Citroën C2 VTS: malá motorová pila (kompaktní test)

104 komentářů

DAVID
5. dubna • 7:55

Mini cooper je lepší, o tom není pochyb. Je i dražší, což jde ruku v ruce. Ale je hezký? Mě osobně přijde ohavný. A co s takovým minicooperem, k čemu vlastně je?K čemu je C2?Na nákupy není - nemá kufr.
Na obchodní cesty není - není pohodlné.
Na výlety, na ježdění do práce - tak trochu...Na zábavu - hodně!
C2 je prostě nespoutaná zábava, taková jaká má být. Je to motokára. Geniálně vtipné vozítko. Stačí se na něj jen podívat.

Pavel
20. srpna • 15:47

Koupil jsem si VTS jako druhý auto na jízdu do práce a pro zábavu. Totální spokojenost a nákup na týden tam dám taky. Měřím 183 cm - vejdu se bez problémů, při pohodový jízdě spotřeba 6-7 litrů mě vůbec netrápí, manželka s velkým Piccasem jezdí za víc. Vybíral jsem ze Seatů Cupra, Hondy RType, Mini a vlastně ze všeho trochu rychlýho, ale VTS vyhrálo poměrem cena/zábava. Navíc mě dost připomíná jak jsem kdysi jezdil s 205 GTi.

Pete
13. ledna • 23:22

... kolik lidi si koupi maleho citroena skoro za pul mega, ktery je nepohodlny, ma velkou spotrebu, je maly a vlastne se nehodi ani do mesta ani na dlouhe cesty...

lucas
14. ledna • 16:49

Jak si na to dosiel ze je to nepohodlne a nehodi sa do mesta?
By si sa cudoval kolko je napriklad vpredu miesta, ja mam takmer 2 metre a ked som si sadol napr. do 5 dveroveho clia tak som nechapal ako to moze byt tak male.
A myslim si ze zaparkovat v meste s tymto autom je urcite lahsie ako napr. s oktaviou.
Ale naco sa vlastne o tom budem bavit s clovekom, ktory v tom aute nikdy nesedel.

jaro
14. ledna • 19:59

na Slovensku to za tu cenu nema konkurenciu.

IT
13. ledna • 23:36

Pokud nejsme akcionáři automobilky, tak nám ti může být fuk.Podstatné, že když tak brouzdám českými stránkami o autech je z toho zřejmé, že v tomto státě je nekonečně mnoho schopných konstruktérů a odborníků, jen je škoda, že se tím neživí, to by byla autíčka....

C2
13. ledna • 13:52

Běžte si vyzkoušet a pak porovnávejte!! (a tim myslím i zmiňované konkurenty)

Zdenek
13. ledna • 11:21

Pedály brzd jsou ve VTS kovové. - kolik pedalu brzd to auto ma? :) Nestacilo by jen proste "pedaly" ? :))

Skyline
12. ledna • 14:40

Jsem opravdu zklaman snad vsim, co jsem se v testu docetl. Zrychleni 0-100 neni nic moc kvuli pomerne vysoke vaze, ale vic asi v silach 90 kW neni. Spotreba je pak primo strasna, vzhledem k tomu, ze jezdim vetsim a tezsim autem s podstatne vykonnejsim motorem (VTi 1.6/160 k), mam s cim srovnavat. O uspornou jizdu jsem se nikdy nepokousel, jezdim v posledni dobe i 100% mesto a jeste se mi nepodarilo jedinou nadrz vyjet bez vytaceni do cerveneho. Pritom naposled byla prumerna spotreba 9.3 l, obecne ted v zime 9-9.5, v lete 8.5-9. Dalnice pri pokusu o zmereni spotreby pri relativne ustalene rychlosti 150 km/h ukazala 8.6. Usporna jizda mimo mesto, kterou jsem jednou zkusil (usporna povahou, nikoliv rychlosti, slo jet jeste "rozumneji") se odmenila spotrebou 6.0, bezne ale jezdim za 6.5-7.5 podle provozu, nalady a terenu. Tohle tintitko mi proste prijde jako ulet, ktery oslovi mozna cenou (ve srovnani s "dospelymi" hot-hatch jako Type-R), ja bych za ty prachy ale radsi koupil treba zrovna ten ojety "tajpar", nebo za sotva polovinu Civic VTi, r.v. 99.

moje
12. ledna • 19:47

type-r je celkem ok az na ten podvozek,ale s podvozkem jak vidim maji problem skoro vsichni,u Peugeta RC je to fakt hodne patrne to same u Clia Sport,Mini Cooper S s Fiestou ST jsou na tom nejlepe.Uvidime s cim pride Mitsubishi a Suzuki.

Petr Veit
13. ledna • 8:01

Covece, ty zase placas nesmysly, zcela jiste jsi vsemi temi vozy jel a mas s nimi bohate zkusenosti, ze ano? Ja jsem CTR ridil, a to dost na hrane. Prvni vec, cim te CTR uchvati, je prave ten podvozek, ktery nema chybu!

moje
14. ledna • 15:02

Chapu Vas HTR je provas pojem ale zajdete se podivat na nejblizsi rally a sledujete nejakeho Type-ra v akci tohle automa ze serie ma sice super podvozek na okruh ale staci najet na prvni ceskou diru a butete vecet o cem mluvim,jasne na letisty to nikdo nepozna,skuste s Type-r jet nejakou rally a pok se budem dale bavit,to same plati pro Clio Sport,nama rad auta kde je motor rychlejsi jak podvozek.

moje
14. ledna • 15:15

Sorry pisu jako prase tak jeste jednou :Chapu Vas HTR je pro Vas pojem ale zajdete se podivat na nejblizsi rally a sledujte nejakeho Type-ra v akci tohle auto ma ze serie sice dobry podvozek na okruh ale staci najet na prvni ceskou diru a budete vedet o cem mluvim,jasne na letisty to nikdo nepozna,skuste s Type-r jet nejakou rally a pak se budem dale bavit,to same plati pro Clio Sport,nemam rad auta kde je motor rychlejsi jak podvozek.Mimo to mne na Type-r vadi tuhnouti
rizeni pri akcerelaci,kor ze zatacky je dost neprijemne,u Forda tenhle problem nikdy nemam ma evidentne presnejsi rizeni.Abych Vam Type-ra uplne neznechutil!co jse mi na nem libi je motor,a prevodovka super.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karizma
15. ledna • 17:49

1. CTR není typickým představitelem rallyových aut, tak jako Focus RS, tudíž nechápu proč by s ním měl majitel jezdit rally. 2. Když najedeš s jakýmkoliv autem do první české díry, tak výsledek/následek bude stejný. Na české okresky je podvozek CTR odladěn velmi slušně. 3. To, že při akceleraci tuhne řízení je pravda, ale je to uděláno záměrně, aby se řidič nemusel s volantem neustále prát jako ve Focusu RS.

