Citroën C3 1,6 HDi: miláček žen (test)

Citroën C3 1,6 HDi: miláček žen (test)

Kapitoly článku:


Nečekaně tvrdší jízda

Vůz byl osazen nadstandardními 16" koly z lehkých slitin a celkově tužší nastavení odpružení vozu hodně potlačilo tradiční měkké a komfortní jízdní vlastnosti Citroënů. Při přejíždění nerovnostní se do kabiny přenášely rázy od kol, ale na druhou stranu při rychlejším úhybném manévru zmizely náklony karosérie a auto působilo dojmem sportovních verzí typu VTR nebo VTS. Všechno špatné je k něčemu dobré, a tak tomu bylo i v tomto případě. Po týdnu testování jsem si na tvrdší podvozek zvykl, v žádném případě nešlo o žádný velký kostitřas. Ze svých zkušeností s tímto vozem musím podotknout, že přední náprava se vzpěrami McPherson zvládala nerovnosti o třídu lépe než zadní. Při průjezdu rychlejší táhlou zatáčkou se tato vlastnost projevovala nejvíce - po přejetí nerovnosti v asfaltu přední kola držela směr, ale zadní kola měla tendenci odskakovat.

Na letních pneumatikách nebyl problém za stávajícího počasí dostat C3 do smyku. Vůz měl standardní nedotáčivé vlastnosti předokolky, ale čitelnost řízení a komunikace s přední nápravy s vozovkou byla silně potlačena posilovačem řízení, takže ani po pár ostřejších smycích se nedalo snadno předvídat, kdy je vůz na svém limitu.

Co musím C3 vytknout, jsou divné reakce automatického stírání čelního skla. Další neduh vozu je podobně jako u C5 (a i u našeho rodinného Peugeotu 307) řazení zpětného chodu: občas se stane, že zařadíte zpátečku, páka se tváří, že je vpravo dole, ale zpětný chod tam není. Poslední mínus směřuje k palubnímu počítači, který měří aktuální spotřebu až při rychlostech nad 30 km/h. O nezvykle vysokých slevách poskytovaných na C3 a dalších akčních nabídkách se zmiňujeme v dřívějším článku o představení C3 na českém trhu. Sleva v řádech desítek procent oproti ceníku je standardem a ačkoli za ceníkové ceny dnes nikdo auta nekupuje ani neprodává, tak obrovské slevy jako u Citroënu dosáhnete málokde. Současná zvýhodnění přímo od importéra opravdu stojí za to a máte-li na nějaký Citroën spadeno, doporučujeme koupi příliš neodkládat.

Slovo závěrem

Boubelatý vůz je na každý pád hlavně miláčkem žen. Pánové, pokud hledáte vhodný dárek pod stromeček, kupte své ženě, přítelkyni či milence Citroën C3. Zní to jako klišé z reklamy, ale opak je pravdou. Nedalo mi to a udělal jsem si malou soukromou minianketu: 17 z 20 oslovených žen by C3 chtělo, protože má roztomilé tvary. Z mého pohledu je image C3 velmi povedený. A prodejní čísla mluví za vše. Dieselový agregát je dobrý společník, moc nafty nežádá a vozu dává velmi dobrou dynamiku. Tvrdší nastavení podvozku by se dalo částečně kompenzovat standardními 15" koly, šestnáctky jsou v tomto případě možná zbytečný luxus. Stručně řečeno, facelift Citroënu C3 prospěl na výbornou.


Plusy:

  • výrazný design exteriéru
  • kvalitnější interiér po faceliftu
  • Minusy:

    • občasné problémy při řazení zpátečky
    • podivné chování stěračů v automatickém módu
    • absence motoru 1,6 HDi (80 kW/110 k) v nabídce


    Testovaný vůz:

    Citroën C3, 1,6 HDi, 66 kW

    Výbava testovaného vozu: Exclusive (přehled cen a výbav C3)

    Příplatková výbava: Paket Plus: automatická klimatizace, vyhřívaná zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, metalický lak (32 000 Kč), 16" hliníkové disky kol

    Cena v základní výbavě (1,6 HDi, Exclusive): 432 900 Kč (oficiální akční cena)
    Cena v testované výbavě: 477 300 Kč


    Technické parametry

    Motor
    Vznětový motor 1.6 16V, uložený vpředu napříč, vícebodové vstřikování Common-Rail
    Objem: 1560 ccm 
    Největší výkon: 66 kW/4 000 ot. 
    Největší točivý moment: 215 Nm/1 750 ot. 
    Převodovka: pětistupňová manuální
    Palivo: nafta
    Emisní norma: EU 4

    Provozní vlastnosti
    Max. rychlost: 180 km/h 
    Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s

    Podvozek
    Přední náprava: vzpěry McPherson & vinuté pružiny
    Zadní náprava: vlečená ramena se zkrutnou příčkou & vinuté pružiny
    Vpředu: kotoučové s vnitřním chlazením 
    Vzadu: bubnové
    Řízení: hřebenové s posilovačem

    Vnější rozměry
    Rozměry: 3 850 x 1 667 x 1 519 mm 
    Rozvor: 2 460 mm 
    Rozchod: 1 439/1 440 mm 
    Pneu: 185/60 R15, litá

    Vnitřní rozměry
    Objem zavazadlového prostoru: 305 l 
    Objem zavazadlového prostoru - sklopena sedadla: 1 310 l
    Objem palivové nádrže: 47 l

    Citroën

    Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

    Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

    Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

    Doporučujeme

    Články odjinud