 1.6 16V, uložený vpředu napříč, vícebodové vstřikování Common-Rail
Objem: 1560 ccm
Největší výkon: 66 kW/4 000 ot.
Největší točivý moment: 215 Nm/1 750 ot.
Převodovka: pětistupňová manuální
Palivo: nafta
Emisní norma: EU 4
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s
Podvozek
Přední náprava: vzpěry McPherson & vinuté pružiny
Zadní náprava: vlečená ramena se zkrutnou příčkou & vinuté pružiny
Vpředu: kotoučové s vnitřním chlazením
Vzadu: bubnové
Řízení: hřebenové s posilovačem
Vnější rozměry
Rozměry: 3 850 x 1 667 x 1 519 mm
Rozvor: 2 460 mm
Rozchod: 1 439/1 440 mm
Pneu: 185/60 R15, litá
Vnitřní rozměry
Objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem zavazadlového prostoru - sklopena sedadla: 1 310 l
Objem palivové nádrže: 47 l