Také nemám rád auta, kde motor je rychlejší než podvozek, ale CTR i přes své některé nedostatky do této kategorie nepatří.

moje
16. ledna • 15:07

to ze to udelali zamerne povidej nejakemu zacatecnikovi,kdyz dostanu na ceske okrsce akcelercni smyk pri ostrem vyjezdu ze zatacky,kde jedno kolo nanestesti bude mit jinou prilnavost tak u Focuse s tim apon muzu velmi dobre pracovat u Hondy bohuzel velmi tezko a v horsim pripade skoncim ve krovi kdyz budu mit malo mista na praci s plynem a brzdou.Kdybych chtel nejakou spetnou vazbu u Hondy tak to bych asi chtel moc co!!K te rallye proc by nemelo? Type-ru jezdi prekvapive v CR dost v N,hlavne kvuli cene das hasicak a klec a jedes;)))Rikas "Na české okresky je podvozek CTR odladěn velmi slušně" kde myslis ze se jezdi vecina rally v CR?Na sotoline?;))Na české okresky je podvozek CTR prave hodne out.2. Když najedeš s jakýmkoliv autem do první české díry, tak výsledek/následek bude stejný ----rikam kategoricky ne a jeste jednou nesouhlasim!!!!Samozrejmne ze co podvozek to jine chovani nektery odkaje vice nektery mene zalezi na mnoha faktorech,to je tema urcite na knihu.Nerikam ze je Type-r kategiricky spatne auto,ale podvozek neni tak dobry ve smyslu naladeni na carakter CR silnic jak bych ja pro 200k chtel jetli napatri do tehle kategotie tak to plati jenom na okruhu na velmi dobrem asfaltu to v CR neni zrovna nejrosirenejsi povrch.Jasne pro nekoho to muze byt super podvozek pokud nebude vyuzivat max limit type-r nad 80%.

Karizma
17. ledna • 0:48

Prosím Tě, přestaň srovnávat situaci v běžném provozu s rally. Copak ty v každodenním provozu jezdíš neustále na limitu svého auta? Potýkáš se s akceleračníma smykama? Vymetáš kdejakou díru, jen abys zkusil, co auto vydrží? Chováš se ke svému autu, tak jako rallyoví jezdci? To snad né!!! CTR rozhodně není dokonalý, ale v žádném případě není až tak nepoužitelný jaks ho vylíčil ty. Při jeho hodnocení je nutné vzít v potaz také cenu. Za 700tis. (pro porovnání: neboštík Focus RS stál dotovaných 1 145tis.) ti nabídne to, co málokteré auto na trhu.

moje
17. ledna • 14:42

dit jsem to rikal ze vecina nepojede v civilu nad hranici 80procent,to ale neznamena ze by to neslo za urcitych podminek!!!!ja si teda nekupuji sporovni auto na to abych se na nej chodil divat a lestit ho ale tenhle pristu nedoporucuji;))) doporucuji jedine uzavrenou trat a chovat se k autu slusne! i k lidem okolo,ale neboj k rally se to porad srovnat nemuze hlavne v delce zateze,samozrejmne i v rally nejedes hlava nehlava dira nedira,mozna nekteri jo taky treba ani nedojedou,jde hlavne o tom ze behem jednoho dne jedes treba 100km ostrejch + prejezdy a to v normalni provozu kde je kupa dalsich problemu ani nahodou neudelas,jasne souhlasim cena pomer vykon u Type-r je hlavni lakadlo.

Skyline
12. ledna • 20:47

Koukam, ze ses odbornik. Za prve, vsechny vyjmenovany auta jsou o tridu niz, nez Civic Type-R. A za druhe, v cem je podle tebe podvozek CTR spatny? Doporucuju si precist testy a podivat se na www.hondaclub.cz, kde hosi testovali na letisti Integru Type-R prave proti CTR a nic o tom, ze by byl podvoze spatny, jsem se nedocetl. Chybi sice LSD, ale naladeni podvozku je natolik dobre, ze to (aspon podle dosazenych vysledku) neni poznat. Samozrejme, ze s LSD by predevsim na mokru byly vysledky jeste lepsi, ale i bez nej se konkurence prilis nechyta.

Dušan D.
13. ledna • 19:15

LSD? Co to je? Jestli je to to, co myslím, tak to bych si před jízdou raději nebral

Skyline
14. ledna • 8:05

Limited Slip Differential, diferencial s omezenou svornosti. To si naopak na jizdu vem

Tomáš
12. ledna • 13:45

Díky za super test, konečně už nelituji, že jsem do VTS nešel. S obtížemi jsem sehnal C2 1,4HDI ve VTR, Sensodrive a maximální spokojenost. Je to perfektní auto pro běžné ježdění, které skvělě vypadá:)

Udo Jürgens
12. ledna • 11:03

Pekny clanek! Opravdu by me lakalo se s touhle hrackou povozit.

Jinak v zaverecnem hodnoceni a prehledu konkurence chybi udajne nejlepsi maly hot hatch na trhu - Clio Sport 182 !

moje
12. ledna • 19:35

chybi tam i Fiesta ST,jinak me prekvapuje ze ma C2 VTS tak nic moc podvozek,jetli je vlastnostma hodne podobny Type-r tak to u Citronu hodne slapli vedle.

Petr Broža
12. ledna • 20:13

Jasně, nejsou tam všechna auta, protože to byly jen příklady konkurence, které mě v danou chvíly napadly.

Petr Broža
12. ledna • 11:33

Vím, pokud se dobře pamatuji, v Autocaru vyhrál srovnávací test malých hot-hatch. Nicméně v ceníku českého Renaultu jsem ho nenašel.

dmx
12. ledna • 12:14

na stranke renault.cz v konfiguratore je
Clio Sport 2.0 182koni
Základní cena
660.000,- Kč s DPH 19%

Petr Broža
12. ledna • 12:25

Už to vidím. V tom případě ale nechápu, proč obě ostré verze chybí v PDF ceníku.

Roman Daněk
12. ledna • 11:01

Citroen C2 VTS je dobrý sporťáček na hrátky na okrskách, postytuje slušné svezení do města, na nákup a na rande, ale díky tužšímu odpružení se na dlouhých trasách budete cítit krapet rozdrncaní (zváště na "kvalitní" dálnici D1, Brno-Praha se vám asi uvolní plomby v zubech)...  Ne, není to tak hrozné, ale zadek to důkladně promasíruje.

Motor je dobrý, zátah slušný, 90 kW na takové tintítko postytuje dostatek zábavy. Překvapivá je celkem kombinovaná spotřeba, 10 l/100 km jsem opravdu nečekal. Zvuk a hlučnost se dá překousnout.

Když to srovnám s nedávno testovaným Mini Cooperem, C2 VTS za tímto vozem dost pokulhává...

lucas
12. ledna • 11:44

Myslim ze treba porovnat aj ceny c2 vs mini cooper ked sa uz bavime o pokulhavani.
Osobne mam c2 vts od oktobra a myslim si ze za tu cenu je len malo podobnych aut, ktore maju taky vykon a ponukaju podobne jazdne vlastnosti.
Keby som mal k dispozicii viac penazi, urcite nejdem do mini coopera (ktory sa mi zda byt velmi predrazeny), ale napr. do Hondy civic type-R.

jaro
13. ledna • 11:10

lucas a aku mas spotrebu ty?

lucas
13. ledna • 14:37

v meste je to tych 9 - 9.5 litra teraz v zime. Este nikdy som neskusal na tom jazdit nejak extremne ekonomicky, proste sa to neda  a ani to auto nebolo na to myslene. Ked tomu zacnem davat tak spotreba ide samozrejme hore, hoci teraz v zime si nedovolim jazdit na tom tak, ako ked bolo teplejsie a nemal som obute zimaky.

Petr Broža
12. ledna • 11:51

Mini Cooper v základu stojí 525 tisíc, má podobný výkon (85 kW), stovka za 9,2 s. Jízdní vlastnosti má o poznání lepší, výhodou je, že nemá tak tvrdý podvozek, ale přesto drží v zatáčkách stejně dobře, ne-li lépe - má delší rozvor i rozchod kol. Horší je to ale s výbavou, když by ji měl mít stejnou jako C2, bude stát cca 600 tisíc.

lucas
12. ledna • 11:57

V SR stoji zakladna verzia mini cooper 723 tis., c2 519 tis. Verim tomu, ze za ten cenovy rozdiel musi mat mini lepsie jazdne vlastnosti.

Petr Broža
12. ledna • 12:23

Ano, to má, ale v základu jsou 15" kola, která nabízí o něco lepší komfort; navíc si můžete vybrat mezi standardním a sportovním podvozkem - ne každý chce s autem jezdit "na hraně", ale raději si užívá pohodlí. I když i standardní nastavení tuhosti podvozku Mini už je docela tvrdé, ale C2 VTS je tvrdší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
12. ledna • 13:20

Tak tedy nevim. Mit 500 na druhe auto jen na hrani, tak si ty prachy radeji pridam k tem 800 na to prvni "obycejne" auto a za vyslednych 1.3 mega si koupim auto, ktere bude lepsi jak na beznou jizdu, tak i na hrani.

Pete
13. ledna • 23:30

Z jineho soudku, Ty tomu rozumis: moje sefka ma VW New Beatle americkou verzi a ma v nem TDI, ktere ma v papirech napsano 50 kW. Co to je?

Leonardo Cupranek
14. ledna • 1:55

No to teda nemam potuchy. V Evrope ma 1.4 TDI 55kW, 50kW ma 1.9SDI.

Prijde mi to divne - ale zkus se podivat na stranky americkeho VW. Ale podle me takhle slabej motor do brouka nedavaj.

iceman
12. ledna • 13:25

Jenze pokud je tady i manzelka a deti tak ty taky necim musi jezdit

Leonardo Cupranek
12. ledna • 14:34

Kdyz budu kupovat auto pro manzelku, tak ji nekoupim pilu (resp. strunovou sekacku), se kterou nebude umet jezdit a zabije se (a male deti vezme do pekla ssebou).

Deti do 18ti jezdit nesmej a ve dvaceti at si koupej co chtej za svoje.

V clanku se (opravnene) konstatovalo, ze to je druhe auto NA HRANI - ne nakupni taska pro manzelku. A z toho take vychazela moje reakce.

Takze i kdybych nahodou musel kupovat dve auta, tak manzelce radeji koupim za 250 Punto (nebo za 150 nejakou slusnou jetinu) a tech dveste si pridam do rozpoctu na svoje auto - za mega si urcite koupim neco, s cim budu moct jezdit do prace i s cim se vyblbnu a i s cim mi cesta s rodinou na dovolenou k mori nebude trvat dva dny (a rodina ani ve dvou kilech neohluchne).

ajatin
12. ledna • 15:34

No nevím,

při cestě na dovolenou honit čas mi nepřijde jako nejlepší nápad. Navíc vaše opojení maximální dosažitelnou ropnou rychlostí možná už tolik nadšení u spolucestujících rodinných příslušníků asi nevybudí. Ale to vás možná zase tak moc nezajímá...

 

Leonardo Cupranek
12. ledna • 15:57

Omyl. Kdyz rodine v cili cesty po sesti hodinach jizdy reknu, ze by je pri pomalejsi jizde cekaly jeste dalsi 4 hodiny v aute, tak by nemenili ani nahodou.

Samozrejme, ze maximalni rychlost neni vsechno (i kdyz je to hodne), ale me proste uboha ropacka akcelerace 0-100 za 8s zatim staci. Samozrejme ze na benzinove 1.6 to nema , ale co se da delat. Taky ta spotreba je naprd, ze.

Honit cas mi cestou na dovolenou opravdu prijde jako dobry napad. Prave pri ceste dlouhe nekolik tisic km se projevi ten rozdil. Jestli na chatu jedu 100km/h, nebo 150km/h, to takovy rozdil neni. Ale na tisicich kilometrech neni problem najet diky rychlosti hodiny. A to uz je sakra znat. Navic oproti predsudkum se s rychlosti bezpecnost nesnizuje. Jednak diky vyssi hodnote adrenalinu a vyssi narocnosti rizeni vyrazne klesa pravdepodobnost mikrospanku a jednak cim kratsi cas na dalnici stravim, tim je mensi pravdepodobnost, ze potkam nejakou havarii, prekazku, blbce, pomateny kamion ci podobny prusvih. Mluvim samozrejme o situaci s rozumnou hustotou provozu a prijatelnymi povetrnostnimi podminkami - a s rozumnou (neprehnanou) rychlosti.
Nicmene nikomu nebranim ject na dovolenou se zde recenzovanou strunovou sekackou, ktera je pri 160ti hlucnejsi nez "hlucny" diesel pri 220ti a cesta ji netrva dele jen kvuli nizsi maximalce, ale take proto, ze musi 2x casteji zastavovat u pumpy.

Please, NO FLAME.

hugo
12. ledna • 22:20

Este ze ma 1,9 Tdi 110 kW tak nizkou spotrebu, to clovek pri rychle ceste na dovolenou do Chorvatska usetri, hlavne kdyz tak zapocte pokud 2000 euro za jizdu 220 km/h  v Rakousku po dalnici.

 

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:56

Pres Rakousko prave jezdim predpisove (nacvaknu 140 na tempomat) - ale je to ta nejriskantnejsi jizda ze vsech - clovek okamzite zacne klimbat (bodejt by ne). To se na Nemecke dalnici stat nemuze. A na Ceske, Italske ci Francouzske vlastne taky ne.

hugo
12. ledna • 22:22

zapocte pokutu, uz se mi nejak nmotaj pismenka

lucas
12. ledna • 17:01

Ktory ropak ma v podobnej cenovej kategorii z 0-100 za 8 sekund?

Leonardo Cupranek
12. ledna • 17:21

Ze by treba fabka RS s chipem? Nevim, tato kategorie me totoz moc nezajima.

lucas
12. ledna • 17:36

No pokial viem, je tu rec o seriovkach.
No ale ked uz sa tu bavime o tom, preco by sa nemohli robit upravy aj na tomto aute? Tiez by sa znizovali hodnoty akceleracie.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 18:10

To bych chtel videt, jak na tomhle aute udelas za 15 litru zvyseni vykonu na 130kW. Je to vyhoneny do takovejch otacek, ze se tam vsechny pohyblive dily pomalu potkavaj, takze co bys na tom tunoval? Muzes za 100 litru pridat turbo, za dalsich 100 upravit motor, aby to vydrzel alespon 10000km a pak si jeste budes muset nechat predelat celou prevodovku, protoze tahle strunovka toci pri soucasne seriove maximalce 7000ot, takze kdybys turbem pridal motoru na sile, budes muset minimalne vymenit staly prevod, protoze jinak bys zvysenou silu nevyuzil (bez tezsich prevodu nezvysis maximalku a akceleraci z lehkym predohrabem uz stejne moc nepomuzes). Taktez by sis asi musel vymenit spojku, protoze ted to ma kroutak limitne se blizici nule, kdezto s turbem by se situace zmenila. Proste ruzna auta/motory je mozne tunovat s ruznou cenou jedne dodatecne kilowatty. Kdyz mas preplnovany motor, ktery se navic v tech vyssich vykonech seriove dela (treba 1.8T se dela seriove v 165kW, 1.9TDI v 118kW , takze pokud mas 1.8T 110kW, nebo slabsi TDI, mas kam sahnout pro originalni dily), tak jednak mas jistotu, ze na to ten motor konstrukcne staci a jednak muzes sahnout po seriovych dilech (turbo s vyssiho modelu, trysky z vyssiho modelu, intercooler z vyssiho modelu, atd...). Pokud se do dane platformy montuje silnejsi motor, teoreticky muzes vymenit cely motor (v Annonci ho najdes, nebo ho dovezes). Takze existuji lide, kteri do fabie dali 1.8T (protoze 1.8T 132kW se dava do pribuzne Ibizy), slo by tam dat i 1.9TDI 118kW z Ibizy, atd... Mozna by treba do Octavie sel dat 3.2V6 z golfu, nebo 2.8V6 z Leonu. Kazdopadne 1.8T 165kW by tam dat sel (jen se tam ty intercoolery musi trochu nahnacat) a furt je to seriovka a muzes tunovat.

lucas
12. ledna • 18:27

Nemal som na mysli upravy 90 kw na 130 kw. Upravit by sa dalo napriklad sanie, vyfuk, zvody, vacka, chip atd atd.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 18:40

No jo, jenze kdyz tyto upravy udelas u C2, tak ziskas 5kW, u Fabie 35kW.

 

Pája
12. ledna • 20:16

Jasně, protože je to atmosféra a tam čiptuning nemá smysl  Fabia RS je pro tuning daleko lepší kára než cokoliv jiného, protože jako jediný z těch malejch aut (mimo Cooper S) má turbo. Za 495 koupím RS, přidám nějakou výbavu, udělá to 550, přidám 20 a mám 120-130 kW. Za ty prachy no neberte to

C2 VTS je podle článku dobrý akorát na hraní, ale Fabka RS se hodí i na dlouhý štreky a pro rodinu. Poměr cena výkon super.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:38

Samozrejme ze plno lidem vadi, ze je to dyzl. Ale podle me po chipu to bude svezeni docela prima, fabka ma na danou tridu slusnej podvozek a za ty prachy i velmi slusnou vybavu. Ostatne take proto budou prodeje C2 VTS o jeden az dva rady nizsi, nez prodeje fabky RS - podle me lide nejlepe svymi penezenkami hlasuji, cemu davaji prednost. A podle me ten, kdo chce RS je ten, kdo chce vykon a tudiz mezi majitely fabky RS bude hooooodne vysoke procento lidi, kteri to nechaji chipnout. Podle me urcite nad 50%. Cili sice nekdo muze namitat, ze je nefer srovnavat VTS s chiplou RS, jenze v realnem provozu (nejaka ta detinska honicka) to VTSko proste bude celit fabiim s chipem.

A jeste bych se zastavil u spotreby. Pan Broza pise o priserne spotrebe uz pri 140km/h. Pokud se majitel VTS bude honit s Fabkou v rychlostech okolo 200km/h, tak nejen ze mu ta fabka stejne ujede, ale to VTS bude muset 3x casteji tankovat. Cili nejaky "stihaci zavod" Praha-SaintTropez bude jednoznacne ve prospech fabky (a to nemluvim o klidu a pohodli pro posadku).
Sakra, ted tu vypadam jako privrzenec fabie. To je ostuda. Nicmene kdybych si za pulmega musel koupit nove auto, asi by F-RS moc konkurentu nemela. Urcite bych ji bral radeji, nez nejakou nizsi stredni se zakladni motorizaci (coz tak cenove odpovida). Taky jich ale na silnicich je jak nas...o.

j2j
13. ledna • 12:28

no za ty penize bych asi radeji sel do Fiesty ST 150 PS - u ktere pujde vykon navysit daleko snadneji a podvozek je taky jinde.

ACE
13. ledna • 9:48

Já to pochopil ale tak, že Citroen není na rychlé cestování s rodinou, ale na čisté ježdění pro radost, tedy hlavně asi zatáčky a ne kalit to s vytřeštěnejma očima 200 po dálnici. A na ježdění pro radost se dle mého názoru opravdu nesrovnatelně lépe hodí živej prcek, kterej de skvěle do toček, než naftovej macek střední třídy, kterej sice slušně táhne je vcelku stabilní na dálnici, ale v zatáčkách je o nějakou třídu slabší a potěší až u pumpy.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 10:12

Podle me si s FabkouRS uzijes zabavu taky. A myslis, ze ma citron lepsi podvozek, nez RS?

ACE
13. ledna • 13:04

V Citroenu jsem nejel, ale podle popisu pana Broži je laděn nekompromisně sportovně  což Fabia RS není. Nehledě na to že Fabka je auto o třídu výš. Co se týče sportovního zážitkuje jistě rozdíl, točí-li motor od 1800 do 4000 a do 5000 vydrží, ale vadne, nebo šlape od řekněme 3-3500 do 7000 a po celou dobu jeho výkon lineárně roste.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:55

No to uz se nebezpecne blizime obvykle Benzin/TDI flame, coz bych nerad. Je jasne, ze clovek s klasickym sportovnim duchem uprednostnuje tocivej benzin (treba kvuli zvuku). Ale nemohu se zbavit dojmu, ze to je pouze z tradice. Kdyz se kouknes na ty rozsahy pouzitelnejch otacek (treba otacek se srovnatelnym vykonem) tak ten rozdil tak velkej neni, jen to TDI ma ty otacky niz, v cemz nespatruji zadny problem. TDI ma o dost vyssi kroutak, takze ma o neco tuzsi zprevodovani - z toho plyne, ze rozsah pouzitelnejch otacek motoru je treba nizsi, ale tem otackam odpovida vetsi rozsah rychlosti. Dejme tomu, ze to TDI ma rozsah pouzitelnejch otacek 3500 a to C2VTS 4000. Ale v RS kdyz na to v 1800ot slapnu, tak nez se to roztoci na tech 4000ot, tak zrychlim o vetsi rozdil rychlosti, nez kdyz v C2VTS ve 3000ot slapnu na plyn a v 7000ot skoncim. Ale i kdyby toto nebyla pravda (jako ze podle me je) tak rozdil v pouzitelnem rozsahu otacek v pohode kompenzuje sestikvalt v RS.

ACE
13. ledna • 17:30

Akcelerace bude +- stejná, ale o to se mi nejedná. Ani se nechci dohadovat benz. vs nafta, jde prostě jen o účel, ke kterému je C 2 stvořen a k tomu se podle mě hodí víc. Samozřemě chci-li šetřit, převážet rodinu na dovolenou nebo často jezdit dálky po dálnici jedná se o auto zcela nevhodné.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 18:53

No to je to, co jsem rikal na zacatku. Je to samozrejme muj osobni nazor, ale radeji nez mit prumerne auto na jezdeni s rodinou a pak jako "zavodaka" toto (podle me nezajimave) "auto", to bych radeji ty penize dal dohromady (dejme tomu 750 + 450) a koupil si auto, ktere bude v kazdem smeru lepsi jak na prevazeni rodiny, tak na sportovni zazitky. Neco typu GTI, TypeR, FocusRS, BMW120(d), ale treba i Ibiza Cupra (rodina se tam vejde a 132kW chiple na 154kW je jine kafe). Nakonec bych i usetril tim, ze za soucet tech penez koupim Leona 2.8V6 4x4, kterej jak jede, tak sveze rodinu (usetril bych dokonce par set tisic). Do nastineneho rozpoctu se vejdou i veci typu GolfR32. 
Ale to je proste muj nazor. Nebo bych hodne usetril, koupil Fabku, chipnul ji na 130kW a mel bych auto, ktere mi poskytne zajimave zazitky, prepravi rodinu, ma slusnou vybavu a malo zere.

Je to vec individualniho rozhodnuti - a to, jak se lidi rozhoduji uvidime z prodejnich statistik.

ACE
13. ledna • 19:56

Já osbně bych to taky tak řešil, protože druhé auto nepotřebuju. Ale pokud chce někdo dvě a jedno je třeba MPV, pak je tohle docela dobrá možnost na "vyřádění".

Leonardo Cupranek
13. ledna • 20:10

No samozrejme, ze pro nekoho je to ta nejlepsi volba - jinak by to ani nevyrabeli, protoze by nic neprodali

Petr Broža
13. ledna • 9:28

S tou spotřebou je to fakt, RS mělo po týdenním testu 6,3 l (přesně si to už nepamatuju), VTS těsně pod deset, to je docela rozdíl. A přitom jízda ve vysokých rychlostech je v RS zvukově daleko příjemnější, auto je krom toho stabilnější.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 10:10

A nezkouseli jste nahodou spotrebu v ruznych rezimech? Treba porovnani, kolik zere VTS a RS pri 90, 130, 160, 180 a 200km/h? Docela by me zajimalo, jak se ten rozdil ve spotrebe vyviji s rostouci rychlosti.

Petr Broža
13. ledna • 12:44

Ve stovce okolo devíti desíti, ve 160 km/h pak okolo třinácti čtrnácti při rovnoměrné jízdě.

RS bere na dálnici při těch 140 km/h do 6 l... Zkrátka je to pořádný rozdíl.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:47

To je dobrej rozdil.

Ja se v Citronech moc nevyznam - zajimalo by me, jaky to ma podvozek - treba prave ve srovnani s F-RS nebo spis s Ibizou FR ci Cuprou. Ja mam zkusenost pouze se sesterskym Peugeotem 206 a to ma snad horsi jizdni vlastnosti, nez Moskvic

Skyline
13. ledna • 13:48

To je opravdu krize nad krizi... Nechapu, jak se francouzskym inzenyrum podarilo takovych hodnot dosahnout - 1.6/90 kW je jiste lehce nadprumerny vykon, ale ta spotreba??? Copak to ve 160 toci 7000? Me to zere cca 9-10 l/100 km a tocim pritom nemalych cca 5700 ot/min... Tohle mi proste hlava nebere... Jen jako perlicku - pri konstantnich 160 km/h po dalnici "papka" Infinity FX 35 cca 15,5 litru - ja myslel, ze je to celkem dost, ale v porovnani s C2 je to zrejme velmi usporne auto - a kdyz vezmeme v uvahu, ze je ten motor vic nez dvakrat tak velky a dvakrat tak vykonny, jedna se dokonce o extremne usporne auto...

Leonardo Cupranek
13. ledna • 15:05

Mam pocit, ze se to tu uz resilo mockrat. Podle me maloobjemovy motor muze byt usporny pouze pokud se s nim jede velmi pomalu (netoci se). Protoze takovy pidimotor dosahuje vykonu pouze za cenu silenych otacek. To je podobne jako s 1.2HTP    Kdyz s tim budu jezdit do 80km/h, tak to je velmi usporne. Pokud ale budu chtit svistet po dalnici 150km/h, bude to zrat vic jak sestivalec od BMW. Musim si schvalne zmerit, kolik to pri ustalenych 160km/h zere me (toci to cca 3000ot).

Podle mych vypoctu C2VTS tech 7000ot toci az pri 200km/h, ale stejne to je silene. Hlavne tam uz neni moc prostoru pro tuning - muzu pridat vykon, ale asi vic tocit uz nemuzu, takze maximalku nezvednu. Ale je pravda, ze ject pidiautem 200km/h muze byt zazitek dostatecny.

Ale je pravda, ze i na tento typ motoru je ta spotreba vysoka. 1.6FSI ma v seriove podobe jen o malo mensi vykon (takze by ve spotrovni verzi asi sla odladit treba na 100kW) a takovou spotrebu by asi nemela. Akorat ze kdyby VW takove auto postavilo (neco jako Lupo RS), asi by si za nej chteli nechat zaplatit.

Skyline
13. ledna • 16:15

Tech 7000 jsem samozrejme myslel nadnesene, protoze jak jsem sam rekl, moje auto toci taky hodne, ma o 35 k vic pri stejnem objemu a presto zere az neuveritelne min.

Zvedani maximalky je u tohoto auta predevsim nesmysl, protoze jeho urceni vyuziti takovych rychlosti ani nahodou nepredpoklada. Pocita se prave s tim, ze je vnimani rychlosti intenzivnejsi a vytoceny motor na okresce urcite postkytne zajimave zazitky, jen silne pochybuju, ze o tolik lepsi, jako moje 10 let stare VTi.

Znovu opakuju, ze prave spotrebu jsem porovnaval s mym autem - je vetsi, o neco tezsi, o dost vykonnejsi a presto zere o hodne min. Tohle nechapu. Asi jako kdyby HDi 2.0/100 kW zralo po okreskach 10, kdyz veskera konkurence jezdi zhruba za polovinu. Taky bych premyslel, jak je to mozny.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 18:45

To jo. Je to divny.

iceman
12. ledna • 22:32

RSko se dneska da koupit za pul mega v "plny palbe" (bocni aibagy, EPS, vejcovar, el. zadni okna)...

lucas
12. ledna • 19:16

Neviem ako si sa dopracoval k tym 5 kw, ale tie upravy by pridali dokopy na vykone o dost viac nez 5 kw, kolko presne ale netusim.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:25

Nicmene u te Fabie pridas 30kW chipem (kdyz se nebojis, tak i vic), u C2 pridas chipem tech 5kW (kdo vi jestli - ta sestnactka v C2 je uz od vyrobce dost vystavena, je otazka, jak daleko je od sveho limitu). Dalsi upravy (sani, vyfuk, ...) muzes delat - u obou.

U Fabie mas tu vyhodu, ze si podle ETKA zjistis, v cem se lisi od Ibizy 1.9 TDI 118kW (asi vetsi intercooler, atd...) a muzes si ty dily obstarat ORIGINALNI. Takze ziskas motor prakticky shodny se seriovym 1.9 TDI 118kW - a teprve od tohoto vykonu se odpichnes a zacnes doopravdy tunovat. A uz zalezi na tobe kam dojdes - problem neni ani pres 300 koni (viz treba www.MaxTDI.com).

Je to podobne, jako kdyz vezmes nejslabsi TDI 66kW. Od TDI 81kW se lisi pouze tryskama. Ale nedas tam ty 81kW trysky, ale hned ty jeste lepsi, s dokonalejsim rozprasenim smesi (das za ne smesnych 8 tisic). Pak bys mel namontovat vetsi intercooler, pokud to nechces uvarit, tak naporovy chladic oleje, kit sani, lepsi vejfuk uz od svodu. A jsi na dohled 100kW za par tisic a jeste jsi nezacal chipovat. Pak tam soupnes chip a mas treba 120kW. A pritom jsi zacal s TDI 66kW, ktere lze koupit v nejakych autech za cenu ne moc prevysujici 400 litru (pokud trvas na novem aute). Podobne samozrejme muzes postupovat i se seriovym 1.8T 110kW, ktere se seriove dela i ve verzi 165kW (tusim, ze ma trysky s vetsim prutokem paliva a dva intercoolery). A od 165kW teprve zacne poradnej tuning. A kdyz tenhle motor narves do Fabky (Fabii 1.8T po CR uz par jezdi), mas slusnou raketu.

Ron Jeremy
13. ledna • 11:39

Otázka - kolik startů na čtvrt míle vydrží to třistakoňové TDI?

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:44

To nemam potuchy, ja mam jen necelych 200 koni a najeto jen 85 tisic.

Petr
12. ledna • 17:19

Stačí dvacka na tuning a je to docela dobře možný.

Michal
12. ledna • 16:09

No nevím, ale my máme chalupu v horách, takže když pojedu 150 km/h, skončím v první zatáčce. Máme to na chalupu 80 km a jedu to zpravidla 80-90 minut, podle situace.

Stejně tak na dovču, zkuste jet třeba v Norsku 150 a buď si rozbijete hubu, nebo budete sedět až zčernáte. navíc když se vymelete s rodinou, nezabijete jenom sebe, že. Překračovat rychlost s dítetem v autě může jen idiot.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 17:20

To je stejna hovadina, jako byste rekl, ze jen idiot posadi rodinu do neceho jineho, nez do Volva S80.

Sorry, rodic, ktery sveri deti do auta dedeckovi, ktery je pak veze Zigulikem (pokud mozno bez sedacek) po dalnici predpisovou rychlosti, na sestiletejch barumkach, atd.... tak ten riskuje asi 100x vice, nez ten, ktery deti veze v sedackach v modernim aute pri 180km/h. A to nemluvim o tom, ze at clovek jede jak chce a cim chce - vzdy je tu riziko, ze to do nej napali nekdo jinej (jako kdysi do me - slepej duchodce zboku).

mrazik
12. ledna • 20:19

Jdeš z extrému do extrému. Ten žigulík po dálnici ve 130 je stejně bezpečný jako moderní auto ve 180. Pak je úplně jedno, jetli je někdo připoutaný, protože smrt  je jasná v obou autech. Běhá mi mráz po zádech, když si představím naložené auto na dovolenou se dvěmi dětmi v autosedačkách a řítící se po dílnici 180 Km/h.

P.S. Co je špatného na šestiletech barumkách ? Po šesti letech automaticky mizí vzorek ?

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:53

Smrt je jasna akorat kdyz to v te rychlosti nakouris do mostniho pilire ci protijedouciho vozidla. Ale to se ti malokdy povede. Slusne auto (nemyslim ten zigulik) ma slusne brzdy, slusne gumy a elektorniku, ktera dovoluje auto ridit i pri prudkem brzdeni. Nakourit to nekam v plne rychlosti se muze povest jen panikari, ktery omylem misto na brzdu slapne na plyn a jeste pro jistotu zavre oci (i takovi jsou).
Samozrejme mluvim o relativne svizne jizde v situaci, ktera to dovoluje - nevelky provoz, sucha vozovka, dobra viditelnost. Jsou magori, kteri jezdi konstantni rychlosti v obci i mimo ni, na suchu i na mokru. A jsou lidi, kteri prizpusobi rychlost aktualnim podminkam. Za dobrych podminek jedou rychle a za spatnych treba i polovicni rychlosti oproti povolene.

Striktni dodrzovani predpisove rychlosti je bud alibismus (sice jsem naboural, ale urcite za to nemuzu, protoze jsem jel jen 130), nebo totalni stadni chovani. Pokud vim, tak napriklad vsichni redaktori a recenzeni na tomto serveru se jiz priznali k rychlostem, ktere ty povolenou nepripominaji ani omylem.

mrazik
13. ledna • 9:11

Tady je jakýkoli komentář zbytečný. Leonardo je zkušený řidič, co řidič, pilot minimálně Formule 1, který zvládne své auto v jakýchkoli rychlostech. Vždy každou situaci zvládne s chladnou hlavou a myslí. Svou rodinu neohrožuje, protože jezdí 180 Km/h, není přece nějaký trouba v žigulíku se šest let starýma gumama, ne ? A taky není trouba, který to někam nakouří v plné rychlosti.

P.S. Lenardo zkus si pak na volné dálnici ve 180 Km/h prudce, ale hodně prudce, aby jsi aktivoval ABS, sešlápnout brzdu a zkus vyhýbací manévr, jako kdyby tam byla překážka.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 9:22

Stoupni si na dalnici a koukni se, kolik procent lidi dodrzuje limit. Pak je vsechny (tu vetsinu) zastav a povidej jim ta svoje svata moudra. Taky je vysvetli tady panum redaktorum a recenzentum na AUTOREVUE, protoze vsichni se priznali k jeste vetsim rychlostem. Preji ti mnoho uspechu v tve posvatne misijni cinnosti.

A pak to taky bez rikat vsem ridicum v nemecku, protoze tam je situace rozdilna akorat v tom, ze se tam rychle jezdit smi (auta, asfalt brzdy i gumy tam jsou stejne - nevsiml jsem se, ze by GoodYear, Seat, Ferodo a jini delali pro Nemecko jine produktove rady).

Lukke
13. ledna • 13:33

Leo ty si fakt naivně myslíš, že zabrzdíš dříve ze 180km/h než ten žigul ze 130km/h? Asi by ses hoooooodně divil experte....

ACE
13. ledna • 9:36

Takže nedodržují ostatní, nebudu taky, normální stádní chování. A vsadím se, že normálně fungující Žigul bude mít ve 130 kratší brzdnou dráhu než ty ve 180, na suchu, mokru, sněhu. A pokud to nebude čistě bzdná dráha, ale vzdálenost na kterou oba zastaví od uřčitého podnětu, budeš sakra překvapenej o kolik se ti to natáhne.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:46

Po sesti letech mizi dulezite vlastnosti pneumatiky. Ale je fakt, ze u Barumky (zejmena u historicke) mozna ani nema co mizet

Radim
12. ledna • 20:25

Tvrdí se, že guma by na autě neměla být dýl jak čtyři roky, sice neztrácí vzorek, ale prostě ta hmota už není tak soudržná, praská atd.

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:28

Souhlas. A kolik let ma podle tebe gumu na aute dedecek hribecek, ktery se svym zigulikem ujede 5000km rocne? Ma ji tam 8 let a pak ji da protektorovat

Pepa
12. ledna • 20:17

No nevím, ale jet v Toledu 180 km/h mi nepřijde moc bezpečný

Leonardo Cupranek
12. ledna • 23:45

Min bezpecny, nez v ziguliku pri 130km/h? To bych nerek. Jake asi bude srovnani brzdne drahy ziguliku na deset let starych galuskach Barum (s bubnama) oproti i tomu pitomemu Toledu na GoodYear 17''/225 s derovanejma velkejma kotoucema a sportovnima destickama?
Navic pri brzdeni je Zigulik na rozdil od novych aut neriditelny, protoze jedina elektronika je tam dedeckovo naslouchatko. A kdyz uz preci jen k te srazce (ktera je u ziguli pravdepodobnejsi) dojde, ktera posadka je vic chranena? Ta za vyztuzenejma dverma, se ctyrma vakama a patronama v pasech nebo ta za tim platkem zrezleho plechu ktery pohromade drzi jen lakem?

Ron Jeremy
13. ledna • 11:34

BTW, ani "nenormální" Toledo s kotoučovkami obvykle nebývá vybaveno 17" ráfky a velkými kotouči se sportovními destičkami. To bychom se mohli bavit o upravených Ladách, co dodnes (!) jezdí rallye - a ve srovnání s nimi by si asi neškrtlo to Toledo... Srovnávej tedy prosím sériové varianty.
Tím se nijak nezastávám žiguláka, jízdní vlastnosti nejsou žádná výhra, na sedačce se sedí jak na taburetce, volantem velikosti kola od vozu téměř nejde otáčet a řadící páka měří metr. Ovšem párkrát jsem ho rozjel na tachometrových 160 (úžasný pocit z rychlosti ), a tachometrových 140-150 se s ním dalo po dálnici jet i docela dlouhé vzdálenosti. To už je ale moc moc let nazad. Dneska bych na to ale asi už neměl odvahu.
P.S. Jel jsem trabantem 110 - čekal jsem, kdy se vysunou křídla a vzlétne.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:43

Plus samozrejme k silnejsim motorum mas seriove automaticky vedle vetsich kol a kotoucu i nizsi a tvrdsi podvozek (ala O-RS).

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:42

Fakt nechapu, co resis. Toledo ma proste gumy a brzdy odpovidajici vykonu. Mluvim o minule generaci 1999-2004. Kazde (i zakaldni motorizace) ma na vsech ctyrech kotouce (na rozdil od O1). A silnejsi motory (treba 1.9 TDI 110kW, 1.8T 132kW a 2.3V5 124kW) maji 16'' kola a vetsi kotouce. V serii.  A rozumny clovek kdyz si necha zvysit vykon, tak si poridi i lepsi brzdy a lepsi gumy. Ja pisu o svem stylu jizdy a proto vychazim z toho, co mam na aute ja (derovane kotouce, lepsi desticky, 17'' gudyry). Jestli si nekdo do Octavie 1.4 da motor 1.8T a necha tam bubny a 14'' kola, to je neco jineho. Ale o tom jsem preci nepsal.

Ron Jeremy
13. ledna • 11:19

Pro zajímvost - i snad nejstarší Žigulík 2101 má vpředu kotouče a vzadu bubny. Tak, jako většina Seatů Toledo, ktere v ČR jezdí.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:37

Nevim, o jakem Toledu to mluvis. Leda o nejakem, ktere se vyrabelo soucasne s temi Ziguliky a Favority. Minule Toledo (1999-2004) nemelo ani v zakladni motorizaci (1.6 16v 77kW) vzadu bubny! To jen soucasne vyrabena a na stejne platforme postavena Octavia je mela. Kazdopadne urcite najdes auto vyssi tridy soucasne vyrabene s Toledem (treba Vectra), ktera tam ty bubny mela taky. A BMW3Compact je tam melo "nedavno" taky. Opakuji - Toledo minule generace (od r1999) bubny nezna.
Nehlede k tomu, ze kdyz mluvim o svem jizdnim stylu, tak zohlednuji brzdy a gumy sveho vozu a ne "vetsiny seatu toledo v CR".

mrazik
13. ledna • 10:58

To by mě zajímalo kolik jezdí Toled se 17'' kolama s 225 gumama s děrovanejma velkejma kotoucema a sportovníma destičkama ? Jeden, dva ? Možná tři ? hmmmmmmm
Při té srážce záleží na rychlosti. Bohužel Hlinkovi nestačila žádná elektronika ani airbagy a ani patrony - velká škoda.

Leonardo Cupranek
13. ledna • 14:33

Hlinka: Jo, to se stane. Stejne tak na tebe muze treba spadnout vlak z mostu.

Kolik takovych Toled je nevim - ale pro moji jizdu ma daleko vetsi vyznam to, co je na mem. Kazdopadne se silnejsima motorama tam stejne mas vetsi kotouce a 16'' Dunlopy uz v serii. Nic moc, ale alespon neco. Furt lepsi, nez mnou zminovana vytunovana Octavia 66kW (na >100kW), ktera ma bubny a 15'' galusky   Ale furt lepsi, nez Ziguli 1500 (nebo starej a poradne votuzenej Golf GTI ci Kadet GSi) bez brzd a gum (o elektronice nemluve), kterej to rozkali na svych 160.

iceman
12. ledna • 17:02

Presne tak. Hlavne nechapu jak nekdo, kdo se "snazi setrit cas" jezdi na dovolenou nekolik tisic km autem...

Leonardo Cupranek
12. ledna • 17:26

Na "analyzu" teto problematiky staci matematika pro ZS. Clovek jede  na letiste hodinu (v lepsim pripade - neuvazuji lidi ze Sumavy), na letisti musi byt 2 hodiny pred odletem, leti 2 hodny, hodinu trva, nez na cilovem letisti sezene zavazadla a dostane se z letiste ven, hodinu to pak trva z letiste do hotelu. A to jsou strizlive dohady. Lide, kteri maji ZS scitaji se mnou: 1+2+2+1+1=7 (ale 1 az 2 hodiny rezervy bych pridal).
Priznavam, ze jsem tak 7 let na dovolenou take jen lital, ale vazne o tom pro zmenu uvazuju - rychle nekam do zajimaveho cile a pak popojizdet, okukovat, poznavat, nikde nebyt dele nez dva dny.

mrazik
12. ledna • 20:15

Jenze z auta vylezes vycerpany, unavený a pujdes spat. Z letadla vylezes a jdes se rovnou koupat. V tom je ten rozdil.

lubos
13. ledna • 10:58

Po 4hod v letadle taky rovno muzu jit spat :)

Marek
12. ledna • 20:12

On je taky rozdíl v tom, jestli mám auto pouze jako přibližovadlo, tj. trávím celou dovolenou v místě určení (moře, hotel s bazénem), nebo zda jedu na poznávačku, kdy se courám krajinou  - třeba když chci projet celou Francii. Před třemi lety jsem byl autem v Barceloně; dva lidé, spotřeba cca 6 l benzínu, 4100 km tam i zpět, mýtné ve Francii a Španělsku okolo 3500 Kč. Celkem cesta stála 10 500 Kč.

Dnes je letenka pro jednoho skoro zadarmo, akční ceny jsou pod dvěma tisíci bez letištních poplatků. Ráno vyjedu z Brna autobusem ČSA v 5.30, 10.20 letí letadlo, v 13.00 přistává. V 13.30 odjíždím na místo pobytu, za 30 minut jsem tam. Cesta trvá osm a půl hodiny a to jen proto, že jsem z Brna, kdybych byl z Prahy, je to o cca 3,5 hodiny kratší.

Takže souhlas, záleží na tom, jaká ta dovolená má být...

Pavel
12. ledna • 17:10

Od 1000 km lítám letadlem, vyjde to levněji. Do Španělska letím za 3000, autem bych jel den a půl a stálo by to cca 10 000 (mýto, benzín, ubytování na cestě)...

Leonardo Cupranek
12. ledna • 17:32

Ano, do Spanelska bych uz taky vyhradne letel, o Dominikanske republice ani nemluve

Mluvim o blizkem okoli pod 2000km

iceman
12. ledna • 14:54

Ne kazda manzelka chce jezdit s necim co ma pod kapotou HTP a ne kazdy 20tilety je vydelecne cinny  BTW: V takovem Mini jezdi hodne mladych zen, ptz nejen muz, ale i zena potrebvuje rychle a bezpecne predjet 

Martin
13. července • 17:55

Když není výdělečně činný, neměl by mít ani auto.

Doporučujeme

Články odjinud